King Arthur
Posted 21 July 2004 - 20:33
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 21 July 2004 - 20:38
Posted 30 July 2004 - 20:44
Den var bra , men følgde inte precis den legend jag ær van att læsa LOL
men vem sæger man inte kan se det från en annan synsvinkel också ?
Återkommer senere med lite mera om denna filmen
Flyttar detta topic , ær ju inte længere spoilers
Edited by Forever Xena, 30 July 2004 - 20:46.
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 13 March 2011 - 12:04
Inspirationen för Arthur-legenden måste ju komma någonstans ifrån, och i denna version av legenden so jobbar man runt konceptet att hela legenden bygger på hjältar från britternas romerska era. Det funkar riktigt bra, man implementerar de välkända ingredienserna väldigt bra - en del ikoniska beståndsdelar utelämnas eller formas givetvis. Men det görs på ett bra sätt (sedan förvanskas alltid historia när de långsamt övergår i legender så viss logik finns i det). Bra skådespelare med viss naturlig kemi sinsemellan gör det här till en riktigt trevlig tripp in i legenderna och myternas värld. Visuellt så känns det bra - här och där känns cgin lite för tydligt men överlag så funkar de visuella effekterna bra. Överlag så är det bra kostym och rekvisita också, någon nämnde Stellan Skargårds skägg som väldigt överdrivet; jag säger Cynrics axelvaddar är inte av denna världen.
Edited by XC, 13 March 2011 - 12:08.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)