Jump to content

Photo

Diskutera årets film 2008

• Please log in to reply
501 replies to this topic

#426 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 March 2009 - 21:32

Eftersom The Dark Knight vinner hursomhelst så lägger jag min röst på Indy :)

Winter is Coming

#427 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 March 2009 - 21:58

Jo, visst är det här året kanske den tråkigaste och mest ointressanta omröstning hittills i hela forumets historia. Det håller jag med om.

Men jag gillar att ha rätt och det blir ju TDK och IM i finalen nu.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#428 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 March 2009 - 17:42

Just nu Indy-Batman 8-7 :o
Högst oväntat!

Edited by Rick Hunter, 22 March 2009 - 17:43.

Winter is Coming

#429 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 March 2009 - 17:54

Ironiskt om din röst gör att Indy vinner, Rick Hunter. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#430 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 March 2009 - 17:57

En aning förvånad faktiskt att det är så jämnt i denna duell och att det ser ut som om den film som de flesta tippar som vinnare åker ut nu i slutspurten.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#431 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 March 2009 - 18:01

Ironiskt om din röst gör att Indy vinner, Rick Hunter. :P

Ja verkligen. Vilken oväntad utveckling!

Winter is Coming

#432 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 March 2009 - 18:03

Du kan alltid ändra din röst, vet du väll? ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#433 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 March 2009 - 18:05

Nja, har man väl gjort ett val får man stå för det B)

Winter is Coming

#434 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 March 2009 - 18:10

Om PM-systemet plötsligt överbelastas så är det bara srietidnings-folket som försöker rädda batman. :P

Edited by XC, 22 March 2009 - 18:10.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#435 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 22 March 2009 - 18:11

Nja, har man väl gjort ett val får man stå för det B)

Det tycker jag inte. Jag tycker att byta röst går aldeles utmärkt. Men kän dig inte tvingad eller så.
-Sora, Kingdom Hearts

#436 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 22 March 2009 - 18:13

Jag tycker det är bra. Det behövs lite twists & turns i tävlingen. ;)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#437 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 22 March 2009 - 18:14

Det är rätt intressant att se det ås jämt. Indy är väl en av de få som kunde hota TDK, men att den faktiskt skulle göra det vågade jag inte hoppas på. Det är spännande som sjutton nu och jag biter på naglarna. För en gångs skull hoppas jag att jag får fel! :)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#438 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 March 2009 - 18:17

Och för att hålla alla på halster så kommer jag låta den duellen vara öppen en liten stund extra (läs: jag ska titta på Merlin på SVT först ;) )
:evil:
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#439 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 March 2009 - 18:35

Ska det bli andra gången jag blir hotad till livet i den här turneringen? :P
Men den här gången hoppas jag i alla fall att SoD är på min sida.

Winter is Coming

#440 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 22 March 2009 - 19:39

Och där åkte årets film ut. :(
-Sora, Kingdom Hearts

#441 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 March 2009 - 19:50

Sammanställning för semifinalisterna:

Duell: Vidare: Utslagna: Blankröster:

1 ± Iron Man [10] (Sök: IMDb) ± The Incredible Hulk [3] (Sök: IMDb) Blankt [1]
2 ± Indiana Jones och kristalldödskallens rike [8] (Sök: IMDb) ± The Dark Knight [7] (Sök: IMDb) Blankt [0]

#442 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 22 March 2009 - 20:19

Aaahh! Hur ska jag kunna rösta i finalen? Två trista, mediokra filmer varav ingen förtjänar titeln årets film... Va farao hände med TDK? Den hade jag kunnat rösta på (och gjorde i semifinalen).

Jag är lite besviken på forumet just nu... utav alla filmer blev de dessa två... meh.

Dagen i-landsproblem, men ändå... :)
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#443 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 22 March 2009 - 21:02

Så himla stor favorit har änfå inte TDK varit i praktiken, den har ju faktiskt mött rätt hårt motsånf flera gånger. "Alla" har sagt att den var favorit, men i praktiken har det knappast varit så.

Nåja, lättare i finalen som sagt: IM var i alla fall lite underhållande och inte bara trött upprepning.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#444 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 22 March 2009 - 23:01

Aldrig har jag varit så glad över att ha fel! :hurrah: :hurrah: :hurrah:

Äntligen blev finalen lite muntrare. Inga intressanta filmer som är med, men muntrare blev det för mig i alla fall.

Absolut. Jag skyddar dig från Evil Crusader. :hug:

(Väldigt konstigt förhållande jag har till dig förresten - ena stunden hatar jag dig, nästa älskar jag dig :lol2: )

Och där åkte årets film ut. :(

Bah. Årets serietidningsfilm kanske. Inte film.

(Säger jag och precis som dig markerar vad jag egentligen tycker.)

Så himla stor favorit har änfå inte TDK varit i praktiken, den har ju faktiskt mött rätt hårt motsånf flera gånger. "Alla" har sagt att den var favorit, men i praktiken har det knappast varit så.

Jo, det har den varit och det vidhåller jag. Indy trodde jag egentligen inte skulle orka välta det, trots att filmen har en stark fanbas. Att den tog sig vidare ser jag snarare som ett smått mirakel. Så jag, håller knappast med dig i din analys där.

#445 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 22 March 2009 - 23:05

Är verkligen förvånad över att TDK åkte ut i slutspurten och mot Indy4 dessutom. Nåja, smaken är som baken..

Sen funderar jag faktiskt lite smått på att ha SoD i signaturen.. Men det blir ju med en bitterljuv smak, isf :/

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#446 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 March 2009 - 23:34

Absolut. Jag skyddar dig från Evil Crusader. :hug:

(Väldigt konstigt förhållande jag har till dig förresten - ena stunden hatar jag dig, nästa älskar jag dig :lol2: )

:lol:
Story of my life :P

Jag sa tidigare att jag föredrog Iron Man framför The Dark Knight i finalen, men nu när det är Indy mot Iron Man vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Vore ju kul om min nominering skulle vinna :D (Indy d.v.s) Men å andra sidan var Iron Man jäkligt bra!

Winter is Coming

#447 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 22 March 2009 - 23:35

Sen funderar jag faktiskt lite smått på att ha SoD i signaturen.. Men det blir ju med en bitterljuv smak, isf :/

:o

#448 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 23 March 2009 - 09:49

Var tvungen att gå tillbaka och kolla:

Rond 1: The Dark Knight [7] (Sök: IMDb) ± Ruins [2] (Sök: IMDb) Blankt [0]
Rond 2: The Dark Knight [8] (Sök: IMDb) ± Hellboy II: The Golden Army [4] (Sök: IMDb) Blankt [2]
Rond 3: The Dark Knight [7] (Sök: IMDb) ± Stargate: Continuum [6] (Sök: IMDb) Blankt [0]
Rond 4: The Dark Knight [11] (Sök: IMDb) ± Cloverfield [4] (Sök: IMDb) Blankt [1]
Rond 5: Indiana Jones och kristalldödskallens rike [8] (Sök: IMDb) ± The Dark Knight [7] (Sök: IMDb) Blankt [0]

Okej, TDK hade egentligen bara en tuff match innan semin. Sen beror det ju väldigt mycket på vilka som möts. Den här tävlingsformen är orättvis men kul och lättöverskådlig.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#449 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 23 March 2009 - 10:32

Jo, det var jämnt mot Stargate det håller jag med om. Det var en skräll i sig.

Och jag håller med om att det är orättvist, men kul. Även om jag gnäller väldigt mycket - men det tycker jag är en del av spelet. ;)

#450 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 23 March 2009 - 15:35

Lite tråkigt tycker jag att det är att Indiana Jones vinner. Såg om filmen ett tag sedan och för mig är det en besvikelse. Inte den den "piece of crap" som många på diverse internetforum tycker men anser att TDK och Iron Man båda var klart bättre filmer. Fast sen så har jag varit jäkligt glad att "jag fick" The Dark Knight i somras och Watchmen nu för några veckor sedan.Skulle inte ha trott att WB skulle producera två såpass lysande DC Comics filmer. Och så var Iron Man en schysst bonus också från Marvels sida.

Och sen nu när vi postar vad vi tycker och tänker så tyckte jag faktiskt att det var lite småkul när TDK vann över Stargate med en röst. speciellt på grund av att det blev så tight och att jag kunde hjälpa TDK lite :batman: . Det knepet funkade dock bara en gång, men kul var det då :)
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight