Jag har varit sugen på en tv-orienterad turnering ett tag, få se om jag kan skissa fram något till framåt sommaren eller så. ![]()
Edited by XC, 03 January 2013 - 11:41.
Posted 03 January 2013 - 11:41
Jag har varit sugen på en tv-orienterad turnering ett tag, få se om jag kan skissa fram något till framåt sommaren eller så. ![]()
Edited by XC, 03 January 2013 - 11:41.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 03 January 2013 - 14:30
Låter som en jätte bra idé XC
var ju ett tag sen det var en turnering i TV forumet
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 03 January 2013 - 14:50
Och jag har haft planer på en ny TV-Spel turnering länge. Ska bara få tummarna ur att faktiskt göra det med. ![]()
Posted 03 January 2013 - 16:14
TV-spelsturnering med online/flash-tema skulle kunna vara skoj. ![]()

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 03 January 2013 - 17:31
Nu var det väl mer en uppföljning på Tidernas Intro jag hade tänkt men online/flash är också en idé. Problemet är väl att det finns så otroligt många av den typen så risken finns att en massa blir nerröstade pga att ingen har spelat dem och bara det som de flesta har testat vinner.
Posted 03 January 2013 - 18:28
Med online/flash skulle de flesta iaf ha chansen att testa spelen innan man röstar.
(Var så jag tänkte). Jag var mer orolig för att en del otillgänliga FB-spel skulle halka med. ![]()
Antar att det finns en del trevliga intron även till TV-spel? :direktnominerar Super Mario Bros 8-bit:

Posted 05 January 2013 - 03:55
Flera omröstningar låter mycket trevligt. Man kan göra många olika intressanta upplägg inom både Tv serier som tv och dataspel. Och jag känner mig väldigt nyfiken på vad ni båda kan hitta på framöver. ![]()
Posted 07 January 2013 - 17:51
Jag vet inte riktigt hur ni brukar göra, förra året drog jag mig ur i sista stund. Men går det bra att nominera filmer men ändå inte behöva se alla, jag vet att en del brukar roa sig med att se så många filmer som möjligt. Jag kanske bara blir sugen på att se någon. Sedan kanske jag inte kan rösta i exakt varje omgång, men det kanske inte heller är något krav. Jag deltar gärna, men vill inte att någon annan ska känna sig snuvad på chansen att nominera film och jag vill inte heller störa ordningen här på forumet. Jag har varit borta så länge att jag känner att jag har kommit ur gängorna lite. Bättre att fråga en gång för mycket än för lite.
Posted 07 January 2013 - 19:02
Det enda kravet är att du har sett de filmer du nominerar. Det finns inga krav på att ha sett alla filmerna innan man röstar (eller ens den man röstar på) och du måste absolut inte rösta i varje omgång. (Peak brukar väl nöja sig med en eller två röster under en hel turnering).

Posted 07 January 2013 - 20:48
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 08 January 2013 - 15:29
Jag kör en repris från förra året och drar mig ur. Jag har helt enkelt tappat lusten att medverka i det här. Jag tror att det precis som förra året beror på att det är en så extremt långdragen process från uppstart av nomineringar till att den slutgiltiga vinnaren har korats.
Edited by Garm, 21 January 2013 - 16:55.
Posted 08 January 2013 - 19:30
Jag lade till Hålor & Drakar: Boken av Gement Mörker som reserv. ![]()
Btw Georgia, jag nominerade Get the Gringo. ![]()
Edited by Kizmiaz, 08 January 2013 - 19:32.
Posted 08 January 2013 - 22:17
Posted 12 January 2013 - 01:08
Edited by Wylie Times, 19 January 2013 - 21:11.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 12 January 2013 - 01:37
Wylie!
Long time no se. ![]()
Posted 12 January 2013 - 10:32
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 12 January 2013 - 11:18
I come back to you now - at the turn of the tide ![]()
-Gangstagrass
Posted 13 January 2013 - 01:03
Posted 17 January 2013 - 18:59
Har haft lite för mycket att göra här hemma med 40-års kalas och sånt
men under helgen kommer jag uppdatera nomineringslistan så att vi ser hur det ligger till.
![]()
Kul att se dig WT ![]()
Förstod väl nästan att du skulle dyka upp nu när årets viktigaste turnering är på gång ![]()
Posted 17 January 2013 - 20:58
Kul att höra att man är saknad.
Vi får se om jag får lite bättre om tid att vara här framöver. Jag kunde ju iaf, som Georgia påpekar, inte gärna hålla mig borta från årets höjdpunkt här på forumet.
-Gangstagrass
Posted 17 January 2013 - 22:58
Det ska väl till en riktigt bra tv-serie (eller flera) för att stjäla uppmärksamhet från den cineast som du är Wylie. Eller att något IRL tar din fulla uppmärksamhet. Vilket är förståligt. Men nog märks det allt när du inte är lika aktiv under en längre tid. Men den som väntar på något gott... ![]()
@Georgia: Så kul. Det kanske betyder att vi börjar närma oss start? ![]()
Posted 18 January 2013 - 23:33
Nu ä det så att det inte bara är Lance Armstrong som har varit hos Oprah Winfrey och erkänt fusk. Även jag bestämde mig för att göra det.
För er som inte kan se intervjun så kommer jag här översätta vad som sagts.
Bild från intervjun:

Oprah: Ja eller nej. Har du nominerat en film till Årets Film 2012 som du inte har sett.
Crusader: Ja.
Oprah: Ja eller nej. Är den här filmen The Whisperer in Darkness?
Crusader: Ja.
Oprah: Varför kommer du ut med det här nu?
Crusader: Skuldkänslorna tynger mig. Jag har försökt fixa det men det hela har bara blivit värre. Jag tar på mig allt ansvar. Ingen tvingade mig att bryta mot reglerna. Jag vill inte nämna någon annan inblandad, det hela var mitt misstag.
Oprah: Varför gjorde du det?
Crusader: Samma kväll som jag nominerade så skulle jag och en kompis ha haft en Lovecraft-kväll där vi skulle se filmen så jag skrev in den med mina andra nomineringar i tanken att jag ändå skulle se den om någon timme. Men då han inte måde bra så blev det uppskutet ett par dagar. Men det visade sig att han inte hade tid och den blev då uppskuten igen. Sedan låg jag sjuk i en vecka och när jag tillfriskande så blev han sjuk och nu ska han resa tillbaka till skolan där han bor så det blir inte av. Det hela började med en liten lögn men som sedan bara blev större och större tills hela mitt liv var en lögn.
Oprah: Hur ska gottgöra det här?
Crusader: Jag har tagit bort min nominering och ska nu beställa ett eget exemplar av filmen och se innan jag sedan nominerar den.
Oprah: Har du nominerat andra filmer som du inte har sett?
Crusader: Nej. Jag lovar och svär att alla andra filmer jag har nominerat har jag sett.
Sådär. Där fick ni mitt skamliga erkännande.
![]()
Edited by Crusader, 18 January 2013 - 23:34.
Posted 19 January 2013 - 10:16

![]()
Posted 19 January 2013 - 16:51

![]()
Posted 19 January 2013 - 17:05

![]()