Jump to content

Photo

Oz: The Great and Powerful - Prequel till The Wizard of Oz

• Please log in to reply
26 replies to this topic

#26 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 September 2013 - 18:08

Det var speciellt en grej som det var tydligt i: sättet "Evanora" greppar "Theodora" under hakan med spelad ömsinthet och medlidande. En del av mig vill - plötsligt - gärna associera den grejen med Xena i Dreamworker (du vet slutstriden i drömvärlden där hon kämpas sig själv). Men helt säker är jag inte - och det känns som en overkill att se om 134 avsnitt av Xena bara för att avgöra hur mycket "Xena"/"Lucy Lawless" Rachel Weisz läst på inför sin roll. :P

Mmm. Jag tycker avgjort att du skall se Oz - En Fantastisk Värld, ett trevligt fantasyäventyr av den gamla goda skolan. Även den lider lite av att Warner är lite halvego med rättigheterna till Trollkarlen från Oz, men den står väl på egna ben. Det finns en claymation scen i filmen som är helt outstanding.

Edited by XC, 12 September 2013 - 18:10.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#27 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 13 September 2013 - 00:02

Helt otänkbart är det ju inte eftersom kopplingen mellan filmen och tv-serien finns där genom Sam Raimi. Han kan ju lätt ha tänkt samma sak som dig och regisserat den scenen just med en sådan sak i åtanke. Tänker man på det så känns det inte bara troligt utan även fullt tänkbart. :)

Lovar att jag ska försöka att se den filmen vid något tillfälle. :) Jag måste skaffa den först, sedan så är det nog inga problem att bli sugen på att se den. Det är jag ju redan nu och det lär väl sitta i ett tag efter den här filmen.