The Amazing Spider-Man (Reboot till version 2.0)
Posted 05 February 2011 - 09:02
Posted 07 February 2011 - 17:03
However Irrfan Khan's Van Atter character fits into the movie, it won't be as a costumed Proto-Goblin. Khan told the Indian Express that his one condition for director Marc Webb is that he wouldn't "be a masked villain or become another creature." The link also shows some more set photos that seem to indicate one reason why this movie has gone back to mechanical web-shooters — so that they can, in time-honored comics tradition, run out at an absolutely critical moment. [Nerd Reactor]
http://nerdreactor.c...-goblin-rumors/
Posted 10 February 2011 - 10:13
http://www.comicbook...e/news/?a=29738
Posted 14 February 2011 - 21:50
http://www.comicbook...rticle&id=30828
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 14 February 2011 - 22:22
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 14 February 2011 - 22:38
Edited by Chrille, 22 November 2020 - 21:18.
Posted 14 February 2011 - 23:24
Winter is Coming
Posted 15 February 2011 - 06:19
Ändrat titeln på tråden. Men behöll även den gamla så länge.
Varför behålla den gamla titeln på tråden alls? Det är ju ingen Spider-Man 4, fans som inte har koll blir bara förvirrade av det där.
Angående titeln så var det hyfsat väntat, jag trodde själv att den skulle heta "Ultimate Spider-Man", men är glad att de valde "Amazing" istället. Det verkar ju vara en blandning av Ultimate och Amazing, det vill säga "den riktiga Spider-Man" också.
Sen håller jag med er andra, att de har en snyggare bild gör inte att dräkten är snygg. Den är fortfarande ruskigt ful, faktiskt. Och jag förstår tanken med att de vill göra något annorlunda i en reboot, men dräkten Tobey Maguire hade var ju hästlängder snyggare och mer ikonisk.
Posted 15 February 2011 - 07:14
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 15 February 2011 - 07:33
Posted 15 February 2011 - 11:23
Men...titeln är en sak som gott, och det finns många andra bra tecken också.
Posted 15 February 2011 - 13:08
Posted 15 February 2011 - 17:27
Posted 15 February 2011 - 19:10
Winter is Coming
Posted 15 February 2011 - 19:50
Posted 15 February 2011 - 21:02
Uhm... får erkänna att jag inte riktigt hajar poängen i det där skämtet? Är det nån referens till Harlem Globetrotters eller nåt?
Designen, så som strecken och materialet ser ut så påminner det lite om en Basketboll. Därav att skämtet går ut på att han nu är Basketball-Man.
Angående dräkten så är det ju Super85:s förhoppning som får mest på foten här, det känns ännu mindre som något som en vanlig (men förvisso genialisk) tonåring designar och ännu mindre tillverkar. Den här nya dräkten är varken stilren eller trovärdig, det är bara förändring för sakens skull och designen är mest en röra.
Du har nog rätt där. Tycker inte att den ser hemsk ut, men den är inte lika bra som den i de tidigare filmerna.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 15 February 2011 - 22:27
Sorry Grodan, var nog lite för tidigt på morgonen för mig att posta på forumet tror jag
nästa gång ska jag se till att ha fått i mig minst två muggar kaffe
Heh, förlåt på dig också.
jag vaknade lite väl tidigt, drygt tio i sex, och satte mig lite för trött vid datorn. Kaffe kanske är en bra idé?
...men sen är det bra om tråden får heta Amazing Spider-Man lit senare, så det är mindre förvirrande.
Och precis, strecken och materialet säger mer basketboll än spindelman. Det är t. om lite förvirrande att de har ett helt rakt rutnät så att det inte ens ser ut som spindelnät på dräkten. Visst hade dräkten kunnat se mycket, mycket värre ut, men den här varianten får underkänt av mig.
Posted 16 February 2011 - 22:52
Edited by Georgia, 16 February 2011 - 22:52.
Posted 17 February 2011 - 01:05
Det där tycker jag låter helt vrickat. Varför använda en skådespelare som vägrar ha dräckt eller spela ond till att spela en karaktär som kommer bli skurk eller ond? Eller menar artiklen att det inte ens är samma karaktär som i serierna är Proto-Goblin?Nu kanske man kan avfärda mina små spekulationer om Proto-Goblin? Såhär säger i alla fall skådisen som ska spela Van Atter:
However Irrfan Khan's Van Atter character fits into the movie, it won't be as a costumed Proto-Goblin. Khan told the Indian Express that his one condition for director Marc Webb is that he wouldn't "be a masked villain or become another creature." The link also shows some more set photos that seem to indicate one reason why this movie has gone back to mechanical web-shooters — so that they can, in time-honored comics tradition, run out at an absolutely critical moment. [Nerd Reactor]
http://nerdreactor.c...-goblin-rumors/
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 17 February 2011 - 07:18
Edited by Kermit, 17 February 2011 - 07:19.
Posted 18 February 2011 - 00:11
Nu hade jag iof inte velat ha nån proto-goblin alls, så på så vis är det ju bra.
Men nog hade väl Frederick Foswell ( Big Man - en väldigt komplex karaktär) eller kanske ännu bättre, Crime-Master, en gammal allierad till Norman Osborn, funkat bättre isåfall?
Ja, det hade nog varit allra bästa lösningen. =)
ÅSSÅ FRIGGIN' RHINO SOM DEN FYSISKE MOTSTÅNDAREN!!
Nånting sånt, övermäktigt stark och tålig supervarelse, mot övermänsklig snabbhet och vighet, är nåt som både biopubliken och skådespelare faktiskt talat om i flera år nu. Wolverine vs HULK och Hulk vs Spider-man är väl dom mest kända exemplen. =) Oerhört mäktigt hade det kunnat bli, på stora duken.
Posted 18 February 2011 - 07:07
Posted 18 February 2011 - 17:08
"Exec producer Avi Arad says the film won't erase what came before but will try to weave a narrative that could take place within the framework of the earlier films. 'It's not a comeback,' he says. 'You have to look at it this way: Do you want to know more about Spider-Man? This movie is going to tell stories that you didn’t see in movies 1, 2, and 3."
Betyder att det som hände i 1,2 samt 3 räknas som nått som har hänt eller kommer att hända... Blir nån klok av det här?
Posted 18 February 2011 - 18:33
Posted 18 February 2011 - 22:19
Edited by super85, 18 February 2011 - 22:25.
Batman Begins
The Dark Knight