Jump to content

Photo

Lost Säsong 1

• Please log in to reply
711 replies to this topic

#451 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 21 April 2005 - 21:17

Coolt :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#452 Angelina

Angelina

Commander

• Members
  • 170 posts
  • Interests:Angel, Alias, Star Trek, Starwars , Sagan om Ringen, böcker i massor m. m.

Posted 22 April 2005 - 13:05

det känns som om syskonparet är nästa upp för background story......eller vad sägs om blicken i killens (va fan heter han...värdelös på namn dry.gif ) ögon....anande vi lite svartsjuka....ser fram emot deras story....

Boone, heter han.

japp, nästa avsnitt.

<{POST_SNAPBACK}>

ah just det tackar :)
"I'm sneakier than I give myself credit for."

#453 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 22 April 2005 - 13:47

ja detta avsnittet var sämre än förra, det går lite upp och ner just nu känns det som...jag blir nästan sugen på att ladda ner och få reda på det eftersom dessa transport avsnitt gör mig så otålig...det hände ju för fan ingenting!

#454 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 22 April 2005 - 13:53

Men det är en viktig grej för serien. Att aldrig lösa upp alla gåtor helt. Det finns ständigt en massa lösa trådar som man inte blir klok av.
Visst blir man otålig ibland, men annars skulle det inte vara så extremt spännande som det är. :)

Edited by zaphod, 22 April 2005 - 13:54.

#455 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 22 April 2005 - 14:52

Men det är en viktig grej för serien. Att aldrig lösa upp alla gåtor helt. Det finns ständigt en massa lösa trådar som man inte blir klok av.
Visst blir man otålig ibland, men annars skulle det inte vara så extremt spännande som det är. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Visst det gör mig ingenting att det fortfarande finns massa lösa trådar men det måste händ någonting, handlingen måste gå framåt för att det fortsättningsvis skall vara spännande...

#456 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 22 April 2005 - 15:05

<{POST_SNAPBACK}>

Visst det gör mig ingenting att det fortfarande finns massa lösa trådar men det måste händ någonting, handlingen måste gå framåt för att det fortsättningsvis skall vara spännande...

<{POST_SNAPBACK}>

Okej, då fattar jag. Och visst finns det avsnitt där det inte händer så mycket, men annars är ju Lost en serie där handlingen alltid går framåt. Inget avsnitt är det andra likt.

#457 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 22 April 2005 - 18:23

Och visst finns det avsnitt där det inte händer så mycket, men annars är ju Lost en serie där handlingen alltid går framåt

... vilket den knappast gjorde i onsdags. Lost-författarna har verkligen ett och annat att lära sig av 24:as diton :P
------>Sci-Fi Nytt <-------

#458 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 22 April 2005 - 20:16

Andra gången vi hade ett feel good-avsnitt med påkletat sentimentalt dravel. Det är minst en gång för mycket. <_< Speciellt för en sådan här serie.
Nu har vi sett halva säsongen och totalintrycket är positivt, men kvaliteten på de enskilda avsnitten åker upp och ner som en jojo. Vi får se hur resten av säsongen utvecklas, för att man ska kunna göra bedömningen om den håller för fler säsonger, eller om det går överstyr. :unsure:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#459 Angelina

Angelina

Commander

• Members
  • 170 posts
  • Interests:Angel, Alias, Star Trek, Starwars , Sagan om Ringen, böcker i massor m. m.

Posted 22 April 2005 - 20:22

ja..gulligullbadet med kate och saywer kunde iaf jag varit utan.... <_<
"I'm sneakier than I give myself credit for."

#460 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 22 April 2005 - 20:26

Vilket var de enda redeeming scenes i hela avsnittet imho. :D

(Sorry, ibland hittar jag inga bra svenska uttryck :unsure: )

Edited by Marie Morot, 22 April 2005 - 20:27.

#461 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 22 April 2005 - 22:15

Jo, Sawyers byxbad var rätt kul :D
------>Sci-Fi Nytt <-------

#462 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 24 April 2005 - 14:00

Jag fattar inte varför så många badar påklädda i filmer/serier...Vilken funktion fyller det egentligen? Mer än att det är grymt svårt att gå i genomvåta jeans ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#463 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 24 April 2005 - 14:46

Att inte visa för mycket? Särskllt känsligt är detta för killar visst. Tjejer i genomvåta trosor och linne gör inget ... eller hur? ;)

#464 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 24 April 2005 - 15:15

Nån sa en gång till mig att det er sexigt att bada i jeans :rolleyes :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#465 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 24 April 2005 - 15:43

Ja, fan, jag ser helllre för lite än för mycket av en kropp. Lämnar lite mer åt fantasin. :)
*Hockey och superhjältar*

#466 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 24 April 2005 - 18:51

Precis, burka ska det va ;)

last.fm Filmtipset

#467 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 24 April 2005 - 18:56

Näe, men så som Kate var klädd när hon badade går utmärkt. ;)

#468 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 24 April 2005 - 20:20

det är ju inte bara krångligt att gå med blöta jeans, det är ju skitjobbigt att bada med jeans också... :P jag tänkte faktiskt att det var lite konstigt att han behöll jeansen, och att jag inte skulle gjort det, speciellt inte om jag ville stajla för nån tjej ;)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#469 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 24 April 2005 - 20:33

En anledningen som jag kan komma på är om han går "commando" ... :P

#470 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 27 April 2005 - 21:46

Här ekar det tomt ... :unsure:

Väldigt bra avsnitt ikväll iaf. :D

Locke är creepy. ;) Och hur cool var inte vad han gjorde med Boone. :D

Boone och Shannons back story var förväntad. Både att de är styvsyskon, att han är förälskad och att hon utnyttjar det till max och så Lockes kommentar i slutet att det är dags att gå vidare ...

Synd om det utvecklas så att Hurley bara blir en comic relief character. Det finns så mycket mer med hans karaktär att det är att välja minsta motståndets lag (det är oftast tjockisen som är clownen). :(

#471 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 28 April 2005 - 10:45

Jag tycker gårdagens avsnitt var riktigt bra. Spännande, roligt, coolt och mystiskt. Locke är ju helt klart hur cool som helst, men samtidigt gränsar han till att vara en riktig psykopat. Det var ganska väntat att Boone skulle vara kär Shannon. Lite creepy kan man ju tycka, men samtidigt ganska intressant.

Tyvärr blir det ju ingen Lost nästa vecka, p.g.a. av någon tråkig gala :(

last.fm Filmtipset

#472 Professor Decevio

Professor Decevio

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 28 April 2005 - 10:52

Gårdagens avsnitt var helt klart ett lyft gentemot det förra veckans mediokra episod. Locke var som vanligt oerhört cool och jag var glad att han hade en stor roll i detta avsnitt. Betyg:

4,5 isbjörnar av 5

Hurley: "Back home, I'm worth 156 million dollars." Charlie: "Fine. Don't tell me."
Professor Decevio är en av karaktärerna i den komiska äventyrsserien "Lonchons Äventyr".

Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.

Väntar på: Skurkturneringen

#473 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 28 April 2005 - 16:41

Jag överensstämmer med antalat isbjörnar :D

last.fm Filmtipset

#474 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 28 April 2005 - 17:30

:lol: :lol: :lol: :lol:

#475 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts

Posted 28 April 2005 - 19:03

Jag undrar vad de har för tanke bakom det hela men det är egentligen skit samma när avsnitten är så pass bra som det i går. Locke är ju den karaktären som har visat sig vara mest intressant och ser med spänning fram emot hur han kommer att utvecklas, efter en idiotisk titt på lost hemsida fick jag redan på att vi ännu en gång skall stifta bekantskap med locke igenom tilbakablickar, vilket inte torde räknas som en spoiler, eller? Det kunde väl alla räkna ut men tyvärr fick jag reda på andra saker som inte var lika bra men ibland är det svårt att låta bli, inget revolutionerande kanske men det var ändå dumt. Bunker från andra världskriget, tunneln till jordens medelpunkt, ett gammalt rymdskepp eller porten till himmelen? En symbolisk mytologisk ripoff eller en konkret dörr som faktiskt leder någonstans? Eller kanske en Truman show á la battle royale?