Jump to content

Photo

Vad läser du just nu?

• Please log in to reply
983 replies to this topic

#451 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

Lieutenant

• Members
  • 102 posts
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 22 December 2006 - 09:03

Nu när man fått reda på vad som orsakat att alla männen dog, och det har gått in i den tredje aktens slutskede är det SJUKT spännande. Bara åtta nummer kvar tills det är slut, dock...
Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#452 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 22 December 2006 - 09:16

Nu när man fått reda på vad som orsakat att alla männen dog, och det har gått in i den tredje aktens slutskede är det SJUKT spännande. Bara åtta nummer kvar tills det är slut, dock...

Oj då...då är det bara att börja läsa då! :) Fan, det låter verkligen grymt :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#453 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 December 2006 - 12:03

Veckans köp; 52 Week #33, Fables #56, Y The Last Man #52, Iron Man/Captain America - Casualties Of War, Friendly Neighborhood Spider-Man #15, New Avengers #26, New Avengers Illuminati #1, Ultimate Spider-Man #103.

Det mesta eller kanske t. om allt av det där fick jag tag på igår. (host, host!) Blir att läsa det på bussen till Götelaborg idag. Nu brukar vi inte riktigt ha precis samma åsikter om t. ex Bendis, men Kenny har smak och kan motivera varför, så jag litar på detta. :)

Däremot har jag ingen riktigt koll på 52 än, har lite mer än tjugo nummer och har läst två. Blir ett projekt över mellandagarna. :D

Ah! Aaaaah! Har man fått veta det nu? (biter mig i tungan för att inte be någon avslöja det där) :ph34r: :thumbsup:
*Hockey och superhjältar*

#454 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

Lieutenant

• Members
  • 102 posts
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 22 December 2006 - 12:23

Kermit, jag lovar dig. Du kommer INTE att bli besviken på orsaken. :)

Och skäms på dig! Vänta du bara till Horace Engdahl blandar sig i Antipiratdebatten!

Edited by Kenny Starfighter, 22 December 2006 - 12:25.

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#455 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 December 2006 - 12:34

Nej, det tror inte jag heller. BKV är ändå hur grym som helst. Vet inte ens varför jag slutade att följa Y.

Vem? Jag? ;)

#456 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

Lieutenant

• Members
  • 102 posts

Posted 22 December 2006 - 13:32

Ja, du. Jag säger då det. Tur för dig att John Byrne inte är justitieminister. :P

#457 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 December 2006 - 13:38

Jag har då ingen aning om vad du pratar om! ;)

Fast hade jag bott i ett land med fler seriebutiker och hade mer pengar så hade det varit skillnad för mig också. Och jag köper alltid det jag gillar. :)

#458 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 22 December 2006 - 15:44

Håller med Kermit. :) Sen är väl det största problemet att man skulle behöva skära ner antalet titlar till hälften om man inte använda lite... alternativa införskaffningsmedel. ^^

Själv läser jag just nu Wolverine: Enemy of the State, och Planet Hulk. Båda storysarna är faktiskt läsvärda och mest förvånad blev man väl över att Wolverine faktiskt är en intressant karaktär ibland! :D

#459 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 08 January 2007 - 12:54

Ah, idag kom äntligen senaste 100 Bullets samlingen på posten. :D Ett halvårs väntan är över!

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#460 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 08 January 2007 - 15:14

Jag läste nyss Civil War 5. Äntligen! Det känns som att Spider-man är tillbaka. In your face, Tony Stark ;) Vad tror ni, kommer 2007 bli året då Spidde kommer tillbaka? Det skulle vara väldigt kul om det skulle bli så, och det kan väl knappast bli mycket sämre än tidigare :)

Ska läsa Civil War 6 nu!

Nån som läst Vertigos nya serie Crossing Midnight förresten? De två nummer som har kommit hittills har varit mycket bra, tycker jag...Jag ska helt klart fortsätta följa den! :)

Edited by Spidde, 08 January 2007 - 15:19.

With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#461 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 08 January 2007 - 22:57

100 Bullets vol. 10 - Decayed
av Brian Azzarello och Eduardo Risso

Det här är bara så bra bra bra. Jag slukade förstås hela volymen direkt jag kommit hem och nu är det förmodligen 6 månaders väntan igen som gäller. *suck*

Äntligen inroduceras den sista av The Minutemen som man tidigare bara känt till som The Saint. Jack Daw aktiveras till slut och mer glimtar av Atlantic City ute på kajen. Jag är nästan lite besviken att det inte dök upp nån liten snutt därifrån när Remi aktiverades.

Flashbacksen till 60-talet varvat med dom nutida intrigerna inom The Trust var väldigt snyggt gjort. Den enda svaga punkten var väl det sista numret som återigen körde det gamla Graves erbjuder en snubbe hämnde med en av sina attachéväskor. Men den här gången utan någon till synes koppling till huvudstoryn. Jag hade hellre återsett Wylie och Dizzy.

Nästa arc ska tydligen vara det som man väntat på sen början av serien. Minutemen återförenas. Helt plötsligt blev det jobbigare än någonsin att vänta till sommaren.

Jag ska inte ladda ner. Jag ska inte ladda ner...

-Gangstagrass

#462 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 17 January 2007 - 01:47

Alias vol. 1
av Brian Michael Bendis & Michael Gaydos

Jessica Jones, fd superhjälte livär sig nu som privatdeckare. (Det har alltså ingenting med Sydney Bristow att göra. ;) ) Bendis skapar en mörk film noir stämning i Marvels annars glättiga superhjälte värld. Bendis sätter en mer mänsklig prägel på världen där "vanliga" människor har riktiga problem. Påminner lite om Powers, iaf till sättet som Bendis skriver och jag kan förstå dom som irriterar sig på Bendis sätt att återanvända samma bildruta flera gånger för här går det verkligen till överstyr. Sen är väl inte Gaydos teckningar speciellt upphetsande. Men annars är det väldigt bra, speciellt det första arcet. Det blir helt klart till att beställa resten också.

Edited by Wylie Times, 17 January 2007 - 01:49.

-Gangstagrass

#463 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 17 January 2007 - 10:50

Hmmm...gillade aldrig Alias när jag försökte mig på den, men den kanske kan få en chans till :)

last.fm Filmtipset

#464 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 19 January 2007 - 11:11

Jag har blivit lite bitter dels av den usla kvalitén på det mesta som ges ut i dessa tider samt nedläggningen av Egmonts titlar. Nu har jag bestämt mig för att jag inte tänker vänta i ett drygt år för att få läsa dåliga svenska översättningar av serier jag lika gärna kan få tag i nu. Därför är det TPB's och framförallt digitala serier (oh yeah!) som gäller rakt av för mig i fortsättningen. Tidigare har jag undvikit att följa den amerikanska utgivningen av X-Men och Spidde och istället läst serierna på svenska, men det är slut med det nu!

Det bästa, eller snarare det enda som har varit bra, av det jag läst de senaste dagarna har varit den senaste Astonishing X-Men arcen, Torn. Jag tycker inte ens att den var sensationellt bra, men den var helt OK. Jag gillar verkligen Joss Whedon, och teckningarna i Astonishing har alltid hållt enormt hög klass. Jag ser verkligen fram emot Whedons grejer med Runaways. Det kalla serieklimatet har i övrigt gjort att Runaways är en av de titlar jag ser fram emot allra mest varje månad. Den håller iaf fortfarande hög klass!

Något som däremot håller extremt låg klass är dagens Spider-man. Jag trodde aldrig jag skulle säga det men här kommer det: Fy fan vad Spider-man har blivit dålig! Jag har, med gråten i halsen ( ;) ), försökt ta mig igenom de senaste arcsen och det är så otroligt uselt att jag knappt kan tro det. Det är inte bara manusen som är sanslöst usla utan ofta är också teckningarna skrämmande dåliga. I det senaste numret av Civil War tyckte jag däremot att karaktären Spider-man kom tillbaka lite, så jag hoppas på att Spidde-serierna ska bli bättre under året. Jag är tveksam till hela "Back in black"-grejen, men det kan ju knappast bli sämre än de senaste grejerna. Jag håller tummarna!

Nån som har några tips på bra Marvel-grejer som jag kan ha missat? Jag tycker jag håller ögonen öppna för det mesta, men det är möjligt att jag missat något bra bland allt det dåliga...

Jag skulle också vilja ha tips på bra, hyfsat nya, Batman-serier. Jag tycker Grant Morrison skötte sig bra när han skrev några nummer i somras, men annars tycker jag Batman också håller ganska låg kvalité. Försökte senast ta mig igenom Batman: Year 100, men störde mig något otroligt på teckningarna. Varför är det så mycket bildmässigt experimenterande i just Batman? Ofta blir det ju totalt misslyckat...

last.fm Filmtipset

#465 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 19 January 2007 - 17:39

FY SPIDDE! :( Man ska stödja den svenska utgivningen... Sen hur FAN du alls har råd att köpa TPB's då du borde som jag, leva i en mindre svensk stad, relativt långt bort från alla metropoler, och bara lever på ett litet studiebidrag förstår jag inte alls. Jag förstår det INTE!

Hur GÖR du egentligen???

MEN, inget ris utan ros. :) Så därför ska du få dom Marvel-tidningar jag tycker du bör läsa:

ANNIHILATION ( huvudserien plus minisarna Nova och Silver Surfer), Planet Hulk, Wolverine: Enemy of the State - Agent of Shield, Eternals, Captain America, Daredevil, Iron Fist, New Avengers, Fantastic Four, Exiles, Mighty Avengers, New Thunderbolts, Moon Knight.. Finns säkert några som jag glömt. ^^

Batman? Tja, förutom Neal Adams samlingarna är det enda andra jag kommer att tänka på, Hush, men den har du ju redan läst... Nä, ganska hopplöst. Annars föreslår jag väl lite andra DC-titlar... New Teen Titans samlingar, Firestorm ( ska läggas ner, buhuuhuu.. :( ) All Star Superman, All Star Batman då Adams tar över efter Jim Lee, Green Lantern alla titlarna just nu, öh... va tusan... kommer inte på nåt mer just nu som jag gillar från DC..?

Edited by PredaBot, 19 January 2007 - 17:45.

#466 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 19 January 2007 - 21:05

Hur jag klarar det? Det ska nog gå ganska bra, tror jag :) Det kanske inte blir lika många köpta sidor som när man prenumererade på de svenska tidningarna. Men att t.ex köpa TPB's med Astonishing X-Men från adlibris (eller bokus som har graits frakt för studenter) borde inte vara så farligt. Spider-man TPB's behöver man ju inte köpa inom den närmsta framtiden, då kvaliten är så låg att man inte bör lägga en enda krona på det. Ska man läsa de serierna är det nog DC++ som gäller som inköpsställe ;)

Angående DC grejerna har jag provat på det mesta som du tipsar om. Jag gillar framförallt All Star-grejerna men de kommer ju så sällan...ska nog kolla upp New Titans :)

Kollat upp de mesta av Marvel-grejerna och det är ingen av de titlarna som jag är direkt överförtjust i (förutom Eternals), men jag lovar att kolla upp både Planet Hulk och Wolverine: Enemy of the State :)

last.fm Filmtipset

#467 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 January 2007 - 15:33

Har nu läst Justice League of America nr 1-4. Tja, det är väl hyffsad läsning. Ganska bra. Men lite segt och långsamt. Det pågår många historier samtidigt vilket gör att ingen av dem hinner röra sig framåt särskilt mycket. De tar plats från varandra. Dessutom hackas läsningen upp av täta scenbyten mellan dessa historier. Men det är kul i alla fall att Red Tornado är på väg tillbaka.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#468 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 20 January 2007 - 17:19

Hmm, mest förvånad att ett Batman-fan inte gillar Daredevil och Moon Knight just nu. Men hur kan det komma sig då? :)

#469 Metal_Maniac

Metal_Maniac

Cadet Fourth Year

• Members
  • 32 posts

Posted 21 January 2007 - 00:38

hejsan allihop, e nästan ny här :D ,
läser just nu new universe#2 och bullet points#3 från marvel, två väldigt bra serier hittils iallafall.

Edited by Metal_Maniac, 21 January 2007 - 10:23.

SURRENDER? SURRENDER? You think this letter on my head stands for france!? - cap america.

#470 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 21 January 2007 - 09:22

Hmm, mest förvånad att ett Batman-fan inte gillar Daredevil och Moon Knight just nu. Men hur kan det komma sig då? :)

Daredevil är en helt OK serie, helt klart läsvärd. Lite mycket angst ibland bara...

Moon Knight däremot känns som ren skit...redigt tråkig och meningslös serie i min mening :( Läste iofs bara de första 4 numren, men de föll mig inte alls i smaken.

Välkommen till forumet Metal_Maniac! :D

Passar på och tacka PredaBot för tipset på Wolverine: Enemy of the state! Underhållande och trevlig serie. Inte minst därför att jag älskar JR JR's teckningar. Han är helt klart en av mina absoluta favorittecknare! Hoppas han kommer tillbaks till Spider-man i framtiden, för jag tyckte nästan allt han gjorde med Spidde för några år sen var jävligt bra :)

För några dagar läste jag också Storms miniserie (släpptes som TPB nu i veckan i övrigt) och den var läsvärd. Helt klart, men inte så mycket mer än så...

last.fm Filmtipset

#471 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 22 January 2007 - 16:02

YAAAY! :D Jag visste väl att jag skulle kunna åter-marvelkristna Spidde lite grann ändå! ^^

JrJr kommer att teckna nästa års miniserie World War Hulk, som handlar om när Hulk återvänder till jorden, för att ta hämnd på sina föredetta "vänner". :) Sen har det varit rätt tyst om vad han ska göra sen, såvitt jag vet.

Välkommen till Forumet Metal Maniac, jag har själv funderat på New Universal, men Bullet Points har jag ställt mig tvekande till...

#472 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 22 January 2007 - 16:17

New Universal känns given eftersom det är Warren Ellis. Men jag väntar tills den kommer ut samlad.

Eventuellt kanske jag laddar ner första numret. Men det verkar som det här är en titel som han fått mer frihet med.

-Gangstagrass

#473 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 22 January 2007 - 19:09

YAAAY! :D Jag visste väl att jag skulle kunna åter-marvelkristna Spidde lite grann ändå! ^^

Jag har aldrig övergett religionen, och det kommer jag förmodligen aldrig göra ;) Däremot kan man behöva få bekräftelse på varför man tror så mycket på just Marvel ibland, och då kan det behövs övertygande serier som tar bort tvivlet :)

last.fm Filmtipset

#474 MARVEL COMICS

MARVEL COMICS

Lieutenant Commander

• Members
  • 133 posts

Posted 23 January 2007 - 16:33

Jag fick hem några tidningar nyligen ( egentligen var det några veckor sedan men ändå...) som jag prennar på genom Seriebörsen:

Friendly Neighborhood Spider-Man #15
Manus: Peter David
Teckningar: Scot Eaton
Inte så bra. Manuset var inte alls bra och jag tycker det enda man fick i hela numret var en fight mellan Spider-Man och Vulture.
Men betyget höjs på grund av suveräna teckningar.
Betyg: 2,5/5

Spider-Man Reign #1 ( av 4 )
Manus och Bild: Kaare Andrews
Teckningstilen suger. Manuset är inte heller särskilt bra, kul med Spider-Mans framtid men annars var det lite för mycket våld för mig.
Tyckte också att den var lite för lik Dark Knight Returns som jag inte heller gillar.
Betyg: 2,5/5

Justice Society of America
Manus: Geoff Johns
Bild: Dale Eaglesham
Suveränt. Både manus och bild är högklassigt. Väntar med spänning inför nästa nummer som jag lär få hem snart.
Betyg: 4,5/5
´´ Leve Stan Lee´´

#475 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 26 January 2007 - 16:45

Nu har jag läst veckans tre mest intressanta nya serier (i mitt tycke, förstås!):

The Eternals #6 - Riktigt bra och trevligt som vanligt, men jag blev grymt förvånad över att serien inte tog slut. Tydligen kommer ett sjunde nummer, men jag hade för mig att det bara skulle bli sex nummer...skumt, men samtidigt goda nyheter! :)

Crossing Midnight #3- första arcen av Vertigos nya serie avslutades med detta nummer. Helt OK och intressant serie, som jag helt klart kommer fortsätta följa.

Wolverine #50 - Även om man inte läser Wolverine i vanliga fall är ju senaste numret nästan ett måste iaf. Att det är just nummer 50 innebär att de ansträngt sig lite extra. Det är "the final battle" (?) mellan Sabretooth och Wolverine som utannonseras, och om inte annat är det iaf snyggt.

last.fm Filmtipset