Ett annat bra exempel på omskrivna avsnitt är Batman avsnittet som sedan skrevs om till en annan DC hjälte, "Angel of Vengeance", istället.
10x05 - "Isis"Helt OK avsnitt. Lite av den klassiska lättsmälta Smallville och det kan vara trevligt ibland. Lite mer humor och en Gudinna som tar över Lois. Bara de inte gör det till en vana.

Men Isis är en DC superhjälte (och Lois bara råkade klä sig som hon gör i serierna) så det gjorde det hela bättre. En kul grej är att Adrianna Tomaz som jobbar på Muséet och som Ollie snackade med i början är den som blir Isis riktiga host sedan.
Slutet var ju givetvis höjdpunkten då Clark berättar sanningen för Lois då han inte vill upprepa misstagen han gjorde med Lana. Överaskande snabbt det gick men sedan så har de gjort saketr mycket snabbare de senaste 3 säsongerna. Hade det här varit gammla Smallville så hade det tagit minst 3 säsonger innan han berättade det.

Hmm, en snabbt växande Lex Luthor klon kan ju inte vara bra. Jag tror att Tess gör ett misstag även om tanken var rätt. Roligt att se hur glad hon blev när Ollie och Clark valde att ge henne en chans.
Kul att se Cat Grant igen. Lika störig som vanligt. Har hon verkligen ett sådant agg mot Lois i serierna? Jag känner bara till henne från
Lois & Clark där hon var Lois bästa vän. Fast den tolkningen var slampig och raka motsatsen till den här.
10x06 - "Harvest"Ett bra och trevligt Halloween-avsnitt. Fast jag hade velat se när Clark berättade att han var en utomjording. Lois trodde ju att han var en Meteorfreak.
Lite underlig moralkaka att meningen med det här var att få Clark att inse att han måste leda jordens folk. Borde snarare ha gjort honom orolig för att missförstås av fanatiker.

Gillade minen kultledaren gjorde när Clark sprang iväg.
Så, Clark fick äntligen "skörda" Lois frukter.

Sorry, jag kunde bara inte låta bli. Trevligt att se dem ta ännu ett steg fram. Finns typ bara giftemål kvar nu verkar det som.
Så, Alexander ÄR Lex. Hoppas bara orginalet återvänder. Annars vore det inte samma sak.
Ja på 90-talet i serietidningarna kom ju Lex tillbaka som en klon.Man har tonat ner referenserna till det i serierna, men man hade alltså gjort så att Lex dog på grund av sin kryptonit-ring (han blev sjuk av det) och gjorde comeback i en yngre kropp men hade kvar sin gamla hjärna...DC gjorde även ett omslag med "We saved Luthors brain" i gammal skräck/scifi-anda. Jag har tänkt hela tiden att man har kvar klon-ungen tills man lyckas få med Rosenbaum.
Jepp. Lex fick Cancer av sin Kryptonit-ring men han fixade en klon som han bytter hjärna med och återvände som den okända 21 åriga Austrailienska Lex Luthor Jr. med hår och skägg. Han lyckades lura alla att han var god (Superman också) och Supergirl var hans älskarinna (Shapeshifter-versionen av Supergirl). Det hela avslöjades överaskande i "A World Without Superman" (Mellan "Doomsday" och "Reign of Supermen") då Lex visade sitt hat för Doomsday för att ha dödat Superman innan han själv lyckades göra det och man fick läsa hans tankar om hur han överlevde.
Senare fick han en klonsjukdom som gjorde att han snabbt åldrades och Lois luskade ut sanningen. Han blev helad och skyllde alla sina brott på en ond klon.
Vid någon tidpunkt strax efter så rakade de av honom håret och skägget och, som super85 sa, ignorerade till större delen hela klonsagan för att inte förvirra.