Jump to content

Photo

Officiella avatar-tråden

• This topic is locked This topic is locked
1002 replies to this topic

#451 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 June 2006 - 20:22

Lekt igen. :D

Försökte skapa en egen sådan där snygg bas, och började och leka. Dock så såg resultatet bättre ut om man skippade det heltäckande lagret. (Fråga mig inte om inställningar - normalt sett så ställer jag in lagret på normal och kör igenom alla för att sedan gå tillbaka till den som ser snyggast ut. :P )

Försökte att få texten sjunka in mer i helheten, vet inte om jag lyckades så som jag ville - men jag gillar resultatet! :)

Edited by XC-SE, 23 June 2006 - 20:27.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#452 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 23 June 2006 - 21:01

FX senaste är riktigt :thumbsup2: .

Thrai: Tack. Det är en kombi. Dvs jag har lagt in Cyclops i en bakgrundsbas från invein. Om du är intresserad så jag jag förklara det hela närmare.

Det är totalt 6 lager.

1. Bilden på Cyklops
2. InveinBasen med Gaussian Blur 1px. Lagret satt till SoftLight (tror jag iaf - brukar prova mig fram.)
3. InveinBasen satt till Normal, 25-30% Opacity.
4. InveinBasen satt till Normal, 100% Opacity.
5. Texten. satt till Normal, 100% Opacity.
6. Ramen. satt till Normal, 100% Opacity.

Lättast är att fix lager 1 och 4 först och sedan lägga till 3 och 4. Sedan avsluta med text och ram. Bilden får man enklast fram genom att helt enkelt "sudda bort" den del av basen i lager 4 som man vill att basen skall träda fram i. Lager 2 och 3 jämnar sedan ut intrycken så att bilden ser ut och höra hemma i basen.

Aha, tack för den förklaringen :) Antar att invein är något ställe du hämtar bilder/bakgrunder ifrån? :unsure:

har du lagt in flaggan själv? Inspirerande i alla fall

Nej :lol: jag hittade bilden som den er och gjorde den i min smak.

Aha :lol: Inspirerande icke desto mindre.

Blev av med en del jag inte hade lagt upp här då min dator fick virus och ghostades förut :( Nu fick jag lust att göra några nya och slängde ihop fem med Bad Religion och en Pennywise :) De förstnämnda lyfte jag ut karaktärerna från bakgrunden, gjorde bakgrunden mörkare och sänkte kontrasten för att göra det motsatta på karaktärerna. Sen la jag in texten och logon, simple as that. På Brooks Wackerman la jag ena trumstocken i ett eget lager med 50% opacity och använde Rasterize på logon för att "lägga" den på virveltrumman. I den sista (Pennywise) gjorde jag logon transparent och la framför bilden (med Outer Glow på logon), lade sedan in text med ram och kamouflagemönster (som jag slet med att göra själv :P inte rita på bokstäverna då, men att göra ett sånt "pattern" ) I natt eller imorgon ska jag göra några från Blade :)

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#453 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 23 June 2006 - 21:04

Den senaste du gjorde XC keep my soul clean , tycker jag er rigtig häftig :D :thumbsup: Bra gjort :D

Hahaha Thrai , fuck authority :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#454 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 June 2006 - 21:05

Aha, tack för den förklaringen Antar att invein är något ställe du hämtar bilder/bakgrunder ifrån?

Japp. På http://invein.livejournal.com kan man ladda ned en binge med texturer som heter "space textures". Fast det mesta som postas är färdiga avatarer. :)

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#455 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 24 June 2006 - 01:24

Hahaha Thrai , fuck authority :D

Japp, urskön Pennywise-låt :D

I say fuck authority
silent majority
raised by the system
now it's time to rise against them

we're sick of the treason
sick of your lies
fuck no, we wont listen
we're gonna open your eyes!

För övrigt kommer Pennywise till Sverige i augusti, för första gången på nästan 10 år. I Malmö dock, men det får man kosta på sig att åka dit :thumbsup:
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#456 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 June 2006 - 07:14

Den senaste du gjorde XC keep my soul clean , tycker jag er rigtig häftig :D :thumbsup: Bra gjort :D

Tack. Är själv väldigt nöjd med den. :)

fqq5BYam.jpg

#457 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 24 June 2006 - 14:01

Såg trailersen för superman returns och blev inspirerad. Bilden är från officiella hemsidan - och jag försöker fortfarande få snits på det här med inveins baser. :)

fqq5BYam.jpg

#458 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 25 June 2006 - 09:00

Jätte bra XC :D

jag hittade ett ställe där de gir tutorials på hur man använder textures Tutorial skal testa den i dag tänkte jag :)

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#459 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 25 June 2006 - 14:22

Oj vilken bra tutorial. *bokmärker och lusläser*

Om man klickade vidare in på Luminicitys deviantart sida kan man även ladda ned flera texturer.

fqq5BYam.jpg

#460 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 25 June 2006 - 15:22

Hehehe cool avatar XC :P I wanna be Xena ( me too )

Min avatar samling

#461 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 25 June 2006 - 16:07

Tack. den är gjord med den tutorial som du postade ovan. Jag har ett par till som behöver lite finslipning. Och en som jag valde och använda på TV-land. :)

fqq5BYam.jpg

#462 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 25 June 2006 - 17:54

Dagens skörd.

fqq5BYam.jpg

#463 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 June 2006 - 18:44

XC: :thumbsup2:

Jag vill ha en ikon som visar när säsong 10 drar igång, detta är första försöket.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#464 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 25 June 2006 - 19:21

Häftigt. :)

fqq5BYam.jpg

#465 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 25 June 2006 - 20:03

Jätte coola XC :D

Dagens skörd.

:lol2: du er snart värre än jag er ;)

Min avatar samling

#466 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 28 June 2006 - 13:33

Så nu får jag jaga XC lite ;)

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image Posted Image

http://img.villageph...6/28488/sw7.jpg

http://img.villageph...28488/xenax.jpg

Edited by Forever Xena, 28 June 2006 - 13:30.

Min avatar samling

#467 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 28 June 2006 - 13:40

Jättesnygga, FX, men om jag ska vara ärlig så kan du bättre, det vet jag :P :) Framför allt texterna känns inte så genomtänkta. Vill absolut inte klaga, lite konstruktiv kritik bara. Lägg ner mer tid, jag vet att du kan :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#468 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 28 June 2006 - 13:53

Det er bara bra med kritik , men vilke textar menar du ? som inte er genom tänkta ?

Den första er med Gabrielle och Joxer från XWP . Joxer tänker , därav Eh ;)
Den nästa er BSG som du ser , ansåg inte mera text behövdes , enkelt skulle det vara :)

Callisto er död på 3de avataren , därav Spirit :)

Gollum ville jag driva lite med , han er så ful så jag tänkte Kiss me passade ;)

Gandalf whistlar efter hesten , därav Whistle :)

Pirates har ingen text , behövdes inte tyckte jag

Xena och Autolucus , han får läre tro på henne ;) därav Believe

Xena lyssnar efter ljud , nogot hon försöker lära Gabrielle jämnt :)

Roslin behövs ingen text :)

D'anna har ingen text , bildet er nog IMO

Star Wars er ja Star Wars

Xena igen med et X :)

Det er mina tankar när jag gjorde avatararne :)

Min avatar samling

#469 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 June 2006 - 16:24

Snygga FX. Prestationsångest? :P Spirit, Gollum och Gandalf och D'anna är helt enkelt :thumbsup2: . :) Vissa av ikonerna (som tex Believe och BSG) känns lite för hårt komprimerade.

fqq5BYam.jpg

#470 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 28 June 2006 - 16:35

vad betyder komprimerad ? :)

Prestationsångest?

Nähh , tyckar bara om att leka med bilder :) och olika färgar :)

Min avatar samling

#471 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 June 2006 - 16:39

vad betyder komprimerad ? :)

Komprimera = göra något mindre/ta mindre plats.

När man spar bilder i jpeg så komprimeras bilden så den tar lite minsre plats på hårddisken - i just jpeg så märks för hård komprimering genom att det uppkommer flimmer i den.

Testa genom att spara en osparad bild i dels jpg och dels png så bör du se skillnader. (Alternativet är att höja kvaliteten från det normala 75% upp till tex 90% - bilden kan gå upp från 5kB till 20kB men detbör vara kvallitetsskillnader).

Andra metoder av komprimering är ju ZIP och RAR. MP3 kan man säga också är en kompemeringsmedtod avsedd för ljud/musik. Fast till skillnad från ZIP och RAR så kan inte kvalitetsförlust i jpg aldrigt riktigt återskapas.

Prestationsångest?

Nähh , tyckar bara om att leka med bilder :) och olika färgar :)

Jag med. :D

Edited by XC-SE, 28 June 2006 - 16:40.

fqq5BYam.jpg

#472 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 28 June 2006 - 16:41

Aha då fatter jag.
Jo jag vet om problemet med jpeg , men villagephotos tar inte png , så jag måste spare de som jpeg.

Desutom på bildet med xena och auto var kvaliteten på bildet väldigt dårlig redan innan jag började jobba med. Däremot på BSG ville jag ha färgar , det er kanske det du inte tyckar om ? :)

Min avatar samling

#473 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 June 2006 - 16:48

Aha. Alltid en utmaning och jobba med skrotiga bilder. :) Men jag gillar alla avatarerna. Det känder bara lite som om de komprimerats lite för hårt och på vissa ställen skar sig lite pga det. ;) Du kan ju som sagt prova med att öka på bildkvaliteten lite också (bör du kunna göra med jpg). Jag brukar koll öppna filen innan jag stänger ned den - på så vis kan jag spara om den med informaionen intakt.

fqq5BYam.jpg

#474 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 28 June 2006 - 16:58

(Alternativet är att höja kvaliteten från det normala 75% upp till tex 90% - bilden kan gå upp från 5kB till 20kB men detbör vara kvallitetsskillnader).

vart gör man det ?

Min avatar samling

#475 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 28 June 2006 - 17:15

har du photoshop? när du sparar för webben, så kan du höja quality till 100% tex.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier