Go Kiwis!
Hobbit: En Oväntad Resa / The Hobbit - An Unexpected Journey
Posted 01 October 2010 - 21:11
Go Kiwis!
Posted 20 October 2010 - 20:28
Peter Jackson: "Next week Warners are coming down to New Zealand to make arrangements to move the production offshore. It appears we cannot make films in our own country even when substantial financing is available."
Källa: The Press
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 20 October 2010 - 20:33

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 21 October 2010 - 20:58
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 21 October 2010 - 21:00

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 22 October 2010 - 06:32
Nej, med allt tjafs och bjäfs som varit så hoppas jag samtliga inblandade kan lägga det åt sidan och se till att börja inspelningen så vi får se The Hobbit någon gång.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 22 October 2010 - 08:20
[Källa]Martin Freeman is set to play Bilbo Baggins, [...] Richard Armitage (MI-5 and Captain America: The First Avenger) will play Thorin Oakenshield, leader of the Company of Dwarves which sets off to reclaim the Lonely Mountain from a thieving dragon. Aidan Turner (Being Human) and Rob Kazinsky (EastEnders) will play Kili and Fili, members of the Company of Dwarves. Graham McTavish (Secretariat) will play Dwalin, John Callen (Power Rangers Jungle Fury) will play Oin; Stephen Hunter (All Saints) will play Bombur, and Mark Hadlow (King Kong) plays Dori, while Peter Hambleton (The Strip) will play Gloin.
Martin Freeman känns ju så här i efterhand som om han var född till att spela Bilbo
Läs mer om dem alla på http://www.theonerin...ur-hobbit-cast/
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 22 October 2010 - 08:20
Idag publicerades några av rollerna (ok fiskrens hann före):
Martin - Bilbo Baggins
Richard Armitage - Thorin Oakenshield
Aidan Turner & Rob Kazinsky - Kili & Fili
Graham McTavish - Dwalin
John Callen - Oin
Stephen Hunter - Bombur
Mark Hadlow - Dori
Peter Hambleton - Gloin
Utöver det så ryktades det att James Nesbitt, David Tennant, Stephen Fry, Saoirse Ronan och Bill Nighy är castade, men inte i vilka roller. F.ö. så sade PJ följande när det gällde rollen som Bilbo:
»Despite the various rumors and speculation surrounding this role, there has only ever been one Bilbo Baggins for us ... There are a few times in your career when you come across an actor who you know was born to play a role, but that was the case as soon as I met Martin. He is intelligent, funny, surprising and brave—exactly like Bilbo and I feel incredibly proud to be able to announce that he is our Hobbit.« — [Källa]
(Minns ni att Ian McKellen sade väldigt tidigt att rollen som Bilbo var klar? INte helt omöjligt att den faktiskt var det.Edited by XC, 22 October 2010 - 08:21.

Posted 22 October 2010 - 09:48
Jag och P.J. tänker likaThere are a few times in your career when you come across an actor who you know was born to play a role, but that was the case as soon as I met Martin.
Posted 22 October 2010 - 10:12
Skämt åt sido - jag har inte sett så mycket med honom, men jag gillade honom i Sherlock Holmes.

Posted 22 October 2010 - 13:33
Där sa du nåt som måste älskas av konspirationsteoretikerna: det är Martin Freeman själv som ligger bakom allt strul med filmen, bara så att han skulle kunna få in filmen i sitt schema! Han - ensam - fick GDT att hoppa av, MGM att nästan gå bankrutt och Nya Zeelands skådespelarfack att strejka. Allt ingick i "Evil master Plan"Så du menar att de senaste årens trassel har varit bara för att passa in filmen i Martin Freemans schema?
Skämt åt sido - jag har inte sett så mycket med honom, men jag gillade honom i Sherlock Holmes.
Posted 22 October 2010 - 20:52
Hade GDT fått råda hade väl Ron Perlman spelat Bilbo
Posted 23 October 2010 - 10:05
/Film har snappat upp att TVNZ lagt upp en intervju med Peter Jackson och Philippa Boyens på YouTube.
Intressant att höra honom prata om saken - inte bara läsa sammanfattningar av hans uttalanden.

Posted 27 October 2010 - 08:21
BREAKING NEWS: The Hobbit Stays In New Zealand
October 27th, 2010
The night is darkest ere the dawn… and dawn has ever been the hope of Men!
After days of closed door talks between New Zealand Prime Minister John Key and Warner Bros. executives, the verdict is out today:
THE HOBBIT WILL BE MADE IN NEW ZEALAND.
Mr.John Key has only minutes ago announced at a press conference in the Beehive theaterette that Sir Peter Jackson’s Hobbit films will indeed be filmed in New Zealand.
Media outlets have yet to post links to any videos… but stay tuned to TORn for updates as more of the good news makes its way on to the interweb.
TODAY IS A PROUD DAY FOR KIWIS… AND A JOYOUS ONE FOR FANS AROUND THE WORLD.
CONGRATULATIONS TO ONE AND ALL.
Posted 27 October 2010 - 10:18
Winter is Coming
Posted 27 October 2010 - 10:46

Posted 27 October 2010 - 12:06
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 02 November 2010 - 11:52
Källa: TheOneRing.net
Posted 02 November 2010 - 18:24
Men nu är ordningen återställd. ^^
Fast jag undrar FORTFARANDE varför ett AUSTRALISKT fack lade sig i det här?? Varför trodde dom att dom har jurisdiktion i Nya Zeeland, som har sina egna fack, som fungerar alldeles utmärkt, eh?? Mycket förvirrande... Är det nån som vet hur det kunde bli så?
För övrigt lägger jag in en disclaimer att jag definitivt är för facklig aktivism, har själv varit medlem ett kort tag, när jag hade anställning. ( nu är jag däremot arbetslös...)
Posted 03 November 2010 - 09:05
Man har godtagit en lagändring tydligen för att förhindra att kriser som den här uppstår igen.
»According to Variety, the so-called "Hobbit law" will amend existing labor law so that actors hired to work on the Lord of the Rings prequel films will have the status of independent contractors, not employees.« — [Källa]

Posted 03 November 2010 - 10:01
Posted 29 November 2010 - 10:15
Ian McKellens hemsida
Posted 01 December 2010 - 00:49
Nu går hoppet upp igen. Man blir alldeles varm vid tanken på gossigheten som kan komma ur det hela nu. ^^
Posted 01 December 2010 - 10:34
Intresserade av 3D-teknik så kommer Jackson använda sig av kameror som är sprillans nya:
Superkameror ska filma "The Hobbit"
Publicerat: 30 november 2010 kl. 14:08
När produktionen av den omtalade filmen äntligen drar i gång nästa år blir det med den bästa tänkbara tekniken.
Man kommer nämligen att använda minst 30 stycken 3D-kameror som är av märket EPIC Digital Cameras. Det är RED Studios Hollywood som avslöjar tekniknyheten i ett pressmeddelande via ComingSoon. "The Hobbit" kommer att bli en av de första filmerna som använder de nya kamerorna och sticker ut eftersom de är små och lätta vilket underlättar eftersom 3D-inspelningen kräver att det finns med två kameror som spelar in på varje uppställning.
Regissören Peter Jackson har tidigare jobbat med RED och berättar i pressmeddelandet att han alltid gillat formatet eftersom det ger en mer filmisk känsla än andra digitala kameror.
Posted 01 December 2010 - 14:53