Jump to content

Photo

Kraftverk 3714

• Please log in to reply
33 replies to this topic

#26 fredzilla

fredzilla

Cadet First Year

• Members
  • 8 posts

Posted 28 September 2005 - 08:58

Nu har det dykt upp en ny recension av filmen:

http://www.severed-c...aftverk3714.php

#27 Collecta.se

Collecta.se

Senior Commander

• Members
  • 261 posts
  • Interests:Flickvännen,SSS, filmer, fotboll, elektronik, IT etc

Posted 05 October 2005 - 20:42

Nu har det dykt upp en ny recension av filmen:

http://www.severed-c...aftverk3714.php

Oerhört trevlig läsning! :rambo:

#28 laban_luger

laban_luger

Cadet First Year

• Members
  • 4 posts

Posted 23 October 2005 - 11:42

Håll i hatten, här kommer ytterligare en mycket trevlig recension! Från Film Fanaddict: http://www.shockingi...ealityshift_dvd

I övrigt håller jag på och klipper vår nästa långfilm "Déjà Vu", som visserligen saknar sci-fi-inslag, men som blir bra ändå... ;)

Dockland frågar om övriga produktioner finns att tillgå och några kortfilmer kan man faktiskt lägga vantarna på. Kolla vår hemsida www.flim.se

Edited by laban_luger, 23 October 2005 - 11:42.

#29 Collecta.se

Collecta.se

Senior Commander

• Members
  • 261 posts

Posted 09 November 2005 - 21:12

:D Nu är filmen släppt! Köp den på discshop eller webhallen!!! Skynda innan den tar slut!

#30 fredzilla

fredzilla

Cadet First Year

• Members
  • 8 posts

Posted 09 November 2005 - 21:25

Ny recension:

http://www.tellusfil...php?id=85000946

#31 Collecta.se

Collecta.se

Senior Commander

• Members
  • 261 posts

Posted 19 November 2005 - 15:09

Någon som har sett filmen ännu?

Kommentarer överallt förutom här? :D

#32 fredzilla

fredzilla

Cadet First Year

• Members
  • 8 posts

Posted 20 December 2005 - 11:08

Nu har filmen varit släppt i dryga två månader tror jag och det har gått bra känns det som. Vår lilla budgetrulle har fått mestadels bra recensioner och säljer bra också, vilket en pessimist som mig garanterat inte trodde innan. Men det är kul att dom flest gillar den.

Just nu går filmen att köpa här:

Sverige:
www.discshop.se
www.dvd.se
www.dvdnorden.se
www.webhallen.se
www.americanlaser.se
www.datorgallerian.se - Priset e inte att rekommendera!

Norge:
www.dvd.no
www.dvdstrax.com

Danmark:
www.dvd.dk

USA:
www.sendmemovies.com
www.diabolikdvd.com

Östersund:
Skivhörnan
Videoteket

Göteborg:
Bengans
Movieline

Stockholm:
Webhallen

Övriga butiker/kedjor:
Rocks
Skivfyndet

Snart kommer även Tyskland, England och Frankrike ha filmen för köp på www.dvdstrax.com.

Själv hoppas jag på ett roligt mail vi fick förra veckan, en New York-biograf som mailade och hade hört talas om filmen och kanske ville visa den. Det vore roligt, men jag har inga förhoppningar. Även Tim Lucas på Video Watchdog hade hört om den och fick en dvd för recension nyligen, och det känns extra kul!

Men om det nu blir nån fler film för mig, jag har funderingar på att lägga av, så blir det nog något enklare och mindre komplicerat. Lite semester måste man ju få ha ;)

#33 Imperator Yax

Imperator Yax

Commander

• Members
  • 192 posts

Posted 20 December 2005 - 12:07

Lycka till med fortsättningen!
Kul att sådana här projekt kan lyckas. Jag hade en bekant vid namn Henrik Meyerkord som gjort lite liknande men vad han gör idag vet jag inte.

PS! Skulle ni behöva en birollsperson till nåt så kan jag erbjuda mig ställa upp med följande kvalifikationer ;)
- En grym, hård look (se på min avatar)
- Mycket vältränad fysik
- Kampsportskunnig (om än lite rostig nu) med 7 års träning
- Kan nog få ur mig en eller annan mindre viktig replik i nivå med piloten i Star Wars V som säger "two fighters against a stardestoyer".

Edit: glömde ju min "scenvana" vilken bl.a bestått i att jag stått på scen i diverse fitnesstävlingar.

/Ha en bra jul - ska köpa filmen så fort jag hinner!

Edited by Imperator Yax, 20 December 2005 - 12:09.

/Yax av klanen Yax, född på Heera år 12345 e.a.u - den yngsta Cam-Haar mästaren av första graden genom tiderna år 12406 vid den ringa åldern av 61 år - grundare av det triponska imperiet år 12487 (eller år 0 e.t)

#34 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 June 2010 - 21:13

(Ytterligare en film det bara tog mig 5 år att få tummen ur att införskaffa :P).

Produktionsmässigt tycker jag den här filmen håller ihop riktigt bra. Jag har inte något att klaga på faktiskt. Gillar ljus-/färgpaletten man använder för "den andra världen'. Skådespelarmässigt är det kanske frågan om lite 'spridda skurar' - men den avdelningen har alltid spelat en underordnad roll för min del. Jag tycker filmen känns aningen för lång och storyn skulle kanske mått bra av en lite tightare sammansättning. Eller också ville bara jag och filmen olika håll i drama-korsningarna. Storyn är annars riktigt bra och tar sig rejält på slutet. En film som fyller sin plats i den svenska filmfloran, och jag tror på att bedöma filmer utifrån sitt sammanhang. -- OK+

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)