Jump to content

Photo

Wonder Woman

• Please log in to reply
120 replies to this topic

#26 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 January 2011 - 20:58

Menar mer att jag tror att McGs visuella stil kan fungera rätt bra här. Jag tycker att "Terminator: Salvation" är en snyggt regisserad film, både fotot och actionscenerna. Sen är han ett skapligt stort namn också. Jag gillade mest det att hittils låter det som en dyr produktion, vilket karaktären förtjänar. Jag skulle inte vara sådär jätteförtjust om WW var något McG skulle vara iblandad i som manusförfattare etc. Jag uppskattar liksom att man ambitiöst försöker få det här att funka bra. David E.Kelly och McG är ju mer än vad "Birds of Prey" fick, eller "Lois&Clark" hade, eller egentligen vad Smallville har haft. Smallville har haft bra människor som producenter/regissörer etc, men här verkar man sikta högt från början.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#27 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 January 2011 - 21:03

Jo, heder att de försöker och inte ger upp med Wonder Woman. Lär ge det en chans i vilket fall som helst, och kanske är McG bra visuellt, så länge han bara gör som han blir tillsagd, då. Borde inte ens ta upp det, men Michael Bay kan också göra snygga scener, men han borde hålla sig ifrån manus och så. ;)
*Hockey och superhjältar*

#28 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 January 2011 - 21:37

Tycker att Bays "Bad Boys" och "The Rock" är helt ok underhållning faktiskt :). Sen har ju McG varit inblandad i vissa helt ok grejer som producent också, http://www.imdb.com/name/nm0629334/ finns en hel del kasst där också, men en del grejer jag gillar. Men nu är det väl så att de vill att han regisserar pilotavsnittet, och största "hypen" de kan bygga på det är att han gjort Charlies Angels filmerna.

Jag gillar verkligen också att de försöker med Wonder Woman. Som jag tidigare skrivit, tror att mycket handlat om Diane Nelson som chef för DC Entertainment. Även om det största beslutet givetvis varit att de nya människorna på NBC valt att beställa pilotavsnittet.

Edited by super85, 26 January 2011 - 22:00.

Batman Begins

The Dark Knight

#29 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 January 2011 - 21:44

Ja, det har du rätt i. Det brukar ju vara så att något stort namn är med och gör de första avsnitten, sen tar andra över. Och som sagt, visst är det kul att de satsar. WW är väl ingen jag har jättekoll på, inte läst mycket av hennes egna serie i alla fall. Men ska ju ge det en chans som sagt. :)

Nu fattas bara att DC satsar på Flash på något vis! :)
*Hockey och superhjältar*

#30 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 January 2011 - 22:39

Superhjälte-serier/filmer blir ofta en klubb för killar. T ex så är ju Black Widow rätt cool i Iron Man II men man använder väl aldrig hennes hjälte/agent-namn? och hon bidrar inte sådär jättemycket till filmens handling heller. En cool action-scen, men annars gör hon inte så mycket. Jag gillar Silk Spectre, både film och serietidnings-versionen (föredrar film-versionen faktiskt) men det är rätt typiskt det som Malin Åkerman sa i någon Watchmen-intervju att hon läste "Absolute Edition" versionen av Watchmen-albumet och Dr.Manhattan, Rorschach, och Nite-Owl har alla liksom flera sidor långa profiler/notes (antar att det är Alan Moores gamla anteckningar etc) om hur de karaktärerna är, hur de fungerar, vad de blir motiverade av, historik etc, och om Silk Spectre så står det typ två rader.

Sen så snackade "Bronson" regissören Nicolas Winding Refn en gång om hur han tyckte att Wonder Woman var en intressant karaktär, speciellt det där att ha en kvinna som är starkast på planeten etc. Det var en liten nyhet som sen postades runt nätet, och många av kommentarerna(på forum och efter själva nyheten) var i stil med "NEJ! STÅLIS ÄR STARKAST!" och folk som postade officiell information från DC Comics Hemsida om hur stark Superman är. Det var liksom viktigare, att en regissör som gör Wonder Woman ska se till att man på nåt sätt hintar att hon inte är starkast? klart Wonder Woman ska vara det häftigaste/starkaste i den världen hennes film utspelar sig i.

Nu fattas bara att DC satsar på Flash på något vis!

De har ju redan folk anlitade till det, alltså Green Lanterns manusförfattare, bland annat Marc Guggenheim är anlitade att skriva storyn. Jag antar att man väntar och ser hur det går för GL på bio först.

Edited by super85, 27 January 2011 - 01:08.

Batman Begins

The Dark Knight

#31 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 27 January 2011 - 01:34

Ja, här får man erkänna att man hade dålig koll, för Phil Hester visste jag i princip inget om innan.
Så Smith tog Green Arrow till toppen... det var som farao. Är det storyn där han är död först och kommer tillbaks, eller är det storyn där han dör?

Gillade dock inte förra numret av WW, hesters första? Var ett av dom sämre, i en ganska tråkig omgång. Dock så var det nog egentligen inte sämst, om jag tänker efter. Gillade inte Superman's senaste nummer heller, ( fick för mig att Hester skrev båda, såpass dålig koll har jag) som förmodligen var det sämsta av JMS story där. ( JMS sista var däremot det bästa, men tyvärr ingen höjdare för det)

När ni nu nämner möjliga skådisar som kan och vill spela WW, så började jag tänka här... vill ju helst att en adaption ska vara så likt originalet som möjligt... Men jag har lite svårt att komma på exakt vad för sorts nationalitet WW har?? Det är som att hon har drag från flera nationaliteter... Verkar skifta lite beroende på vem som tecknar också, förstås.

Amazonerna från myterna är ju då faktiskt inte Greker, även om jag själv trodde det från början, utan dom kommer ju då från södra Ukraina, har jag fattat det. Men sen så är ju Amazonerna i DC's serier inte det heller, utan en del av dom, som Hippolyta tillhör väl en förfinad, andra version av människorna som gudarna skapade, men som trots förbättringarna inte blev perfekt dom heller. Men sen så blir det ännu krångligare för kvinnor från skeppsvrak som har flutit iland har varit av alla möjliga nationaliteter, så pga det så finns det tydligen alla möjliga sorters Amazoner på Paradisön.

Så... hur borde Wonder Woman se ut egentligen?

#32 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 January 2011 - 12:04

Ja, här får man erkänna att man hade dålig koll, för Phil Hester visste jag i princip inget om innan.

Sånt händer oss alla ibland.

Så Smith tog Green Arrow till toppen... det var som farao. Är det storyn där han är död först och kommer tillbaks

Japp, just den storyn.

Gillade dock inte förra numret av WW, hesters första? Var ett av dom sämre, i en ganska tråkig omgång. Dock så var det nog egentligen inte sämst, om jag tänker efter. Gillade inte Superman's senaste nummer heller, ( fick för mig att Hester skrev båda, såpass dålig koll har jag) som förmodligen var det sämsta av JMS story där. ( JMS sista var däremot det bästa, men tyvärr ingen höjdare för det)

Jag läste 606 nyss.Rätt spännande tycker jag. Superman storyt har jag inte varit så imponerad av. Hade jäkligt svårt med hur JMS skrev Batman, kändes bara konstigt, antar att det var menat att vara Dick Grayson som Batman, men den tolkningen lämnade lite att önska om man säger så.

Amazonerna från myterna är ju då faktiskt inte Greker, även om jag själv trodde det från början, utan dom kommer ju då från södra Ukraina, har jag fattat det.

Ja alltså Herodotus skrev att de var från Scythia vilket skulle då vara Ukraina numera,det stämmer. Sen har andra sagt att de kan vara från Indien eller från typ Libya.

Så... hur borde Wonder Woman se ut egentligen?

Jag skulle inte ha något emot om de castade någon med lite exotiska drag, kanske något så galet nyskapande som lite grekiska drag. Man designade ju henne lite så i animerade filmen t ex. Svart hår, sen har hon ju ibland haft grå ögon men vanligtvis är de ju blå. Blir intressant att se. Sen rent allmänt så borde hon se stark ut och gärna vara rätt lång. Lake Bell som vill ha rollen är rätt bra casting, även om hon inte är sådär amazon-storlek kanske. Kan ju vara så att en kort och väldigt petite kvinna blir castad och man använder "hon har superkrafter så hon måste inte se lång och stark ut"-argumentet vilket skulle vara lite tråkigt tycker jag.
Batman Begins

The Dark Knight

#33 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 02 February 2011 - 19:05

En massa spoilers om första versionen av manuset till pilotavsnittet.

http://www.thefutonc...ed-712002/9118/

Kan säga att det innehåller en hel del grejer jag tycker låter riktigt bra, men även saker som låter rätt jäkla konstigt och dåligt. Kelleys grejer är ofta lite udda, och han verkar få det att funka ändå , alltså när han skriver saker och ting så brukar det fungera i färdiga produkten, och när man lärt sig vilken typ av ton projektet har. Nyfiken att se hur det här funkar i live action. En hel del grejer som verkar bra, en hel del som låter som typisk Kelley och ser rätt risigt ut när man läser det.
Batman Begins

The Dark Knight

#34 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 February 2011 - 01:47

Den här hade också lite grejor som jag reagerade på. Drama-Komedi? Sleepovers med glass? Använder uttrycket "You go, girl"? Popmusik?

Fast som du säger, hans serier är alltid lite underliga men de är också oftast väldigt bra. Han brukar veta vad han gör.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#35 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 03 February 2011 - 06:24

Äta glass...? Sova över...? Eh... va??:huh:

Det låter lite underligt, dom här kombinationerna som dom lanserar här, det måste jag säga.

Lite intressant iallafall den grejen med att hon ska ha mer än EN flygfarkost. :) Skulle säkert kunna bli många häftiga fordon i rutan på det viset. Dock så hoppas jag att ALLA är transparenta, och kan bli osynliga. :D

Hoppas bara Wonder Woman har bra musiksmak i den här serien om det ska bli en massa sing-a-long scener som det nämns... Skulle kunna bli väldigt jobbigt om det är "fel" musik, känns det som.

Hmm... fast det kanske skulle vara mer som humoristiska inslag det då... så musiken är då kanske fruktansvårt dålig med mening, och Wonder Woman kanske kommer ha en lika dålig röst, för att förstärka det hela ännu mer?

Ja ni... lite förvirrande är det, när man läser dom här detaljerna rakt av.

Vem sjuttsingen är hennes onda vetenskaps-nemesis dock, förresten? Känner ju bara till dom mer vanliga WW bovarna, som Ares, Circe, Cheetah och Giganta, så hon kanske är en gammal WW skurk som är lite mer doldis eller nåt.

Men hade inte Ares varit den perfekta storboven för en sån här serie? Han måste väl ändå anses vara Wonder Woman's #1 bad guy.

#36 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 03 February 2011 - 10:02

Tja, så länge de knasigare grejerna görs på ett ironiskt sätt, så klagar jag inte. Jag gillar ju när t.ex. Buffy, Angel och Xena blir lite corny emellanåt samtidigt som de ofta är väldigt allvarliga. Det behöver ju inte bli som en TV-motsvarighet till Green Hornet-filmen.
Artiklarna säger inte så mycket om kontexten i allt det där, så det är svårt att tolka utifrån dem.

Veronica Cale är tydligen en relativt ny figur som kom först 2003 och ska vara WW's egen "Lex Luthor", enligt Wikipedia:
http://en.wikipedia....i/Veronica_Cale
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#37 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 03 February 2011 - 11:18

Den här hade också lite grejor som jag reagerade på. Drama-Komedi? Sleepovers med glass? Använder uttrycket "You go, girl"? Popmusik?

Fast som du säger, hans serier är alltid lite underliga men de är också oftast väldigt bra. Han brukar veta vad han gör.

Ja alltså det finns ju vissa grejer som man ryser lite av äckel när man läser. Speciellt vissa val av låtar och att någon använder just ett sånt där uttryck.Och det där att hon skulle hela tiden snacka om män/ex-pojkvänner är också lite...*rys* Låter liksom som en äldre herre som vill visa att han vet vad kvinnor gillar och kan relatera till dem. Sen känns allt 10 år för sent och out of touch. En annan grej är att någon som Kelley har gjort en karriär på att få den där typen av grejer att fungera, så jag väntar tills jag vet mer.

Hmm... fast det kanske skulle vara mer som humoristiska inslag det då... så musiken är då kanske fruktansvårt dålig med mening, och Wonder Woman kanske kommer ha en lika dålig röst, för att förstärka det hela ännu mer?

Kelley vill vara Kelley helt enkelt. Antingen får han det att funka så det blir underhållande.Eller så stirrar man med "WTF" blick och inte fattar det. Det är svårt att hitta balansen till sånt här.

Tja, så länge de knasigare grejerna görs på ett ironiskt sätt, så klagar jag inte. Jag gillar ju när t.ex. Buffy, Angel och Xena blir lite corny emellanåt samtidigt som de ofta är väldigt allvarliga. Det behöver ju inte bli som en TV-motsvarighet till Green Hornet-filmen.
Artiklarna säger inte så mycket om kontexten i allt det där, så det är svårt att tolka utifrån dem.

Det är ungefär så där jag tänkt SwedishSuperHero. Jag tror dock att tonen man är ute efter är mer lättsamt än kanske vissa (även jag) hoppats på från början.Allt måste inte liksom vara "Watchmen" eller "The Dark Knight", men sen å andra sidan så brukar grejer som ska vara för lätsamma i den här genren (eller ha en ton som hoppar från seriös till lättsam) faila rätt hårt, kombinationen av det och att äventyr/action etc grejer med kvinnor i huvudrollen brukar ha svårt att bli poppis..... ja det är en svår väg för Kelley. Om det suger så är det ju hans fel givetvis. Vissa av Whedons grejer har inte fungerat alls när han själv inte varit inblandad tillräckligt nära, vad jag hört så har det gått likadant för Kelleys serier. Det är svårt att göra grejer som inte är menade att var rakt av komedier, eller inte helt seriösa etc.

Veronica Cale är tydligen en relativt ny figur som kom först 2003 och ska vara WW's egen "Lex Luthor", enligt Wikipedia:

Kelley vill ha en kvinnlig skurk och Cale har passat honom bäst antar jag. Det är just det tråkiga med en mer lättsam tolkning av något, hade hoppats från en mer seriös/farligare skurkar från grekiska mytologin etc. Inte för att det måste bli kasst, men man ska akta sig så att det inte blir så pinsamt som t ex Sharon Stones karaktär i "Catwoman" "filmen".

En längre recension, där man får en lite bättre bild av det hela.

http://www.bleedingc...v-pilot-script/

Edited by super85, 03 February 2011 - 13:58.

Batman Begins

The Dark Knight

#38 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 03 February 2011 - 12:28

Aj då, nu börjar jag ana att en del grejer behöver fixas till lite i det här manuset.

First the good. Kelley’s Wonder Woman is very likable. She has passion, she cares about her co-workers and friends, she has a sense of humor and she’s presented as the very modern model of a very modern woman. I could do without the Sex and the City vibe though

Hear, hear.

Wonder Woman declares she wants smaller boobs on her licensed dolls because when someone says her boobs aren’t as big or thought they would be larger. “It’s hurtful” she says. A body-conscious Wonder Woman? That’s painfully out of character.

Nej tack.

If this were a show about a generic female crime fighter, it wouldn’t be bad. But it’s not. It’s about Wonder Woman and what Kelley has done, despite the character’s love of flying, is to bring her down to earth and not in a good way. He underplays her origin, reduces her scope and waters down her motivation.

Låter inte så värst lovande, men man kan ju hoppas att hon utvecklas efter det, med tanke på att det är ett pilotavsnitt.

Det här stycket är jag dock positiv till och hoppas att han tar fram mer av:

Diana has some powers — we’re told she can outrun a car and lift a truck but she’s also seen doing physical training. In a montage she boxes takes a spin class (to Lady GaGa’s “Bad Romance”) this is intercut with Amazons training on the Island by swinging through trees. She still has the bracelets, but wears a bullet proof vest, too. She’s tough, but still gets black eyes. And she has the lasso, which is dramatically wielded as an instrument of fear to gain information from a criminal.

Det tycker jag låter mest intressant. En stark och tuff Diana som inte är skraj för att get dirty som Wonder Woman.

There’s no real explanation of what these things mean or where they come from. They are just there because, well, they’re Wonder Woman’s. Perhaps that’s for episode 2, if there is one.

Som sagt är det ju ett pilotavsnitt, så om det fortsätter efter det, ser jag helst att de utforskar mer av den biten. Med tanke på att Amazoner på Themyscira dyker upp i träningsmontaget blir jag inte förvånad om det händer.

Edited by SwedishSuperhero, 03 February 2011 - 12:30.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#39 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 February 2011 - 20:17

Mycket handlar ju om hur man utför det där, hur man levererar de "roliga" replikerna, och hur man får tonen att fungera. Jag räknar också med att DC Comics/Diane Nelson rakt ut säger till vad man tycker suger, och vad borde ändras. DC har vågat höja sin röst (även om Warner Brothers givetvis bestämmer mycket,och TV-kanalen naturligtvis) tidigare och fått igenom ändringar. Sen om pilotavsnittet inte blir bra och inte fungerar så, tja, då gav man det ett ärligt försök i alla fall.

Edited by super85, 04 February 2011 - 21:01.

Batman Begins

The Dark Knight

#40 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 08 February 2011 - 22:02

En annan recension på manuset till pilotavsnittet.

http://www.ifanboy.c...DER_WOMAN_Pilot
Batman Begins

The Dark Knight

#41 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 09 February 2011 - 18:48

Och vad säger den recensionen, kortfattat?

#42 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 09 February 2011 - 19:16

Du vill inte läsa den själv? ;),Tja det finns mycket bra och roligt i den och Wonder Woman porträtteras bra för det mesta (om vi bortser från Sex And The City tant-ångest över Steve Trevor som känns väldigt out of character) och att actionscenerna, som det bara finns ett par av känns som underhållande och roliga och recensenten förstår att TV-kanaler tackade nej eftersom de verkar vara rätt dyra scener. Kritiken är ungefär den som vi har gett, vissa av replikerna, skämten och "Musik-montagen" känns ju väldigt mycket som en medelålders man som försöker skriva hippa grejer som han tror att kvinnor skulle uppskatta. Skälet till det är ju nog för att manuset är skrivet av en medelålders man som just försöker skriva hippa grejer som han tror kvinnor skulle uppskatta.

Edited by super85, 09 February 2011 - 19:43.

Batman Begins

The Dark Knight

#43 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 16 February 2011 - 19:02

Casting Sheet till pilotavsnittet.

[WONDER WOMAN / DIANA THEMYSCIRA / DIANA PRINCE] Female, late 20s to 30s. A kick-ass Superhero / Powerful C.E.O. / A vulnerable woman. Long flowing black hair, blue eyes. Amazon-like, muscular, an Olympian. The charismatic stage presence of a rock star. A crime fighter. Also, a real woman who yearns to live a normal life. She is accessible and appealing to all people, men and women alike…SERIES LEAD. ASP.

[MYNDI MAYER] Female, open ethnicity, 30s. Publicist, Press Secretary and Wonder Woman’s confidant and nurturing best friend. Worldy and edgy. Sexy and persuasive, her appearance is part of her strength. She is beautiful and put together - dressed expensively in the latest fashions, plus she’s got a bit of bite, clever wit and sass. She’s the prodder of Diana’s social life…SERIES REGULAR. ASP.

[ETTA] Female, open ethnicity, 30s. Diana Themyscira’s always cheerful personal assistant. A bit charactery , but real, pretty and effervescent. She is blindly devoted to Diana. She’s her unrelenting cheerleader, with unwavering, unabated support. On the vulnerable side, she sees the humble and sympathetic sides in everyone, including Diana…SERIES REGULAR. ASP.

[CEO HENRY DEMETER] Male, open ethnicity, 40s. Acting CEO of Themyscira Industries. Grounded, intelligent and deeply devoted to Diana. He runs the day to day operations of the company and acts like an Uncle to Diana although he could be a possible love interest down the line…SERIES REGULAR. ASP.

[STEVE TREVOR] Male, open ethnicity, 30s. A leading man Diana can’t look past. Good looking but a real man. An Army vet, he now works in the Justice dept…SERIES REGULAR, ASP.

[ED INDELICATO] Male, late 30s to early 40s. Stoic and tough, he is a liaison to the police department. Devoted and loyal to Diana, he’s blue collar, a no nonsense kind of guy. A chiseled man who subscribes to the old fashion rules of relationships - men don’t talk much. His job comes first and he wouldn’t make room for the possibility that there is potential romantic relationship with Diana…SERIES REGULAR, 10/13.

Så för att kopiera om hur de beskriver Wonder Woman.

WONDER WOMAN / DIANA THEMYSCIRA / DIANA PRINCE] Female, late 20s to 30s. A kick-ass Superhero / Powerful C.E.O. / A vulnerable woman. Long flowing black hair, blue eyes. Amazon-like, muscular, an Olympian. The charismatic stage presence of a rock star. A crime fighter. Also, a real woman who yearns to live a normal life. She is accessible and appealing to all people, men and women alike…SERIES LEAD. ASP.

De träffar verkligen rätt med "Amazon-like, muscular, an Olympian" och "long flowing black hair, blue eyes" däremot så tycker jag att "yearns to a live a normal life" är en smula äckligt formulerat. Att hon är en riktig person är viktigt, men jag tror att hon "yearns" mer till saker som lika rättigheter för människor, att folk slutar kriga och att man tar hand om miljön.

Samma artikel nämner att Jeffrey Reiner skulle vara nära att regissera pilotavsnittet. Reiner har tidigare bland annat regisserat pilotavsnittet till "Caprica" , och varit producent för "The Event" och "Dragnet". Så nu vet ni vem han är. Det har ryktats att McG inte har tid att regissera pilotavsnittet och det skulle jag tycka vore synd. Jag är inte det största fanet av honom, men jag tycker att Wonder Woman förtjänar mycket hype och kända namn i produktionen.

http://www.superhero...s-casting-sheet
Batman Begins

The Dark Knight

#44 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 17 February 2011 - 03:18

Adrianne Palicki är castad som Wonder Woman.

http://www.tvline.co...rianne-palicki/

http://wonderwomantv...s-wonder-woman/

http://www.imdb.com/name/nm1597316/

Hon är med i TV-serien Friday Night Lights, och var även med i filmen "Legion". Hon har också en roll i remaken av "Red Dawn". Hon har även varit med i ett Smallville avsnitt ett antal år sedan. Hon är 180 cm lång :).

Posted Image
Batman Begins

The Dark Knight

#45 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 17 February 2011 - 08:12

Ja, rent utseendemässigt tycker jag att hon är ett bra val. Kan verkligen föreställa mig henne som Wondie. Kunde först inte riktigt placera henne i nån tidigare roll, men det var ju hon som var fejk-Kara i säsong 3 av Smallville. Och så var hon tydligen med i pilotavsnittet av Aquaman-serien som det aldrig blev nåt av med, så hon har ju redan erfarenhet i det området, så att säga.

#46 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 17 February 2011 - 19:25

Wow, whats cooking good-looking :P

Kan absolut se henne som Wonder Woman :)

Winter is Coming

#47 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 18 February 2011 - 00:22

Njaaa... hon ser lite för standard fransk-engelsk ( lite drag från båda) ut för mig. Nån med lite mer sydöst-europeiska drag, nån liten mer icke-WASP-ig framtoning hade väl varit mer ackurat, enligt mig.

Hon är väl ok antar jag... lång och så... men helt optimal är hon inte.

#48 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 February 2011 - 00:45

Njaaa... hon ser lite för standard fransk-engelsk ( lite drag från båda) ut för mig. Nån med lite mer sydöst-europeiska drag, nån liten mer icke-WASP-ig framtoning hade väl varit mer ackurat, enligt mig.

På den bilden, ja. Men hon har ett utseende som lätt omformas. Jag kände inte igen henne från Legion t ex trotts att hon hade en av huvudrollerna.
Posted Image

Jag har inga problem med det här.
Posted Image
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#49 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 25 February 2011 - 19:03

Hon är väl ok antar jag... lång och så... men helt optimal är hon inte.

Nu skulle jag själv ha uppskattat någon med lite mer exotiskt eller grekiskt utseende men tycker att de castat rätt bra här. I vissa bilder ser hon lite för mycket "Wonder Girl" ut än Wonder Woman. Men annars så uppskattar jag att de gav rollen till en lång kvinna. Hoppas också att hon tränar också en hel del till rollen, även om man lär börja filma rätt snart.

Istället riktar jag mina problem med projektet mot Herr Kelley. Jag hoppas att "Wonder Woman lipar efter förlorad kärlek" och "Hippa poplåtar som var populära flera år sedan spelas när det är fightscener"-grejerna tonas ner. Det är liksom "Forced quirky" över Kelley rätt ofta. En grej som var extremt nedtonat i första draften av manuset (enligt de recensioner som dykt upp) var hela den biten med att Diana är en Amazon, och sånt gömdes nästan undan. Finns en kort flashback sekvens i första draftet. Nu verkar man dock vilja casta Artemis. Så det tyder på att man har utökat Mytologi-delen lite.

http://wonderwomantv...asting-artemis/

Sen tänkte jag att Mark Valley skulle vara rätt bra casting som Steve Trevor.

http://www.imdb.com/name/nm0885090/

Fast de kanske tänker dock på någon yngre för den rollen. Vilket jag förstår, Valley ser dock yngre ut än vad han är.
Batman Begins

The Dark Knight

#50 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 02 March 2011 - 21:54

Har dissat grejer i manuset tidigare, så kan nämna något som jag tycker är rätt coolt. Man håller på och castar "supersoldater", stora biffar till pilotavsnittet som ska fightas mot Wonder Woman. Rich Johnston postade lite av fightscenerna i manuset på bleedingcool och den biten är skriven som det ska tycker jag.

http://www.bleedingc...r-bodybuilders/
Batman Begins

The Dark Knight