Jump to content

Photo

Figurer

• Please log in to reply
1791 replies to this topic

#426 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 20 March 2011 - 15:12

Parallella världar finns det ju gott om, Otrolige mannens krafter fungerar ju på grund av dem och vi har ju nån storyidé där han är ersatt av en trolige mannen från en annan parallell värld.

#427 Peral

Peral

Commander

• Members
  • 253 posts

Posted 20 March 2011 - 19:53

Lägg av! Menar du att det finns en Otrolige mannen, och en Trolige mannen som otroligt nog kommer från ett paralellt universum! Det är GENIALISKT!

#428 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 March 2011 - 19:56

Japp, eftersom vi bara är genier här på SSS forum, Peral. :cool2:
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#429 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 21 March 2011 - 11:01

Tekniskt sett så är alla framtider paralella. Tiden består av paralella verkligheter staplade på och bredvid varann. Varenda förändring, varje atomrörelse, skapar ett nytt universum. Så parallelliteten sträcker sig då förvisso även till alla nutider och dåtider.

Även om vi antar att vi är överens om det, borde vissa framtider minnas nutiden som en dåtid, medan andra minns en parallell nutid som en dåtid, vilket borde tyda på att vissa framtider inte är vår framtid... såvida man inte räknar in möjligheten att alla minns fel... fast det skulle kanske mest bli jobbigt.

#430 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 21 March 2011 - 11:27

Ledsen Gröna Hämnaren, men jag ser inte vad du försöker säga. För en parallell värld kanske skapas av våran morgondag och därför minns det vi gjorde som dåtid. Eller är det något jag missförstår dig på?
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#431 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 22 March 2011 - 15:01

Vad jag menar är att om tidslinjen imorgon delas i två (eller sexhundratusen miljarder) olika kommer ingen av dessa vara en parallell framtid. De kommer att vara parallella till varandra, men ur vårt perspektiv kommer båda att vara möjliga framtider.

...eller?

#432 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 22 March 2011 - 17:42

Ungefär, Gröne Hämnare.

Varje dag vaknar du upp till ett nytt framtidsscenario, så egentligen finns det en oändlig mängd möjliga framtider. Hela historien är egentligen dynamisk, utbytbar, men för oss så ter det sig ju som bekant som att allt är totalt linjärt, och satt i sten.

Idag steg du upp och åt en smörgås på morgonen, men du kunde ha gjort gröt istället. Vad du inte vet är att du gjorde båda. Men för både dig och din dubbelgångare så är realiteten att ni endast åt en smörgås/en tallrik gröt.

Men för Hämnaren från igår, om han fick se bilder från framtiden, och att han kan göra varken eller, så ter det sig ju som två parallella alternativa framtider. Enda anledningen att det nu är det för han är ju då förstås att han fick se att det kunde hända, och därmed förändrades hans tidslinje, och ett nytt element introducerades. Imorgon så tar han förmodligen bara ett glas juice, för att vara lite "eljest". Men för dom 2 Hämnarna som valde gröt eller smörgås, så är snarare den 3e hämnaren som fick se framtiden en parallell värld, för han fick ju se nånting ingen av dom gjorde, dagen innan.

#433 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 22 March 2011 - 18:11

Så vad du vill ha sagt är: Att om man får se framtiden kommer man aldrig att få uppleva den framtid man har sett eftersom den framtid man fick se nödvändigtvis utgick från att man inte hade sett framtiden?

#434 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 22 March 2011 - 19:29

Så vad du vill ha sagt är: Att om man får se framtiden kommer man aldrig att få uppleva den framtid man har sett eftersom den framtid man fick se nödvändigtvis utgick från att man inte hade sett framtiden?

Låter logiskt för mig.

#435 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 22 March 2011 - 20:16

Yessir.

Vissa likheter bör det ju finnas, men exakt likadant kan det omöjligt bli.

#436 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 23 March 2011 - 10:40

Det beror förstås på hur tiden så att säga är uppbyggd.

#437 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 23 March 2011 - 17:31

nånting säger mig att det här kommer att behöva en viss koll på continuity...

#438 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 23 March 2011 - 17:48

nånting säger mig att det här kommer att behöva en viss koll på continuity...

Precis, förvisso har jag en lösning i min story, men du har rätt.

#439 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 23 March 2011 - 18:31

så klart jag har rätt, THE VIKTOR HAR ALLTID RÄTT XD

#440 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 23 March 2011 - 18:55

så klart jag har rätt, THE VIKTOR HAR ALLTID RÄTT XD

Inte alltid, men ganska ofta.

#441 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 25 March 2011 - 00:19

Har läst en av de bästa origin historierna till en superhjälte på länge. Det är en flicka som alltid har varit elak, till slut så tröttnade hennes religiösa mormor på det hela och sände henne till en kristen privatskola. Där fortsatte hon att vara en elak flicka genom att skolka och röka. Till slut så brände hon ner skolan och nunnorna ringde efter en exorcist, tyvärr blandade den närsynta prästen ihop rummen 14 och 41, så han utförde exorcismen på fel flicka, och så uppkom Good Girl! Håll med om att den är grym.

Övrigt är jag snart klar med några ändringar och en ny karaktär så vänta bara.

#442 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 25 March 2011 - 14:13

Har läst en av de bästa origin historierna till en superhjälte på länge. Det är en flicka som alltid har varit elak, till slut så tröttnade hennes religiösa mormor på det hela och sände henne till en kristen privatskola. Där fortsatte hon att vara en elak flicka genom att skolka och röka. Till slut så brände hon ner skolan och nunnorna ringde efter en exorcist, tyvärr blandade den närsynta prästen ihop rummen 14 och 41, så han utförde exorcismen på fel flicka, och så uppkom Good Girl! Håll med om att den är grym.

Mjo, origin är ganska kul men själva webbserien "League Of Super Redundant Heroes" är inte precis i min smak

#443 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 25 March 2011 - 14:17

Mjo, origin är ganska kul men själva webbserien "League Of Super Redundant Heroes" är inte precis i min smak

Ville bara nämna den originen, som du sade om webbserien, den faller inte helt i min smak heller.

#444 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 25 March 2011 - 16:40

Jag tror att man får skilja mellan ett origin som är intressant/cool/fräck och ett origin som verkligen är bra. Ett origin som verkligen är bra kan vara tråkigt i sig men ständigt ge bränsle åt serien, genom att det så att säga ger en naturlig motivation åt figuren. T ex Spider-man.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#445 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 25 March 2011 - 17:29

Jag för min del tyckte att den jag nämnde här ovan bara var rolig, men du har naturligtvis rätt.

Edited by Sret, 25 March 2011 - 17:29.

#446 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 25 March 2011 - 20:04

Här kommer de Jag har ändrat lite på Herr Vit och skrivit en profil till Ingen. Samt så kastar jag in min nya skurk ORM.

HERR VIT
Verkligt namn: Niklas von Hägern 41 år.
Yrke: Äger större delen av världens medicin marknad. Annars kriminellt geni.
Identitet: Okänd förutom för några medlemmar i NS.
Laglig status: Svensk medborgare tidigare ostraffad.
Civilstånd: Gift.
Kända släktingar: Frun Sara, sonen Klas, även känd som Svarta Guldet. Båda känner inte till hans hemliga identitet.
Födelseort: Gromköping
Operationsbas: Hela Skandinavien
Historia: Han föddes som Johan Johansson som femte barnet i en familj i de fattiga delarna i Gromköping. Han blev genast mobbad av sina syskon och klasskamrater för att han var albino och fick stå emot stora motgånger för sitt kritvita hår och skinn, han visade tidigt att han hade hög intelligens, oavsett vad för slags uppgifter han fick som barn så löste han dem rekordsnabbt, läkarna upptäckte att hans hjärna var annorlunda, hans hjärna var mer utvecklad och mycket effektivare än andras, och kunde bero på en sällsynt hjärnsjukdom, mer visste de inte. Han var alltid bäst i sin klass på teori och på sport, för hans förvånansvärda reflexer och höga intelligens, redan vid 15 års ålder så startade han ett eget företag som snart växte och han köpte upp stora delar av världens medicinproducenter, samtidigt som han bytte namn. Han fick snart stämpeln som en av världens smartaste människor. Fastän det blev han snart uttråkad och startade det som skulle bli Skandinaviens största kriminella organisation, det och för att få hämnd på dem som mobbade honom i skolan och för att han äntligen skulle få känna vad makt är, han utför aldrig brotten själv, och han planerar brotten så väl att inget går att spåra till honom. Några år senare träffade han sin framtida fru som inte brydde sig om hans pengar eller utseende, och de fick tre barn tillsammans, varav ett av barnen blev Gromköpings största superhjälte Svarta Guldet.
Längd: 1,80 meter
Vikt: 78 kilo
Ögon: Röda
Hår: Vitt
Styrkenivå: Som en mycket vältränad kampsports mästare.
Känd övermänsklig kraft: Han är en av världens smartaste människor för att han har en mer utvecklad hjärna än andra människor som fungerar effektivare än vanliga människors hjärnor, han har snabba reflexer och behöver ofta inte tänka alls vid vissa saker. Han lärde sig och blev snart en av världens främsta mästare inom fem olika skolor av kung-fu, kickboxning, vanlig boxning, tre olika karate, blev mästare på fäktning, bågskytte, vanlig och i japanska Kyudo, skytte oberoende av eldvapen. Han lärde sig bemästra kendo, och studerade i ett shaolintempel en tid, samtidigt som han bemästrade judo. Han har en otäck förmåga att planera fem steg i framtiden oavsett vad man gör, nästan som han ser in i framtiden och kan därmed radera alla anknytningar mellan han själv och de brott som begås och kan därmed gå säker mot alla anklagelser. Han är känd att ha läst ut tjocka böcker på några timmar, och han har ett högt utvecklat minne. Han är så bra att läsa kroppsspråk att han nästan verkar läsa ens tankar, han är en mästare på att manipulera människor och på hypnos.
Personlighet: Han är artig mot människor, han gillar att bjuda folk på dyra saker, alltid lugn, kan inte bli arg. Han är ett kontrollmänniska och måste ha kontroll över sitt företag. Låter familjens bästa gå före allt. Mot dem han ser som fiender är han kallhjärtad och kallblodig, hans favoritfärg är den röda färgen på blod. Är otroligt rasistisk mot alla som inte är albinos. Han är även en kall affärsman.
Svagheter: Han har en svag punkt för sin familj och gör allt för deras välmående, han har en stark smak för whiskey och vin som han samlar på olika märken och årgångar. En annan svag punkt är att han ofta drabbas av huvudvärk för sin intelligens och kan inte gå ut för länge i solsken. Han litar för mycket på pengarnas makt över människor. Han ser oftast ingen som ett hot, utan han är helt säker på att han ska klara sig från allt, vilket han gör
Övrigt: Han är så mäktig att polisen inte skulle våga röra honom, han står för en stor del av deras budget. Han har aldrig utfört brotten själv, förutom i början innan syndikatet var stort nog för att han endast skulle stå för planeringen. Han uppträder aldrig personligen på möten inom syndikatet. Han är en svensk version av Spiderman skurken Kingpin. På grund av brist med bärande bevis på att han är kriminell så har Ghast aldrig lyckats få honom i fängelse, och han lyckats även klara sig undan NS på samma vis.

INGEN
Verkligt namn: Okänt
Yrke: Okänt, möjligtvis någon sorts tekniker eller professor inom kemi.
Identitet: okänd.
Laglig status: Inte medborgare i något land och tidigare ostraffad
Civilstånd: okänt
Kända släktingar: Okänt
Födelseort: Okänt
Operationsbas: Överallt.
Historia: Man vet inte mycket om honom utom att han plötsligt dök upp och försökte störta världen i ett tredje världskrig och att han såg det hela som en hobby. Gissningar är att han är en utomjording med tanke på hans högutvecklade teknologi som han använder, andra säger att han är en mycket intelligent man som råkade ut för en olycka och fick sina krafter samt att han blev galen på kuppen, andra säger att han hittade ett utomjordisk rymdskepp och fick sina krafter därifrån samt teknologin som han använder. Han verkar ha ett sinne för kemi då han har skapat ett dödligt gift som finns både som gas och som vätska. Han har en hög förståelse för den mänskliga kroppen då han har kunskap om att få lik att röra sig och att öka deras muskelstyrka, vilket stöder teorin om att han är människa och har kunskaper om människokroppen.
Längd: Skiftande, oftast runt 1,86 m
Vikt: Skiftande, oftast runt 76 kg
Ögon: Röda och reptilliknande
Hår: Inget
Styrkenivå: Som en bra tränad person i 30 års åldern
Känd övermänsklig kraft: Han kan förändra sitt utseende till vem han vill, med några få undantag, han måste veta hur de ser ut, han verkar inte kunna förvandla sig till personer som bär heltäckande mask. Han kan även förändra de kläder som han bär efter sin vilja. Han saknar blodgrupp och fingeravtryck. Han har ett högre immunförsvar än andra.
Svagheter: Hans ögon är det enda som hindrar honom från att kunna smälta in överallt. Sedan verkar han ha de flesta svagheter som en människa har.
Personlighet: Han är trevlig och vältalig, både på ett trevligt sätt och hotfullt, men saknar sympati för människor. Han ser sina brott som mer av en hobby, vilket visar på psykisk instabilitet.

ORM
Verkligt namn: Adolf Sten
Yrke: Professor inom Herpetologi.
Identitet: känd.
Laglig status: Tidigare straffad svensk medborgare.
Civilstånd: Singel
Kända släktingar: Moder (död) mormor (död.)
Födelseort: Gromköping.
Operationsbas: Sverige.
Historia: Hans far är okänd då han blev till under en gruppvåldtäkt, hans mor födde honom endast på grund av att hans mormor önskade sig ett barnbarn. Redan i sjukhuset drabbades modern av ännu djupare depression och tog sitt liv, nyheten tog hårt på hans mormor som dog kort där efter av chock. Han flyttades runt till barnhem och olika fosterföräldrar som oftast behandlade honom illa med att till exempel slå honom. I skolan mobbades han för sin bakgrund. Han hade dåliga betyg och verkade inte vara intresserad av skolan alls, han klassades snart som efterbliven.

Hans första brott kom när han var tio, han misshandlade en klasskamrat med en sten så illa att klasskamraten blev förlamad. Han visade brist på all sorters sympatier för liv. När han var tolv ändrades hans liv, han var fruktad och hatad, samt så saknade han vänner, men hans betyg blev genast bättre, han hade fått ett mål i livet, hans stora intresse för biologi hade vaknat när han hade sett en orm äta en fågel. Lärarna blev förvånade över att en sådan tystlåten pojke som han plötsligt började ta mer plats.

Hans nästa brott kom när han var 14 år, han brutalt mördade sin fosterfamilj. Trots det lyckades han utbilda sig till professor inom herpetologi, han började genast att utöva experiment på sig själv, bland annat så försökte han göra sig immun mot alla ormgift genom att med små doser vänja sin kropp mot gifterna. Han lyckades göra sig immun för att sedan börja med farligare experiment med mänskliga försökspersoner. När man hotade att slänga ut honom så mördade han sina chefer. Samtidigt hade han dragit på sig en hobby att mörda på flera brutala sätt, bland annat att tvinga giriga att dricka smält guld, för att släcka deras guldtörst.

En dag bet en orm honom i handleden och han tappade balansen av chocken och välte kemikalier över sig som med ormens DNA blandades i hans blod fick honom att mutera. Han fick ormliknande krafter. Det hela gjorde honom mycket lycklig, då det hade varit det som hade varit meningen med hans experiment. Han började genast att testa sina krafter och njöt av dem. Han började kalla sig för Orm, för sina krafters skull, för första gången kände han något som kunde liknas med lycka. Starkast tecken på att han muterades var ögonen förändrades, han förlorade allt hår, hans tänder förändrades samt att hans tunga blev en kluven ormtunga. Även hans nervsystem ändrades. Och han blev mindre känslig för smärta.
Längd: 2,00 m
Vikt: 60 kg
Ögon: Förr blåa, sedan gula ormögon.
Hår: Förr svart, sedan inget hår.
Styrkenivå: Han kan lyfta runt 200 ton.
Känd övermänsklig kraft: Superstyrka, ökad snabbhet, förhöjd vighet, förstärkt immunförsvar, immun mot de flesta gifter och sjukdomar, förstärkta reflexer, han kan se kroppsvärme, samt smaka av luften likt en orm. Hans bett är giftigt och dödligt efter några timmar, och han har en förmåga att spotta gift likt en spottkobra, som gör en blind och kan leda till permanent blindhet om man inte tvättar rent från giftet. Han har en stark läkande förmåga, och kan förnya hela kroppsdelar på några dagar om han vill, andra skador kan läkas ihop direkt. Han blir starkare och snabbare i solljus och värme då han till stor del är kallblodig. Han simmar likt en orm och kan simma snabbt på så vis.
Svagheter: Hans krafter är farligare i solljus och värme, men han blir långsammare i kyla.
Personlighet: Han saknar sympati för människor, han är intelligent och har dragningar mot misantropi, han är älskar sitt liv. Han är inte galen, bara ond.

Har vissa problem med Orms personlighet.

Edited by Sret, 25 March 2011 - 21:38.

#447 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 30 March 2011 - 21:32

Jobbar just nu på profilen för Svartmoln, jordens första superskurk från den förhistoriska eran... =) Om jag har räknat rätt, så kommer han också bli Jordens MÄKTIGASTE superskurk också! :thumbsup:

Tänk lite blandning av Raven (Teen Titans), Black Lantern, Conan, Venom, Sand Man (spindelmannen), Ra's Al Ghul, och Bane.

#448 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 31 March 2011 - 00:43

Jobbar just nu på profilen för Svartmoln, jordens första superskurk från den förhistoriska eran... =) Om jag har räknat rätt, så kommer han också bli Jordens MÄKTIGASTE superskurk också! :thumbsup:

Tänk lite blandning av Raven (Teen Titans), Black Lantern, Conan, Venom, Sand Man (spindelmannen), Ra's Al Ghul, och Bane.

Mäktigaste? We will see about that, mate ;) Challenge Acceptet! Skojar bara. Ska bli kul att läsa profilen.

Vad tycktes förresten av min profil av Ingen och Orm?

#449 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 31 March 2011 - 17:30

Intressanta, särskilt då kanske Orm, som verkar vara nån sorts kombination av Cobra och Joker. =)

Och är det jag... eller skönjer jag en lätt inspiration från Emeritus Blod i delar av hans origin..? ;) Tänk, om det vore så, skulle nog mitt huvud svälla rent oerhört! :D

#450 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 31 March 2011 - 21:04

Lite inspiration fick jag av Emeritus Blod ifall jag ska vara ärlig, där växte nog ditt ego en del ;). Jag försökte ge honom ett så mörkt och dystert origin som möjligt, som verkligen förklarade varför han är som han är.

Edit: Tänkte att det är rät många karaktärer som inte har en profilbild än, och då menar jag inte bara mina egna karaktärer.

Edited by Sret, 02 April 2011 - 00:38.