Jump to content

Photo

The Amazing Spider-Man (Reboot till version 2.0)

• Please log in to reply
533 replies to this topic

#451 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 19 February 2011 - 01:39

Vi har ju Lizard, som är stark, fysisk och ett stort hot. Lär bli många legendariska fighter där också, och dessutom får vi den klassiska Spidey-dimensionen att det är ännu en tragisk skurk. Det lär vara huvudskurken, och det står ingenstans att den här van Atter har en stor roll. Tror inte han är en gangster, mer en vetenskapsman faktiskt? Antagligen är han ett litet frö till Norman Osborn och till sist Green Goblin.

Hade faktiskt glömt att Lizard skulle vara huvudskurken i den här filmen. :blink:

Så Van Atter är kanske inte så värst mycket av en skurk ens? Han kanske bara är lite omoralisk forskare, som säljer hemligheten med Lizard-serumet till Oscorp eller kanske Roxxon. (kan hända att det kanske är en genetisk drivare som kan modifieras, OZ som i Ultimate Spidde, så kan man ta fram varianter av det som kan skapa andra sorters supervarelser.)

Nu blev han faktiskt en mer valid karaktär igen.

#452 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 February 2011 - 17:02

Precis, lite så tänkte jag också. Van Atter är ju ingen känd figur i serierna direkt, men vissa spekulerade i Proto-goblin bara för att han var det i serierna. Men en vetenskapsman som agerar, kanske som en slags förlängs arm åt Norman Osborn, känns mycket troligt.

Det är intressant att de kör Incredible Hulk-varianten här, att det ändå är en reboot men att de inte vågar säga det rakt ut. Det kanske också talar för att vi får se ursprunget i tillbakablickar. Det får ju mig att undra lite, vad hoppas och räknar Sony med att filmen ska dra in? Det lär ju vara billigare kostnader åtminstone med löner, men det ska ju mycket till för att de ska nå upp till de siffror som Spider-Man 1-3 drog in. Om de inte slår dem, är det då ett misslyckande för Sony? Om filmen inte drar in bra med pengar, ska man rentav vänta sig en reboot till? Det tror jag inte, men lite undrar man ju. Och detta manus av James Vanderbilt, är det tänkt som att det ska kratta manegen för kommande filmer? Med all sannolikhet blir det väl en trilogi igen, Hollywood vågar aldrig gå ifrån den formen nu.
*Hockey och superhjältar*

#453 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 February 2011 - 09:13

Nu har jag gjort den senaste bilden på Spider-Man, den som vi ser på den officiella hemsidan, till min skrivbordsbakgrund på datorn. Allt med syftet att vänja mig vid dräkten. ;)
Och det är ju en snygg bild, men man ser ju inte "bandet" mellan midjan och stövlarna och man vet inte heller om han har "sneakers" på fötterna (fast det lär ha varit stuntdräkten). Förutom dräkten verkar filmen i alla fall lovande för mig nu, bara man kan acceptera hans dräkt! ;)

#454 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 February 2011 - 12:14

Ett litet rykte igen som vi återigen får ta med en nypa salt tills vi vet om det stämmer eller inte:

A possible spoiler about ‘The Amazing Spider-Man’ hints at a new take on The Lizard that could make for a pretty exciting and action-packed Spider-Man movie experience.

We’ve known for a while now that Rhys Ifans is playing The Lizard, the villain of Marc Webb’s The Amazing Spider-Man, and while fans are probably looking ahead for concept art or a screenshot of Spidey’s reptilian nemesis, it’s meanwhile been assumed that the version of The Lizard we’ll get in Amazing Spider-Man will basically be the character we know and love from the comics.

Today brings a rumor by way of website Big Fanboy stating that Amazing Spider-Man will in fact be putting an interesting twist on The Lizard, one that could potentially make for a truly exciting and epic Spider-Man movie experience.

[...]
Here’s the actual quote from Big Fanboy about how the Lizard might not be rolling solo when he comes for Spidey’s head:

One of the primary important crew members (who shall remain nameless) recently let it slip to one of our readers (a trusted one at that) that many of the stunt actors in the film have been spending time in heavy make-up for hours on end because of a fight scene in the film where they’re turning all the S.W.A.T. team guys into reptilian creatures… which I’d assume is some nefarious work of The Lizard.

The Lizard’s alter-ego is of course Dr. Curt Connors, a reknowned scientist who studies genetics, so it would be a totally plausible plot-point to have Connors be able to mutate others with the same serum that turns him into a monster – whether through bites, scratches or a chemical compound of some sort.

There’s also the issue of actor Iffran Khan’s character, Niels Van Adder, who we know is also a scientist and will be something of a secondary villain in the film. Khan recently let it be known that unlike in the comics, his version of Van Adder won’t transform into Proto-Goblin (at least not in this film). That leaves the door wide open for Van Adder to be the bad man going around mutating people.

I’m actually pulling for this rumor to be true because I think the idea of Peter Parker having to take on an army of foes is great for several reasons:

1. Jumping, dodging and fighting a crowd of foes will allow us to see some serious action and acrobatics that are totally unique to Spider-Man.
2. It gives the film the coveted multiple villains format, without having to split the focus of the story on so many origins and/or sub-plots.
3. It caters to the other side of Spider-Man’s character: Peter Parker the brainy science geek. Having Peter have to match wits with his foe on a scientific level is much more interesting than just watching Spider-Man beat up the bad guy.
4. Action sequences like “Spidey vs. The Lizards” might actually make it worthwhile to see this movie in 3D.

Låter spännande och rätt mycket klassiska serierna också. Hoppas inte att det kommer vara en massa ormar bara, för jag är sjukt rädd för ormar. Tyckte t. om att vissa scener i senaste Harry Potter var otäcka. :unsure:

Edit: glömde ju länka!

http://screenrant.co...rd-kofi-102329/

Edited by Kermit, 22 February 2011 - 14:33.

#455 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 22 February 2011 - 13:31

Ändringarna på dräkten är väl ungefär lika stora som de som Singer gjorde på Superman-dräkten egentligen. Ungefär.

Spidde VS ett gäng Lizards låter riktigt kul :). Och det vore kul att se Spidde VS ett gäng skurkar med övermänskliga krafter.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#456 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 February 2011 - 14:15

Njae, ändringarna Singer gjorde på Superman var väl mer några små detaljer t. ex på bältet och att färgerna var mörkare? De här ändringarna är ganska udda, t. ex handskarna ser bara konstiga ut som det känns just nu.

Japp, det var ju vanligt med en variant av det i serierna, men att Lizard då mentalt "styrde" reptiler omkring sig. Här kanske det blir fler ödlemän istället, det låter coolt och läskigt. :rambo:

#457 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 22 February 2011 - 16:35

Låter som en bra och logiskt anfallsplan av Lizard. =) Det är ju nåt som han börjat lite med på senare år i serierna också. Senaste crossovern mellan Spidde/X-men var visst nåt sånt, och sen har vi ju storyn för några år sen då Spidde var Iron Spidey, där Lizard omvandlade sin son till en ödlevarelse också.

Därigenom löste ju ödlan problemet med att han hatar människorna men ändå älskar sin familj...

#458 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 23 February 2011 - 21:45

Ja, om det stämmer så känns det som något från serierna. Sen vet jag inte om Lizard är typen som "vill ta över världen" och hatar människorna på samma sätt längre. Senast jag läste något med Lizard så var det ju mer att han gick efter impulser, reptilhjärnan helt enkelt.

På senare tid har det pratats runtom på internet om det där Avi Arad sa (citerat i den här tråden) om att man inte skulle se det som "en comeback". Allt vi vet pekar ju dock på att det är en nystart, Spidey har mekaniska nätskjutare, Gwen Stacy är med tidigare och före Mary Jane och Faster May, Farbror Ben och Kapten Stacy är betydligt yngre än i Sam Raimis filmer (och originalserierna också för den delen). Avi Arad brukar vara en sån som inte alltid uttalar sig så smart, och här lär det vara att de är rädda att använda ordet reboot. Kör Arad på den taktiken så kanske de lockar alla som gillade Spider-Man 1-3 att se den här också. Reboot känns ju väldigt "allt du sett och gillat med allt som kom förut kan du fetglömma nu", och det är ett ord man vill undvika. Men det är fortfarande vad det är. Resetknappen är intryckt. ;)

#459 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 24 February 2011 - 00:28

Njae, ändringarna Singer gjorde på Superman var väl mer några små detaljer t. ex på bältet och att färgerna var mörkare? De här ändringarna är ganska udda, t. ex handskarna ser bara konstiga ut som det känns just nu.

Japp, det var ju vanligt med en variant av det i serierna, men att Lizard då mentalt "styrde" reptiler omkring sig. Här kanske det blir fler ödlemän istället, det låter coolt och läskigt. :rambo:

Tja, fast det var ju också samma typ av ändringar? man ändrade på emblemet, gjorde det mindre (långa kewla spindelben!!!) man hade några streck i dräkten (Basketball-Man!!!) man tog tog bort S-et från manteln och la det på bältet, färgerna var mörkare. Ändringar för ändringars skull. Tror att man motiverade det där med att ta bort S-emblemet från manteln med att det är jobbigt att göra manteln i cgi-då.

Jag håller med om att ödlemän låter både coolt och läskigt! :).
Batman Begins

The Dark Knight

#460 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 24 February 2011 - 08:18

Ja, men i huvudsak såg Superman Returns-dräkten ut som den gör i serierna och överallt annars, den fick inte konstiga, "kewla" handskar (okej, Superman har inga handskar, men ändå), ett "halvbälte" eller en "rem" på benet. Visst handlade det om ändringar för sakens skull, men det känns som att de bara gör Spider-Mans dräkt plottrig (vilket är en del av problemet) medans Supermans dräkt var väldigt enkel och tillräckligt ikonisk.

#461 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 July 2011 - 12:00

En av manusförfattarna Steve Kloves pratar om hur han skrev manuset för filmen.

Detaljer men inga stora spoilers eller så. Mest om tonen.

http://www.comicbook...s/news/?a=41405
Batman Begins

The Dark Knight

#462 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 July 2011 - 19:41

Det låter ju lovande i och för sig, både hur han förklarar den där "realismen" och att man tydligen ska kunna se vad som händer i actionscenerna. Inte som Michael Bays Transformers-filmer, med andra ord. Fast sen tycker jag inte att Raimis filmer var sådär överdrivet "campy" heller. Visst hade de sina stunder som verkligen gick över gränsen, men överlag var jag nöjd med tonen eller kanske stämningen.

Sen apropå trailer så vore det kul att se något mer konkret på vad de håller på med!

#463 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 14 July 2011 - 10:36

Smygtitt på bilder från nästa Entertainment Weekly:

http://www.superhero...-photos-from-ew

Edit: Samma bilder i bättre kvalitet, plus fler nya bilder:

http://www.superhero...-photos-from-ew

Och lite info om trailern:

http://www.superhero...oming-next-week

Edited by SwedishSuperhero, 14 July 2011 - 19:49.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#464 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 15 July 2011 - 07:28

Andrew Garfield ser bra ut som Peter Parker, och han visade i the Social Network att han är en bra skådis. MEN jag har fortfarande inte vant mig vid dräkten, den ser ju inte mer ut som "något en tonåring slänger ihop" än den Tobey Maguire hade på sig om man säger så. Dessutom är den helt enkelt inte tillräckligt snygg.

Sen vad Marc Webb säger,

Adds Webb: "Ultimately what this movie is about is a kid who grows up looking for his father and finds himself. And that's a Spider-Man story we haven't seen before."

det tycker jag allt att vi har gjort. Redan i Raimis Spider-Man 1 börjar ju det temat eka.

Det kan absolut bli en bra film, mycket bättre än Spider-Man 3, men det lär knappast vara så mycket nytt som Webb utger sig för att ge oss? Och det är synd på dräkten.

#465 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 15 July 2011 - 08:51

Personligen gillar jag den nya dräkten mer och mer. Jag har vant mig sen länge vid att det inte ser ut som att han har gjort den själv och skillnaderna från den traditionella dräkten.

Och när Webb pratar om en fadersgestalt åt Peter, tror jag att han menar att Peter söker efter en sådan medvetet. I första filmen tyckte jag inte det var nåt han strävade efter, utan snarare att Norman Osbourne erbjöd sig att bli hans surrogatpappa, medan Peter ville stå på sina egna fötter.

Ännu mera bilder:

http://www.superhero...zing-spider-man
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#466 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 16 July 2011 - 08:01

Alltså, oavsett så är Peter Parkers medvetna eller omedvetna sökande efter en slags fadersgestalt något som vi har sett både på film och i serietidningar. Så det är absolut inget "vi inte har sett förr". Däremot behöver det inte vara något "dåligt" för det, mycket med den här filmen känns på förhand verkligen som Spider-Man ska vara.

Däremot kan jag inte släppa det, jag tycker dräkten är mycket fulare än den Tobey Maguire hade på sig. Den (och den han har i serien då) är tillräckligt enkel men också cool för att vara ikonisk, här har de tyvärr bara krånglat till det. Och han har fortfarande sneakers på fötterna, alltså?

en bra grej med dräkten är däremot ögonen!

Men, det måste tilläggas, Garfield ser riktigt bra ut som Peter Parker. Jag tyckte Tobey Maguire var riktigt bra också, men Garfield kan mycket väl bli minst lika lyckad. Maguire kändes lite Ditkos Peter för mig, Garfield ser ut lite som en blandning av den Peter som Romita (både jr. och sr.) och Mark Bagley gör i Ultimate Spider-Man.

Edited by Kermit, 16 July 2011 - 09:05.

#467 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 19 July 2011 - 09:29

Då har vi den första teasern online... Vad tycks???

http://www.comicbook...n/news/?a=42141

#468 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 19 July 2011 - 15:59

Hörde lite dåligt, men det såg väl mestadels helt okej/bra ut. Men ska de knyta hans ursprung till Connors/Lizard nu? Behöver vi verklligen ursprunget igen? Och vad var grejen med att vi får se genom Spiddes ögon när han nätsvingar? Det känns lite väl videospel och åkattraktion. Hoppas inte det är FÖR mycket sånt i filmen. För jag menar, vilka andra körde med den grejen? Doom-teamet?

Edited by Kermit, 19 July 2011 - 16:07.

#469 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 19 July 2011 - 20:41

Är väl en effekt som kan se riktigt cool ut i 3D om man inte överdriver med den, och att det är något som skiljer sig från de tidigare filmerna. Sen är Hollywood oftast besatta av ursprungshistorier eftersom de "fungerar" även om jag tror att den vanliga publiken börjat tröttna på det.
Batman Begins

The Dark Knight

#470 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 19 July 2011 - 20:51

Ja, absolut att det kan se coolt ut i 3D, det håller jag med om. Men risken för överdrift är ganska stor, det känns som att det var nog redan av den trailern egentligen. Det känns ju mer som en gimmick och åk-attraktionsgrej än att det skulle vara ett bra filmiskt grepp. Och jag förstår att det är kul med ursprungsberättelser, tycker själv om dem, men så värst längesen var det inte Spider-Man 1 kom. Vi kan det där. Om det nu ska vara så mycket "nytt som vi aldrig sett förut" så finns det inget av vad de har berättat eller visat som är så mycket nytt egentligen. Inte mer än en ful dräkt och lite stajlande med kameran.

Det har fortfarande chanser att vara en bra film som förhoppningsvis känns nära den Spider-Man vi känner till och gillar, men de borde verkligen sluta utge sig för att komma med något nytt. Särskilt om de ska köra ursprunget igen.

#471 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 20 July 2011 - 21:42

Trailern med bättre ljud och bild

http://www.comicscon...ngspiderman.htm
Batman Begins

The Dark Knight

#472 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 July 2011 - 22:22

Ja, det var ju mer ursprung än jag trodde till och med. Herregud, det känns verkligen omotiverat med en reboot om de bara ska göra en origin-film igen en sisådär tio år efter vi fick se det senast. Var är allt det där som verkligen är skälet till denna nystart? Och varför sa Avi Arad egentligen något om att det skulle vara mer av "mellan raderna" på Sam Raimis filmer, inte en reboot? Det kunde man ju ana redan då att det var tjurskit, men jag hade i alla fall önskat något mer än en första-persons-gimmick som lockar en att se den här filmen också. Vad har egentligen Mark Webb att komma med? Visa oss!

#473 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 21 July 2011 - 08:31

Avi Arad säger en massa grejer som är påhitt. På samma sätt som alla andra kostymnissar oftast gör. Det är Hollywood snack där man försökt plugga in lite grejer för att fansen ska "må bra". Arad har sagt en massa grejer under sin tid som Marvel-producent som inte riktigt varit sanningen. Kortfattat så är grejen att "origins" är det vanligaste Hollywood-tänker med superhjälter och att Sony sparar en bra mängd pengar med nya billiga kontrakt för skådespelare. "Playing it safe" och man behåller filmrättigheterna. Inget av det här jag säger är dock menad som en diss mot kommande film eller Marc Webb.
Batman Begins

The Dark Knight

#474 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 July 2011 - 09:09

Kermit nämnde tidigare att trailern påminde om videospel och nu såg jag en artikel precis där frågeställningen är om det är en rip-off från videospelet Mirror's Edge... Ja, vad säger ni? Själv har jag för dålig uppkoppling här på landet för att kunna spela upp klippet. :( (Men lite roligt att se bilden från Island vs Transformers! :D)

Kotaku.com

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#475 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 July 2011 - 20:16

Det där såg ju lagom intressant ut, gäsp.

Winter is Coming