Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#426 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 15 December 2007 - 01:18

CHarmen och påskäggen (eller vad de ska kallas) i Portal är störtsköna. Och givetvis.. Companion cube :wub:

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#427 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 15 December 2007 - 01:26

Har kommit till bana 18 och hittills tycker jag inte det har varit speciellt klurigt. Finns det mer att få ut från spelet efter bana 19 eller är det helt slut då?
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#428 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 15 December 2007 - 01:56

Tyst och spela nu istället ;)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#429 Nettan

Nettan

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 56 posts

Posted 16 December 2007 - 15:25

Hej!
Nu spelar jag just tv-spel KH2 (Kingdom Hearts 2).

Orsak till ändring: Jag tog bort texten (för att jag har löst problem på egen hand.)

Edited by Nettan, 16 December 2007 - 19:03.

#430 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 17 December 2007 - 16:54

Körde nyss klart Portal. Har i princip inte spelat något under helgen och antar att det tog 3-4 timmar att klara av spelet. Tycker det var riktigt skoj emellanåt (om än lite väl nördigt ibland :P ), och skulle nog ge det 4/5 :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#431 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 December 2007 - 17:03

Var hemma hos en vän i helgen och passade på att prova Kane & Lynch : Dead Men samt Uncharted - Drake's Fortune till Playstation 3. Kane & Lynch: Dead Men har en rätt sunkig spelkontroll och en del andra saker som gör att det nog inte kommer bli ett spel som jag köper framöver. betydligt mer imponerad blev jag då av Uncharted - Drake's Fortune som jag mycket väl kan tänka mig att köpa någon gång.

#432 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 23 December 2007 - 18:17

Efter Blade Runner har jag fortsatt min retrotrend och spelat Castles 2: Siege and conquest, ett slags gammelfarfar till Medieval: Total War, från '92. Upplägget är simpelt och valmöjligheterna ganska begränsade men det är ju trots allt femton år gammalt och duger till några dagars nöje.

#433 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 25 December 2007 - 16:49

Casltes 2 tror jag att jag har lirat. Var väl underhållande på sina dar, så att säga.

Själv sitter man och lirar Metroid Prime 3: Corruption just nu. Härligt och för tankarna tillbaks till när man satt och lirade MP till 8 bitars.

#434 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 December 2007 - 17:28

Just nu så försöker jag spela klart Agatha Christie - Murder on the Orient Express innan NyÅrsAfton så att jag ska se filmen då och jämföra. Känns som det är ett passande spel att spela just nu. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#435 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 25 December 2007 - 19:21

Casltes 2 tror jag att jag har lirat. Var väl underhållande på sina dar, så att säga.

Själv sitter man och lirar Metroid Prime 3: Corruption just nu. Härligt och för tankarna tillbaks till när man satt och lirade MP till 8 bitars.

Fan vad gött val du gjort, Hoffe. :D Själv blir det nog 3'e spelet man skaffar till Wii, ska nämligen införskaffa Mario Galaxy så fort jag klarat ut Twilight Princess.

#436 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 25 December 2007 - 20:29

Har suttit och lirat Super Mario Galaxy mestadelen av dagen och det är ju bara hur kul som helst :D Kom på mig själv med att ropa "wohoo" på bästa Mario-vis mitt i spelandet ^_^
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#437 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 26 December 2007 - 13:04

Mitt julledighetsspel har blivit GTA: San Andreas som enligt statsen i spelen nu är 30% klart efter en bit över 20 timmars spel. Om det inte vore för att det är så förbannat svårt så skulle jag ha klarat det vid det här laget men det känns som att klara ett uppdrag på första försöket är undantag mer än regel så de där 20 timmarna är nog säkert egentligen 40 timmar då man får ladda om så jäkligt. Jag gillar verkligen spelet men jag önskar att det fanns en easy med save när som helst...

#438 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 December 2007 - 13:51

Jag har haft svårt att bestämma mig för vad mitt årliga Julapel skulle vara så det fickl bli att klara Agatha Christie - Murder on the Orient Express istället. :P
Nu funderar jag på om jag ska börja spela det nya Agatha Christie - Evil Under The Sun eller det 1,5 år gammla Agatha Christie - And Then There Were None eller om jag helt enkelt ska strunta i att börja på något nytt nu och försöka klara ett av mina 10-tal oklarade spel.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#439 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 31 December 2007 - 16:14

Jahaja, efter 5 års trogen tjänst så har min PS2:a "dött". Den klarar inte längre av att läsa spel ordentligt och efter öppnande kan jag konstatera att det verkar inet vara nåt jag själv kan göra åt det. Blir att köpa sig en ny, slimlineburk.
Och jag som inte ens var klar med GTA:SA än... *snyft*

Har börjat köra Raze's Hell med en polare, en shooter där man är ett monster som ska döda de små gulliga kewletts som vill bringa sin pastellfärgade övergullighet till hela världen, om de så måste döda dem som står i deras väg. Riktigt svårt även på easy. Det är inte snyggt direkt, det är okej för det mesta, men blir bättre på slutet i kelettarnas hemland. Det har dock en massa rolig dialog från kewlettarna som när man skjuter ihjäl dem och de mumlar saker som "Dammit Jim, I'm a kewlett, not a spaceship" :)

Mass Effect har jag klarat, bästa spelet jag spelat i år, helt klart.

#440 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 31 December 2007 - 16:27

Det blev Agatha Christie - And Then There Were None. Trots det kom 1 år före Agatha Christie - Murder on the Orient Express så är det överlägset bättre på många sätt och vis. Mycket mindre backtracking, mer händelse rik, mindre bizzara konstiga puzzel lösningar och mycket bättre mellansekvenser som verkligen för handlingen framot.
Sedan så är ju And Then There Were None/Ten Little Niggers/Ten Little Indians IMO Agatha Christie's bästa verk. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#441 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 02 January 2008 - 20:28

Spelade klart mitt enda wii-spel igår, Endless Ocean. Fast man kan knappt kalla det spel egentligen, det är mer av en väldigt interaktiv skärmsläckare och slutet var fantastiskt antiklimaktiskt. Det var dock ett sånt där slut där man kan fortsätta spela efter huvudstoryn är över. Dock måste jag säga att Everblue-spelen var väldigt mycket bättre som spel sedda.

Raze's Hell klarades också och de hade den intressantaste eftersekvensen jag sett i ett spel någonsin där de visade upp tidigare versioner av spelet ackompanjerat av putslustiga kewlettkommentarer. Säkert standard för den som har limited editions av en massa spel där man för följa utvecklingen, men det där är den första gången kronologiskt jag vart med om det, Motorstorm till PS3 hade det också, men utan kommentarspår.

Mer sånt vore nice nu när åtminstone en maskin har bluraystora skivor.

#442 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 03 January 2008 - 11:03

Lirar just nu demot till The Witcher. Ska nog ta och köpa det - lite skavanker som ett antal rollspelsklyschor till trots verkar det ändå vara ett riktigt bra action-RPG.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#443 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 January 2008 - 17:21

Spelar åter igen Blue Dragon efter en lång paus sedan HALO 3 släptes.
-Sora, Kingdom Hearts

#444 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 07 January 2008 - 20:31

Så nu är man ägare av en fungerande PS2:a igen. Abstinensen har varit fruktad. Har roat mig med att spela klart Star Wars Battlefront II som jag nog skulle uppskattat mer om jag köpt och spelat det tidigare, istället för som efter 360:n och PS3:an.

Andra spel som jag spelat vidare i under frånvaron av möjligheten att spela i San Andreas är Oblivion, Just Cause och Deus Ex 2.

Då jag har så många spel kvar får ett försenat nyårslöfte bli att spela klart två spel innan jag får köpa ett nytt tills jag kommer ner till 10 oklarade spel.

#445 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 07 January 2008 - 20:45

Så har man spöat Dark Samus och Aurora Unit 313 då.
Tycker det såg lite tråkigt ut i slutet med att Samus tydligen kom undan väldigt enkelt och snabbt,och var tillbaks i sin gamla dräkt på ett par minuter. Men annars var det ett helt klart underhållande spel. I brist på en fullt fungerande dator tager man vad man haver. Och just nu vill jag ha GH3. Men jag borde inte köpa det... Men jag vill.. Men jag borde inte.. Bah.

Edited by Hofling, 07 January 2008 - 20:46.
Blev visst en dubbelpost

#446 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 January 2008 - 14:19

Spelar Stargate SG-1 - Entropy Syndrome på min mobil. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#447 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 January 2008 - 15:50

Som en sann Resident Evil junkie så fick jag idag hem Resident Evil - The Umbrella Chronicles till Wii. Jag behöver väl inte säga vad jag lär göra under kvällen? :D

#448 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 08 January 2008 - 15:53

Spelar Tetris? ;)

#449 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 January 2008 - 15:58

Posted Image

Hur visste du det?

:P

#450 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 08 January 2008 - 22:45

Apropå Tetris, det saknar jag verkligen. Det skulle vara kul att ha till mobilen om det finns? Och Snake också så klart :D

Winter is Coming