Alias
Posted 09 August 2005 - 20:48
NY TID 23:10
Posted 10 August 2005 - 07:43
Vad skall man säga om det här avsnittet? Syd tror sig känna igen Lauren på baren och konfronterar Vaughn. Jack varnar Vaughn. Vaughn håller sitt "jag känner min fru" talet. Lauren begick, troligen omedvetet, det misstag Jack önskade att hon skulle begå. Och i en resväska i garderoben återfinns ett pass (som jag gärna skulle vilja läsa), pistol och peruk. Skall bli spännande och se hur han kommer hantera detta. Kontronterar han Lauren eller springer han iväg och rapporterar det? (Konfrotation tror jag på).
Så Sloanes dagar är räknade? Stiftelsen är ett spännande tillägg oc det skall bli ytterst intressant och få stifta bekantskap med detta mäktiga män. Jag tror inte vi sall räkna bort Sloane än karln har så många liv att katten blir avundsjuk.
Dixon var relativt osynlig, som vanligt, men berättade för Jack att Sloane erkänt att han hade en affär med Irina. Dock sades det ingenting om att Sloane även trodde att Syd var hans dotter.
Marchall - CIA's hemliga vapen verkar det som. Han har för tok för lite tid i avsnitten.
Hmm... Så Irina kan vara passageraren? Och Syd hennes motkraft? Ytterligare en tråd som skall bli intressant och följa. Men om det nu är Irina borde dt inte funnits märkliga likheter mellan Syd och Passagerarens DNA? (Det är antaligen inte meningen att jag kall förstå mig på det där.)
Ett bra avsnitt där vi ser ljuset i slutet på tunneln (för Lauren altså) som antydde mycket och svarade på en del frågor.
Betyg: 4.00 Bättre begagnade peruker av 5 möjliga.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 10 August 2005 - 08:12
Jag vet inte vad man ska tro om Irina, då hon inte kommer vara med i denna (eller nästa säsong)...Inga spoilers direkt då vi diskuterat detta tidigare.
last.fm Filmtipset
Posted 10 August 2005 - 08:49
Men skulle Irina verkligen behöva någon som skyddar henne? Jag tänkte på den där psykriatkern... Och om Irina är passageraren, fanns det fler motiv är project christmas för henne och gifta sig, och skaffa barn med, Jack?

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 11 August 2005 - 09:13
Garner To Quit Alias?
The Insider Web site is reporting a rumor that Jennifer Garner may quit as the star of ABC's spy series Alias next season. Citing an anonymous source, the site reported that "Garner has made it clear that she probably won't be returning to the show next year for a sixth season."
Garner recently married boyfriend Ben Affleck and is pregnant with their child, a pregnancy that will be written into Alias' upcoming fifth-season storylines. The site reported that producers are betting on this season's new co-star, Rachel Nichols, to replace Garner eventually. Nichols will play a new spy being trained by Garner in the upcoming season.
Garner's representatives declined to comment on the rumor to The Insider, and a representative for the show told the site: "I haven't heard that, so I can't confirm that."

Posted 12 August 2005 - 08:18
last.fm Filmtipset
Posted 12 August 2005 - 10:22
Personligen tycker jag inte att det är helt omöjligt att förtsätta serien utan Syd. Jag skulle uppsatta om serien fick lite mer säsong 1 i sig och mindre 1600tals intriger. Jag uppskattar Rambaldi-temat men tycker att den tar i överhand ibland.
Men visst skulle man sakna Syd... Men min favorit är ändå Marchall.

Posted 13 August 2005 - 12:40
last.fm Filmtipset
Posted 13 August 2005 - 13:46
Det är ju rent utav en brilliant idé! Jag skulle följa serien slaviskt. Alias goes McGywer ungefär fast mer Hightech än Lowtech, mer action än drama... Lätt SciFi betonat och med mycket humor. Stor nördvarning varje avsnitt!
Edited by XC-SE, 13 August 2005 - 13:48.

Posted 13 August 2005 - 16:03
last.fm Filmtipset
Posted 13 August 2005 - 16:14
har inte sett mycket av buffy iöht försöker komma ihåg och se repriserna på femman när jag är hemma.

Posted 13 August 2005 - 17:57
Nu är det ju tyvärr inte så många avsnitt kvar av säsongen...nån som vet om TV4 kör ett break eller fortsätter med nästa säsong direkt...Jag antar att dom gör ett uppehåll
last.fm Filmtipset
Posted 14 August 2005 - 13:22
VA! Ska Gardner sluta, hoppas verkligen inte det. Det vore ju ett extremt dåligt beslut. En Marshall spin-off vore onekligen intressant
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 14 August 2005 - 14:43
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 14 August 2005 - 15:02
Spidde: Jag funderar faktiskt och skaffa (köpa tom) Buffy på DVD.

Posted 14 August 2005 - 16:58
last.fm Filmtipset
Posted 17 August 2005 - 07:00
Jag tycker det var ganska medelmåttigt. Hade väntat mig en starkare reaktion och mer intriger kring det att Vaughn har avslöjat Lauren. Skönt att Sloane inte är Syd's pappa, men jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om syster-storyn. Det kan bli bra, men det kan också bli ganska dåligt...Uppenbart från början att Sloane inte skulle dö, men frågan är ju vad Jack vill göra tillsammans med honom?
Det blir mindre och mindre agent-grejer för varje avsnitt tycker jag, vilket är lite synd. Som det är nu handlar det bara om The Passenger (inte låten
Men som sagt, ett medelmåttigt avsnitt. Jag hoppas dom lyckas höja kvalitén ytterligare några snäpp till säsongsfinalen.
last.fm Filmtipset
Posted 17 August 2005 - 07:41

Posted 17 August 2005 - 09:15
Men jag tycker nog att det blev en del konflikter angående Lauren-Vaughn också, och det var en lite halvsnygg parallell mellan det och vad Jack råkade ut med Irina.
Angående vad Jack behöver Sloane till, det framgick väl i avsnitet? De behöver passagerarens far (eller om det bara var en förälder) för att kunna komma åt någon slags information, vad det nu var.
Posted 17 August 2005 - 15:23
last.fm Filmtipset
Posted 17 August 2005 - 16:17
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
Posted 17 August 2005 - 17:29
Veckan därefter verkar dock Alias vara tillbaka...
last.fm Filmtipset
Posted 30 August 2005 - 17:47
Posted 30 August 2005 - 20:17
jappÄr det Alias idag?
![]()
Posted 31 August 2005 - 15:08
Skapligt avsnitt men Alias kunde vara rejält mycket bättre, tycker jag. Egentligen är det ganska ointressant med Syd's halvsyster, jag tror de kunde gjort något bra mycket bättre. Nu är allt för otroligt, och till råga på allt ganska rörigt...Storyn med The Passenger är inte speciellt kul överhuvudtaget...jag hoppas det blir mer agent-grejer i nästa säsong...
last.fm Filmtipset

This topic is locked