Jump to content

Photo

Terra Nova - Säsong 1

• Please log in to reply
69 replies to this topic

#26 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 October 2011 - 22:28

Andra avsnittet eller tredje eftersom piloten var 90 min var också bra fast på en klart mindre nivå, inte fullt så flashigt och påkostat som piloten. Det är väl ungefär så här serien kommer att se ut framöver. Och glädjande nog var grabben i familjen inte alls lika jobbig nu, positivt!

Winter is Coming

#27 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 11 October 2011 - 01:34

http://www.imdb.com/...641349/episodes

Episod 3 ska vara släpp nu (10 oktober)
Så länge har mans ett episod 1 & 2

Riktigt förvirrat har det varit om vilken del som har släpps.
Men man

Så länge gillar man serien
Speciellt börjar som visar en alternativ version av vad framtiden kan se ut som

Edited by Prue, 14 October 2011 - 02:34.

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#28 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 October 2011 - 09:12

(10 nov)

det är oktober nu. ;)

Prue, vill du ha koll på dina serier, vilka du har sett, när de sänds etc, skaffa ett konto på http://myepisodes.com/. Riktigt bra sida, har använt den själv i massor av år.

Edited by GaterGirl, 13 October 2011 - 09:12.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#29 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 14 October 2011 - 02:35

(10 nov)

det är oktober nu. ;)

Prue, vill du ha koll på dina serier, vilka du har sett, när de sänds etc, skaffa ett konto på http://myepisodes.com/. Riktigt bra sida, har använt den själv i massor av år.

Ah skrev fel månad
Nja det är mer att många andra man prata med har mixat /förvirrat avsnitten...
Viket i sig smittas vidare till en annan

Ah tackar för tipset för sidan
Blir lättare att hålla mer koll

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#30 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 11 December 2011 - 15:38

stor spoiler::

Spoiler

Edited by GaterGirl, 11 December 2011 - 15:39.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#31 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 December 2011 - 21:10

Synd bara att serien är till 99% nerlagd så att det kommer nog inte spela någon större roll.

Winter is Coming

#32 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 07 March 2012 - 17:02

Nu är den officiellt nerlagd. :(
http://thevoiceoftv....-nova-canceled/
Lite trisst då jag gillade serien...

#33 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 March 2012 - 23:49

Jag gillade den också, frågan är om det ens är värt att se sci-fi serier i framtiden? Alla som inte är av lågbudget-typ får ju i regel bara en säsong om ens det. Men doktorer och kriminalare svämmar det över med. Väldigt trist utveckling.

Winter is Coming

#34 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 08 March 2012 - 06:31

den kanske hittar ett nytt hem.

http://blastr.com/20...a-is-extinc.php

But, Terra Nova fans, there is still (some) hope: The studio is now shopping the fan-favorite show to other networks. The bad news? Considering that it's heavy on FX (I'm guessing dinosaurs don't come cheap) and that most cable networks probably couldn't afford the sticker price, it's admittedly a long shot.

#35 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 27 March 2012 - 16:18

Netflix säger nej till att fortsätta serien. http://www.comingsoo...ws.php?id=88440

#36 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 28 May 2012 - 22:22

Har sett teasers för serien på tv11, där den ska sändas. Startar 11 juni. (har jag för mig)

#37 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 May 2012 - 15:46

Tack GG. Lade till informationen i taggarna.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#38 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 03 June 2012 - 20:44

förlåt , 29 juni är premiären.

#39 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 26 June 2012 - 15:22

20:00-21:00 ar tiden som galler nu pa fredag. Reprisering av det forsta avsnittet sker vid flera tillfallen. Redan samma kvall 23:10-00:05. Aven pa sondag 1 juli 23:00-00:00.

Trots att den redan ar nedlagd sa gor jag val som vanligt och ger det en chans.

Edited by Piranhaconda, 26 June 2012 - 15:23.

#40 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 June 2012 - 15:42

Kommer också ge den en chans. Skulle jag undvika TV-Serier som inte fått nya säsonger skulle jag kunna sluta titta på TV alldeles. :P

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#41 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 26 June 2012 - 16:34

Trevligt att du ocksa ger den en chans. :)

Instammer i det du skriver. Jag brukar aldrig lata en sadan sak hindra mig fran att utforska en tv-serie. Aven om man bara far ett X antal avsnitt sa kan ju dessa fortfarande vara tillrackligt bra och underhallande for att man skall fa ut nagonting av det, vare sig det blev en fortsattning eller ej. Tycker det ar lojligt att helt rata en tv-serie bara for att den rakar vara nedlagd nar den nar vara breddgrader. Ratar jag nagonting i slutanden sa ar det for att jag inte tycker att det ar bra eller tillrackligt intressant.

#42 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 June 2012 - 16:49

Jag har visseligen laddat ner alla avsnitten men jag kan passa på att se då. Annars blir det väl inte av. :P
Men första avsnittet är ju ett långfilmsavsnitt. Delar de upp det eller?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#43 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 30 June 2012 - 11:05

Ok, såg första avsnittet igår (eller var det halva dubbelavsnittet som visades?) och är inte imponerad. Visst brukar det ta ett tag innan man kommer in i en ny serie, men det här lovade föga gott. En vandring i sliskig sörja med familjen (och framförallt två scener som gav kräkreflexer) och ett ogenerat hopplock från andra tv-serier. Nej, mycket ska till för att det här ska bli något och med tanke på att den raskt lades ner så tvivlar jag på att så är fallet. Men visst: jag kan nog inte låta bli att se något avsnitt till av ren nyfikenhet. Men högprio är det inte.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#44 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 June 2012 - 15:30

Kulig grundstory och snygg framtidsvision. Men precis som du säger: för mycket familjedrama som förtar stämningen. Kommer ge det några avsnitt iaf.

Även jag kände igen ett antal inlån, portalen tex påminde starkt om Stargate.

fqq5BYam.jpg

#45 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 30 June 2012 - 18:26

Är ni så starkt emot familjedraman? :P
Skämt åsido, jag tyckte detta var rätt okej men för mycket mellanmjölk för min del, de två första och de två sista avsnitten var bra sen så var det inte så mycket mer. Levde aldrig upp till hypen.

Winter is Coming

#46 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 June 2012 - 18:32

Familjedrama funkar väl om det används rätt, vilket det i princip aldrig gör. Här är det bara ett billigt sätt att skapa en dramatik som inte behövs; man hade en rätt bra grej på gång så varför behöver vi en trasig familj att följa uppe på det. Nope, här blir det som att bli serverad sockerkaka, drömmar och mariekex till kaffet (alla tre lika bleka och torra i smaken om du frågar mig) så varför förstöra en annars trevlig kopp kaffe?

Edited by XC, 30 June 2012 - 18:32.

fqq5BYam.jpg

#47 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 30 June 2012 - 18:38

Hur gör du din sockerkaka egentligen? :P Vårat familjerecept är både saftigt och välsmakande!

Och när det gäller mindre viktigare saker som det du skrev om Terra Nova så håller jag med.

Winter is Coming

#48 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 June 2012 - 20:19

Haha. Det är väl mer sockerkakans konsistens jag ogillar, det var väl aldrig några fel på mina släktingars sockerkakor (av andra att dömma).

Just det där att man slänger in 'trasig familj'-konceptet gör mig orolig för hur säsongen utvecklar sig och jag har på känn att det kan vara den delen som sänker serien.

fqq5BYam.jpg

#49 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 30 June 2012 - 22:54

Jag gillar familjedrama i rätt tappning och är väldigt förtjust i mellanmjölk och sockerkaka funkar bra det med. :) Men jag tror som XC att det är familjen här som gör att serien aldrig lyfter.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#50 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 July 2012 - 12:55

Jahapp och där kom ytterligare en spik. Avsnittet i sig var lite bättre än det första, men slutet? Det känns som ett misstag att inkludera en stor konspirations-intrig uppe på allt annat. Hade man inte kunnat nöjt sig med bo-bland.dinosaurier-äventyret? :suck: Jag börjar få en dålig magkänsla här gott folk. Annars gillade jag introduktionen av Sexorna - kul att det inte bara är ett utopiskt paradis där alla tycker lika. Familje-dramat som introducerades i första avsnittet står tillbaka lite, men ärligt har jag lite svårt att köpa att ungdomarna tydligen kunnat smita ut rätt länge utanför grindarna men det huxflux upptäcks precis nu.

Lite synd att det som är bra och intressant schabblas bort i någon missriktad intention att göra en "som 'lost' fast bland dinosaurier"-TV. Och det tror jag är ett misstag. Sluta titta på gamla succéer och inse fasta: gamla succéer var succéer därför att de bjöd på något nytt och fräscht.

fqq5BYam.jpg