Jump to content

Photo

X-Men 3

• Please log in to reply
513 replies to this topic

#426 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 May 2006 - 17:20

För mig kanske det dröjer nån vecka innan jag går och ser den, om jag inte går själv då <_<

Tja, ibland kan det vara bra att vänta nån vecka. Gick på Spider-Man 2 på premiärdatumet och det var rena djurparken, så därför väntade jag lite med Fantastic Four och Batman Begins och då var det mycket lugnare.

Ja det kan vara en fördel i för sig om inte var så förbannat sugen på att se den bara!

Winter is Coming

#427 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 22 May 2006 - 17:34

Den där recensionen tyder kanske på ett det är en ganska bra film, trots de tvivel jag haft...får väl pallra mig iväg och se den framåt helgen eller nåt :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#428 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 22 May 2006 - 17:39

Jag har bestämt mig för att gå på premiären. Men jag har ingen som vill gå med mig så då blir det inte lika kul iofs :P Men jag ser fram emot filmen, och hoppas den är någorlunda bra i alla fall. Slår X-Men 2 tror jag inte att den gör
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#429 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 May 2006 - 17:41

Hoppas på att den ska vara ungefär i klass med X-Men 1 och att det inte är för många dumma dödsfall. Vill också se den på premiären, men det lutar kanske mer åt helgen.
*Hockey och superhjältar*

#430 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 23 May 2006 - 04:29

Min biljett är bokad till Onsdag.. :)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#431 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 23 May 2006 - 17:33

Då var man tillbaks från en förhandsvisning på Fox kontor i Råsunda.
Tvekade in i det sista om jag skulle orka gå, då jag legat nedbäddad med en jobbig förkylning de senaste dagarna.
Men det var värt det.

Filmen är inte lika bra som X2, men ligger klart över genomsnittet i genren.
Det är utan tvekan den mest "superhjältiga" av alla superhjältefilmer ... åtminstone i kvantitet!
Här finns fler mutanter än i ettan och tvåan sammanlagt, och det sparas inte på de visuella effekterna.

Man har återigen gjort ett snyggt jobb med att ta valda berättelser och figurer ur X-Men-seriens historia och anpassa dem till film (några av figurerna var helt oväntade för mig).
Men filmen borde nog ha varit en halvtimme längre.
Den känns ganska stressad på sina ställen, och lite mer eftertanke hade inte skadat.
Manus är också ganska ojämnt, och då tänker jag främst på dialogen ...
Den överhängande storyn gillar jag skarpt.

Det finns säkert en del inbitna fans som kommer att gråta blod över vissa "bearbetningar" av serieförlagan.
Det är inte bara dräkterna som skiljer sig från serien ...
Men själv tycker jag att det funkar ganska bra.
Huvudtemat från de två första filmerna utvecklas på ett naturligt sätt i trean, och det är helt klart en värdig del av trilogin!

Jag kommer definitivt att försöka se filmen på bio igen, i ett mindre febrigt tillstånd.
Och jag hoppas verkligen att vi får en längre version på DVD.
Det känns som om det ligger en och annan scen på klipprumsgolvet.

Nåväl, nu måste jag bädda ner mig framför TV:n igen.
Posted Image

#432 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 23 May 2006 - 18:54

Mmm, ser riktigt fram emot denna film nu. Har bokat biljetter för premiären imorrn kväll....

Lite lustigt är det att vi får filmen hit till Sverige 2 dagar före USA!?
I love the smell of napalm in the morning

#433 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 23 May 2006 - 19:52

Tackar för recensionen, Janne!

Det blir inte premiären för mig ändå. Utan dagen efter :P Men det gör mig inte mindre spänd för det. Åh shit, X2 börjar ju snart på trean. Får ta och bädda ner mig och titta på den som förberedelse.

Edited by Robban, 23 May 2006 - 20:38.

En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#434 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 24 May 2006 - 07:30

Verkar ju kunna bli bra... :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#435 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 24 May 2006 - 07:50

X-MEN: THE LAST STAND Betyg: TTTT
Regi: Brett Ratner Från 11 år
Roll: Halle Berry, Famke Janssen mfl

Yttre hot skapar inre strid. Ett
medel för att dämpa X-genen har
tagits fram. Mutanter splittras och
världen rustar för en sista strid.

Stilla din oro - X-men: The Last
Stand har allt du kan begära. Djupa
budskap, bombastiska strider och
putslustiga repliker medan luften
fylls av eld och svävande föremål.

Trots ett intensivt tempo får mörkt
allvar plats mellan svidande estetisk
action. X-men: The last stand
återuppväcker barndomsdrömmen om
superkrafter.

Boel Bermann

http://svt.se/svttex.../pages/531.html

#436 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 24 May 2006 - 10:19

Filmen fick en etta av Göteborgs-posten och en trea av Trollhättans tidning.

#437 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 24 May 2006 - 10:23

Tror att den är kanske en svag trea. Hoppas inte GP har "rätt". :(

#438 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 24 May 2006 - 11:02

Jag hoppas bara på att den är fullt sevärd. :)

#439 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 24 May 2006 - 11:53

Jag såg trailern på bio igår (innan MI3) och jag måste säga att jag faktiskt blev sugen på att se den nu. Har känt mig lite anti sen Bryan Singer hoppade av.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#440 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 24 May 2006 - 19:46

Svenska Dagbladet gav den en fyra (av sex möjliga).
Posted Image

#441 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 24 May 2006 - 20:02

Blir att se den imorgon för mig. :)

#442 StarTrekin

StarTrekin

Cadet Second Year

• Members
  • 13 posts

Posted 24 May 2006 - 20:05

Jaha, då har man sett den.... Det var en helt ok film, men ettan och tvåan var bättre och den kändes väldig förutsägbar (iaf för den som kan sin x-men någorlunda) men den var väldigt mäktig och helt klart se värd.

*SPOILER*

Måste säga att den flygande Golden Gate-bron var nått av det fånigaste jag sett.... Tyckte också att filmen var lite för kort, de kunde tex gärna presenterat Angel lite bättre... Slutetslutet var också väldigt självklart, så:
Nån som vet när x-men 4 kommer? ;)

*END SPOILER*
Agent Smith: I want everything.
Morpheus: Would that include a bullet from this gun?
* Förbundet Unga Forskare * Unga Forskare Östra Götaland *

#443 DarkBeast

DarkBeast

Commander

• Members
  • 255 posts

Posted 24 May 2006 - 20:15

Jag och min sambo förberedde oss genom att se X-Men 1 och 2 i förrgår respektive igår. Sen blev det dags för 3:an på bio idag! Och jag kan iaf säga att jag inte blev besviken! Jag har iofs varit väldigt positivt inställd även efter att Singer hoppade av, eftersom jag anser att själva konceptet är så bra att det inte är en enskild regissör som på egen hand avgör om filmen ska bli bra. Framför allt tycker jag att storyn funkar och passar bra in med 1 och 2. Som filmsvit betraktat måste X-Men-filmerna vara bland det bästa som någonsin gjorts.

Spin off-filmer med Wolverine och Magneto ser jag fram emot. Och en X-Men 4? Ja tack, gärna!
Jag tycker inte om att prata om tvångstankar men jag kan inte låta bli.

#444 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 24 May 2006 - 20:19

Så, då har jag också sett den. Extra supersize everything måste varit Ratners genomgående regiledande, för här får man precis mer av allt. Mindre känslomässig story, mindre fullträffad komik, och mkt mer action. Men den var en bra avslutning ändå. Överrasskande också, det hände några grejer som fick mig att småhäpna.

En bonus; sitt kvar till eftertexterna rullat och du får en kort men naggande god slutscen.
Och på min biograf delade personalen ut gratisnummer av nya X-Men till alla som satt kvar och såg sista scenen. Bonus bonus.

#445 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 24 May 2006 - 21:35

F*ck.. Jag som gick vid eftertexterna för en gångs skull (ville hem och skriva om den). :P Nåväl, det blir fler chanser att se filmen... ;)

Alla som såg slutet på tvåan kunde nog ana vad 3:an skulle handla om. Iaf till en del. Tyvärr så fick man (vad jag kan se) aldrig den där stencoola eldfågeln som gjorde mig till X-Men-fan någon gång på 80-talet (gamla svenska X:en-tidningen), men en naggande god film ändå.

Några väldigt överraskande saker (har inte spoilat mig speciellt förutom diverse trailers). Verkar som om de flesta karaktärer fick rätt bra screentime dessutom, förutom den alltid oturlige Cyclops då. Ettan snoddes ju av Wolvie och Rouge/Rogue (whatever) till exempel.

Håller dock med Joss "The Man" Whedon i hans intervju i SFX eller Dreamwatch: Att det nog hade varit bättre att minska på antalet mutanter i filmen för att kunna koncentrera sig på dem riktigt.

Beast var ju dessutom riktigt cool.. :D .. Tummen upp.

Betyg: Bättre än ettan och ungefär i jämnhöjd med tvåan (drar dock av lite för att den borde ha varit nån halvtimme längre). Siffra måste jag dock fundra lite på...

Edit: förresten, var det Marrow som Wolvie slogs med där vid lägret? Han som slängde benbitar på Järvis?

//Peak

sixty six."

#446 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 24 May 2006 - 22:26

F*ck.. Jag som gick vid eftertexterna för en gångs skull (ville hem och skriva om den). :P Nåväl, det blir fler chanser att se filmen... ;)

Edit: förresten, var det Marrow som Wolvie slogs med där vid lägret? Han som slängde benbitar på Järvis?

Det måste ju varit en manlig Marrow, det tänkte jag direkt när jag såg hans vapen... Dessutom tyckte jag mig skymta de tre (överlevande) Emma Frosts minime´s ( ja kommer inte ihåg va de heter, men de var väl 5 st från början..) i bakgrunden vid skolan tidigt i filmen.

Till de som vill veta vad som hände i den sista scenen efter eftertexterna, läs i det svarta fältet; OBS SPOILERS!!!!!

Moira McTaggert kommer in till en sjuksäng, någonstans... Den skäggige patienten i sängen säger med svag röst "Moiraa...." och den överraskade Moira svara "Charles!!!!" Slut på scenen. Ja känn på den. Minns att tidigare i filmen undervisar Charles för elever om hur man skulle kunna överföra sinnet i en anna människas kropp....

#447 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 24 May 2006 - 22:28

Svar på spoilersarna:

Så, jag antar att Charlie får sin klonade kropp i X-Men 4 då.. :P

//Peak

sixty six."

#448 Psylocke

Psylocke

Lieutenant

• Members
  • 85 posts
  • Interests:X-Men, Naruto, musik, filmer, djur, slash/yaoi...

Posted 24 May 2006 - 23:49

Jag var riktigt nöjd med X3, gick dock när eftertexterna började pga min syster som inte alls begriper sig på det här med att vara X-Men nörd. :( Men hade jag vetat om den där scenen hade jag såklart stannat, tack o lov att det stod här!!!
It makes perfect sense!!!! Nu kanske det blir en X4 i alla fall, med tanke på sista scenen med Magneto! :D

Mystique var asgrym, tyckte hon gjorde helt rätt! Älskar Magneto (alltid föredragit honom framför Xavier) men där begick han faktiskt ett stort misstag.

(spoiler markerad för säkerhets skull :P )

Edited by Psylocke, 24 May 2006 - 23:52.

DeviantART - Mina teckningar, etc
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter

#449 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 24 May 2006 - 23:52

Ja, filmen var ganska bra, en helschysst popcornrulle, men även en bra avslutning (!?!) på X-Mensagan.

Kom å tänka på att även Psylocke var med i några scener.. men jag undrar vem tjejen som skickade kraftstötar från bron var?

#450 Psylocke

Psylocke

Lieutenant

• Members
  • 85 posts
  • Interests:X-Men, Naruto, musik, filmer, djur, slash/yaoi...

Posted 25 May 2006 - 00:01

Fick för mig för ett tag sen att det var Stacey X (hörde det via nån), men det var först där på bron som Magneto nämnde hennes namn. Arclight (från Marauders, om jag minns rätt?)

Jag älskade att Psylocke var med i den här filmen - synd bara att hon itne gjorde nånting nämnvärt. Hon använde inte ens några krafter. :(

Edited by Psylocke, 25 May 2006 - 00:02.

DeviantART - Mina teckningar, etc
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter