Alias och Nikita
Posted 07 April 2004 - 09:08

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen
Posted 07 April 2004 - 09:24
Posted 07 April 2004 - 09:42
Jag får hålla med, den var mycket speciell, sugen på att inskaffa den på dvd om jag kan finna den billigtSubway är en grymt skön rulle!....

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen
Posted 07 April 2004 - 14:51
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 07 April 2004 - 16:40
Skådespelare: Jean Reno, Christopher Lambert, Jean-Hugues Anglade, Isabelle Adjani, Richard Bohringer, Jean-Pierre Bacri, Eric Serra

Posted 07 April 2004 - 16:43
Tack MJ
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 07 April 2004 - 16:54
VarsågodAh Lambert är med
![]()
Tack MJ
Jepp, Lambert är med och är riktigt cool...

Posted 09 April 2004 - 23:10
USA-action a'lá 2000-tal? Amerikansk 80-talsaction var så långt ifrån politisk korrekt man kund ekommaAh, Herr Rehnvall säger som vanligt sanningen. Nikita är så långt ifrån ordinär USA-action som det går att komma ifrån
Och ang. Alias; Lady M har som vanligt helt rätt. Alias är tyvärr en ganska ytlig skräpserie, vars första säsong enbart bestod av falska storyarcs. Cliffhangersluten var bara förevändningar för dåligt manus. först på slutet av säsongen kom väl serien igång (om än bara lite grann). Och var är de där övernaturligheterna ni dillade om?
Posted 11 April 2004 - 23:36
Nja, det där stämmer inte alls. Det rör sig inte alls om ett dåligt manus - det kallas för stilgrepp. Samma princip användes i den tidiga filmhistorien med de sk. serials (föregångarna till teveserierna) och fungerade där. Och fungerar nu också.vars första säsong enbart bestod av falska storyarcs. Cliffhangersluten var bara förevändningar för dåligt manus.
Och var är de där övernaturligheterna ni dillade om?
Sorry, lite slarvigt uttryck - jag menade sci-fi. Rambaldi. Prylrna som förutspås (dvs. profetior) hundratals år innan de ens varit möjliga att ana att dem kunnat skapas. Etc.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 13 April 2004 - 13:35
Njä, en eller två gånger möjligen. Men sedan blev det uttjatat. Vi tittare förstod snabbt att "storyn" bara skulle fortsätta ett par minuter in på efterföljande avsnitt. Ett ytligt stilgrepp för att få tittarna att hänga kvar. Själva manusen var inte tyvärr mycket bättre än alla de stela "Stand Alone"-avsnitten som cirkulerar ute i teverymden.Nja, det där stämmer inte alls. Det rör sig inte alls om ett dåligt manus - det kallas för stilgrepp. Samma princip användes i den tidiga filmhistorien med de sk. serials (föregångarna till teveserierna) och fungerade där. Och fungerar nu också.
Nej, Marie AS var sannerligen inte den enda som blev grymt besviken på Alias
Jag kan dock medge att serien bättrade sig mot slutet av säsongen.
Posted 13 April 2004 - 18:28
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 13 April 2004 - 19:43
Men nåja, du har rätt. Det är väl trevligt att någon försöker ta till nya grepp för att skilja sig mot mängden. Att inte alla fastnar i samma gamla uppbyggnadsklyschor ...
Egentligen inte sci-fi i ordets rätta bemärkelse. Science Fiction handlar väl om att man tillämpar ännu ej existerande teknik. Eller att en vedertagen teknikmetod missbrukas så till den milda grad att den utvecklar sig till ett hot mot människan själv. Den där Rembrandt byggde väl aldrig något själv - han bara ritade.Sorry, lite slarvigt uttryck - jag menade sci-fi.
Edited by Johannes NA, 13 April 2004 - 19:45.
Posted 13 April 2004 - 20:05
Han designade teknik som inte vår verklighet är möjligt att skapa, men i teveserien går att göra. De använder mao. icke-existerande teknologi = sci-fi.
Givetvis har du rätt i att alla cliffhangers syftar till att få tittaren att hoppa till och se fram mot nästa avsnitt.
Posted 13 April 2004 - 21:31
Ytterst diffus form av Sci FiHan designade teknik som inte vår verklighet är möjligt att skapa, men i teveserien går att göra. De använder mao. icke-existerande teknologi = sci-fi.
Rambaldi ... just ja
Posted 14 April 2004 - 07:39
Posted 14 April 2004 - 19:41
Posted 14 April 2004 - 20:49
Jag har vaga minnen av den röda bollen...Bla... Den där flygande röda bollen. Fråga mig inte vad det var - det var så länge sedan...

Posted 21 April 2004 - 15:50