Jump to content

Photo

Buffy...

• This topic is locked This topic is locked
25 replies to this topic

#26 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 30 October 2004 - 14:18

Men ni påstår att jag inte tar hänsyn till andras åsikter. Jag får alltså inte skriva att inte jag gillar Buffy? Då är det ju ni som inte tar hänsyn till mina åsikter. Men gör då Capshaw det när han klankar ned på Carter's sätt att skriva? 

<{POST_SNAPBACK}>

Det är skillnad på att säga "Alla som ser Buffy är dum i huvudet" och säga "Carter kan inte skriva för fem öre".

Skillnaden ligger i att du direkt förolämpar folk på forumet, medan jag säger att en person som inte vistas på forumet inte kan skapa en arc. Ser du skillnaden?

Det som jag skrev är en kritik mot Carters skapelse (vilken jag även utvecklat ett flertal gånger p åforumet så jag rekomenderar sökfunktionen för att få fram mer information). Responsen från din sida blir att du hoppar på Buffy-fansen och bashar serien med ett språk som har en sandlådenivå. Det hör inte hemma här - även om du är upprörd. Någon enstaka svordom någon gång då och då? Okej. Men som i din post? Det är inte okej.

Vad ni egentligen vill är ju att ingen ska tycka annorlunda, eller? Annars borde väl jag få skriva att jag inte tycker om Buffy, utan att ni påstår att jag inte tar hänsyn till vad andra tycker!

<{POST_SNAPBACK}>

Nej. Om du tror det har du missat poängen helt. Det är inte din åsikt som man reagerat på - det är hur du säger den.

Tycka vad du vill? Helt okej.

Uppföra dig oartigt och häva ur dig massa svordomar? Inte okej.

Hade du komit med ett sansat inlägg där du uttryckt din poäng utan svordommar och personpåhopp hade det varit en helt annan sak. Netikett finns det något som heter. Lär dig det.

Nu har den här tråden spårat ut och jag låser den därför. Om Danne har mer åsikter att komma med är han välkommen att skicka mig ett mail eller PM.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«