Jump to content

Photo

Vilken film?

• Please log in to reply
33 replies to this topic

#26 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 03 January 2006 - 15:10

Ah, nej, det är dött på den fronten. Skall dock ta nya tag under detta nya år, när julmaten lagt sig lite...
I love the smell of napalm in the morning

#27 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 08 January 2006 - 08:48

Jag minns att SVT under andra halvan (eller mitten) av 80-talet visade ett litet gäng ryska och/eller polska sf-filmer. De var lite märkliga. Kan det vara någon av dem?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#28 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 08 January 2006 - 13:21

Det låter helt troligt. Det var i den perioden jag såg filmen på svt, och något säger mig att det just inte var en engelskspråkig film. Tyvärr så har jag inte gjort fler framsteg än så. Kan det finnas något sätt att kolla upp vilka sci-fifilmer svt kört på sina kanaler?

#29 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 January 2006 - 14:29

Mejla och fråga.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#30 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 09 January 2006 - 19:09

Du har kanske redan tänkt på det här men en keyword-sökning på imdb brukar funka bra. Så har jag hittat en hel del bortglömda filmer. :) Kan ju räcka med att man kommer ihåg nån enstaka företelse från filmen.

Edited by zaphod, 09 January 2006 - 19:09.

#31 Gabber

Gabber

Cadet First Year

• Members
  • 2 posts
  • Interests:Öl

Posted 07 February 2006 - 18:24

Filmen du söker heter "Sexmisja" eller Mission Sex på svenska. Den är kultförklarad i Polen där den är inspelad och en av mina absolut härligaste barndomsminnen när det gäller sci-fi-film.

Sexmisja

:)

#32 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 07 February 2006 - 18:46

Wow, det verkar verkligen vara den filmen, en polsk sci-fi-film med riktigt högt betyg på IMDB.... blir ju bara ännu mer spännande att få leta upp den och se den igen nu. "This movie has a lot of nudity" - det låter riktigt, vill minns mkt av dne varan!!!

Tack så hemskt mkt för allas bidragande att lösa denna filmgåta som jag ruvat på i säkert 20 år!
Och ett speciellt tack till dig Gabber!!!! Nu kan jag dö lugnt! :D

Har även kollat nätet efter denna film nu, den visades i SVT 1987-01-31 under ett sci-fi-tema de hade då.
19 år sedan alltså...

Edited by Ned Flandiddelianders, 07 February 2006 - 18:54.

#33 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 February 2006 - 18:53

Välkommen Gabber! Kul att du kunde lösa gåtan! :)

Hette tydligen: Uppdrag Sex på svenska.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#34 Gabber

Gabber

Cadet First Year

• Members
  • 2 posts
  • Interests:Öl

Posted 07 February 2006 - 19:41

"Uppdrag sex" var det ja, haha.

Råkade snubbla in här när jag letade efter titlar på intressanta sci-fi filmer jag inte sett. Tänkte ge en hjälpande hand... ;)

Tack för välkomnandet!

Appråpå glömda filmer och minnesbilder från när man var liten, ni kanske kan hjälpa mig...

Jag kommer ihåg en märklig sci-fi-film eller kortfilm som var delvis animerad, delvis riktig. Jag kommer inte ihåg vad den handlade om eller vad den hette men i en scen flyger det omkring massor av varmkorv som huvudrollsinnehavaren äter "i luften". Han har för övrigt skägg och glasögon, liknar ungefär Peter Jackson fast typ, 50 kilo lättare. I en annan scen så är han inlåst i en tortyrkammare som är kopplad till två animerade drakar på var sida som fiser tills det blir grönt i kammaren. Denna bild har etsat sig fast i mitt minne och var jag än frågar så verkar folk känna igen den men vet inte vilken det är. Den är också från 80-talet (tror jag) :unsure:

Något nån härinne känner till?

Edited by Gabber, 07 February 2006 - 19:42.