Jump to content

Photo

Doctor Who | Säsong 1/27

• Please log in to reply
489 replies to this topic

#451 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 31 July 2007 - 13:19

Har för mig att dom brukar vara uppe ett tag efter att serien slutat att gå. Sidan för Supernatural ligger kvar t.ex. och den serien återkommer ju. Hoppas att fallet är så även med Doctor Who.

Dock tycker jag att det är lustigt att jag inte får svar på mina mail som jag skickat till inköpsansvarig samt tittarombudsmannen. SVT har ju även en sida med frågor och svar om sina serier och där har dom lagt ut svaret på frågan om Supernatural återkommer. Tydligen är det inte lika många som vill återse Doctor Who eftersom det inte finns någon liknande information om det.

Är fler säsonger och avsnitt inköpta kan man väl utannonsera det i alla fall. Exakta tider behöver vi ju inte ha just nu.

#452 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 31 July 2007 - 13:21

Japp. Fick inget svar från SVT heller när jag frågade...

Jaja, det är väl bara att vänta och se...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#453 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 01 August 2007 - 18:39

För något år sedan brukade SVT vara ganska snabba att svara när jag skrivit till dom. Verkar vara som Tv3/TV6 numera med andra ord. ;) Jaja, man får hoppas de kommer fortsätta visa serien. Kanske kommer nångång efter sommaren. :)

#454 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 02 August 2007 - 08:01

Å andra sidan, dom har fortfarande kvar sidorna för t.ex Raskens och Romerska rikets uppgång och fall, och de tog väl slut i början av sommaren? Men jo, vi får hoppas...

Annars har det blivit lite blandat den här sommaren, senast Day of the Daleks från 8:e säsongen. Troughton/Pertwee-åren är nog det jag sett/hört minst av så det har varit riktigt intressant. Day... är nog tom det bästa Dalekavsnittet jag sett så här långt med en rätt fyndig tidsparadox i grunden. Men har lite lite svårt för Katy Manning måste jag säga som mest verkar springa omkring och göra ingenting - tillförde i alla fall inte mycket till dessa avsnitt.
Climbing to the Moon...

#455 Sparks

Sparks

Commander

• Members
  • 238 posts

Posted 13 August 2007 - 13:37

DVD-boxen är lite dålig tycker jag. Inget extramaterial och ingen engelsk text (som några här redan nämt).
Sen så är den svenska texten så dålig så jag orkar knappt med den (men jag vill inte stänga av den, för då och då kommer det ett ord som jag inte förstår). Det är synd om de som inte kan någon engelska, för de missar verkligen jättemycket.

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.

#456 Venus

Venus

Cadet First Year

• Members
  • 4 posts

Posted 16 November 2007 - 10:17

Vet någon om Doctor Who kommer tillbaks på Svt?

#457 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 November 2007 - 12:14

Metro säger i den artikel som citeras i Sci-Fi Nytt Forum i Metro att SvT inte har några planer på och visa fler avsnitt. (Tyvärr.)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#458 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 November 2007 - 15:50

Frågan är då varför dom inte tagit bort den Doctor Who sida som SVT har slängt upp via svt.se

Den borde dom väl ta ner efter att sista avsnittet var sänt kan man tycka. Jag ropar inte hej än då det kanske finns en mikroskopisk chans att serien faktiskt fortsätter.

#459 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 November 2007 - 15:56

Jo, det finns nog en liten chans att de sänder serien på t ex SVT24. Det är väl så att de har inga planer på att visa fler säsonger men kanske inga planer på att inte visa den heller. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#460 Venus

Venus

Cadet First Year

• Members
  • 4 posts

Posted 18 November 2007 - 13:29

Det var synd! Jag får väl ladda ner den då.

#461 susclas

susclas

Lieutenant

• Members
  • 77 posts

Posted 21 November 2007 - 17:35

Jag har snart sett hela den första säsongen på BBC Prime. Den kanalen ingår i det "programpaket" som jag har via min digital-tv leverantör. Sista avsnittet visas nu på Lördag och jag är nyfiken på om dom kommer visa säsong 2 efter det. :)

#462 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 21 November 2007 - 18:10

De kommer säkert att visa säsong 2. Det kommer nog att ta ett litet tag bara. Verkar som om Prime är rejält efter mest pga att inhemska kanaler skall hinna köra det innan Prime visar den. Så jag skulle inte räkna med säsong 2 direkt efter säsong 1. Om jag nu inte har helt fel, vill säga.

//Peak

sixty six."

#463 susclas

susclas

Lieutenant

• Members
  • 77 posts

Posted 21 November 2007 - 18:20

Det låter ju väldigt lovande om du har rätt. Säsong 1 har visats på Prime med svensk text och med en ofta intressant dokumentär "Doctor Who Confidential" efter varje avsnitt. Riktigt bra service och trevligt att få ta del av för mig som missade rätt många avsnitt när säsongen visades på Svt. Har lite för lite pengar för att köpa alla serier jag vill se och har inte heller lust att skaffa seier på andra mindre lagliga sätt som många andra gör. Då fungerar BBC Prime som ett utmärkt alternativ. :D

#464 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 30 November 2007 - 18:40

:( för Svt att inte visamer Dr Who.

Jag såg faktist att BBC Prime visade Dr Who och jag kollade in det en helg då vi hade gratiskanaler. Jag antar att man får försöka kolla efter då de börjar visa S2 för då beställer jag kanalen direkt :D
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#465 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 December 2007 - 23:15

Nu har jag stor beslutsångest. Jag har väntat länge med att köpa säsong 1/27 boxen i hopp om att de skulle släppa en med extramatrial i Sverige eller sänka priset på den Engelska eller göra ett beslut ang. en HD version. Men nu har de istället sänkt priset på den Svenska utgåvan på CDON inför Julen med 28% (alltså 249 kr istället för 399 kr) och den Engelska kostar fortfarande nästan 600 kr att impotera.

Så nu vet jag inte alls hur jag ska göra. Köpa den billiga Svenska utgåvan och säga adjö till allt extramatrial eller fortsätta att vänta eller köpa den hiskligt dyra Engelska boxen.
Är extramatrialet värt 300 kr extra?
Har bara under Julen på mig att bestämma mig för sedan återgår priset till det normala igen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#466 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 13 December 2007 - 00:31

Jag tycker extramaterialet är värt pengarna. Speciellt kommentarsspåren.

//Peak

sixty six."

#467 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 13 December 2007 - 20:43

Jag köpte den billiga svenska utgåvan på cdon (och jag hade femtio kronor rabatt, så det blev ännu billigare för mig :P ).
Men har du trehundra kronor extra så kan det ju vara värt att köpa den dyra engelska - är det inte kommentatorspår på varenda avsnitt? Och en massa annat extramaterial?

Edited by Restless, 13 December 2007 - 20:43.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#468 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 14 December 2007 - 06:14

Japp.. :)

//Peak

sixty six."

#469 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 December 2007 - 16:42

De kommer säkert att visa säsong 2. Det kommer nog att ta ett litet tag bara. Verkar som om Prime är rejält efter mest pga att inhemska kanaler skall hinna köra det innan Prime visar den. Så jag skulle inte räkna med säsong 2 direkt efter säsong 1. Om jag nu inte har helt fel, vill säga.

Eftersom en del här har BBC Prime (inklusive jag själv) så har jag hållt koll på TV-Tablåerna i hopp om mer Doctor Who. Nu har jag sett att BBC Prime på Lördag 22/12 klockan 19:00-20:00 samt Söndag 23/12 kloackan 16:00-17:00 kommer att visa...

The Christmas Invasion :thumbsup:

Rekommenderas varmt för den som inte sett den än.

Edited by Cartman, 19 December 2007 - 16:43.

#470 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 19 December 2007 - 18:28

Gillade The Xmas invasion då jag såg den :) Väl värd att se och jag som verkligen saknar Dr Who
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#471 Pedobear

Pedobear

Cadet Fourth Year

• Members
  • 22 posts

Posted 30 December 2007 - 16:35

ursäkta min lillebror som postar saker från min användare :skull:

Edited by Pedobear, 30 December 2007 - 19:48.

Martha:"Like in films! You step on a butterfly, you change the future of the Human Race!"
Doctor:"Well then don't step on any butterflies!-What have the butterflies ever done to you!"

#472 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 January 2008 - 12:47

Inte för att jag tror att det kommer att handla om Dr. Who hela tiden, men på lördag den 5 januari är Billie Piper gäst hos Michael Parkinson i SVT 2 kl. 20.00.

För de intresserade. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#473 Pedobear

Pedobear

Cadet Fourth Year

• Members
  • 22 posts

Posted 06 January 2008 - 21:06

Nej Billie pratade ju mest om sin anorexia och sin nya serie "The Secret Diary of a Callgirl" som jag tycker man lika gärna kan döpa om till "Mjukporr med Billie Piper" efter att ha sett första avsnittet :P Gillar intervjun med David bättre, "my face in your crotch" hehe
Är fortfarande besviken på svt för att de slutat visa Doctor Who och att de inte svarar på mina mejl <_<
Martha:"Like in films! You step on a butterfly, you change the future of the Human Race!"
Doctor:"Well then don't step on any butterflies!-What have the butterflies ever done to you!"

#474 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 January 2008 - 22:24

Är fortfarande besviken på svt för att de slutat visa Doctor Who och att de inte svarar på mina mejl <_<

Det hela har väl med vad serien kostar. Så jag har förstått det så är den dyr att köpa in. Och när den dessutom har katastrofalt låga tittarsiffror vilket gör det hela till att meningslöst kasta pengar i sjön... om du hade varit chief för SVT, hade du då köpt in mer av serien?
Jag skyller mer på att Svenskar är så idiotiskt blinda att de inte kan se en bra och Sci-Fi serie och vägrar se allt annorlunda som inte har med vampyrer, stora rymdskepp och utforskninga av vanliga människor att göra.
Visst, Dr Who låter inget vidare på papper men att inte ens ge serien en chans???
-Sora, Kingdom Hearts

#475 Pedobear

Pedobear

Cadet Fourth Year

• Members
  • 22 posts

Posted 07 January 2008 - 15:03

Jo jag förstår att det inte lönar sig att köpa in den och att det är tröga svenska tittare jag borde vara besviken på. Men en säsong till kunde de ha köpt in med licenspengarna för att vara lite schyssta :rolleyes: