"Hur har någon mage att säga att detta är bra", "Varför betalade jag för att se detta"..var bara någon av de kritiska omdömen jag hörde när jag lämnade bion.
Själv är jag mer positiv och stämmer in i era andras omdömen. Ger lite blandande kommentarer om skådisarna
*Jackie Earle Haley äger verkligen alla scener han är med i, han
är Rorschach
*Jeffrey Dean Morgan funkar som Comedian men har för få scener jämfört med boken
*Patrick Wilson & Malin Åkerman var bättre än jag trodde som Nite Owl & Silk Spectre II. Dreiberg var precis lika töntig som i serien,t.o.m den begynnande "ölmagen" syntes. Duon var "lite" mer våldsam i actionscenerna än vad vi är vana vid, men det funkar. Åkerman gör vad hon kan med rollen, spelar sexig när hon ska vara det. Personligen tyckte jag Carla Gugina var hetare men en smaksak

.
*Sexscenen var både mer avancerad & komisk än jag väntat mig. Kunde inte låta bli att fundera på om hon tog på sig stövlarna efter att hon klädde av sig, eller om dräkten var anpassad till att snabbt övergå till mer amorösa aktiviteter

Bara en fundering..
*Billy Crudup gör vad han ska varken mer eller mindre, kanske lite väl blodigt när han vaporiserar (är det rätta ordet?) skurkarna.
*Matthew Goode är med alldeles för lite, han känns väldigt kylig och kallt beräknande i de scener han har. Ozzy i serien har ett väldigt snällt utseende, här påminner han mer om en galen tysk Bond-skurk. Visserligen vet jag att han är skurken men filmen ger honom inte samma "änglalika" alibi som i serien. Hans utseende och personlighet väcker ingen sympati osv för att han är "The good guy" som står över alla misstankar. Goode är inte usel men t ex en en "RomCom"-skådis som Jude Law hade fungerat bättre.
I övrigt var det en fantastiskt överaskning att se Danny Woodburn från Seinfeld som Big Figure. Lysande val!
I övrigt II - Hur kan någon tycka att Jons nakenhet var exponerad i filmen?
Edited by Walker, 19 March 2009 - 01:26.