Edited by Robban, 13 July 2005 - 09:17.
Alias
Posted 13 July 2005 - 09:11
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 13 July 2005 - 11:07
Marchall, seriens store anti-hjälte är för andra veckan i rad seriens stora höjd punkt.
Sloans stoa hemlighet - jag var ju inne på det redan förra veckan. Och jag hoppas (av hela mitt hjärta) att Sloane har fel. Skall bli kul och se hur Dr. Bernett luskar vidare i frågan... (För det tror jag att hon gör!)
Lauren gjorde sig bra i den där Svart/Röda frisyren - bättre än som blond faktiskt. Men jag tycker hon börjar spela ut sin roll... Efter tvär kastet för några avsnitt sedan så började jag anse (inse) att hon kan ta Vaughn i handen och lämna serien.
Vaughn var ju så nära att avslöja Lauren... Istället så avslöjade han sig själv genom att släppa pistolen. Lauren är synnerligen fördärvad om hon ämnar hålla Vaughns koppel kort medan hon fritt hoppar i säng med halva brödrskapet.
Tror dessutom inte att CIA hittar läckan - både Syd och Jack lurade ju SD6 och lång tid har gått sedan dess. (Även om Jack sköter utredningen).
Appropå frisyrer... Syds maskering som hon använde på datafirman - vasst har den använts tidigare?? Och att Vaughn hade skottsäker väst - det var väl uppenbart.
Ett lite lätt genomskinligt, tråkigt, avsnitt som focuserade mer på Lauren är Syd... Och det är väldigt tråkigt.
Betyg: 2 Nyfödda Marchall JRs av 5 möjliga.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 13 July 2005 - 11:23
Jag tror också att jag har sett den där peruken tidigare, men då i säsong 2 va?
last.fm Filmtipset
Posted 13 July 2005 - 11:25
Jo, Syd är seriens stjärna (tillsammans med Marchall förstås!) och bör därför alltid vara i fokus.
Jag tror också att jag har sett den där peruken tidigare, men då i säsong 2 va?
Ändå så tycker jag att det mesta har handlat om Lauren de senaste avsnitten...
Mja... Undrar om hon inte spelade någon tjej som hade sprakats ur skolan pga knarkframställning i skolans kemilabb eller ngt liknande - tror hon besökte ngn S&M Bar.... Det kanske var säson 2?

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 13 July 2005 - 18:22
last.fm Filmtipset
Posted 13 July 2005 - 19:44

Posted 14 July 2005 - 09:33
last.fm Filmtipset
Posted 14 July 2005 - 09:59
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
Posted 20 July 2005 - 09:17
last.fm Filmtipset
Posted 27 July 2005 - 09:30
Hur som helst var gårdagens avsnitt också mycket bra. Det var en ganska enkel, tät och effektiv handling. Spännande och underhållande! Dessutom hade avsnittet en bra cliffhanger, nu dröjer det inte länge förrän Lauren får vad hon förtjänar
last.fm Filmtipset
Posted 27 July 2005 - 10:21
Posted 27 July 2005 - 12:18
Ja Lauren altså. Vet att jag har klagar i spaltmeter över hennes plötsliga brödraskaps-medlemskap men jisses vad smidigt hon löste alla problem igår... *hopppar upp och ned*.
Det var, i överlag, ett bra avsnitt. Lite genomskinlig på sina ställen - som att sark skulle rymma och att räddningsförsöket skulle leda rakt in i en fälla. Och Syd - alltid lika lojal, snacka om att Dixon (och säkert många andra också) kan räkna kallt med att hon ställer upp. Och vilken tillit sedan, när hon frivilligt tog på sig giftbomben. Tufft av Dixon att avgå temorärt från Chefsposten.
Sloane tycker jag visar upp en annan sida de här sista avsnitten, men jag är ungefär lika villigt inställd och tro på hans konvertering som Syd är. Dock så bönar och ber jag för att han inte skall vara pappa. Jack är en superstabil karaktär som visar hansynslös kyla i allt som har med Syd och göra.
Så fick vi träffa Laurens pappa... Mysko figur utan något speciellt djup.
Rambaldiobjekt 45 då? Den var ju flyttad från sin monter så var det verkligen orginalet som Syd gav till Sark? Kan det ha varit en kopia? Och vad gjorde den? En annan sak som jag reagerade på var att det stod Irina - men var det Irina som avsågs? Vad är Syds fulla namn? Bär hon även namnet Irina efter sin mor?
Betyg: 4.25 Stulna CIA konton av 5 möjliga.

Posted 27 July 2005 - 13:15
Sydney Anne Bristow.
Posted 27 July 2005 - 13:45
Men namnet måste ju stå där av en anledning... Kanske är det ett signum som skall samla den goda sidans förkämpar? Eller den onda...
*suck* Man ska inte läsa amerikanska sidor när serien i fråga ligger hela säsonger före... Nu fick ju jag reda på något om Syd som jag föredragit att inte få reda på i förväg...

Posted 27 July 2005 - 15:48
last.fm Filmtipset
Posted 27 July 2005 - 15:57

Posted 27 July 2005 - 16:28
Posted 27 July 2005 - 17:30
last.fm Filmtipset
Posted 03 August 2005 - 08:06
Personligen börjar jag hata Lauren mer och mer för varje avsnitt, och nu hatar jag hennes otäcka mamma också! Eftersom det inte är så många avsnitt kvar av säsongen hoppas jag det inte dröjer länga förrän hon får vad hon förtjänar.
Ett medelmåttigt avsnitt i övrigt, helt okej med andra ord. Sloane kommer förmodligen släppas några timmar innan sin planerade avrättning, och Jack kommer fortsätta utreda Lauren. Spännande!
last.fm Filmtipset
Posted 03 August 2005 - 12:34
Posted 03 August 2005 - 13:48
last.fm Filmtipset
Posted 03 August 2005 - 17:07
Tycker att Syd/Vaughn/Lauren intrigen börjar på och bli tröttsam, jag hade inte tänkt på det tidigare - men hon har faktiskt snyftat aldeles för mycket i de senaste avsnitten.
Ny friyr är inte helt fel, men det hjälper inte det här avsnittet.
Betyg: 2.75 Smarta sliskiga fiender av 5 möjliga.

Posted 03 August 2005 - 17:19
last.fm Filmtipset
Posted 03 August 2005 - 18:01

Posted 04 August 2005 - 11:31
last.fm Filmtipset

This topic is locked