Får bli en tröströst på Shame, då. ![]()
Årets Film 2012 - Diskussionstråd
Posted 31 January 2013 - 17:20
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 31 January 2013 - 19:00
![]()
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 31 January 2013 - 19:56
Hittills har det varit otroligt lätt att rösta. Men jag kan mycket väl tänka mig problemen om duellerna i stället varit Battleship vs Dredd och
Brave vs Shame. Då hade det nog blivit blankröster från min sida. ![]()
Posted 31 January 2013 - 23:29
Visst, jag tror egentligen den är bättre - mycket för att Dredd verkar vara en kopia av The Raid. Men jag sparar mina "skamlösa-röster-på-film-jag-inte-har-någon-aning-om" till senare i turneringen.
Vill inte lägga mig i, men nedanstående är från filmens FAQ på IMDb
Isn't this just ripping off The Raid?
No. Dredd was written and filmed long before The Raid. Dredd's screenplay was written in 2008 and leaked online in 2010. Principal photography on Dredd took place between November and December 2010. The Raid did not go into production until November 2010, and was filmed in March 2011. Until the Summer of 2010, Raid director Gareth Evans had been planning to make an entirely different film and put The Raid together over the next nine months. Dredd producer/screenwriter, Alex Garland:
"Honestly, I really don't believe that The Raid ripped off Dredd And we didn't rip them off either. The timing doesn't allow for it - not that time-based logic has stopped many film journalists from suggesting that we stole their material."
Edited by Garm, 31 January 2013 - 23:39.
Posted 01 February 2013 - 09:57
Svårt idag igen... Nu påmindes jag dessutom att jag inte sett Ice Age 1-3. ![]()

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 01 February 2013 - 15:05
Jag har sett första Ice Age i alla fall, uppföljarna har kommit för fort så jag har inte hunnit se dem. Och Tompa som rocker? Nej tack.
Winter is Coming
Posted 01 February 2013 - 17:40
Posted 01 February 2013 - 17:40
Blir tyvärr en blank-röst för mig också.
Jag har inte haft tid eller ork att se båda filmerna idag och eftersom min röst hade blivit avgörande så valde jag att låta någon annan avgöra.
@Crusader. Tyckte du den var bättre, inga problem.
tänkte inte att det skulle bli en avgörande röst i duellen, så jag var inte inne o passade tråden.
Du får ta det som en tröst att det var så jämt.
Edited by Crusader, 01 February 2013 - 17:42.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 February 2013 - 21:46
Red State. Ojdå. Det råkade visst bli Georgia.![]()
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 01 February 2013 - 21:52
Red State låter intressant men Avengers var ju skitcool så den blir det ![]()
Winter is Coming
Posted 01 February 2013 - 22:52
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 01 February 2013 - 23:01
Ja, det var verkligen otur. Det är ju igentligen bara 1:an och 2:an man kan rätta sig efter i den här för de andras plaseringar handlar mäst om tur och vilken motståndare de får. Red State hade kunnat varit kvar till finalen om den hade haft tur.
Edit: J¤#%a f$#&€¤£&e s¤%t. Jag blandade ihop Red State med Red Dawn.
Nu skönk plötsligt mitt sug på att se filmen. Var inte alls den här typen av film jag hade tänkt se ikväll.
Edited by Crusader, 01 February 2013 - 23:11.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 February 2013 - 23:26
Nja, vill det sig riktigt illa så kan den som blir 2:a mycket väl tillhöra dom 32 sämsta filmerna, den har bara haft turen att möta ändå sämre filmer i sina första 5 dueller. Det är ju därför man har sidning för att dom bästa inte ska slå ut varandra redan i början. Svårt med sidning i denna turnering dock.
I en jämn turnering så är det faktiskt så att turordningen också kan ha betydelse för vem som vinner i slutändan. Folk kan ju faktiskt taktikrösta för att få bort en farlig rival när chansen finns.
Posted 01 February 2013 - 23:36
Sant. Fast taktikrösta hoppas jag verkligen att ingen gör här.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 02 February 2013 - 10:44
Posted 02 February 2013 - 11:28
Jag tror inte jag haft känslan att någon taktikröstar någon gång, jag tror det är betydligt vanligare med sympati-/tröströster faktiskt. ![]()
Edited by XC, 02 February 2013 - 11:28.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 02 February 2013 - 14:53
Ja, sympati-/tröströster är vanliga. Det brukar jag göra om jag bara hinner se en av filmerna. Då tar jag den som ligger sämst till och ger den sedan en tröströst. Men bara om det inte påverkar utgången. Minns något tillfälle då en film (eller var det TV-serie) fick en massa tröströster för alla tog för givet att den var chanslös och sedan fick den vanliga röster också och vann. ![]()
Precis som ni säger, det här är bara något skoj vi gör tillsammans. När det blir blodigt alvar så förstör det ju det roliga.
OK, kanske lite komiskt att komma från mig stom ständigt tjatar om strängare regler för att rätt film ska vinna.
Men det är faktiskt rätt irriterande när en film man tycker är helt fantastisk åker ut i början för ingen annan har sett den. ![]()
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 02 February 2013 - 21:57
Jag får nog hoppa över röstningen denna omgång, känner inget sug att se någon av filmerna. Jag är väl kanske lite udda som aldrig har sett varken Stålmannen eller Batman på film, men jag har väl varit rädd för att jag ska bli besviken. Ville väl kanske bevara bilden jag har av dem inombords. Märkligt nog är det bara dessa två (och Fantomen), andra seriefigurer som tex Spindelmannen och Fantastiska Fyran har jag aldrig haft något emot att se på film. Lustigt!
Posted 02 February 2013 - 23:13
Vad synd. Du har verkligen missat något med Nolan's Batman filmer.
Även då jag igentligen tycker The Dark Knight Rises är bättre så får Take Shelter min röst då den filmen imponerade väldigt mycket. Jag tycker det är synd att den kom upp mot just The Dark Knight Rises och därmed har ingen chans att gå vidare. Jag hoppas iallafall att de flesta av er ger filmen en chans och ser den för den är verkligen bra. ![]()
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 03 February 2013 - 20:07
Helt otroligt hur många dåliga filmer det gjordes förra året. Inte trodde jag att jag skulle få anledning att rösta på Stalone och grabbarna, men jag ser nog hellre om den än tittar på en så fjollig Snövit. Frågan är: när kommer dom verkligt vassa filmerna? Blir det moraliska finaler redan i slutet av denna första rond? Ska bli intressant att vänta på, jag tror jag poppar upp en påse till.... ![]()
Posted 03 February 2013 - 20:26
Edited by Polgara, 03 February 2013 - 20:26.
Posted 03 February 2013 - 20:55
Jag har inte sett The Expendables 2 och Mirror Mirror var ingen höjdare, så det fick bli blankt.
Posted 03 February 2013 - 22:02
Anmärkningsvärt att flera av mina nomineringar redan har kommit så tidigt i omröstningen. Är ni säkra på att ni har blandat ordentligt?
Slumpens skördar äro outgrundliga. ![]()
Posted 03 February 2013 - 22:13
Fast jag hade velat se Mirror, Mirror vs Snow White and the Huntsman så du kunde ju ha fuskat lite där. ![]()
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 03 February 2013 - 22:21
Missade förra omgången, kanske missar fler omgångar framöver, finns viktigare saker i livet
Winter is Coming