Årets film 2010 - Diskussionstråd
Posted 16 March 2011 - 12:15
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 16 March 2011 - 12:17
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 16 March 2011 - 13:43
då är vi två... kanske han menar bullshit?
jag förstår inte den här:
Jag röstar på Sh...
Nä, jag har som sagt sett väldigt få av filmerna i turnéringen och har därför inget att grunda några röster på, men i den här duellen kunde jag i alla fall veta att den bästa filmen har en titel som börjar på "Sh", så jag bestämde mig för att bli skjuten (vilket är vad smileyn som inte syns föreställer) precis lagom till att jag skulle komma till den viktiga delen av vad jag hade att säga.
Posted 16 March 2011 - 18:12
Duell: Vidare: Utslagna: Blankröster:
1 ± Expendables, the [6] (Sök: IMDb) ± Town, the [5] (Sök: IMDb) Blankt [2]
2 ± Iron Man 2 [9] (Sök: IMDb) ± Predators [5] (Sök: IMDb) Blankt [1]
3 ± Kick-Ass [10] (Sök: IMDb) ± Crazy Heart [6] (Sök: IMDb) Blankt [1]
4 ± Inception [9] (Sök: IMDb) ± Narnia: The Voyager of the Dawn Treader/Kung Caspian och Skeppet Gryningen [6] (Sök: IMDb) Blankt [0]
5 ± Moon [8] (Sök: IMDb) ± Scott Pilgrim vs The World [6] (Sök: IMDb) Blankt [0]
6 ± A Single Man/En Enda Man [5] (Sök: IMDb) ± Book of Eli [4] (Sök: IMDb) Blankt [1]
7 ± TRON Legacy [7] (Sök: IMDb) ± Salt [6] (Sök: IMDb) Blankt [1]
8 ± Shutter Island [9] (Sök: IMDb) ± Sherlock Holmes [6] (Sök: IMDb) Blankt [1]
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 16 March 2011 - 19:10
Dags att räkna rösterna...
Och 9 drömmar om att åka arslet kickat 7 gånger räckte för Inception att gå vidare till semi.
(Told ya!)
Visste väl att vi kunde lita på dig, Wylie. Keep up the good work!
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 16 March 2011 - 19:35
Winter is Coming
Posted 16 March 2011 - 19:38
Posted 16 March 2011 - 19:40
Winter is Coming
Posted 16 March 2011 - 19:45
Posted 17 March 2011 - 18:51
Posted 17 March 2011 - 18:55
Tack.
Dags att räkna rösterna...
Och 9 drömmar om att åka arslet kickat 7 gånger räckte för Inception att gå vidare till semi.
(Told ya!)
Visste väl att vi kunde lita på dig, Wylie. Keep up the good work!
Jo man får vara glad för det lilla.Åh, nu åker en favoritfilm ut misstänker jag, men jag är glad att den fick vara med så pass länge ändå.
Edited by Wylie Times, 17 March 2011 - 18:56.
-Gangstagrass
Posted 17 March 2011 - 18:56
Hihi
Posted 19 March 2011 - 20:51
BTW, jag hoppas

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 19 March 2011 - 21:25
XC: Jag märkte faktiskt inte att du la in bildtext förrän den här omgången.
Edited by Wylie Times, 19 March 2011 - 21:25.
-Gangstagrass
Posted 19 March 2011 - 21:58
Man kan lägga in bild texter som visas när man pekar på bilden med acronym-taggen under andra stilar.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 19 March 2011 - 22:35
Normalt sett skulle det vara jag som räknar imorgon men vi bytte eftersom jag inte har tid imorgon. Så du hade koll.
-Gangstagrass
Posted 19 March 2011 - 22:38
Sjutterisland?Rebusarna blir bara mer och mer bisarra, måste toppas:
+ T +
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 March 2011 - 22:48
Just den där var bra tycker jag men "Sju"? Lite nödrebus där eller?
Och din var ju inte mindre komplicerad Crusader.
Edited by Wylie Times, 19 March 2011 - 22:50.
-Gangstagrass
Posted 19 March 2011 - 23:31
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 March 2011 - 23:47
Edited by Chrille, 22 November 2020 - 21:16.
Posted 20 March 2011 - 00:55
Crusader: Sure it was.
-Gangstagrass
Posted 20 March 2011 - 09:38
Jag är inte så säker på att Inception spöar Moon.
Tyvärr tror jag The Wylie speaks the truth.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 20 March 2011 - 09:54
Sjutterisland?
Jepp, lite konstnärliga friheter måste man ju få ta sig. Som med nödrim: ser pinsamt ut i efterhand, men poängen gick nog framJust den där var bra tycker jag men "Sju"? Lite nödrebus där eller?
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 20 March 2011 - 13:15
Ohujeda mig vilka monster till skapelser jag gjort! XD
Det viktiga är att man förstår, ja. Sen är det ju lite roligt också.Jepp, lite konstnärliga friheter måste man ju få ta sig. Som med nödrim: ser pinsamt ut i efterhand, men poängen gick nog fram
.
Edited by Wylie Times, 20 March 2011 - 13:16.
-Gangstagrass
Posted 20 March 2011 - 13:22
Skämt åsido, fast man kan redan se nu att finalen kommer bestå av Inception och Shutter Island.
Som sig bör mao. Iofs platsar även Moon in så blir det någon av dessa tre kommer jag vara nöjd.