Jump to content

Photo

Elitserien 05/06

• Please log in to reply
287 replies to this topic

#26 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 18 October 2005 - 16:13

Jahapp, då var man tillbaka efter två veckors "hockeysemester" i Luleå! :D
(Nåja, jag har ju varit hemma i en vecka, men har inte hunnit skriva nåt i forumet förrän nu.)

Fyra matcher hann jag se, och jag blev verkligen glatt överraskad över Luleås spel!

Öppningsmatchen mot Linköping (2-3) missade jag, men jag var på plats när LHF förlorade med uddamålet mot Färjestad (3-4), en match som Luleå mycket väl hade kunnat vinna om det inte varit för några mycket tveksamma domslut ... eller icke-domslut.
Å andra sidan vann ju Luleå returen i Karlstad efter ett par tveksamma situationer, så jag antar att det jämnar ut sig.
Nyförvärvet Lubos Bartecko gjorde genast stort intryck på mig, och det var väldigt kul att se Mikael Renberg gå för fullt igen, till synes utan känning av fjolårets skada.
En mindre trevlig sak (?) var att jag satt precis bakom Färjestads bänk (bakom gamle LHF:aren Per Ledin, faktiskt), och det enda kaffe jag kunde värma mig med på läktaren serverades i en lila mugg ...
Kändes lite sådär. ;)
Heder åt Ledin dock som var på väg att köra sin gamla målgest framför LHF-klacken men avbröt i sista stund och gjorde en Henke Larsson i stället:
"Jag vill ju komma tillbaka hit en dag" var motiveringen.

Nästa match var mot Leksand (3-1).
En ganska tråkig tillställning där Luleå var det klart bättre laget utan att briljera.
Bartecko var återigen ett utropstecken, men mest imponerad blev jag över hans kedjekamrat Karl Fabricius som verkligen har tagit ett kliv framåt i år.
"Fabbe" hockeyfostrad i Avan, på andra sidan Luleälven från mitt föräldrahem i Sunderbyn, och det värmer naturligtvis lite extra när det går bra för en "hemmason". :)
En annan som imponerade var juniormålvakten David Rautio, som i Tero Leinonens frånvaro dessutom hade den ännu yngre Mattias Modig som backup.
Måste säga att det var ganska speciellt att se dessa två egna produkter, födda 1985 och 1987, ute på isen under uppvärmningen.
Har ett Elitserielag någonsin haft en yngre målvaktsduo?

Sedan var det dags för utskåpning (6-2) mot Mora.
En seger som mycket väl hade kunnat bli större än så.
Luleå hade dock vissa problem efter 1-0-målet i mitten av första perioden ... men då tog nye coachen Slavomir Lener timeout, varpå "Fabbe" gjorde ett riktigt konstmål bara sekunder senare!
Lener har varit riktigt intressant att följa i båset.
Till skillnad från de senaste årens LHF-tränare vågar han agera när något inte stämmer, och han gör det snabbt.
Hans osvenska formering av laget (två producerande kedjor, en checkingline och en ren juniorkedja) har ju höjt en del ögonbryn, men i den här matchen fungerade det mesta.
Roligast av allt var naturligtvis att juniorkedjan (Lindqvist/Isaksson/Harju) tackade för förtroendet och producerade två mål (Lindqvists och Harjus första i Elitserien).
Två juniorassists av Viktor Lindgren och en annars blek Johan Fransson gladde också.
Om Luleå bara får behålla sina ynglingar så kan de mycket utgöra stommen i det lag som enligt föreningens målsättning ska ta SM-guld senast 2008.

Den sista matchen jag såg i Coop Arena var mot Brynäs (2-0).
En riktig bra hockeymatch som präglades av kamp och lysande försvarsspel.
Tero Leinonen storspelade i sin första match för säsongen och Korhonen var också han bra i Brynäskassen.
Noterbart beträffande målvakterna:
19.58 in i första perioden, vid ställningen 0-0 och nedsläpp i Luleås anfallszon, tog Lener ut Leinonen ur kassen för att försöka pressa in 1-0 i spel sex mot fem.
Nu blev det inget mål, men vad hände?
Jo, hockeyförbundets statistiker hävade att Leinonen inte hållit nollan för att han inte spelat hela matchen!
Två sekunder på bänken innebar alltså att han inte höll nollan enligt statistiken, trots att han inte släppte in något mål!
Märkligt.
Fast inte lika märkligt som att Johan Holmqvist utsågs till Brynäs bästa spelare, trots att det var Korhonen som vaktade Brynäs bur. :lol:

Nåväl, för att summera mina intryck av Luleå i de matcher jag såg i Coop Arena:
Bartecko är en underbar lirare.
Fabricius imponerar stort och kan mycket väl spela sig in i landslaget framöver (åtminstone i någon av skitturneringarna i Euro Hockey Tour).
Renberg håller!
Juniorerna (inte minst Rautio) bådar gott för framtiden.
På minussidan ... jättetalangen Johan Fransson har långt kvar till NHL och Machulda som spottade in mål under försäsongen har inte alls kommit igång.

Väl hemma i Stockholm igen bestämde jag mig för att ta en tur till Södertälje för att se Luleå förlänga sin vinstsvit mot SSK.
Nu blev det inte så.
Nordquist insjuknade i feber strax före matchen och de nya kedjeformationerna fungerade inte riktigt.
Luleå spelade inte alls särskilt dåligt och hade mycket väl kunnat lämna ett halvfärdigt AXA Sports Center med tre poäng, men det var något som saknades.

Sedan såg jag Fölunda-Luleå på PPV, och maken till utskåpning har jag sällan sett.
Frölunda var otäckt bra samtidigt som Luleå underpresterade å det grövsta.
Renberg kämpade sin vana trogen, men han var otroligt ensam.
Juniorerna gjorde också några okej byten, men de fick å andra sidan väldigt mycket speltid eftersom de andra formationerna inte lyckades med någonting.
Det enda jag kan trösta mig med är att Luleå gjorde en riktig plattmatch ... om de hade krigat och ändå förlorat med 2-8 så hade jag blivit riktigt orolig, men jag efter att ha sett de tidigare matcherna vet jag att de ät mycket bättre än så.
Men Frölunda spelade fantastiskt, det kan inte förnekas.

Ikväll väntar Djurgården, efter ännu en storförlust mot HV, och nu vill jag se (eller höra, tack vare sr.se) ett kämpande Luleå.
Årets Djurgården ska inte ha något att sätta emot Luleå på bortaplan i Coop Arena.
Inte när Nordquist är tillbaka och LHF:s första- och andrakedja är intakta igen.

OM Luleå ändå skulle förlora ikväll så hoppas jag innerligt att föreningen kan presentera ett nyförvärv innan transferfönstret stänger imorgon.
Ja, det hoppas jag nog även om vi vinner.
Posted Image

#27 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 18 October 2005 - 19:50

OM Luleå ändå skulle förlora ikväll så hoppas jag innerligt att föreningen kan presentera ett nyförvärv innan transferfönstret stänger imorgon.

enligt expressen har Orzagh skrivit på för luleå. väntar på officiellt utlåtande innan jag tror på det.

http://www.aftonblad...p_frjestad.html <- det här tycker jag är kul. :evil:

enligt expressen har Orzagh skrivit på för luleå. väntar på officiellt utlåtande innan jag tror på det.

http://www.aftonblad...p_frjestad.html <- det här tycker jag är kul. :evil:

Nu är det officiellt också. här
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#28 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts

Posted 19 October 2005 - 13:26

Kul med Orzagh! :)
Nu är det bara att hoppas att doktor Yelverton har ställt rätt diagnos så att karln håller säsongen ut.

Skön seger igår.
Hynning fick göra sitt andra mål för säsongen, efter att inte ha gjort ett enda under förra!
Koch fick sin första poäng för säsongen!
Unge Wallgren boxades friskt och fick matchstraff, varpå Luleå fick upp ångan och Renberg kunde göra 3-1.
Ragnar Karlsson fick lägga en straff! Och satte den!
Nordquist tillbaka!
Bartecko och Fabbe leker igen!

Nåväl, förlustsviten är bruten, det är huvudsaken.
Tre poäng mot Timrå borta härnäst så ser det riktigt bra ut.
Posted Image

#29 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 October 2005 - 13:53

Kul med Orzagh! :)
Nu är det bara att hoppas att doktor Yelverton har ställt rätt diagnos så att karln håller säsongen ut.

Skön seger igår.
Hynning fick göra sitt andra mål för säsongen, efter att inte ha gjort ett enda under förra!
Koch fick sin första poäng för säsongen!
Unge Wallgren boxades friskt och fick matchstraff, varpå Luleå fick upp ångan och Renberg kunde göra 3-1.
Ragnar Karlsson fick lägga en straff! Och satte den!
Nordquist tillbaka!
Bartecko och Fabbe leker igen!

Nåväl, förlustsviten är bruten, det är huvudsaken.
Tre poäng mot Timrå borta härnäst så ser det riktigt bra ut.

jag ska göra mitt bästa för att hjälpa luleå, ska på den matchen. :)

Trodde verkligen inte karlsson skulle få lägga straffen, bartecko trodde jag. Hoppas Orzagh blir klar för spel nästa tisdag mot Djurgården, ska på den matchen också :D .

Hoppas Fabricius får chansen i tre kronor i år. Han är värd det.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#30 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts

Posted 20 October 2005 - 14:52

Kul att du ska gå på matchen ikväll! :)

Ska själv försöka se den på Canal+.
Har inte kanalen hemma dock, så det kräver ett besök på ett hak med storbilds-TV.
Får se hur jag gör.
Posted Image

#31 Jaja

Jaja

Lieutenant

• Members
  • 80 posts
  • Interests:Starwars och LEGO. Och rock/punk/hårdrock/vad det nu är, såsom The Hives, Green day och Teddybears Sthlm.

Posted 20 October 2005 - 16:03

Trist härva det här med "Masken", lite uppstorat av pressen kanske. Tycker lite synd om Leksand, tänk om de går säsongen ut med 1 poäng...

Nu får Linköping sluta vinna, det här bådar inte gott! :angry:
Fast å andra sidan känns det som att Linköping mest tar massa marginala vinster, medans Frölunda krossar motståndarna rejält! :evil:

#32 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 October 2005 - 16:11

Ja, Frölunda har kommit igång på sistone. :thumbsup:

Angående Linköping behöver du inte oroa dig: det blir nog torsk i kvartsfinalen som vanligt även om de vinner serien. :lol:
*Hockey och superhjältar*

#33 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 22 October 2005 - 18:05

Jaha två matcher, två förluster. :( Det skulle komma för eller senare...

medans Frölunda krossar motståndarna rejält!

ok inget o diskutera ;) :)

Angående Linköping behöver du inte oroa dig: det blir nog torsk i kvartsfinalen som vanligt även om de vinner serien

Har spelarna det goda omdömet och behålla brallorna på denna säsong så ska det nog gå ett steg bättre... :)
När LHC gjorde sin första säsong blev dom kallade Sveriges sämsta hockeylag... <_<
När t.ex. Leksand nu går så dåligt så ojjar sig alla och tycker det är sååå synd..
Grattis till första segern föresten :thumbsup:
Spelet går vidare... :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#34 Jaja

Jaja

Lieutenant

• Members
  • 80 posts
  • Interests:Starwars och LEGO. Och rock/punk/hårdrock/vad det nu är, såsom The Hives, Green day och Teddybears Sthlm.

Posted 22 October 2005 - 18:41

Yahoo! Seger med 6-2 mot tvåan (då var de etta...) Linköping!

Håller med, Leksand är lite för uppstorat. Har man tagit 1 poäng på tio matcher är man helt enkelt för dålig för serien... ;)

Också möter Frölunda Färjestad i finalen och vinner, så brukar det vara... :P

#35 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts

Posted 23 October 2005 - 14:07

Måste säga att jag var mycket imponerad av Luleå igår (såg LHF-Frölunda på PPV).
Luleå var det bättre laget under 50 minuter och hade, med lite mer tur, kunnat ta tre poäng.

Nu var det Frölunda som hade flytet i stället.
Såväl 1-1 som 1-2 var slumpmål som tillkom via studsar på Luleåförsvarare.
I synnerhet 1-2-målet var ett riktigt turmål, när Arto Tukio sköt ett skott som tog på Jan Sandströms klubblad och studsade rakt upp i nättaket bakom en chanslös David Rautio.
Som "Lillis" själv sade hade Luleå mycket väl ha kunnat vara i ledningen med två eller tre mål efter halva matchen.

Sedan måste jag säga att Sandberg var grym i FHC-kassen.
Även om han också hade en del tur. ;)
Som när Jonas Nordquist hade öppet mål från en meters avstånd och bara skulle lyfta in pucken med en backhand, varpå Sandberg sträckte ut klubban och på något mirakulöst sätt lyckades stoppa pucken! :o

I normala fall hade det knappast stått 2-3 efter två perioder, snarare 3-1 till Luleå.
Men nu mötte man Frölunda, och det sägs ju att tur är någonting man förtjänar.
Frölunda har uppenbarligen förtjänat sin!

Efter att FHC gjorde 3-4 i sista var det dock aldrig något snack om vilka som var bäst.
Luleå gick på offensiven och Frölunda kunde enkelt utnyttja de blottor som uppstod.

På det hela taget är jag dock mycket nöjd med Luleås insats.
De hade inget att förlora efter förnedringen i Scandinavium senast, och hade som sagt kunnat vinna denna match med lite mindre oflyt (eller mer flyt).

Med gårdagens spel borde Djurgården borta bli en enkel match på tisdag.
Posted Image

#36 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 23 October 2005 - 14:36

Lustigt, andra matchrapporter har mer rapporterat att Frölunda hade det relativt lugnt. Att de trampade in en extra växel vid ställning 3-3 och då hade Luleå inte en suck. ;)

I alla fall, det är en skön styrka Frölunda har, att kunna vinna med komfortabla siffror även när de spelar lite sämre. :thumbsup:

#37 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts

Posted 23 October 2005 - 16:11

Lustigt, andra matchrapporter har mer rapporterat att Frölunda hade det relativt lugnt. Att de trampade in en extra växel vid ställning 3-3 och då hade Luleå inte en suck. ;)

Det kanske beror på att de flesta matchrapporter bygger på ett och samma telegram från TT och inte är skrivna av folk som själva sett matchen?

Hittade detta inlägg i Frölundas forum hos SvenskaFans, skrivet av signaturen "mattias_gbg" (knappast en Lulebo m.a.o.):

Den som säger att FHC spelade bättre än Luleå idag kan inte ha sett matchen.
Vad som dock skiljer lagen åt idag är förmågan att sätta sina chanser. Skall man slå Frölunda kan man inte bränna 2 öppna kassar.
Luleå hade massa chanser och gjorde 3 mål. Frölunda hade 3 chanser men gjorde ändå 6 mål.

Om man gör 6 mål på 3 chanser bör man väl ändå ha en del tur med sig, inte sant? :lol:
Posted Image

#38 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 23 October 2005 - 16:22

Kanske beror på det, men det är ju inte säkert! Frölunda har på senare tid haft en förmåga att spela ungefär precis på den nivå de "behöver", för att sedan dra ifrån. Såg ju inte heller matchen i fråga, men tyckte nog att det var en lite färgad matchrapport. Vissa lag förlorar liksom alltid på grund av otur eller för att de inte kan få igång det där spelet de "kan" enligt fansen. Elfsborg och Liverpool är två andra lag jag kommer att tänka på som ofta får sådana matchkommentarer.

#39 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts

Posted 23 October 2005 - 16:51

Nja, det är klart att mina intryck är färgade av att jag är LHF-supporter, men jag vill inte skylla allt på otur.

När Frölunda gjorde 4-3 gick luften ur Luleå och man var aldrig riktigt nära att komma ikapp.
Luleå gick på offensiven och begick misstag i egen zon som FHC enkelt kunde utnyttja.
DÅ var Frölunda det klart bättre laget.

Men sett i efterhand var det inte där Luleå förlorade matchen.
Det gjorde man i första och andra perioden när man missade många chanser samtidigt som Frölunda fick helt osannolik utdelning.
Sedan är det ju inget snack om att Frölunda är ett bätte hockeylag än Luleå, även om spelet i just denna match inte tydde på det.

Nåväl, jag deppar inte över förlusten.
Efter 8-2-matchen i Scandinavium (som jag också såg) hade jag inte alltför stora förhoppningar.
Då spelade Luleå katastrofalt dåligt och skapade i stort sett ingenting, samtidigt som Frölunda spelade bättre än jag någonsin sett dem (bättre än kvartsfinalserien i fjol).
Nu visade Luleå att de kan bjuda på bra motstånd även mot ett lag som Frölunda, vilket var oerhört viktigt efter några mindre bra matcher mot tippade mittenlag som SSK och Timrå.
Seger mot FHC skulle vara en superbonus, men det är mot lag som Djurgården (tisdag) och MODO (torsdag) som Luleå måste vinna om de ska kunna säkra en slutspelsplats tidigare än vanligt i år.
Posted Image

#40 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts

Posted 25 October 2005 - 15:29

Då bär det strax iväg till Globen för säsongens sjätte livematch! :D

Senaste nytt är att Micke Renberg har magsjuka och stannar hemma, liksom backen Per Savilahti-Nagander som uteblir p.g.a. feber.

Detta innebär att Luleå återigen går runt på fem backar, samt att Machulda flyttas upp till förstakedjan som Renbergs ersättare.
Johan Harju som skulle ersätta juniorkollegan Robin Lindqvist i andrakedjan får nu stanna hemma och vila, och Lindkvist som skulle ha fått vila går i stället in på sin gamla position i den renodlade juniorkedjan.
Harjus plats i andrakedjan tas nu i stället av nyförvärvet och forne djurgårdaren Vladimir Orzagh, som egentligen bara skulle ha följt med till Stockholm som trettonde forward.
Snurrigt värre! :lol:

Ska bli intressant att se om Luleå kan behålla det fina spelet från Frölundamatchen, trots omkastningarna i kedjorna och uppkastningarna av lagkaptenen. ;)

Djurgården saknar enligt uppgift Marcus Kristofferson vid sidan av långtidsskadade målvakten Petter Rönnquist och Kristofer Ottoson som tagit timeout från hockeyn p.g.a. privata skäl.

Övriga matcher ikväll:
Linköping-Brynäs
Leksand-Södertälje
Posted Image

#41 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 25 October 2005 - 21:17

Kul att du ska gå på matchen ikväll! :)

Ska själv försöka se den på Canal+.
Har inte kanalen hemma dock, så det kräver ett besök på ett hak med storbilds-TV.
Får se hur jag gör.

man kunde se den matchen på nätet också.

Mycket tråkig match i Timrå, luleå skapade knappt något bara 13 skott. Förlust 0-2 :(

Idag var jag på globen och såg luleå, förlust igen 0-2.

Inte en enda gång fick jag jubla. :huh: <_<

är mycket besviken att det inte blev några mål.

#42 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts

Posted 25 October 2005 - 22:11

man kunde se den matchen på nätet också.

Inte med Mac. :(
Windows XP krävs.
Fast nu förlorade de ju den matchen, så det var väl lika bra att jag inte såg den.
13 skott lät ju inte roligt.

Idag var jag på globen och såg luleå, förlust igen 0-2.

Inte en enda gång fick jag jubla. :huh: <_<

är mycket besviken att det inte blev några mål.

Ja, jäklar vilken tråkig hockeymatch.
Det kändes som om båda lagen gick på halvfart matchen igenom.
Luleås boxplay som varit så bra de två senaste matcherna var plötsligt under all kritik.
Framåt var det alldeles för omständligt med dåliga avslut.
Att de inte kunde skapa mer än någon halvchans i 6 mot 3 på slutet var ganska symptomatiskt för insatsen ikväll.

Verkar som om det går troll i spelet så fort någon i förstakedjan tvingas stå över.
Först Nordquist och nu Renberg.

DIF var inte mycket bättre än Luleå spelmässigt, men de tog i alla fall vara på sina lägen.

Om Renberg är tillbaka på torsdag vill jag se följande kedjor:

Renberg - Nordquist - Fabricius
Karlsson - Bartecko - Orzagh
Hynning - Koch - Machulda
Harju - Isaksson - Lindquist

Sedan bör man matcha sex backar och sära på paret Fransson/Lindberg (eller Fransson/Savilahti-Nagander) så att de får spela med någon av de mer erfarna backarna.

Roligast ikväll var att se "Stockholms stolthet" locka hela 4 846 (!) personer till Globen. :lol:
Luleåklacken var ju tre gånger så stor som Järnkaminernas lilla ståplatsskara.
Antar att det är därför som DIF:s hjärntrust har hänvisat bortaklacken till balkongen ... så att de inte ska överrösta hemmastå.
Posted Image

#43 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 25 October 2005 - 22:17

Hemma från Cloetta Center Fick se en avslagen första period mellan LHC och Brynäs men andra o tredje var desto bättre :)
till slut en klar seger med 3-0 för LHC :)

Edited by SavedByZero, 25 October 2005 - 22:40.

My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"Jack Bauer"-24

#44 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts

Posted 25 October 2005 - 22:37

Tack LHC, får man väl säga!

Nu har Luleå fortfarande bara tre poäng upp till sjätteplatsen, den dåliga trenden till trots. ;)
Posted Image

#45 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 25 October 2005 - 22:42

Tack LHC, får man väl säga!

Så lite så :D
"Jack Bauer"-24

#46 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts

Posted 25 October 2005 - 22:58

Hittade denna bild från kvällens match i Globen på svenskafans.com:

Posted Image

Det kanske inte framgår av bilden, men nedre delen av klacken utgörs faktiskt av en Djurgårdsflagga, så sektionen är inte så välfylld som den ser ut. ;)

Undrar om Globenfolket börjar ångra att de byggde en ny ståplatsläktare åt Järnkaminerna inför denna säsong?
Posted Image

#47 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 26 October 2005 - 22:59

hehe. jag ska åka till linköping och se Luleå där nu på måndag. :blush: :D tur jag har ett övernattningsställe. :thumbsup:

*jag måste vara tokig* :blush: (i LHF) :P

#48 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 27 October 2005 - 05:32

hehe. jag ska åka till linköping och se Luleå där nu på måndag.

Välkommen till stan! :D
"Jack Bauer"-24

#49 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 October 2005 - 11:43

Synd att Djurgårdens hockeyklack var så liten och att vi Stockholmarne mest ser på Fotboll, inget fel med det, jag gillar Fotboll med och DIF har ju regerat rätt starkt där på sistone. Bra att Killarna har kämpat till sig några segrar nu. Fortsätter med min "Lassila förtjänar att spela i Karjala Cup för Finland" rant. Annars så brukar folk hitta till Globen framåt våren,så har det ofta varit.

Edited by super85, 27 October 2005 - 13:49.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#50 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 October 2005 - 23:25

:thumbsup: Sådärja! seger borta mot HV! :rambo: :ph34r:
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight