The Expendables 3
Posted 19 May 2014 - 09:31

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 22 May 2014 - 22:22
Det vet jag inte om jag gör riktigt, nu känns denna film lite mer avslagen för min del. Görs alldeles för lite sköna R-Rated filmer.
Winter is Coming
Posted 23 May 2014 - 09:13
Nu har de två tidigare filmerna inte varit annat en lite smått underhållande våld, vartav den första var betydligt bättre än andra. Sly's argument är en cop-out, och jag har svårt att tänka mig att dagens kids är speciellt intresserade av att se action med de här gubbarna. Nu lär behållningen bli den att Mel Gibson spelar skurk. Han lär totalt äga i den rollen.
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 17 June 2014 - 22:55
Posted 11 October 2014 - 18:25
Expendables 3, the (2014) [US/FR]
≈ Grabbarna grabbers är tillbaka och denna gång är det en leverans bomber som inte skall levereras. Bombernas säljare visar sig dock vara den f.d. expendablen "Stonebanks" och Barney blir sentimental och hämndgirig på samma gång...
+ Intressant intrig, kul manus utan att vara för roligt och Mel Gibson rockar i skurkrollen.
- Hela "för gamla/börja om"-intrigen drog ned filmen en aning men kommer snabbt på köl igen.
҉ Actionscenerna är välkoreograferade och underhållande trots PG13-stämpeln. Jag kan iofs tycka att en film med så här mycket död troligtvis är skadligare än densamma som visar lite blod.
♪ Ett OK soundtrack med en del, erkännes, giftiga spår.
∴ Expendables är inte filmer som aspirerar på de prestigefulla drama-priserna utan skäms inte för att vara mest nostalgikickar för 70/80-talister. Och på det hela taget gör man det bra. Samtliga verkar haft kul under inspelningen och mixen mellan 80-talets gamla avlagda och det nya millenniet funkar bra; så bra att "det yngre expendables" känns lite som en brygga inför en 4e film. Storymässigt är det en trevlig film, tight och välskriven intrig som fylls ut med mängder av action och små dramaklickar som är på gränsen till tjejiga.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)