Jump to content

Photo

Doctor Who | Säsong 1/27

• Please log in to reply
489 replies to this topic

#426 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 19 June 2007 - 23:06

Nu minns jag inte om de sände Endgame tidigare på kvällen, men har verkligen för mig att de sista säsongerna generellt gled in på söndagarna kring 23:30 - 170 000 där är ett smärre mirakel.

Torchwood på TV4+? (var tvungen att kolla upp) Kanske lika bra...
Climbing to the Moon...

#427 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 June 2007 - 00:18

Ja, det stämmer. 23.20 tror jag det var. Många som blev irriterade över det eftersom de vanliga skolungdommarna inte kan se det.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#428 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 20 June 2007 - 08:00

Kändes lite som de gav upp där mot slutet och struntade i målgruppen, jo. Men prefixet "ST" i sig garanterar alltid ett visst antal tittare, när det än sänds... SVT ska ändå ha en blomma och klapp på axeln för att de vågade prova Who. Fanns väl en handfull personer som hade hört talas om det tidigare och majoriteten av dessa fortsätter den Goda Kampen i den här tråden.
Climbing to the Moon...

#429 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 20 June 2007 - 11:43

Dr Who :(
Nåja, finsk tv sänder säsong 1 igen över sommaren, yay :) Så får man väl hoppas att det blir nån säsong två i nån kanal

Torchwood...varför gömma den på tv4+ som vi inte får in här
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#430 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 June 2007 - 13:06

Dr Whos dåliga tittarsiffror kanske hade med det att göra. För det snackades först om TV4 om jag inte minns fel.
Den vanliga Svensken vill inte se SciFi som är mer än den vanliga Star Trek-aktiga eller postapocalyptiska serien. Dr Who kräver visst mer fantasi än de flesta klarar av här. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#431 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 20 June 2007 - 14:25

Personligen så tror jag det största problemet är att SVT har tappat de yngre tittarna, och de verkar svårtflörtade. Även Veronica Mars och Supernatural lider ju av urusla tittarsfiffror.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#432 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 21 June 2007 - 09:46

David Tennant - den nye doktorn alltså - är gäst hos Parkinson på lördag den 23 juni kl. 20.00 i SVT 2.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#433 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 June 2007 - 15:56

Det har jag både kryssat för, ringat in och strykit under i TV tidningen för att inte missa :D

Edited by Georgia, 21 June 2007 - 15:56.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#434 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 21 June 2007 - 20:18

Aah, måste man nästan se... Det här med att spendera midsommar mitt ute i ingenstans i ett tält är en alldeles utmärkt idé tills det att man faktiskt spenderar midsommar mitt ute i ingenstans... i ett tält. Såg bättre ut på pappret. ^_^
Climbing to the Moon...

#435 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 21 June 2007 - 20:21

Har man villa kan man ju tälta ute på tomten. Nära hem och allt.

//Peak

sixty six."

#436 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 21 June 2007 - 21:26

Om det hade varit så väl, men hon har fixat så att det är minst en mil till närmaste Statoil, utifall att jag skulle få för mig att smyga iväg mitt i natten och köpa korv.

Harr (eller vad det nu blir) i folie och linssoppa till på söndag... och en jävla massa mygg. Bara att gilla läget :wub: :(
Climbing to the Moon...

#437 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 22 June 2007 - 01:04

Personligen så tror jag det största problemet är att SVT har tappat de yngre tittarna, och de verkar svårtflörtade. Även Veronica Mars och Supernatural lider ju av urusla tittarsfiffror.

Jo, det har du nog mycket rätt i. Man möts av många rynkade näsor när man nämner att ett program går på SVT. Som jag ser det tycker många i min ålder att SVT visar trista draman, föråldrat trams. Vilket jag inte anklagar dem för, för lite sån känsla får man faktiskt av SVT. De satsar inte bara på det populäraste, på gott och på ont. Enligt mig mycket bra såklart, så folk som inte bara glor på mainstream (vi här) får något att se också :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#438 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 June 2007 - 20:32

Nu har jag sett på Parkinson.
Riktigt kul faktiskt :lol: speciellt när dom pratade om Casanova, och när Parkinson frågade om hans barn, tog ett tag innan Tennant kopplade det till Dr. Who från 60-talet :lol:

Var kommer Tennant från? För dialekten var inte samma han använder i Dr. Who

Edited by Georgia, 23 June 2007 - 20:47.

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#439 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 June 2007 - 20:53

Jag såg också DT på Parky. Hade ingen aning om att han hade en så markerad skottsk accent privat. :blink:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#440 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 June 2007 - 21:12

Rätt kul att den skottska accent han använde i ett avsnitt i säsong 2 var hans riktiga och att när han "råkade" på att tappa den så var det som han förställde sig. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#441 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 June 2007 - 21:24

Rätt kul att den skottska accent han använde i ett avsnitt i säsong 2 var hans riktiga och att när han "råkade" på att tappa den så var det som han förställde sig. :P

:lol:
Vilket sammanträffande egentligen såg om det avsnittet bara för ett par timmar sen

#442 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 24 June 2007 - 18:55

Dom brukar säga att skånska är till rikssvenska som skotska är till standardengelska - sätter det hela i perspektiv.

"De vöre ajn grannår tös åm hoded va au na" - säg det högt icke-skåningar och se hur det går. Lättare sagt än gjort. ^_^

Edited by Thinice, 24 June 2007 - 18:56.

Climbing to the Moon...

#443 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 July 2007 - 14:56

Är det någon som har köpt den svenska utgåvan än och kan säga mig om boxen saknar extramaterial eller om det finns sådant?

Alla köpställen jag besökt nämner ingenting om något extramaterial, det var i SF-Bokhandelns postorderkatalog som jag läste det och det är även ända stället som jag läst det på.

Vore tacksam om jag fick svar på detta innan jag gör mitt köp.

#444 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 09 July 2007 - 15:38

Enligt Discshop så saknas Extramatrial och de brukar ha rätt.
-Sora, Kingdom Hearts

#445 Firiel

Firiel

Ensign

• Members
  • 34 posts

Posted 09 July 2007 - 21:58

Jag har köpt boxen och den har inget extramaterial. Usch, jag hoppades på det bästa och tog fel. Vem gör de en sån här skräputgåva för egentligen?

#446 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 09 July 2007 - 22:47

Trist med de Svenska releaserna. Har själv tänkt köpa Doctor Who, Torchwood och Life on Mars i Svenska releaser, då de Engelska är väldigt dyra. Men om det inte finns extra material på Who boxen (och framtida säsonger) så får jag skippa det. Enda anledningen att jag bryr mig att köpa DVD boxarna är ju för extras, annars kan man ju lika gärna ladda ner/spela in...billigare. För mig är det extras som gör att jag vill köpa, förstår inte vad de tänker på när de gör de Svenska versionerna. :(

#447 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 July 2007 - 11:52

Typiskt, jag som hade hoppats på en billig utgåva fylld med en massa extragodis. Nu står jag inför ett avgörande val, att köpa den svenska utgåvan billigt och finna mig i att inte ha något extramaterial eller att spara tills jag kan köpa den dyra brittiska utgåvan med extramaterial.

Ni som har den brittiska, är det bra extramaterial och värd att satsa på eller motsvarar extramaterialet inte det pris man får betala för boxen?

#448 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 July 2007 - 12:03

Förstår inte varför de inte bara plockar de engelska, lägger på ett svenskt textspråk och ger ut. Blir det billigare för dem om de inte har extramaterial med, eller?

Den engelska är ju svindyr, men mycket bra iaf.. http://www.amazon.co...-...5358&sr=8-1

//Peak

sixty six."

#449 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 July 2007 - 12:12

Tror säkert att det blir billigare. Det finns en massa bra exempel på både filmer och serier som getts ut här i sverige som saknar extramaterial och som är betydligt billigare än t.ex. den brittiska. Dom svenska filmbolagen får säkert betala extra pengar för extramaterial om dom inte gör en deal med utländska bolag om att just extramaterial ska ingå i priset.

Ibland är ju extramaterial gjorda av ett utomstående bolag som det utländska filmbolaget anlitat. Då vill dom samma säkert ha lite extrapengar för att täcka sina egna utgifter när dom i sin tur säljer rättigheterna till svenska filmbolag.

Det är i alla fall vad jag tror. Sedan kostar det ju pengar att anlita någon som fixar översättning till svenska, finska, danska, norska och så vidare. Men å andra sidan kan man ju titta på den svenska utgåvan av Battlestar Galactica som är utgiven billig här i sverige, i det fallet verkar ju kostnader inte vara något problem.

Tycker att det både är tråkigt och löjligt att man måste vända sig till andra ställen med en massa merkostnader bara för att få det man vill ha, men så har det ju alltid varit.

Edited by Cartman, 10 July 2007 - 12:15.

#450 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 31 July 2007 - 13:13

Någon som vet hur länge SVT brukar ha seriesidorna uppe för serier ifall de inte planerar att visa nåt mer?

Doctor Who-sidan är ju fortfarande uppe, vilket kan ses som positivt angående fler säsonger på kanalen...

http://www.svt.se/sv...from=program_ao

//Peak

sixty six."