Jag är rätt tveksam till att denna film kan bli lika bra som dom tidigare till viss en del var.
Hur menar du?, jag är stolt ägare av DVD boxen med Rambo I-III men har svårt att se dem som specielt bra filmer. Underhållande? ja, kul? you bet!. Men inte är de några benchmarks innom actiongenren som t ex Die Hard var på mitten av 80-talet och första Bourne filmen var för några år sedan. Jag tycker att konceptet med den första First Blood filmen är underbar. Krig gör dåliga saker med en människa. Den har liksom en fin poäng, och sen för övrigt är det kul att se en tränad militär göra elaka fällor till småfeta och korkade amerikanska småstadsnutar. Filmen skulle vara riktigt bra,men scenen med den gråtande Rambo sabbar det alltid för mig.Känns bara fejk. Sen är den andra och tredje helt vanlig 80-tals action med närbilder på starka manskroppar och en J*vla massa skjutande och sprängande av saker. Tycker att brutaliteten i den nya känns uppfriskande och vågad. Jag är inte besatt av splatter eller nånting, har aldrig gillat splatterfilmer,men krig är våldsamt och fult och brutalt. Tycker att det är bra att Stallone betonar detta.
Jag tycker t.ex. inte alls att Rocky Balboa fungerade och var ett bra exempel på att man ska låte vissa filmserier vila i frid.
Ja alla tycker ju olika,jag tyckte att det var en fin avslutning på en filmserie som haft sina höjdpunkter och riktigt låga stunder. En fin liten film som jag och biopubliken verkligen gillade. Har aldrig upplevt sånt skrikande och hejande på en biograf. Jag ogillar feelgood-filmer i allmänt,men det är något med Rocky som är ett undantag. Rent kritikermässigt och publikmässigt så var ju filmen också en hit. Men som sagt,alla får ju tycka som de vill.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight