Jump to content

Photo

RoboCop filmmarathon!

• Please log in to reply
49 replies to this topic

#26 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 October 2014 - 08:39

Jag jobbade EM igår och orkade tyvärr inte se film när jag kom hem. Jag skall se den under dagen och återkommer till tråden. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#27 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 18 October 2014 - 12:44

Jaha, det förklarar ju ett och annat. :)

Själv så fick jag för mig att du har ledig vecka nu, men börjar starkt tvivla på den teorin efter att du har varit på både utbildning samt jobbat. ;)

#28 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 October 2014 - 19:31

RoboCop 3 (1993) [US]
≈ Ett ekonomiskt sjunkande OCP, nu som dotterbolag till japanska Kanemitsu, snabbar på Delta-projektet och går nu så långt att man avfolkar Cadillac Heights med tvång. RoboCop ställer sig emellan fast besluten att följa sina tre huvuddirektiv; trots att det 4e (att inte säga emot OCP) plötsligt återinförs.
+ I grunden så känns det rätt logiskt att knyta ihop trilogin med att slutligen sänka både Delta City och OCP och som grundintrig funkar det riktigt bra.
- NinjaCyborgs(Robotar?) vet jag inte om den här filmen verkligen behövde, och skillnaden mellan dem och RoboCop är så stor att det luktar nästan läggmatch på slutet. I den här filmen är det plågsamt uppenbart att RoboCop tekniskt passerat bästföre-datumet.
҉ Med undantag för att flygscenen är direkt löjlig så är det visuella arbetet godkänt.
♪ Något i musiken får mig att tänka på Stålmannen-filmerna. Och jag är inte helt säker på att det är positivt.
∴ Det är svårt att säga vad som gick fel, för storymässigt funkar det här i stort men slutresultatet känns lite blackt, som kaffe som stått och blivit lite för kallt. Kanske kan det ha med att göra hur filmen monterats ihop, hur satiren tynat bort och gråtonerna frätts ut till svart och vitt? Mycket i intrigerna och karaktärerna känns väldigt sönderkokade och ibland till och med förenklade. Och helt positivt är det kanske inte att man misslyckats med att bestämma sig för om OCP är skurkarna eller bara påpiskade hundar i Kanemitsus regi. Lewis död känns rätt onödig och Nikki hade nog varit mer lättsmält om hon varit äldre. Och kanske är det bara jag, men det här luktar lite Terminator men trots det lyckades filmen underhålla iaf. Ibland kan det vara bra att ha distans till kult-filmerna.

--
@Garm: Jag hade 5-dagars när du nämnde att ta upp den här filmmaran igen... Sedan gick 3 av dem dagarna bort för att ni valde premiären denna vecka. :P Eftersom jag halkade efter nu så blir det "nya RoboCop" i morgon för min del om inget händer.

Sedan så är den uppgradering som RoboCop får med sitt jetpack ganska så fjantig. Nästan lika illa som när George Lucas tänke; "Oh boy, I think I'm gonna make R2-D2 fly". :duh: Vill jag se en hjälte flyga så ser jag heller The Rocketeer alla dagar i veckan, tack.

Word! Inte för att jag minns något om en flygande R2D2 (men så har jag inte sett Star Wars på ett tag).

--

Det är uppenbart att filmens handling är inspirerat av WW2's Holocaust och jag vet inte om det är att göra OCP lite för extrema. Visst är de giriga, kalla mördare men är inte genocide lite väl starkt? Eller missuppfattade jag att de faktiskt avrättade folket de körde iväg med?

Jag drog också parallellen till förintelsen och att människorna som deporterades även avlivades. Iofs så hämtade RoboCop informationen på listan över misstänkta rebeller så kanske var det bara misstänkta motlöpare som avrättades.

Det är nog en av orsakerna de gjorde remakens RoboCop smidigare då den gammla RoboCop inte känns futuristisk. Jag tror det var ett misstag att ta en fiende som så tydligt visar RoboCop's största svagheter. Och vem fasiken skapar robotar med en mini-nuke i sig?
Sedan så kändes det också anti klimax med den stora striden mot Rehab när RoboCop flyger in och bara skjuter ner dem på några sekunder. Jag hade velat se en längre strid.

Jupp, i de andra två filmerna är hans begränsningar inte lika tydliga; här kändes han trött och klumpig filmen igenom. Och visst kände man sig lite snuvad på konfekten på slutet.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#29 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 October 2014 - 01:53

RoboCop (2014)

Polisdetektiv Alex Murphy och hans partner Jack Lewis försöker sätta dit Antoine Vallon, en svåråtkomlig gangsterboss med vänner i poliskåren, när han plötsligt slår tillbaka och Murphy blir extremt skadad. Affärsmannen Raymond Sellars vill ha en mänsklig maskin för att få Amerikanska folket att se mer positivt på hans företags försvarsrobotar och Murphy verkar vara det perfekta valet för det nya projektet. Han övertalar Dr. Dennett Norton att sköta projektet och snart kan Murphy återförenas med sin familj, Clara och David. En ny polis är född kallad RoboCop men när hans känslor och personlighet visar sig för kraftfulla beslutas det att det vore bättre om han gjordes mer maskin än människa. Men kan man verkligen stänga av mänskligheten hos en bra man?

Stjärnspäckad reimagin av klassikern från 1987 med svenska Joel Kinnaman som Alex Murphy / RoboCop. Vi ser också Gary OldmanMichael Keaton och Samuel L. Jackson i några av rollerna.
En film som aldrig hade blivit av om det inte hade varit för att José Padilha regiserade den. Alla inblandade, skådespelare och resten av teamet, säger alla samma sak. De vägrade vara med eller ens läsa manuset och såg det hela som en dålig idé tills de fick veta att han skulle regisera. Mäst känd för sina dokumentärer så har han fått hög respekt i Hollywood och fick en riktigt bra samling stjärnor att vara med i den här filmen.

Den här remaken har från början setts som en blivande fiasko av de flesta, långt innan de ens blrjade filma den. Fans rasade mot den och irriterade sig på varända detalj de fick veta om den. Jag var en av dem. Men så händer något rätt otroligt. Filmen får premiär och fans går och ser den för att sedan kunna såga den... men upptäcker att de faktiskt gillar filmen. Att de inte bara tycker den är OK utan tillochmed riktigt bra. Fans väntade sig hjärndöd action och fick ett Sci-Fi Drama med action sekvenser.
Kritikerna har därimot varit lite hårdare. Många klagar på just det som fans gillade, att den var mer drama än action.

Själv så tycker jag att filmen är riktigt riktigt bra. Den hade också ett väldigt bra, om än underligt, soundtrack bestående av den klassiska signaturen till de gammla filmerna, äldre populärmusik och nyare mer typisk filmmusik. En underlig blandning men också bra och intresant. Framförallt Hocus Pocus av Focus gillade jag skarpt.

Jag tycker att de gjorde ett rätt val att göra en reimagin istället för ren remake. De har bytt namn på alla karaktärerna utom Alex Murphy, för att inte vara fast vid att härma det som tidigare har gjorts utan få frihet att göra något eget och det gör de verkligen också. Här gör de något helt eget istället för att härma Paul Verhoeven och hans stil. Satiren och den exytrema våldsamheten hörde till de gammla filmerna för det var så han skapade den serien men nu är det här en ny serie och det krävs något nytt. Och jag tycker klart det är bättre än ett försök att härma filmen från 1987. Den största skillnaden mellan den här och den gammla filmen är att den här Murphy var aldrig död och förlorade inte sin mänsklighet med det utan blev omprogramerad men kämpade emot sin programering. Satiren är också för det mästa med undantag för nyhetsprogramet med Pat Novak som är en uppenbar parodi på FOX News. Att RoboCop använder el-pistol känns kanske mindre coolt men det är den väg som världen är påväg till nu.

När jag såg den här första gången så väntat jag mig en usel film och hade lite hoppats på att filmen skulle floppa, om jag ska vara ärlig. En sak jag verkligen retade mig på var att RoboCop's rustning var svart [spoiler]som sedan i filmen visade sig vara symboliskt för tiden då han kontrolleras som en maskin med resultatet att den silvriga var hans riktiga rustning.

Men nu hoppas jag faktiskt på en rad nya filmer med förhoppningar att även de ska vara bra. Det är lite oroande att de inte har nämt något om det men filmen var den bäst sålda av hela serien så där finns hopp.

En väldigt bra film som jag tycker är nästan lika bra som orginalet men på ett helt annat sätt. Det blir svårt att jämföra för det är 2 helt olika filmer. Jag kan varmt rekomendera den till alla utom möjligen RoboCop-pureister.

Betyg: Robotastisk

Som sagt så kommer jag fortsätta med mini-serien RoboCop: Prime Directives's (2001)  4 filmer (Dark Justice, Meltdown, Resurrection, Crash and Burn). Om någon mer vill hänga på så kan jag tänka mig starta redan imorgon, annars så blir det när jag känner för det. :)

Edited by Crusader, 19 October 2014 - 01:57.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#30 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 19 October 2014 - 05:24

2014-års film sedd under natten. Omdöme påbörjades. Ögonen ställde sig i kors av trötthet. Återkommer lite senare istället.  :sleepy:

#31 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 October 2014 - 17:19

RoboCop (2014) [#04] [US]
≈ Amerikanska OmniCorp tjänar storkovan på att sälja datoriserade polissystem i hela världen ... utom hemmaarenan Usa där robotar är förbjudna att användas för/mot den egna befolkningen. Argumentet? En robot känner inte något när han siktar och trycker av. Motargumentet? Att ersätta cpu:n med en döende polis.
+ José Padilha är fast besluten att hans RoboCop skall lösa av Peter Wellers original och stå med bägge fötterna rotad i samtiden. Att bygga upp storyn på nytt med hya byggstenar utan att mista respekten för sin förlaga.
- Tyvärr ärver man också obeslutsamheten angående om OmniCorp/OCP är skurkar eller bara ett företag. Därmed blir delar av intrigen lämnade obesvarade vid eftertexterna.
҉ Jäkligt snygg visuellt, man gör ett bra jobb med att uppdatera RoboCop till en smidigare och smartare teknologi men behålla grunden från originalet.
♪ Ärligt så lyssnade jag inte så noga på musiken... På ett bra sätt alltså.
∴ Vi är bra gnälliga när det gäller remakes. Lägger man sig nära originalet så gnäller vi över att man inte försöker göra något eget och försöker man bygga något eget gnäller vi på att man förstör hjärtat i originalet. Så när MGM tar allas vår favorit polis-cyborg och stöper om honom enligt tidens gällande superhjältemall så gnälls det över att Verhoeven satir saknas. Jag uppskattade det sistnämnda ... i den första RoboCop men jag saknar den inte här. Propaganda-nyheterna i "The Novak Element" känns som ett passande aningen uppdaterat homage. Man bygger upp storyn och centrerar den kring Alex Murphy och hans konvertering till robot och vi får komma närmare skapandeprocessen än tidigare. Det funkar på det hela taget bra, och människa/maskin-problematiken finns ju kvar i kanske till och med i större omfattning än tidigare. Så har vi det där med skurkar, inledningsvis kändes det som om man var på rätt väg: skurkarna är skurkarna så att säga. Men det ger man avkall på med något konstigt beslut att vi behöver en superskurk och OmniCorp får byta ben. Och det är väl här som för många trådar lämnas lösa: t.ex. varför stoppar Mattox Alex under förhöret med Karen Dean? Bara för att han inte vill att Alex skall lyckas eller är han själv inblandad i hela härvan med den illegala vapenhandeln? Både Mattox och Sellars avlivas tyvärr innan vi får något svar på den frågan. Jag tänkte också skriva något om styggelsen att konvertera detektiv Lewis till karl; men ärligt så har karaktären inte så mycket screentime så jag mäktar med och gnälla över det. Och det är väl kanske filmens akilleshäl: för trots att den är väl skriven, väl producerad, väl castad och troligtvis bättre än originalets bägge uppföljare så lämnar slutet tittaren aningen otillfredsställd med sina lite för lösa tåtar. Vilket är synd, för en stor del av mig är ändå nyfiken på vart RoboCop skulle tagit vägen här näst.

fqq5BYam.jpg

#32 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 19 October 2014 - 18:26

Trevligt och intressant att läsa alla andras omdömen kring filmerna.

När det gäller Lewis och dennes död i film 3 så håller jag med om att den var rätt onödig. Kanske att det var som Cruz skrev, att Nancy Allen ville ha ett slut på sin karaktär en gång för alla, men jag tycker att man kunde ha gjort det på ett bättre sätt. Den hjältedöd som hon får är inte speciellt tillfredsställande, utan bara plumpt gjord.

@Cruz: Bra att få förklaring på hur det låg till med Frank Miller och dennes manus/manusarbete till film 3.

@XC: Jag tror aldrig att du har sett R2-D2 flyga, det var en av flera mindre lyckade beslut som George-ponken tog inför att han skulle göra prequeltrilogin och vad jag minns så har väl du inte sett dom filmerna? Kanske att han hade inspirerats av The Rocketeer och andra liknande koncept, men George är ju känd för att inte alltid ha så bra idéer samt att han borde ha lämnat över manus/regi till andra och bara presenterat den övergripande handlingen istället. Och sedan är han ju känd för att hela tiden ha varit och pillat med Star Wars-filmerna.

RoboCop (2014)

Jag har lite svårt för den här filmen. Den är lite för mycket 50/50 tycker jag.  Man kan ge både cred för att dom ibland försöker att göra något eget, samtidigt som man många gånger ogillar att dom inte tillför speciellt mycket nytt.

Ska man se det lite krasst så hade man lika gärna kunnat valt bort RoboCop som filmtitel och RoboCop som huvudkaraktär samt sedan ändrat om lite bland namn, musik och liknande saker så hade det här lika gärna kunnat vara vilken actionrulle som helst. Så pass anonymt tycker jag att det blir ibland.

Jag har också svårt för den överdrivna futuristiska stil som filmen stundtals har. Speciellt rent visuellt då. Visst, det är snyggt gjort, inget snack om den saken. Men lika mycket det känns som att det är vår samtid som den utspelar sig i, lika mycket tycker jag att det känns opassande. Jag antar att jag helt enkelt gillar hur en "nära framtid" presenterades på 1980-90 talet.

Lite beror ju sådant här på vad man gillar i originalfilmen samt uppföljarna och det kontra med vad man får i den här filmen. Ens egna smak blir lite av ett hinder när man ser remake:s rent generellt och inte minst i den här filmen. Man tänker lite; "men så kan dom ju inte göra, det borde vara mer som i originalfilmen istället". Och sedan så tänker man på att man inte ska jämföra för mycket utan ta filmen för vad den är och se den ur ett bredare perspektiv. Problemet är att kontrasterna fortfarande finns kvar och det är ibland svårt att ta till sig något som man redan har bestämda åsikter om.

Bland dom mer intressanta sakerna som den här filmen presenterar är att Murphy's familj får ta lite mera plats. Visst, ibland blir det rätt valpigt, men i grunden så gillar jag tanken på att man får se hur både Murphy och dennes familj/närstående reagerar kring det som händer.

Jag tycker också att filmen har fått med rätt många intressanta skådespelare och varav flera gör en bra insats. En del karaktärer är ju intressanta och med en duktig skådespelare bakom så kanske det inte är så lustigt. Gary Oldman (Norton) för att nämna ett exempel. Men även (Sellars) Michael Keaton och (Novak) Sam Jackson har intressanta karaktärer att arbeta med. Sedan så räcker det väl inte ända fram med någon av dom egentligen, men det får man nog lägga över på t.ex. manusförfattaren istället. Som XC är inne på; man drar ur pluggen lite för tidigt innan man har fått alla svar som man hade önskat.

Som underhållande actionfilm betraktat; helt OK trots en del brister.

Som remake på 1987 års RoboCop betraktat: njaä, det blev väl knappst så lyckat.

#33 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 October 2014 - 18:56

Jag kan hålla med om att Sellars plötsliga vändning till skurk kändes konstig. Nu var det för att han var rädd att Murphy skulle berätta för omvärlden vad de hade gjort mot honom och hur de hade kränkt hans rättigheter. Det skulle bli slutet för hans företag och han blev desperat. Det hela urartade och plötsligt stod han där med ingen väg ut. Att han sedan flippade och hotade familjen kändes dock underligt. Men så är det ju så att Norton gjorde de flesta sakerna och berättade inte om det för Sellers fören senare så...

När det gäller Mattox så handlar det nog mer om rivalitet. Han ville ha bort RoboCop. Sedan så såg det ut nästan som att Murphy skulle döda polischefen så kanske han trodde han gjorde rätt där?

Iallafall, kul att du gillade den XC men synd att du inte gjorde det Garm. Fast du verkar tycka den var lite OK iallafall. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#34 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 19 October 2014 - 19:29

Det var en OK och underhållande actionfilm. En mindre OK och mindre underhållande RoboCop-film. Det var i alla fall trevligt att se den och dom andra filmerna tillsammans med er andra. :) Kanske att man även borde se RoboCop: Prime Directives, men det får bli en senare fråga för mig i sådant fall. Tråden finns ju kvar att använda om man skulle bli sugen.

Då kör vi lite Piraya-filmer när jag har kommit hem igen. Det ska bli kul!

Edited by Garm, 19 October 2014 - 19:31.

#35 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 October 2014 - 20:42

När det gäller Lewis och dennes död i film 3 så håller jag med om att den var rätt onödig. Kanske att det var som Cruz skrev, att Nancy Allen ville ha ett slut på sin karaktär en gång för alla, men jag tycker att man kunde ha gjort det på ett bättre sätt. Den hjältedöd som hon får är inte speciellt tillfredsställande, utan bara plumpt gjord.

Tror det stod på IMDBs Trivia att hon hade det som krav för att återvända en gång till: att hennes karaktär skulle dödas under första halvan av filmen.

@XC: Jag tror aldrig att du har sett R2-D2 flyga, det var en av flera mindre lyckade beslut som George-ponken tog inför att han skulle göra prequeltrilogin och vad jag minns så har väl du inte sett dom filmerna?

Jag har inte sett dem nej... Och jag har nog inte sett första trilogin sedan tonåren (vilket är typ länge sedan).

Appropå Piraya, nästa vecka är lite tjuvtjock för mig och jag är osäker på hur många filmer jag kan hinna med under veckan...

fqq5BYam.jpg

#36 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 19 October 2014 - 21:01

Tack för förklaringen kring det där med Nancy. Lustigt att hon hade ett så specifikt krav. Orkade hon inte vara med i hela filmen, eller vad? ;)

Jag vet ju inte när jag är hemma igen, så stor del av veckan lär försvinna för mig med. Vi kanske ska hoppa över filmtittande helt nästa vecka och satsa på att se Piraya-filmerna veckan efter det?

Edited by Garm (M), 19 October 2014 - 21:02.

#37 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 19 October 2014 - 21:25

Tycker det låter som en bra idé. Så kan du ta lite tid att återhämta dig efter operationen med. :) Ska vi preliminärt säga Måndagen 27/10?

Ja, det här har varit mycket trevligt. Jag gillar skarpt våra filmfester. :) Jag ser fram emot Piranha-festen. :D

Lycka nu till med operationen! :hug:

-Sora, Kingdom Hearts

#38 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 19 October 2014 - 23:49

RoboCop (2014)

Jag har egentligen inga större problem med den. Det är en snygg, relativt välskriven film med mestadels riktigt fina skådespelarinsatser (några favoriter är ju Jackie Earle Haley och Michael Kenneth Williams) Kinnaman är klart godkänd även om han gjort bättre grejer och Gary Oldman är ju alltid Gary Oldman så att säga. 

Men det är bara nått som inte funkar med denna film hos mig, kan inte riktigt sätta fingret på vad bara. Kanske tycker jag inte RoboCop som fenomen inte funkar lika bra idag som det gjorde på 80-90-talet? När jag såg den för ett par månader sen hade jag svårt att fullfölja filmen, tog ett par pauser för att till slut se klart den och då hade jag nästan glömt bort vad den egentligen handlade om? Vart luddigt snabbt.

Kanske ser jag om den nån dag för att se vad filmen egentligen försöker förmedla. 

Winter is Coming

#39 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 October 2014 - 01:46

Brukar vara så ibland att en film blir bättre för varje gång. T ex så gillade jag inte Star Wars Episode 1 så skarpt när jag såg den men jag tyckte den var betydligt bättre nästa gång jag såg den.

-Sora, Kingdom Hearts

#40 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 October 2014 - 15:05

Låter som en god idé och köra Piranha nästa vecka. :)

@Garm_[Nancy]: Inte en aning, kanske tappade hon intresset för en tredje film när man fortsatte utan Peter Weller?

@RickHunter_[Fenomen]: det är ju lite av det som ligger i barlasten på remakes när de är remakes på ikoniska filmer: Många av dem är stora för att de var först med ett koncept. Inte nödvändigtvis för att de är oemotsagt bäst. En remake (eller reimagine som här) kan aldrig få riktigt samma glans. Även om Ronald D Moore gjorde ett bra jobb med BattleStar Galactica tex. Däremot tror jag inte RoboCop som koncept är utdaterat, och man gör ett bra jobb här och med lite fastare grepp om ratten till intrigen hade det här kunnat bli riktigt bra.

fqq5BYam.jpg

#41 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 October 2014 - 16:20

Bevis på hur trött man är när jag trodde du kallade Garm för Nancy. :P

-Sora, Kingdom Hearts

#42 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 October 2014 - 18:34

Garms kvinnliga sida heter "Nancy" ... visste du inte det? :P

Skämt åt sido så var kanske klamrarna lite otydliga...

fqq5BYam.jpg

#43 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 27 October 2014 - 14:39

Nancy är här. ;) Jag blir utskriven under dagen, vad sägs om att vänta tills imorgon med att börja se nästa gäng filmer? Tror det blir lite lätt småstressigt att försöka hinna med en film under kvällen för min del.

#44 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 October 2014 - 15:40

Det kan jag förstå. Skönt att operationen gick bra! :)

Då börjar vi imorgon. En film varannan dag eller vill ni köra med en om dagen?

-Sora, Kingdom Hearts

#45 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 October 2014 - 16:50

Vilket som funkar för mig. :)

fqq5BYam.jpg

#46 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 27 October 2014 - 17:46

På det stora hela så gick operation och sjukhusvistelse bra. Tack för omtanken Cruz! :)

Angående filmtittandet så funkar vilket som för mig med. :)

#47 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 28 October 2014 - 01:56

OK, vi kanske skulle ta varannan dag? Då får man tid att se annat också imellan och Halloween blir fritt (då jag och min systerson ska ha filmkväll).

-Sora, Kingdom Hearts

#48 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 28 October 2014 - 02:48

Let's go for it. Jag kan, mer eller mindre, gå i god för att XC också tycker att det blir bra. Vi har nog alla tre filmer som ligger och väntar på att ses, och med varannan dag som tempo på vår fiskfest så har man ju tid att se annan film eller göra annat.

#49 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 28 October 2014 - 05:01

Då skriver jag det. :) Och jag snor "fiskfest" och döper om tråden. Det låter mycket bättre. :D

-Sora, Kingdom Hearts

#50 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 October 2014 - 09:49

Blir superbra. :)

fqq5BYam.jpg