Jump to content

Photo

Arkiv X/The X-Files: I Want to Believe

• Please log in to reply
278 replies to this topic

#26 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 30 July 2005 - 05:15

Jag tror inte där blir nån film :( för mycket snak och ingen action.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#27 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 July 2005 - 08:41

Sedan är det ju frågan om det inte gått alldeles för lång tid sedan serien lades ned.

Själv skulle jag gilla en film som mer byggde på hur serien var uppbyggd de första säsongerna. Innan man bakade in konsperationsteorier och invasioner från yttre rymden i avsnitten.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#28 Noll19

Noll19

Cadet Second Year

• Members
  • 11 posts

Posted 11 September 2005 - 16:10

Själv skulle jag gilla en film som mer byggde på hur serien var uppbyggd de första säsongerna.

<{POST_SNAPBACK}>

Får hålla med dig där då jag tycker att serien tappade mycket efter säsong 3.

#29 Mandyy

Mandyy

Cadet First Year

• Members
  • 1 posts

Posted 13 October 2005 - 23:06

Är det någon som vet om både Gillian och David har skrivit på för filmen, i artikeln ovan nämner de
bara David? :S eeii det e ju inte arkiv X om inte båda är med!!!

#30 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 14 October 2005 - 08:13

Det var länge sedan jag och nån i min bekantskapskrets såg Arkiv X, och med det menar jag, finns det tillräckligt med intresse kvar för att satsa på en långfilm?

Generellt brukar nyss avsomnade serier (2002 i detta fall) va svåra att sälja, pga att de känns ganska av, lite passé. Om de däremot får 10-15-20 år på nacken så kan de bra serierna få stämpeln "kult" av media, och därmed bli heta på nytt och möjligen aktuella för en biofilm, eller något annat nytt.

Min poäng är, tror ni en ny X-filesfilm kmmer flippa eller floppa?
I love the smell of napalm in the morning

#31 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 October 2005 - 08:25

Intresset för genren finns ju fortfarande där. Iaf hos mig! :D

Har inte media redan kultförklarat Arkiv-X? :unsure:

Jag tror att den har lika stor chans att flippa som att floppa. Och med tanke på den takt FOX håller när de slaktar TV-serier så skulle jag tro att det inte längre krävs 10-20 år innan en serie når kultstatus - det släpps helt enkelt för mycket nya serier.

Edited by XC-SE, 14 October 2005 - 08:25.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#32 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 16 October 2005 - 22:08

Personligen betvivlar jag att det kommer en ny X-Files film men om det skulle bli av så betvivlar jag att det Scully är med i den.
"There once was a man from Nantucket..."

#33 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 November 2005 - 17:15

Finns ju fortfarande många lösa trådar från x-files, men det är inget en film kan lösa upp tror jag. Fast det spelar ingen större roll. Ska bli kul med x-files 2 i alla fall :D

Winter is Coming

#34 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 November 2005 - 00:54

Sedan är det ju frågan om det inte gått alldeles för lång tid sedan serien lades ned.

Själv skulle jag gilla en film som mer byggde på hur serien var uppbyggd de första säsongerna. Innan man bakade in konsperationsteorier och invasioner från yttre rymden i avsnitten.

Jag tyckte serien alltid hade konsperationsteorier och rymdgubbar jämt, så som jag uppfattade det i alla fall. Men jag ska inte säga för mycket, säsong 1-4 har jag inte sett sen det gick på tv för första gången, så av den anledningen minns jag inte särskilt mycket :blink:

Winter is Coming

#35 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 November 2005 - 09:25

Det var inte lika präglat i början. Seriens idé var ju det övernatuliga och det var en annan bredd i första säsongerna. Konspirationsteorierna i stort drog i gång någon gång under säsong 3 har jag för mig. (Med ett litet avstamp i säsong 2 om jag inte minns aldelses fel.) Sista säsongerna med Agent Dogett gick tillbaka lite till denna era - men inte mycket. :)

fqq5BYam.jpg

#36 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 13 November 2005 - 14:47

Konspirationsteorierna i stort drog i gång någon gång under säsong 3 har jag för mig. (Med ett litet avstamp i säsong 2 om jag inte minns aldelses fel.) Sista säsongerna med Agent Dogett gick tillbaka lite till denna era - men inte mycket.

Nix, det var i slutet av s1/början av s2 som mytologin i Arkiv X började ta plats. Men märk väl att serien fortfarande blandade mytologi och CotW rätt friskt. De senare var ofta helt opåverkade av den pågående arcen, till skillnad från bl a Threshold, som använder sitt huvudarc för att skapa CotW (har jag för mig Illyria skrev nånstans). Många av de mest fenomenala avsnitten i Arkiv X var imho faktiskt CotW, och då särskilt när det gjordes utrymme för självdistans, humor och annan lek med seriens form. Se t ex Darin Morgans avsnitt ... ;)

Edited by Johannes NA, 13 November 2005 - 14:49.

------>Sci-Fi Nytt <-------

#37 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 13 November 2005 - 15:03

OK. Nu när jag tänker på saken missade jag nog säsong 2 första rundan (av någon mystisk anledning) var det inte då som Krychek (eller hur han nu stavas) gjorde sitt intåg som Muders nya partner?

fqq5BYam.jpg

#38 Mr Star Trek

Mr Star Trek

Cadet First Year

• Members
  • 4 posts

Posted 28 January 2006 - 15:12

Ang att det kommer en svensk utgåva av serien har jag svårt att tro på eftersom det har varit på g i snart 4 år. Tyvärr är det som alltid rättigheterna och det ekonomiska som lägger krokben för en svensk utgåva...

Edit: Ang en ny film så ser jag verkligen fram emot den men bara om David och Gillian är med.

Edited by Mr Star Trek, 28 January 2006 - 15:16.

#39 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 March 2007 - 07:19

In the Future with David Duchovny - ComingSoon.net

After a five year break from appearing regularly on a TV series, David Duchovny is returning to the small screen. He briefly talked to ComingSoon.net about his new TV show at the press day for his latest film The TV Set and what being back on a weekly show means for the rumored upcoming "X-Files" movie.

His new project will be on Showtime, and as of now, it's known as the "Untitled David Duchovny Series." They will start shooting in late May or early June, but the pilot is already finished.

"It's pretty fascinating. I don't really know what the show is about. I love the character. I love the pilot. The pilot is fantastic. It doesn't have a hook. He's not a doctor, he's not a lawyer, he's not a FBI agent, he's not a cop, he's not a fireman, he's not a mob guy. He's a writer who doesn't write. So I kind of love that I don't know where it's going," Duchovny laughed.

But don't think that just because he's returning to TV means he's giving up on movies. He's still very much interested in film and in fact, Duchovny is excited at the possibility of reprising his role of Agent Mulder in another "X-Files" flick. "It would be fun," he said. "Actually I think they are talking about an 'X-Files' movie this week. I'm not just saying that because it's serendipitous. I know Chris Carter and Frank Spotnitz are in there this week with Fox talking about it."

He's not the only one who is anxious to come back on board, as he told us that Gillian Anderson would also love the opportunity to play Agent Scully again. "Yeah, she'll do it. We'll all do it. We're all gung ho and we're just waiting. I guess there are things to figure out, and I guess people are talking about a strike. They're trying to get it done before things like this."

While it sounds like the details are being ironed out, one thing is for certain. Since his show is on a cable network, Duchovny doesn't have the challenging schedule he once did, therefore making it unproblematic for him to do another "X-Files" movie.

"Yeah, see one of the great things about going back to television is I go back to cable television, I will have an 11-week shooting schedule. That's it. You know 'X-Files' was easily 43 or 44. It didn't really give me a chance to really do anything for that eight or nine years even though I tried to stuff some things in. It's really kind of a great job in terms of my schedule."

And while he admitted there is already a plot for the second "X-Files" film, he said he has no idea what it is. "There is a story… but I don't know it."

Duchovny's next movie, The TV Set, opens on Friday, April 6, in New York and L.A.

fqq5BYam.jpg

#40 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 28 March 2007 - 10:07

En ny X-Files film lär aldrig hända.
"There once was a man from Nantucket..."

#41 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 March 2007 - 12:13

Hittade ännu en tråd om film nr.2.
Så nu är dom ihopslagna :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#42 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 March 2007 - 14:43

Gillian Anderson har stridigt rätt länge för en ny X-Files film och, som David Duchovny säger, så ska det finnas en story. Efter vad Gillian Anderson har sagt så är den nya filmen planerad att vara ett vanligt X-Files äventyr och inte vara fortsättningen på huvudstoryn för det vill de vänta lite med.
Men problemet ska vara något om rättigheter. Jag minns inte exakt hur det låg till men jag tror det var någon med rättigheter som vägrar låta filmen bli av. Enligt vad Gillian Anderson sa på sin sajt så ska det vara en full fight med advokater och hela köret.

Jaja, får hoppas de lyckas få ordning på det så de kan göra en film att släppa 2012 iallafall. ;)

Edited by Crusader, 28 March 2007 - 14:44.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#43 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 March 2007 - 14:51

2012 :lol:
Agenterna Mulder och Scully jagar bovar i permobil och rullatorer eller... :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#44 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 March 2007 - 15:17

2012 :lol:
Agenterna Mulder och Scully jagar bovar i permobil och rullatorer eller... :P

Jag snackar givetvis om den stora rymdinvasionen som ska inträffa då. ;) Och 2012 är om 5 år. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#45 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 April 2007 - 09:03

SFX » Gillian Anderson talks new X-Files

Ever since the X-Files movie in 1998, folk have been clamouring for a follow-up. David Duchovny recently dropped hints that such a film might be back on the cards (following the settlement of a lawsuit between creator Chris Carter and 20th Century Fox) and now, in an interview with Empire, Gillian Anderson has confirmed the idea.

"They’re starting to talk about doing a feature again. Every year or two they talk about it again, but it seems like it might be for real this time. Somehow it seems like somebody's really serious about it. All Chris says is that he wants to make a really scary horror, like a stand-alone episode. I don’t think they're interested in touching on any of the conspiracy stuff."

Woo-hoo! You can read the full story on the Empire website.

fqq5BYam.jpg

#46 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 April 2007 - 12:00

http://www.scifi.com...c...=3&id=40745

12:00 AM, 28-MARCH-07

New X-Files Movie Close?

Former The X-Files star David Duchovny told IESB.net that the long-awaited second movie may come together as soon as this week.

Duchovny told the site that he was in final talks for the second X-Files film and should wrap them up this week. Plans are to start shooting in 2008 or sooner, the site reported.

Duchovny, who played FBI Special Agent Fox Mulder in the long-running Fox TV series, and his co-star, Gillian Anderson (FBI Agent Dana Scully), have previously said they would be willing to reprise their most famous roles for another big-screen adventure.

Duchovny spoke to IESB.net while promoting his next film, TV Set.

===

http://iesb.net/inde...e...2&Itemid=99

X-Files 2 Negotiations Wrap This Week Says Duchovny!
Written by Robert Sanchez
Tuesday, 27 March 2007
UPDATE #2 SEE BELOW! The idea for a second X-Files film has been in the works for a long time. The IESB attended the TV Set press day today and spoke with David Duchovny about just that!

Back in 2005 Duchovny told IGN, "According to USA Today, Duchovny told reporters at the recent 10th Annual Critics' Choice Awards that he expected to shoot X-Files 2 some time this year or in early 2006. Elaborating on the project, the actor said it would not involve the alien conspiracy storyline that helped make the television series so popular. Instead, he stated, it would be a standalone supernatural horror film."

Well we know it obviously didn't happen, but things never happen quickly in Hollywood.

Duchovny spoke about it briefly to the IESB today while promoting TV Set.

Duchovny says X-Files fans will have their second film after all! He revealed to the IESB that they were in final negotiations for the second X-Files film and should wrap this week. Plans are to start shooting in '08 or sooner!

If negotiations get nailed down this week as planned, it looks like he will once again fill the shoes of our favorite Special Agent, Fox Mulder.

IESB will keep you updated!

UPDATE! We followed up with David Duchovny after our brief discussion ealier in the day regarding X-Files 2, we wanted to get a bit more info on the script and other cast. Here is a transcript of what he said below --

Q: Is the storyline you talked about last year still the same? It won’t involve aliens or a science fiction element and have more of a horror element?

David Duchovny: Not a horror film when compared to today’s standards like Saw and Hostel but more of a supernatural thriller.

Q: Who is all returning for the film?

DD: The story will revolve around Gillian’s character, Dana Scully, and my character, Fox Mulder.

Q: Are they going to address the time issue, the space between each film? Are they still in the FBI?

DD: There is no script completed, they are still developing the entire story.

UPDATE #2! For those of you who wrote in and asked, we wanted to get the rest of the X-Files tidbits up about the second film including information about Robert Patrick, here are some further quotes from David Duchovny --

Q: Could you give us an update on the X-Files movie?

DD: We'll do another movie or two, we'll continue to do movies if the next one does well.

Q: Is there a script already written?

DD: There is a board, as we say, a story.

Q: Do you think Robert Patrick will be back?

DD: No, no, it's just going to be the core [characters].

Sounds good to me! We'll update again if any further details develop!

#47 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 03 April 2007 - 17:14

Jag gillade den första filmen skarpt, så jag har inget emot en uppföljare. :) Dock så missade jag mycket där mot slutet, sista 2 säsongerna, så jag har inte sett slutet på serien än.

#48 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 April 2007 - 17:21

Har delade känslor. Å ena sidan känner jag "Va f-n, låt Arkic X vila i frid" å andra sidan så känner jag "Va skoj. Skall bli kul och träffa Moulder och Scully igen". :P Gillian Andersson indikerade att man inte hade för avsikt att gå vidare med konspitationsteorierna igen, men det återstår och se.

Rubriken kanske skulle uppdateras? :unsure:

Edited by XC, 03 April 2007 - 17:23.

fqq5BYam.jpg

#49 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 April 2007 - 17:42

Jag uppfattade det som Gillian Andersson sa som att de inte ville fortsätta dem just nu utan göra en stand alone film först innan de fortsätter och avslutar huvudstoryn.
Som sagt så tror jag att orsaken de satte rymdinvasionen 2012 var för att kunna göra en film om det just det året.
-Sora, Kingdom Hearts

#50 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 April 2007 - 17:43

Samtidigt så tycker jag att konspirationsintrigen känns ganska avslutad.

fqq5BYam.jpg