Jump to content

Photo

Rambo 4 - Komplett med Stallone

• Please log in to reply
87 replies to this topic

#26 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 May 2007 - 09:17

New John Rambo Photos! - ComingSoon.net

Las Horas Perdidas has posted two offficial stills of Sylvester Stallone in John Rambo, coming to theaters next year. In the film, renegade Vietnam War veteran John Rambo comes out of retirement as a boat repairman in Bangkok to track down missionary aid workers who have disappeared in the jungles of impoverished Myanmar.

[img]http://imgred.com/tn/http://www.lashorasperdidas.com/wp-content/uploads/2007/05/john-rambo-sly-stallone-2.jpg[/img] [img]http://imgred.com/tn/http://www.lashorasperdidas.com/wp-content/uploads/2007/05/john-rambo-sly-stallone-1.jpg[/img]

Edited by XC, 17 May 2007 - 09:17.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#27 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 May 2007 - 14:57

Han ser fortfarande lika cool ut. :thumbsup:

Det man ser på bilderna känns verkligen som :rambo:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 May 2007 - 16:38

Faktum är att han för första gången faktiskt ser cool ut och inte löjlig. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#29 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 20 May 2007 - 02:50

"Trailer".. (Egentligen ett hopklipp för att visa distrubitörer och sånt i Cannes) :)

Mindre version: http://www.firstshow...eature-trailer/

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#30 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 May 2007 - 03:50

Men herregud... det är ju en splaterfilm. :P Jag har då inte sett så mycket splatter sedan The Lamp.
Visst ska Rambo (Filmerna) vara brutal... men så HÄR brutal?
Men det blir säkert bra i slutändan och jag tror en hel del blir bortklippt.
Utöver det så verkar filmen bli riktigt bra. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#31 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 May 2007 - 15:20

Det blir nog bra det här, Julie Benz ska ju vara med :wub:

Winter is Coming

#32 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 May 2007 - 15:40

Ska hon? :o

Nu måstej ag se den här filmen :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#33 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 20 May 2007 - 16:26

Jäklar vad våldsam den här kommer bli :o

Den har tycks ha en bra story också till skillnad från tvåan och trean.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#34 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 21 May 2007 - 11:45

Mängden grafiskt våld hintar om att fyran har en viss självmedvetenhet om de tidigare delarnas tidstypiska 80-talsatmosfär: en kolonial, Reaganistisk våt dröm där den ädle, civiliserade vilden ger sig in i djungeln för att rensa upp bland det ogudaktiga patrasket. Eller så kanske den likt föregångarna bara försöker estetisera och rättfärdiga denna världsbild i syn av det rådande geopolitiska läget. Återstår att se vilket men denna faktor lär nog avgöra ifall filmen blir något att komma ihåg eller bara äckligt anakronistisk. Man får hoppas att gubben Stallone har funnit tid att ägna sig åt lite självreflektion på gamla dar.

#35 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 21 May 2007 - 12:05

Med tanke på hur bra Rocky Balboa blev (och som blev rätt sågad innan någon ens sett en bildruta av filmen) så finns det viss risk att Stallone har gjort just det...

:P

Låt mig gissa att filmen inte kommer att bli PG-13 i USA... Bara en känsla jag har.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#36 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 July 2007 - 15:06

New John Rambo Photos - ComingSoon.net
Till bilderna

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#37 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 18 July 2007 - 19:15

Boken visar ju med all tänkvärd tydlighet vilket psykfall Rambo är. Tex första gången som han ser poliskomisarien (Sheriffen?) så ser han en utmärkelse (militär sådan) och börjar genast på och klura vilket det kan ha varit.

Vet inte om man kanske hade svårt med att överföra det till film, eller om man het enkelt struntade i det. Och sedan som sagt om jag tolkade det rätt så dör John Rambo i boken !

Det stämmer

Och om jag minns rätt, spelade de in de båda alternativa sluten till den första filmen, men valde bort det (bättre) som följde boken. :( Resten är, som man säger, historia...

Minns också boken som j-ligt bra när jag läste den (iofs för 20+ år sedan det också). Betydligt mer trovärdig story och huvudperson.

Edited by Fiskrens, 18 July 2007 - 19:17.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#38 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 July 2007 - 19:38

Den historia jag hört är att man skrev om slutet för att kunna göra en uppföljare (man hade vitring på kosing) - och sedan i princip tvinga original författaren och skriva uppföljaren. (Men det är bara vad jag hört, IMDb skriver bara Morell under karaktärer på tvåan).

Kirk Douglas was originally cast to play Colonel Samuel Trautman. Because of script issues (Kirk wanted Rambo to die at the end, as in the novel), he dropped out of the film and Richard Crenna was cast at the last second.
(Källa)

SPOILER: Another ending, where Rambo commits suicide, was filmed, but test audiences found that conclusion to be too depressing, so the script called for Rambo to live, hence the sequels. (Källa)

fqq5BYam.jpg

#39 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 18 July 2007 - 19:51

Kanske lite för tidigt redan nu, men till 5:an räknar jag helt och fullt med att dom rullar ut en lätt dement Rambo från gruppboendet och skickar iväg honom på ett sista uppdrag bakom fiendens linjer, beväpnad endast med ett korsordslexikon och en förstorad prostata. "Murdock... I'm coming to get YOU!"

Men jo, det ser faktiskt hyfsat ut ändå om man går på bilderna... mot alla odds.
Climbing to the Moon...

#40 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 19 July 2007 - 21:13

Trailern var också riktigt bra. Lite väl splattrig bara.

Ska jag vara ärlig så tycker jag det var bra att de bytte slut på första filmen. För annars så hade vi inte fått uppföljare som jag tycker var riktigt bra.
-Sora, Kingdom Hearts

#41 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 20 July 2007 - 14:37

Trailern var också riktigt bra. Lite väl splattrig bara.

:lol2: Såg det just och jo, milt uttryckt - gammal god, smått pervers overkill. Och om jag kan min Rambo så är det här bara början.

Cobra 2 då 2008-09, för att runda av retrovåldspiralen.
Climbing to the Moon...

#42 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 08 September 2007 - 09:20

New John Rambo Trailer! - ComingSoon.net

Edit: Mycket blod blev det...

Edited by XC, 08 September 2007 - 09:29.

fqq5BYam.jpg

#43 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 08 September 2007 - 14:08

"You know what you are, what you're made of, war is in your blood"

Klart att det blir motigt när han är så negativ... Gäller att bryta tankemönstret, få nya perspektiv. Tänk puppy-fluff istället för "war", ta med en hink ut i djungeln, kanske plocka lite lingon och göra en smarrig kaka? Lingonkräm? Behöver inte alltid ha med sig Ak4:an, ibland är det ok att bara ta en promenad.
Climbing to the Moon...

#44 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 October 2007 - 20:25

[img]http://imgred.com/tn/http://www.canmag.com/images/front/lap2007/johnramboposter1.jpg[/img] <<-- Det finns en större bild...
John Rambo Poster! - CanMag

(Sedan får man bedömma själv hur tillförlitlig en poster dom först dök upp på en rysk film-sida kan vara. :P )

Edited by XC, 06 October 2007 - 20:25.

fqq5BYam.jpg

#45 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 07 October 2007 - 23:11

Jag själv väntar verkligen på den här filmen. Rocky Balboa var klart godkänt,som en perfekt avslutning på Rocky filmerna, nu säger jag inte att vi behövde Rocky II ,III ,IV och V ,men tyckte att Rocky Balboa var fin.Och den fick rätt bra kritik.

Rambo ska vara råbrutalt och precis som den där promo-trailern är, hoppas att filmen är lika brutal när den släpps, tror att den där mängden av splatter skulle ge en NC-17 rating i USA,och då gissar jag att den bantas till R och den riktiga versionen släpps först på DVD.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#46 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 October 2007 - 13:03

Jag är rätt tveksam till att denna film kan bli lika bra som dom tidigare till viss en del var. Jag tycker t.ex. inte alls att Rocky Balboa fungerade och var ett bra exempel på att man ska låte vissa filmserier vila i frid.

#47 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 08 October 2007 - 17:52

Jag är rätt tveksam till att denna film kan bli lika bra som dom tidigare till viss en del var.

Hur menar du?, jag är stolt ägare av DVD boxen med Rambo I-III men har svårt att se dem som specielt bra filmer. Underhållande? ja, kul? you bet!. Men inte är de några benchmarks innom actiongenren som t ex Die Hard var på mitten av 80-talet och första Bourne filmen var för några år sedan. Jag tycker att konceptet med den första First Blood filmen är underbar. Krig gör dåliga saker med en människa. Den har liksom en fin poäng, och sen för övrigt är det kul att se en tränad militär göra elaka fällor till småfeta och korkade amerikanska småstadsnutar. Filmen skulle vara riktigt bra,men scenen med den gråtande Rambo sabbar det alltid för mig.Känns bara fejk. Sen är den andra och tredje helt vanlig 80-tals action med närbilder på starka manskroppar och en J*vla massa skjutande och sprängande av saker. Tycker att brutaliteten i den nya känns uppfriskande och vågad. Jag är inte besatt av splatter eller nånting, har aldrig gillat splatterfilmer,men krig är våldsamt och fult och brutalt. Tycker att det är bra att Stallone betonar detta.

Jag tycker t.ex. inte alls att Rocky Balboa fungerade och var ett bra exempel på att man ska låte vissa filmserier vila i frid.

Ja alla tycker ju olika,jag tyckte att det var en fin avslutning på en filmserie som haft sina höjdpunkter och riktigt låga stunder. En fin liten film som jag och biopubliken verkligen gillade. Har aldrig upplevt sånt skrikande och hejande på en biograf. Jag ogillar feelgood-filmer i allmänt,men det är något med Rocky som är ett undantag. Rent kritikermässigt och publikmässigt så var ju filmen också en hit. Men som sagt,alla får ju tycka som de vill.
Batman Begins

The Dark Knight

#48 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 08 October 2007 - 21:00

Jag är rätt tveksam till att denna film kan bli lika bra som dom tidigare till viss en del var. Jag tycker t.ex. inte alls att Rocky Balboa fungerade och var ett bra exempel på att man ska låte vissa filmserier vila i frid.

Jag tycker snarare tvärtom när det gäller Rocky 6.
De flesta Rocky filmer var ganska dåliga (med undantag av ettan och fyran)
Men med Rocky Balboa fick Rocky som filmserie en värdig och bra avslutning.
När det gäller Rambo tror jag på en liknande effekt. Det som kommer att explodera mest, bäst och störst på bioduken 2008 tror jag blir Rambo 4 :D

Winter is Coming

#49 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 08 October 2007 - 23:29

De flesta Rocky filmer var ganska dåliga (med undantag av ettan och fyran)
Men med Rocky Balboa fick Rocky som filmserie en värdig och bra avslutning.

Jag håller med %100 med dig här. Mina favoriter är just ettan för att det är en fin film, fyran för att den är så överdriven och filmen i stort sätt är en 90 minuter lång 80-tals musikvideo och med en värdig avslutning.
Batman Begins

The Dark Knight

#50 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 October 2007 - 13:27

Det är så enkelt som den personliga smaken som spelar in här. Jag tror att dom får svårt att få Rambo 4 att bli lika bra som t.ex. del 1 var när den kom. Stallone har ju IMO inte gjort något bra på år och dagar och jag har svårt att se hur han skulle kunna göra det den här gången heller. Sedan har det gått så många år sedan dom bästa filmerna i Rambo och Rocky-serierna kom att det är så mycket som hunnit hända. Smaken har förändrats hos mig, filmerna har blivit annorlunda, skådespelare har förändrats både till det bättre och sämre. Filmer som t.ex. Rambo 1 och Rocky 1 görs inte längre utan är filmer från en svunnen tid och med dagens mått mätt så tror jag knappast att man kan få kommande Rambo filmen att bli lika bra som tidigare.

Men det är ju kul att ni ser fram emot den. :)