Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#451 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 January 2008 - 16:12

Tetris finns till mobilen, jag har på min Sony Ericsson.

Jag har börjat spela NHL 08 på min gamla burk fungerar helt OK, har på näst lägsta settingen grafiken ser mycket bra ut ändå. Ska öka sen när min nya kommer. :D Har suttit och irriterat mig på att man passar med mellanslag, var inte så på det senaste jag spelade (NHL06) men jag lär väl mig. Funderar på om jag ska köpa en handkontroll. :)

Edited by GaterGirl, 09 January 2008 - 16:12.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#452 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 10 January 2008 - 19:48

Spelar CoD4 nu, och jäklar, vad jag gillar slutet på den amerikanska "kampanjen"
Kör just nu krypskytteuppdrag för SAS, jösses vad kul och intensivt det är.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#453 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 12 January 2008 - 21:49

I måndags tog jag mitt ex av Catwoman till EB Games, numera känt som Gamespot, och bytte ut det mot Batman Begins. Man kan lugnt säga att jag traded up. Jag har bara kommit en liten bit genom det här spelet och det var 100 gånger bättre än när jag tog mig hela vägen genom det andra.
Speciellt har jag gillat att skrämma upp bovar, och att köra med Batmobilen har varit roligare än nåt racingspel jag har provat. Inga mottävlare, inga vurpor, bara köra som en galning och preja sönder andra bilar. Härligt.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#454 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 13 January 2008 - 22:03

Jag spelar just nu det utmärkta spelet The Witcher, ett rollspel med riktigt bra story.
Rekomenderas till alla som gillar rollspel! :)

#455 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 13 January 2008 - 23:07

Jag spelar just nu det utmärkta spelet The Witcher, ett rollspel med riktigt bra story.
Rekomenderas till alla som gillar rollspel! :)

Håller med. Det bästa sedan Morrowind.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#456 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 13 January 2008 - 23:55

Behöver man en schysst dator för att kunna spela the Witcher. Jag har 512 megs graf.kort men bara 1 gig ram och 2ghz processor...kanske inte säger er nånting men det känns som att det inte borde funka. Har ni bra datorer eller flyter det på på halvdana system?
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#457 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 January 2008 - 00:17

Skulle vara precis då, Spidde.
Har typ samma typ av dator fast mindre RAM så jag kan garenterat inte. :( Det är orsaken jag skaffade Konsoller. Inget onödigt krongel med om det går eller inte utan bara sätta i skivan och börja spela. :)

Minimum requirements:

Microsoft® Windows® XP Service Pack 2, Vista (Operating System must be up to date with the latest fixes)

Intel Pentium 4 2.4GHz or AMD Athlon 64 +2800

1 GB RAM for Microsoft® Windows® XP / 1536 MB for Microsoft® Windows® Vista

128 MB Video RAM or greater with DirectX9 Vertex Shader/ Pixel Shader 2.0 support (NVIDIA GeForce 6600 or ATI Radeon 9800 or better)

8.5 GB available hard drive space

DirectX 9.0c compliant soundcard, plus speakers or headphones

DVD-Rom

Recommended requirements:

Microsoft Windows XP Service Pack 2, Vista (Operating System must be up to date with the latest fixes)

Intel Core 2 Duo 2.13 GHz or AMD X2 5600+

2 GB RAM

NVIDIA GeForce 7900 GTX or ATI Radeon X1950 PRO

8.5 GB available hard drive space

DirectX 9.0c compliant soundcard, plus speakers or headphones

DVD-Rom

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#458 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 14 January 2008 - 22:40

Skulle vara precis då, Spidde.
Har typ samma typ av dator fast mindre RAM så jag kan garenterat inte. :( Det är orsaken jag skaffade Konsoller. Inget onödigt krongel med om det går eller inte utan bara sätta i skivan och börja spela. :)

Ja, förutom då spelet vill ladda ner en patch, eller installera sig på hårddisken i 7 timmar (Hej FFXI!), eller då folk inte vet att man kan ställa om upplösningen, eller att i en viss upplösning så fungerar inte uppskalningen, eller hur man får ut ljudet till hemmabiosystem x, vad skillnaden är på pcm, lpm, vilken samplingsrate som är rätt, eller då onlinetjänsterna segat ner sig, eller då ens profil med tillhörande sparningar krashat, eller när en spelnedladdning avbryts mitt i.

Konsollerna gör sitt bästa för att komma ikapp PC:n :)

#459 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 15 January 2008 - 10:15

Behöver man en schysst dator för att kunna spela the Witcher. Jag har 512 megs graf.kort men bara 1 gig ram och 2ghz processor...kanske inte säger er nånting men det känns som att det inte borde funka. Har ni bra datorer eller flyter det på på halvdana system?

Det var vad jag hade när jag började lira, min dator är ~3 år. Tyckte spelet hackade lite, så jag gick och köpte 2 Gb mer RAM för 750 pix (jobbet betalar - ibland är det bra att vara i IT-branschen :) ). Gjorde datorn bättre, men ingen jätteskillnad i spelet.

Vet inte vad spelet har för lägsta kravspec, men det du har borde funka hyggligt med inte bästa grafikinställningarna. Och det är ju storyn i spelet som är en upplevelse.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#460 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 15 January 2008 - 12:46

@Crusader. Håller med om konsoller. Men någon sådan har jag inte tyvärr. Det är väl delvis så att mitt spelintresse inte är så jättestort egentligen att jag känner för att bränna en massa tusenlappar på ny schysst TV och en konsoll med tillhörande spel. Ursäkten att man är en student med dåligt kapital börjar kännas grymt sliten, men så är det ju tyvärr. Fast hade intresset varit större hade jag garanterat köpt en konsoll :) Och spelen till konsollerna är för mig mer intressanta än de till PC. Föredrar japanska RPGs och plattform framför strategi och FPS liksom :)

@Fiskrens. Kanske borde testa demot nån gång i såna fall :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#461 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 January 2008 - 13:01

Ja, förutom då spelet vill ladda ner en patch, eller [...] eller då onlinetjänsterna segat ner sig [...]

Riktiga konsoler använder sig inte av onlinetjänster. :P

För tillfället håller jag på att spela om Fable - The Lost Chapters, spelar även Call of Cthulhu: The Dark Corners of the Earth och Broken Sword: The Angel of Death.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#462 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 January 2008 - 13:33

Jag spelar fortfarande Super Mario Galaxy och Resident Evil: The Umbrella Chronicles. Båda till Wii.

#463 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 January 2008 - 16:30

För tillfället håller jag på att spela om Fable - The Lost Chapters, spelar även Call of Cthulhu: The Dark Corners of the Earth

Åh, riktigt bra spel de där. Hur långt har du kommit på Call of Cthulhu?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#464 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 15 January 2008 - 17:22

Du kan få komma förbi och spela förbi "den jobbiga sekvensen" i Call of Cthulhu åt mig så jag orkar ta tag i det.

#465 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 15 January 2008 - 21:49

Vilken av dem menar du? Finns rätt många "jobbiga sekvenser" i det spelet. ;)
-Sora, Kingdom Hearts

#466 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 15 January 2008 - 21:51

Vill inte spoila nåt men om jag säger den avbrutna sömnen...?

#467 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 January 2008 - 18:26

Provade demot till Timeshift. Men jag sög så jag slutade spela, men det är säkert roligt när man kommer in i det och att man behärskar sin dräkt med timeshift funktionen. 1 GB var demot på! :o

Edited by GaterGirl, 19 January 2008 - 18:27.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#468 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 19 January 2008 - 18:58

Spelat Super Nintendo hela dagen. Berondeframkallande? Svar ja :P

Winter is Coming

#469 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 20 January 2008 - 01:15

Jag har äntligen klarat Grand Theft Auto: San Andreas. Det var en blandad känsla men jag är väldigt glad att man kan fortsätta spela efter slutet. Jag har aldrig vart nån GTA-fantast tidigare, men nu ser jag verkligen fram emot 4:an.

Breath of Fire III är ett spel jag slitit med sen jag köpte det, året efter det kom ut har jag för mig och när jag startade upp det igen för att göra ett test, bara klubba på och strunta i halvvägspunkten (den punkt där man fortfarande kan återvända till närmaste säkra plats). Det tog inte lång tid innan jag fastnade i nåt gåtaktigt... Nåja, jag har iaf inte hållt på med det lika länge som Y´s eller Ultima IV till Mastersystem...

Eftersom jag ändå kopplat in min Playstation i tv:n så har jag spelat några uppdrag i G-Police 2. Det är en "dropship"-shooter satt i en cyberpunkfratid som delades med Wipeout och några andra Psygnosisspel. Det är spännande att se grafik som man en gång i tiden var imponerad av vara så otroligt grovhuggen och primitiv. För att inte tala om PS karaktäristiska dallrande polygoner.

Jag och två polare har spelat multiplayerkampanjen i Ghost Recon Advanced Warfighter nu i helgen. Den är separat från singelspelarkampanjen med egna banor och är i princip deathmatches med mål, sidomål och små events. Precis som singelkampanjen är den dock väldigt trevlig och trots att man dör så lätt så är det riktigt roligt med teamwork.

#470 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 January 2008 - 01:59

Jag har äntligen klarat Grand Theft Auto: San Andreas. Det var en blandad känsla men jag är väldigt glad att man kan fortsätta spela efter slutet. Jag har aldrig vart nån GTA-fantast tidigare, men nu ser jag verkligen fram emot 4:an.

Personligen anser jag att de tagit bort de bästa sakerna från SA i 4:an. Landsbygden.
-Sora, Kingdom Hearts

#471 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 20 January 2008 - 02:15

Jag blev ganska irriterad över de långa körtiderna på landsbygden. Hade de haft mer att göra där hade det varit sjysst. Gillar man landsbygd och sandlådespel är det Just Cause man ska spela. Där kan man snacka massiva mängder småhus, farmer, och oändliga skogar.

Dock bjuder det för dem som inte testat det, på väldigt mycket mindre variation.

#472 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 20 January 2008 - 18:53

Nu håller jag på att spela Sherlock Holmes versus Arsene Lupin.

#473 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 January 2008 - 18:56

Nu håller jag på att spela Sherlock Holmes versus Arsene Lupin.

Hur är det? Har själv inte börjat spela på det än. Skulle uppskatta en liten resension. :)

Några tecken på Professor Moriarty i spelet?
-Sora, Kingdom Hearts

#474 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 20 January 2008 - 19:47

Lupin vill förödmjuka England och Holmes så han bestämmer sig för att stjäla några av Englands mest värdefulla objekt, han lämnar ledtrådar till Holmes om vad han ska stjäla. Jag har inte hunnit så långt, bara till första "fallet" men det är som vilket äventyrsspel som helst.

fråga två: nej...

#475 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 January 2008 - 20:24

OK. Låter intresant. Berätta gärna vad du tycker om spelet sedan när du spelat mer eller klarat det. :)

Är ju inte säkert att Professor Moriarty dycker upp i spelet. Men jag tycker det vore konstigt att de i Sherlock Holmes: The Awakening visade att han fortfarande var vid livet om de inte skulle göras något med honom.
-Sora, Kingdom Hearts