Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft* v.2

• This topic is locked This topic is locked
1003 replies to this topic

#451 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 July 2009 - 07:12

Trist G. Hoppas det hjälper med lösenordsskyddet.

Fiskrens: Typsikt. Sådant som gör en frustrerad på dagens prylar.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#452 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 July 2009 - 09:18

grrr, när jag spelar upp star trek voyager dvdn med hjälp av VLC, så blir det ränder över bilden, så jag provade ett annat program, smplayer med det är likadant där. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#453 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 July 2009 - 09:27

Testat och aktivera olika filter? Minns en divx-fil jag hade ett liknande fenomen på - då försvann det med att aktivera "black boarders".

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#454 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 July 2009 - 09:52

jag laddade hem powerdvd trial och nu har det fenomenet försvunnit. jag provade det du sa men det är fortfarande ränder.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#455 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 21 July 2009 - 05:49

Jag raderade av misstag inspelningen av 24, hade sett 1 avsnitt men det var ju ett avsnitt till på samma inspelning!!! :(

#456 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 22 July 2009 - 23:07

Jag fick råd av tandhygienisten att borsta lite längre upp under läppen. Det har jag gjort men nu har jag ett litet sår på tandköttet. Det gör ont när jag borstar. :(

#457 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 24 July 2009 - 15:27

nä, nu får de sluta skjuta upp släppet av SG-1: CotG Final Cut....... nu står det den 29e. :(

#458 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 27 July 2009 - 13:58

Är irriternade beroende av serien ; Star Trek Enterprise
Gillar att ogilla serien, sen drar man på leendet i vissa episoder.
Jaja
Väntar på paket med böcker, som verkar kommit på villovägar.
*Mumel* de räkningar man måste betala, har ju nyss fått in pengar & så försvinner en summa igen.
min oroliga magen ställer till det & har svårt att sova.

Folk man inte vill ha med att göra bestämmer sig att jävlas med att störa en.Fejka att de bryr sig & vill ta upp kontakt.
Då man vet att de saknar skvaller & tänker låssas att inget har hän , så man är än goda"vänner"
Kan inte folk låta en vara? Meddelandet som ; Låt mej vara ifred / har inget att säga dej , är inget som går in.
FUnderar seriöst att byta mail, mobil nummer.
Förhoppningsvis är det en period, så de ger sig.

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#459 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 02 August 2009 - 13:00

Idiotisk att en tråd ska bli stängd bara för att en huligan kommer och förstör.

#460 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 02 August 2009 - 13:29

MIna vadmuskler och biceps är helt stumma och värker efter gårdagens flytt av hela mitt sabla förråd. Fyra trappor, två förråd, en man... sådant går illa. Stapplar fram som en sjuttioåring idag. :)

Dessutom är Granit Vit Portion slut typ överallt, restad sen ett par veckor, så jag fick jaga runt hela Göteborg idag efter några som hade kvar dem i butiken...
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#461 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 08 August 2009 - 01:08

Försöker hitta en lägenhet i Malmö innan skolstart, 31/8. Inte kul. :(

#462 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 12 August 2009 - 11:55

Argh! Carty är tillbaka. Han är skyldig mig en timma efter att spammat min Google Reader full. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#463 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 August 2009 - 12:00

:lol2:
Råkade ut för samma sak :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#464 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 August 2009 - 14:04

Sorry folks! Ni ska veta att jag markerade över 1000 "artiklar" som lästa utan att ens titta på rubriken. Hade jag gått igenom dom så hade det troligtvis blivit ännu mer. :P Kanske en liten tröst. ;)

#465 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 12 August 2009 - 14:35

I vanliga fall är det inga problem att få det - men nu kändes det som om du faktiskt läste de där 1000+ posterna och markerat samtliga. :P

Ingen fara. :hug:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#466 Noveau

Noveau

Commander

• Members
  • 211 posts

Posted 12 August 2009 - 17:58

Försöker hitta en lägenhet i Malmö innan skolstart, 31/8. Inte kul. :(

Vad ska du läsa för något?

Det är verkligen hemskt med bostadssituationen nu för studenter. Hoppas du hittar något, vilket nog inte ska vara några problem om man inte är alltför kräsen.

#467 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 12 August 2009 - 19:43

Vad ska du läsa för något?

Det är verkligen hemskt med bostadssituationen nu för studenter. Hoppas du hittar något, vilket nog inte ska vara några problem om man inte är alltför kräsen.

Spelgrafiker(ja det finns KY-utbildningar för det nu!). Spelindustrin växer och växer så jag tror det kan vara ett smart drag. Sen att inte glömma hur kul det är att syssla med :D

Jo, jag begär ju 1 ROK för mig själv. Men jag får väl svälja min stolthet och bo kollektivt annars :P

#468 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 16 August 2009 - 01:04

Man måste verkligen älska att när man väl drar ut med några polare, så kommer det nån j**la idiot som är stupfull och spiller sin öl över hela ryggen...
Och inte ens har mage nog att be om ursäkt, utan bara går därifrån......

Att det spöregnade när man gick hem gör ju inte saken bättre...

Edited by Hofling, 16 August 2009 - 01:06.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#469 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 16 August 2009 - 16:02

Jag slog i framsidan av mitt finger på en rullstol i morse, inte alls så hårt men det värker fortfarande. :(

#470 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 August 2009 - 19:03

Jag är riktigt arg och irriterad ikväll efter att min omröstning på TV-Land blev raderad av en mod. :angry:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#471 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 16 August 2009 - 19:06

Är du inte mod själv där? :unsure:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#472 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 August 2009 - 19:08

Jo, men inte på tavlan i fråga.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#473 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 20 August 2009 - 14:12

Har ont efter dragit ut en tand i överkäken.
Det tog över en timme att dra ut tanden och tandläkaren fick spräcka tanden i mindre delar för att få ut den.
Innan detta så fick man reda på att denna tand (som vart en del problem med) hade fått infektion som sträkte sig ner till rötterna.
Tog beslutet att dra ut tanden än att laga den för 3:e gång.
Vill inte vaa med om det igen ligga och höra då tanden sakta gick snönder i mindre delar är inte alls roligt. Sen att man kännde av det i käke, spänningar i nacke & rygg.
Sen blödde det en hel del efter utdragningen. Nu är det ett mörkt hål där tanden varit.
Har svårt att äta.Så irriterande.
Ringde tandläkaren nyss, men då hade stängt för dagen så man får återkomma i morgon.

Sen har man kört ihopp det, med forumet jag "bygger" det blir inte alls rätt.
Ännu en sak man är irriterad över

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#474 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 August 2009 - 23:59

Aj då det låter inte kul alls! :(
Folktandvården sa till mig för nästan 2 år sen att jag borde dra ut ett par tänder inom kort men så hörde de aldrig av sig igen? Och för ett år sen sa de att jag hade två hål som skulle kosta drygt 2000 att laga. Då gick jag till en annan tandläkare som inte hittade någonting som dessutom bara kostade hälften så mycket för en vanlig koll. Så nu är mitt förtroende för folktandvården noll.

Winter is Coming

#475 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 22 August 2009 - 16:38

Min externa hårddisk på 300 GB gav upp igår... nu står den bara tuggar och vägrar visa sig i datorn, registerar sig inte ens i systeminformationen. Det är bara ettor och nollor i och för sig, men hela mitt musikbibliotek på en 90 GB (uppbyggt under två år, till största delen helt lagligt) och filmer och tv-serier jag samlat på mig (helt olagligt) innan IPRED för att se nu i höst är borta. Och utan en ny extern hårddisk har jag inte plats för att "ersätta" dem, och en sådan har jag inte råd med i nuläget. Helvete!

Backup i all ära, men det är inte rimligt att ha en backup på en 300 GB hårddisk full med musik och filmer. Mitt musikbibliotek har reducerats till en analog skugga av sitt forna digitala jag. Men thank God for Spotify som räddar en del av de hål som nu uppstått i min musiksamling...

(Och som glasyr på jävelskapet hade grannen världens röjarfest långt in på natten och spelade musik utav bara helvete fram till klockan halv tre...)
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---