Jump to content

Photo

X-Men 3

• Please log in to reply
513 replies to this topic

#451 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 25 May 2006 - 00:58

Harry Knowles hatade filmen

http://www.aintitcoo...ay.cgi?id=23420

Själv ser jag i dag eller på Fredag.

Edited by super85, 25 May 2006 - 00:58.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#452 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 25 May 2006 - 01:12

Egentligen är jag jättesugen på 3:an men försöker intala mig själv att den inte kommer vara något bra (så att jag inte blir besviken). Ska se den på söndag efter mycket om och men.

City gav den 2/5 eller nåt. 3/5 kanske det var. Eller vänta, har de ens 5 som max? Det kanske var 2/4? Hursomhelst tyckte recensenten att det var för mycket action och för lite annat. Fäste mig vid en mening: "striden är Hollywoods favorit: den slutgiltiga". Recensenten tyckte dock att X2 kunde varit så mycket bättre och även den saknade känsla och tanke. Nåväl, på söndag vet jag.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#453 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 25 May 2006 - 01:30

Har en känsla att Kermit kommer att tycka att den antingen var "helt ok" eller så kommer han att hata den som Quint gjorde.

http://www.aintitcoo...ay.cgi?id=23427
Batman Begins

The Dark Knight

#454 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 25 May 2006 - 07:37

Om jag skulle betygsätta filmen skulle jag ge den en 3:a. Nån recencent hade gett den en etta, det kan jag inte begripa, snubben måste ha sett fel film, den är inte så dålig. Men inte heller är den värd fullpott, det har den en bra bit kvar till.

Den absolut starkaste scenen tyckte jag var den i Jean Greys hus, i mitten av filmen...

Edited by Ned Flandiddelianders, 25 May 2006 - 07:38.

I love the smell of napalm in the morning

#455 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 May 2006 - 09:02

Har en känsla att Kermit kommer att tycka att den antingen var "helt ok" eller så kommer han att hata den som Quint gjorde.

http://www.aintitcoo...ay.cgi?id=23427

Antagligen har du rätt, men vi får se ikväll. ^_^
*Hockey och superhjältar*

#456 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 25 May 2006 - 09:29

Jag ska också gå och se den ikväll. Fy fan vad jag ser fram emot det
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#457 Psylocke

Psylocke

Lieutenant

• Members
  • 85 posts
  • Interests:X-Men, Naruto, musik, filmer, djur, slash/yaoi...

Posted 25 May 2006 - 11:55

Nån recencent hade gett den en etta, det kan jag inte begripa, snubben måste ha sett fel film, den är inte så dålig.

Helt obegripligt!! Men samma gubbe (antar du menar han för Göteborgs-Posten, fy en sån skam..) gav ju X2 en simpel tvåa så hans recensioner är inte mycket att lita på (han har gett alla mina favoritfilmer dåliga betyg, suck...)

X3 var inte fullt så bra som den kunde ha varit, och inte slår den X2, men en trea kunde den åtminstone fått!
men tänk om Singer hade varit kvar.....då hade man kanske sluppit alla de mest löjliga scenerna......

Den absolut starkaste scenen tyckte jag var den i Jean Greys hus, i mitten av filmen...

mmm, den scenen var helt fantastisk!! :D
DeviantART - Mina teckningar, etc
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter

#458 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 25 May 2006 - 13:04

... Beyonce Knowles dammiga gamla miljonärsfarsa..? :batman:

#459 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 25 May 2006 - 13:11

... Beyonce Knowles dammiga gamla miljonärsfarsa..? :batman:

:lol: :lol: :lol:

#460 Psylocke

Psylocke

Lieutenant

• Members
  • 85 posts

Posted 25 May 2006 - 13:26

Han hade dock en hel del bra poänger. Speciellt ang Cyclops.

Kan inte begripa varför Fox hade en sån jävla kort deadline! De skulle ha haft större respekt för oss X-Men fans och låtit Brett få åtminstone två månader till för att verkligen få den här filmen till en fempoängare.

Kan inte begripa mig på filmbolag...suck
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter

#461 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 25 May 2006 - 13:31

Han hade dock en hel del bra poänger. Speciellt ang Cyclops.

Kan inte begripa varför Fox hade en sån jävla kort deadline! De skulle ha haft större respekt för oss X-Men fans och låtit Brett få åtminstone två månader till för att verkligen få den här filmen till en fempoängare.

Kan inte begripa mig på filmbolag...suck

De säger att det inte hade gått att vänta, för då skulle de inte kunna räkna med att alla skådespelare kom tillbaka. Men det lär ju vara att Fox ville få ut filmen före Superman. Och det är synd, för de hade nog kunnat få en bättre regissör och hunnit arbeta mer på manuset.

#462 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 25 May 2006 - 17:12

Just nu skulle jag ha suttit och sett den här filmen, men precis när jag stod i kön upptäckte jag att de istället skulle visa Mission Impossible III med Tompan Cruise, för de hade ännu inte fått in filmrullarna med X3!!!
AAAAARGGH!!! <_< :angry: :evil: :skull:
Nåja, jag får väl se den en annan gång då... Men det var idag jag skulle ha sett den! Idag!
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#463 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 25 May 2006 - 18:16

Här var biljetterna slutsålda för just den visningen jag hade tänkt att gå på, så jag får gå imorgon istället.

#464 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 25 May 2006 - 18:58

Viktiga filmer bokar man till.. :P .. Här var det dock inte fullt. Men jag fick bra platser.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#465 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 25 May 2006 - 20:19

Det brukar inte vara så många som går på bio här i vanliga fall därför är det ytterst sällan som jag bokar biljett. ;)

#466 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 25 May 2006 - 20:25

Jag har börjat göra det på viktiga filmer. Det har hänt att man stått någon timme i kön för att sedan få reda på att "det är fullt".

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#467 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 25 May 2006 - 20:56

Själv har ja inte stått i en kö utan biljett å hela 2000-talet. det e så enkelt å betala på nätet så har man biljetterna säkrade, och slipper gå hem med långnäsa.

#468 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 25 May 2006 - 23:27

Är hemma från filmen. Lämnar utförliga kommentarer imorgon bitti
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#469 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 26 May 2006 - 00:05

Jag är lite orolig för att filmens kort speltid kan få den att verka genomstressad <_<

Winter is Coming

#470 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 26 May 2006 - 00:46

Jag är lite orolig för att filmens kort speltid kan få den att verka genomstressad <_<

Genomstressad var den verkligen, men det har hela produktionen varit. Fånigt att ge sig den på att komma ut före Superman returns när de inte ens hade en klar regissör eller klart manus i det läget.
Har sett filmen nu, och något slags försök till recension kommer väl imorgon när jag har samlat tankarna lite.

#471 Dilly

Dilly

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 62 posts

Posted 26 May 2006 - 01:22

Jag har några svar att bjuda på angående alla cameo-frågor.. Han som slänger ben är kallad Spike och har tydligen sitt ursprung ur X-Statix..Det är alltså inte samma Spike från X-Men Evolution..!! Min första tanke var precis som er att det var Marrow, men det är det inte..

Tycker det är för många relativa "nobody's" som gör cameos i X-Men filmen.. Anser att man kunde tagit fram andra personer.. X-Men världen är så pass rikt, och många som är med i filmen är nere i Z-listan haha

Hon som slåss med Storm är Callisto.. Dvs hon som även kan spåra mutanter, likt hennes kompanjon i serietidningarna Caliban... Och ja, det är Arclight vi ser, dock förstår jag inte varför hon behöver se ut som en transa.. haha :) Kan ha lite att göra med att hon var påtänkt att vara Stacy X från serietidningarna från början... Ni vet den där prostituerade mutanten ;P

Själv såg även jag filmen på premiären.. Det är ju ett måste som fanboy även om man nu misstänker att den kommer va usel.. Vet hur mkt trashtalk det var av filmen då Singer hoppade av och Ratner tog över.. Men jag tycker filmen var klart underhållande.. Det stora problemet är bara att det är för många subplots som känns oavslutade vid slutet av filmen.. Uppbyggnaden är super, men inga avslut överhuvudtaget.. Trist.. Dessutom lär man aldrig känna karaktärerna.. Jag som inbiten X-Men läsare känner till de flesta, men blev ändå ställd över mina tidigare nämnda "nobodys", det problemet upplevde jag aldrig i X-Men 1 o 2.. Jag pratade med mina vänner som inte är lika insatta, dom hade ingen aning om att den där "Ståljätten" hette Colossus :) Hade man ägnat 20 minuter till för att komma in i karaktärerna eller åtminstone bygga ut subplots, tror jag vi hade kunnat ha en väldigt bra film i Singer-klass..

Jag menar, hur bra kunde inte triangeldramet mellan Kitty-Iceman-Rogue blivit?? Ge Rogue dom efterlängtade krafterna hon har i serietidningarna (Visst, Ms.Marvel kanske inte är tillgänglig, men dom löste Phoenix problemet, varför inte detta).. Så har vi en ordentlig fest :) Nåt åt det hållet iaf.. Nu blir det inget riktigt drama, o man tänker inget vidare över detta...

Sen Angel flyger bara runt med sina lite konstigt skapade vingar...Han räddar sin pappa, o sen då? Han känns mest som en posterboy för filmen, då han inte har ngn riktig roll.. Detta är fallet för så många andra i filmen...

Och hur trist var det inte att man använde Jamie Madrox, Multiple Man mer? Här fanns så himla mkt potential.. Men allt går förbi så snabbt med all action....

Men som sagt, filmen är underhållande för fanboys och resten av allmänheten.. Tycker det är för hårt att dela ut ettor till filmen, men det är ingen klockren femma, det är en sak som är säker.. hehe

Btw, tack för tipset om det lilla klippet i eftertexterna, vem vet, kanske går o ser om filmen i dagarna hehe

Edited by Dilly, 26 May 2006 - 01:46.

#472 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 May 2006 - 02:33

Min recension,skriven mitt i natten finnes här

http://www.scifinytt...st=0#entry79923

Edited by super85, 26 May 2006 - 02:35.

Batman Begins

The Dark Knight

#473 Psylocke

Psylocke

Lieutenant

• Members
  • 85 posts

Posted 26 May 2006 - 10:05

Har funderat på en sak men inte kommit fram till ett bra svar. Varför ville Fox få ut X3 innan Superman??? Vad skulle det göra för skillnad (förutom bättre kvalité på filmen) om X3 kom ut t.ex. 3 månader efter den där tönten i röda kalsonger?

#474 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 26 May 2006 - 10:12

Har funderat på en sak men inte kommit fram till ett bra svar. Varför ville Fox få ut X3 innan Superman??? Vad skulle det göra för skillnad (förutom bättre kvalité på filmen) om X3 kom ut t.ex. 3 månader efter den där tönten i röda kalsonger?

Om man vill stoltsera med sommarens blockbuster så är det en god idé att få ett försprång med en eller ett par månader...

men jag håller med de flesta här... dum idé, jag hade gladeligen väntat en eller två år på en riktigt genomtänkt avslutning på sagan.

#475 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 26 May 2006 - 10:29

Spekulationer här, men det skulle kunna vara en blandning av två anledningar - dels att Fox blev sura på Bryan Singer och ville komma ut före för att få de eventuella försprång och fördelar vad gäller intäkter gentemot Superman returns som de kunde. Men sen tror jag också att filmens status var så osäker, om den ens skulle bli gjord menar jag, att när de väl bestämde sig så gjorde de det rejält. Filmen skulle ut och på ett givet datum.
Det hade kunnat bli en så mycket bättre film t. om med samma gäng som gjorde den nu om de bara hade väntat lite längre lagt ner mer tid på effekter och finslipat manuset (framförallt dialogen).

Men som Super85 och jag sa igår så är det den bästa del tre i en superhjältefilmsvit i alla fall. Det var inget i filmen som totalt gick emot allt annat eller "förstörde" något. Med andra ord - Brett Ratner är ingen Joel Schumacher eller Dick Lester. ;)