Jump to content

Photo

Alias

• This topic is locked This topic is locked
603 replies to this topic

#451 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 August 2005 - 20:48

Alias har blivit uppskjuten idag för att det var ett uppehåll i friidrotts-vm pga kraftigt regn och drar ut på tiden.

NY TID 23:10
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#452 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 August 2005 - 07:43

Hmm...

Vad skall man säga om det här avsnittet? Syd tror sig känna igen Lauren på baren och konfronterar Vaughn. Jack varnar Vaughn. Vaughn håller sitt "jag känner min fru" talet. Lauren begick, troligen omedvetet, det misstag Jack önskade att hon skulle begå. Och i en resväska i garderoben återfinns ett pass (som jag gärna skulle vilja läsa), pistol och peruk. Skall bli spännande och se hur han kommer hantera detta. Kontronterar han Lauren eller springer han iväg och rapporterar det? (Konfrotation tror jag på).

Så Sloanes dagar är räknade? Stiftelsen är ett spännande tillägg oc det skall bli ytterst intressant och få stifta bekantskap med detta mäktiga män. Jag tror inte vi sall räkna bort Sloane än karln har så många liv att katten blir avundsjuk.

Dixon var relativt osynlig, som vanligt, men berättade för Jack att Sloane erkänt att han hade en affär med Irina. Dock sades det ingenting om att Sloane även trodde att Syd var hans dotter.

Marchall - CIA's hemliga vapen verkar det som. Han har för tok för lite tid i avsnitten.

Hmm... Så Irina kan vara passageraren? Och Syd hennes motkraft? Ytterligare en tråd som skall bli intressant och följa. Men om det nu är Irina borde dt inte funnits märkliga likheter mellan Syd och Passagerarens DNA? (Det är antaligen inte meningen att jag kall förstå mig på det där.)

Ett bra avsnitt där vi ser ljuset i slutet på tunneln (för Lauren altså) som antydde mycket och svarade på en del frågor.

Betyg: 4.00 Bättre begagnade peruker av 5 möjliga.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#453 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 10 August 2005 - 08:12

Jag tyckte det var ett bra avsnitt, mystiken tätnar och snart är det förmodligen dax för den slutgiltiga uppgörelsen mellan Lauren och Vaughn. Jag tror Sloane klarar sig vad som än händer...

Jag vet inte vad man ska tro om Irina, då hon inte kommer vara med i denna (eller nästa säsong)...Inga spoilers direkt då vi diskuterat detta tidigare.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#454 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 August 2005 - 08:49

Jag tror att det är en lång väg kvar innan vi får veta vad Rambaldi verkligen är ute efter. Kom ihåg vad munken sa till Sloane: "Din resa har bara börjat".

Men skulle Irina verkligen behöva någon som skyddar henne? Jag tänkte på den där psykriatkern... Och om Irina är passageraren, fanns det fler motiv är project christmas för henne och gifta sig, och skaffa barn med, Jack?

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#455 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 11 August 2005 - 09:13

Orginal Artikeln

Garner To Quit Alias?
The Insider Web site is reporting a rumor that Jennifer Garner may quit as the star of ABC's spy series Alias next season. Citing an anonymous source, the site reported that "Garner has made it clear that she probably won't be returning to the show next year for a sixth season."

Garner recently married boyfriend Ben Affleck and is pregnant with their child, a pregnancy that will be written into Alias' upcoming fifth-season storylines. The site reported that producers are betting on this season's new co-star, Rachel Nichols, to replace Garner eventually. Nichols will play a new spy being trained by Garner in the upcoming season.

Garner's representatives declined to comment on the rumor to The Insider, and a representative for the show told the site: "I haven't heard that, so I can't confirm that."

fqq5BYam.jpg

#456 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 12 August 2005 - 08:18

Serien kan väl knappast fortsätta utan Syd? Det skulle kännas grymt konstigt i alla fall :(
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#457 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 12 August 2005 - 10:22

Det är ju bara ett rykte.

Personligen tycker jag inte att det är helt omöjligt att förtsätta serien utan Syd. Jag skulle uppsatta om serien fick lite mer säsong 1 i sig och mindre 1600tals intriger. Jag uppskattar Rambaldi-temat men tycker att den tar i överhand ibland.

Men visst skulle man sakna Syd... Men min favorit är ändå Marchall.

fqq5BYam.jpg

#458 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 13 August 2005 - 12:40

En Marchall spin-off borde dom ju börja med :D !!! En komisk agent-serie med mycket nördiga grejer och många skämt om sci-fi och sånt. Jag skulle lugnt bli en hängiven fantast!!!

last.fm Filmtipset

#459 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 13 August 2005 - 13:46

*Hoppar upp och ned* :wub:

Det är ju rent utav en brilliant idé! Jag skulle följa serien slaviskt. Alias goes McGywer ungefär fast mer Hightech än Lowtech, mer action än drama... Lätt SciFi betonat och med mycket humor. Stor nördvarning varje avsnitt! :wub: B)

Edited by XC-SE, 13 August 2005 - 13:48.

fqq5BYam.jpg

#460 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 13 August 2005 - 16:03

Har du sett säsong 6 av Buffy? Där är det inte några vampyrer eller monster som är säsongens stora skurkar, utan ett gäng nördar, så det blir mycket skämt om Star Wars, Star Trek, superhjältar och annat sci-fi betonat. Något i den stilen skulle man kunna göra...Marchall är på jakt efter är en riktigt sällsynt Boba Fett-leksak, eller nåt sånt ;)

last.fm Filmtipset

#461 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 13 August 2005 - 16:14

"rambaldi profetian" byts ut mot "den stora star wars sammansvärjningen"... hehe... det skulle vara en syn för gudarna... :D

har inte sett mycket av buffy iöht försöker komma ihåg och se repriserna på femman när jag är hemma.

fqq5BYam.jpg

#462 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 13 August 2005 - 17:57

Jo, Buffy är mer än sevärt...bör ses av alla som inte gjort det redan :D

Nu är det ju tyvärr inte så många avsnitt kvar av säsongen...nån som vet om TV4 kör ett break eller fortsätter med nästa säsong direkt...Jag antar att dom gör ett uppehåll :(

last.fm Filmtipset

#463 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 14 August 2005 - 13:22

(Ursäkta om jag är lite efter men jag har varit bortrest i en vecka)

VA! Ska Gardner sluta, hoppas verkligen inte det. Det vore ju ett extremt dåligt beslut. En Marshall spin-off vore onekligen intressant :)
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#464 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 August 2005 - 14:43

Att Garner ska sluta är väl bara ett rykte precis som att femte säsongen kommer att bli den sista men det finner jag ändå mer troligt och jag hoppas på det för seriens skull.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#465 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 August 2005 - 15:02

Bra serier skall sluta i tid enl mig. Arkiv X till exempel höll på alldeles för länge. Man skall sluta när man står på topp!

Spidde: Jag funderar faktiskt och skaffa (köpa tom) Buffy på DVD.

fqq5BYam.jpg

#466 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 14 August 2005 - 16:58

Kan bara hålla med er, man ska inte dra ut på serier bara för att dom är populära. Det är bättre att sluta på topp, då kommer alla minnas serien som något extra :)

last.fm Filmtipset

#467 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 17 August 2005 - 07:00

Vad tycker ni om gårdagens avsnitt?

Jag tycker det var ganska medelmåttigt. Hade väntat mig en starkare reaktion och mer intriger kring det att Vaughn har avslöjat Lauren. Skönt att Sloane inte är Syd's pappa, men jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om syster-storyn. Det kan bli bra, men det kan också bli ganska dåligt...Uppenbart från början att Sloane inte skulle dö, men frågan är ju vad Jack vill göra tillsammans med honom?

Det blir mindre och mindre agent-grejer för varje avsnitt tycker jag, vilket är lite synd. Som det är nu handlar det bara om The Passenger (inte låten ;) ) som ingen riktigt vet vad det innebär. Rambaldi har fortfarande en viktigt roll efter 3 säsonger, och jag tycker det börjar bli dags att slopa honom.

Men som sagt, ett medelmåttigt avsnitt. Jag hoppas dom lyckas höja kvalitén ytterligare några snäpp till säsongsfinalen.

last.fm Filmtipset

#468 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 August 2005 - 07:41

Jag slog i gång ett avsnitt av Xena igår... Såg "Fallen Angel" (S1:E1) istället... Får försöka komma ihåg reprisen... :blush:

fqq5BYam.jpg

#469 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 August 2005 - 09:15

Det enda som var bra med avsnittet var väl det faktum att Sloane inte är Sydneys pappa.
Men jag tycker nog att det blev en del konflikter angående Lauren-Vaughn också, och det var en lite halvsnygg parallell mellan det och vad Jack råkade ut med Irina.

Angående vad Jack behöver Sloane till, det framgick väl i avsnitet? De behöver passagerarens far (eller om det bara var en förälder) för att kunna komma åt någon slags information, vad det nu var.
*Hockey och superhjältar*

#470 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 17 August 2005 - 15:23

Är det bara jag som tycker Alias blir mer och mer rörigt?

last.fm Filmtipset

#471 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 17 August 2005 - 16:17

jo det börjar bli väldigt rörigt nu framåt slutet. Jag tror säsongsavslutningen kan bli riktigt bra, hoppas Lauren får en fet jävla kula i pannbenet. Säsong Fyra ska ju bli mer som säsong ett, lite mindre rörigt. Fast jag tror Rambaldi fortfarande spelar en roll.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

#472 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 17 August 2005 - 17:29

Jag har tittat i ett antal olika TV-bilagor samt på TV4's hemsida och kommit fram till slutsatsen att det inte blir något Alias nästa vecka. Någon som vet varför?

Veckan därefter verkar dock Alias vara tillbaka...

last.fm Filmtipset

#473 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 30 August 2005 - 17:47

Är det Alias idag? :o

#474 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 30 August 2005 - 20:17

Är det Alias idag? :o

<{POST_SNAPBACK}>

japp
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#475 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 31 August 2005 - 15:08

Vad tyckte ni?

Skapligt avsnitt men Alias kunde vara rejält mycket bättre, tycker jag. Egentligen är det ganska ointressant med Syd's halvsyster, jag tror de kunde gjort något bra mycket bättre. Nu är allt för otroligt, och till råga på allt ganska rörigt...Storyn med The Passenger är inte speciellt kul överhuvudtaget...jag hoppas det blir mer agent-grejer i nästa säsong...

last.fm Filmtipset