Doctor Who | Säsong 1/27
Posted 19 June 2007 - 23:06
Torchwood på TV4+? (var tvungen att kolla upp) Kanske lika bra...
Posted 20 June 2007 - 00:18
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 June 2007 - 08:00
Posted 20 June 2007 - 11:43
Nåja, finsk tv sänder säsong 1 igen över sommaren, yay
Torchwood...varför gömma den på tv4+ som vi inte får in här
Posted 20 June 2007 - 13:06
Den vanliga Svensken vill inte se SciFi som är mer än den vanliga Star Trek-aktiga eller postapocalyptiska serien. Dr Who kräver visst mer fantasi än de flesta klarar av här.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 June 2007 - 14:25
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 21 June 2007 - 09:46
Posted 21 June 2007 - 15:56
Edited by Georgia, 21 June 2007 - 15:56.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 21 June 2007 - 20:18
Posted 21 June 2007 - 20:21
//Peak
sixty six."
Posted 21 June 2007 - 21:26
Harr (eller vad det nu blir) i folie och linssoppa till på söndag... och en jävla massa mygg. Bara att gilla läget
Posted 22 June 2007 - 01:04
Jo, det har du nog mycket rätt i. Man möts av många rynkade näsor när man nämner att ett program går på SVT. Som jag ser det tycker många i min ålder att SVT visar trista draman, föråldrat trams. Vilket jag inte anklagar dem för, för lite sån känsla får man faktiskt av SVT. De satsar inte bara på det populäraste, på gott och på ont. Enligt mig mycket bra såklart, så folk som inte bara glor på mainstream (vi här) får något att se ocksåPersonligen så tror jag det största problemet är att SVT har tappat de yngre tittarna, och de verkar svårtflörtade. Även Veronica Mars och Supernatural lider ju av urusla tittarsfiffror.
Jon var namnet:
Posted 23 June 2007 - 20:32
Riktigt kul faktiskt
Var kommer Tennant från? För dialekten var inte samma han använder i Dr. Who
Edited by Georgia, 23 June 2007 - 20:47.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 23 June 2007 - 20:53
Posted 23 June 2007 - 21:12
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 June 2007 - 21:24
Rätt kul att den skottska accent han använde i ett avsnitt i säsong 2 var hans riktiga och att när han "råkade" på att tappa den så var det som han förställde sig.
![]()
Vilket sammanträffande egentligen såg om det avsnittet bara för ett par timmar sen
Posted 24 June 2007 - 18:55
"De vöre ajn grannår tös åm hoded va au na" - säg det högt icke-skåningar och se hur det går. Lättare sagt än gjort.
Edited by Thinice, 24 June 2007 - 18:56.
Posted 09 July 2007 - 14:56
Alla köpställen jag besökt nämner ingenting om något extramaterial, det var i SF-Bokhandelns postorderkatalog som jag läste det och det är även ända stället som jag läst det på.
Vore tacksam om jag fick svar på detta innan jag gör mitt köp.
Posted 09 July 2007 - 15:38
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 09 July 2007 - 21:58
Posted 09 July 2007 - 22:47
Posted 10 July 2007 - 11:52
Ni som har den brittiska, är det bra extramaterial och värd att satsa på eller motsvarar extramaterialet inte det pris man får betala för boxen?
Posted 10 July 2007 - 12:03
Den engelska är ju svindyr, men mycket bra iaf.. http://www.amazon.co...-...5358&sr=8-1
//Peak
sixty six."
Posted 10 July 2007 - 12:12
Ibland är ju extramaterial gjorda av ett utomstående bolag som det utländska filmbolaget anlitat. Då vill dom samma säkert ha lite extrapengar för att täcka sina egna utgifter när dom i sin tur säljer rättigheterna till svenska filmbolag.
Det är i alla fall vad jag tror. Sedan kostar det ju pengar att anlita någon som fixar översättning till svenska, finska, danska, norska och så vidare. Men å andra sidan kan man ju titta på den svenska utgåvan av Battlestar Galactica som är utgiven billig här i sverige, i det fallet verkar ju kostnader inte vara något problem.
Tycker att det både är tråkigt och löjligt att man måste vända sig till andra ställen med en massa merkostnader bara för att få det man vill ha, men så har det ju alltid varit.
Edited by Cartman, 10 July 2007 - 12:15.
Posted 31 July 2007 - 13:13
Doctor Who-sidan är ju fortfarande uppe, vilket kan ses som positivt angående fler säsonger på kanalen...
http://www.svt.se/sv...from=program_ao
//Peak
sixty six."