Jump to content

Photo

Buffy reboot

• Please log in to reply
39 replies to this topic

#26 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 May 2009 - 22:28

Mycket sånt på nätet i går och idag
Fler länkar för läsning, står säkert samma sak i de flesta länkarna, men vissa tycker att det är en dålig idé.
Kan bara hålla med. Buffy utan Whedon bakom spakarna låter inte riktigt rätt.

'Buffy' reboot on the horizon - Entertainment News, Film News, Media - Variety

Splash Page » No Joss Whedon For ‘Buffy The Vampire Slayer’ Reboot

MTV Movies Blog » ‘Buffy The Vampire Slayer’ To Return To The Big Screen Without Joss Whedon?

IGN: Buffy Returns?

'Buffy' Heading Back to the Big Screen at Hollywood.com

io9 - Buffy Remake Without Joss? Whedonites Will Burn L.A. To The Ground First - Buffy The Vampire Slayer

New Buffy movie will not involve Whedon?

Empire: Movie News - Buffy To Return To The Big Screen? - Whedon not involved = bad idea

Film news Buffy The Vampire Slayer: The reboot? | TotalFilm.com
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#27 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 26 May 2009 - 23:00

Är det en reboot så är det ju logiskt att inte Whedon är med, men jag är mer intresserad av en fortsättning med Whedon - även om jag sedan länge insett att det inte lär hända.

Kuzui som verkar vara drivande i det här var också en av anledningarna till att filmen floppade så hårt, så jag är lite skeptisk över att hennes drivande av det här kan leda till något av samma kaliber som teveserien.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#28 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 26 May 2009 - 23:11

Vad är argumentet för en reboot? Var den som redan fanns för fånig och därför ska en mer allvarligare version göras?

Edited by Supertreck, 26 May 2009 - 23:12.

#29 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 May 2009 - 23:23

Vad är argumentet för en reboot? Var den som redan fanns för fånig och därför ska en mer allvarligare version göras?

Hollywoods vana att göra allt som remakes/reboots/prequels/adaptations plus att "Twilight" är framgångsrikt.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#30 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 26 May 2009 - 23:39

Hollywoods vana att göra allt som remakes/reboots/prequels/adaptations plus att "Twilight" är framgångsrikt.

Men jag kan tycka att den nuvarande inte precis är så allvarlig. Mer en mysig stämning och gulligt.

#31 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 May 2009 - 00:07

Jo så är det ju, snarare kommenterade på varför Hollywood vill göra en ny version. Är själv inte speciellt intresserad av en Buffy film utan Whedons inblandning.
Batman Begins

The Dark Knight

#32 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 May 2009 - 00:54

De verkar ju rätt mycket anse att det var de som skapade Buffy som sedan Joss gjorde en annorlunda version av i TV-serien när det snarare var de som gjorde om Joss manus till annat skit. Kuzui utvecklade manuset till B-komik med överspelande karaktärer och löjlig humor. Och nu ska de ta tillbaka Buffy på det "riktiga" spåret igen. Bah.
Det luktar flopp lång väg. Finns en chans att det blir bra om de följer TV-serien mer än gammla filmen men risken finns att det blir ännu en bimbo som får mensvärk varändagång hon möter Vampyrer som sedan dör på överdrivet sätt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#33 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 May 2009 - 08:39

Jag tvivlar på att det där händer. Om de gör en film så verkar det bli en "mörkare"(fast ändå Teeny-orienterat och garanterat PG-13) vampyrfilm som de själva nämner i artikeln som säkert skiljer sig väldigt mycket från TV-serien och skälet varför man gör filmen är ju givetvis Hollywoods vanliga sätt att de måste använda kända franchise-namn etc även om den nya versionen skulle skilja sig en jäkla massa från den tidigare etablerade.
Batman Begins

The Dark Knight

#34 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 27 May 2009 - 19:52

Då är det nog bäst hålla sig till riktiga vampyrfilmer och inte nån mjuk såpatjafs med klös.
Underworld är nåt jag rekommenderar och likartade filmer i samma klass.

#35 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 22 November 2010 - 22:57

Finns det ingen tråd om denna? Sökte, men hittade inte. Rykten har ju florerat tidigare, men nu så kanske

Atlas Entertainment announced today it is rebooting the beloved franchise, Buffy the Vampire Slayer, with Warner Bros. Pictures. Atlas' Charles Roven and Steve Alexander will produce the feature film alongside Doug Davison and Roy Lee of Vertigo Entertainment (The Ring, How to Train Your Dragon, The Departed). Whit Anderson is writing the script.

Warner Bros. Pictures optioned the rights from creators Fran and Kaz Kuzui, and from Sandollar Productions (Sandy Gallin and Dolly Parton), for Atlas and Vertigo to produce. Buffy the Vampire Slayer first appeared as a film in 1992, subsequently becoming a cult hit and spawning the wildly popular television series starring Sarah Michelle Gellar and David Boreanaz, among many others.

"Whit approached us with an exciting idea about how to update Buffy," said Roven. "There is an active fan base eagerly awaiting this character's return to the big screen. We're thrilled to team up with Doug and Roy on a re-imagining of Buffy and the world she inhabits. Details of the film are being kept under wraps, but I can say while this is not your high school Buffy, she'll be just as witty, tough, and sexy as we all remember her to be."

Whit Anderson is represented by CAA, Wirehouse Entertainment and Julian Zajfen at Ziffren, Brittenham, Branca, Fischer, Gilbert-Lurie & Stifflemen.

http://www.comingsoo...ws.php?id=71838

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#36 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 November 2010 - 23:04

Google Reader svämmar över med artiklar om filmen där varken Sarah Michelle Gellar eller Joss Whedon kommer medverka. :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#37 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 November 2010 - 23:19

Jo, vi har diskuterat det här innan. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#38 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 November 2010 - 23:38

Finns en tråd någonstans. Ska leta så slår jag ihop dom

Hittade den och vips så var trådarna hopslagna.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#39 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 November 2010 - 01:24

Intressant notering "en levande målgrupp som hungrig vill ha mer Buffy" - ja, mer Buffy om man menar med samma skådespelare. annars? Njäe. Levande målgrupp? Det tåget har åkt för ett bra tag sen.

Men har man tur kanske man kan haka på Twilight-vågen, men då borde man nog varit ute tidigare än man är nu... Inte helt idealt, men jag kommer nog se den.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#40 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 November 2010 - 06:36

Joss Whedons reaktion:

This is a sad, sad reflection on our times, when people must feed off the carcasses of beloved stories from their youths—just because they can’t think of an original idea of their own, like I did with my Avengers idea that I made up myself.

/../

Obviously I have strong, mixed emotions about something like this. My first reaction upon hearing who was writing it was, “Whit Stillman AND Wes Anderson? This is gonna be the most sardonically adorable movie EVER.” Apparently I was misinformed. Then I thought, “I’ll make a mint! This is worth more than all my Toy Story residuals combined!” Apparently I am seldom informed of anything. And possibly a little slow. But seriously, are vampires even popular any more?

I always hoped that Buffy would live on even after my death. But, you know, AFTER. I don’t love the idea of my creation in other hands, but I’m also well aware that many more hands than mine went into making that show what it was. And there is no legal grounds for doing anything other than sighing audibly. I can’t wish people who are passionate about my little myth ill. I can, however, take this time to announce that I’m making a Batman movie. Because there’s a franchise that truly needs updating. So look for The Dark Knight Rises Way Earlier Than That Other One And Also More Cheaply And In Toronto, rebooting into a theater near you.

Leave me to my pain! Sincerely, Joss Whedon.

Källa: Collider

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.