Jump to content

Photo

Farsan i Telia-reklamen

• Please log in to reply
33 replies to this topic

#26 Danzleiy

Danzleiy

Cadet First Year

• Members
  • 5 posts

Posted 27 December 2005 - 13:50

Nån som vet var de spelar in de där reklamerna? Jag började misstänka att det var i närheten av Sandviken, där jag bor, när jag såg en där pappan satt på bussen med en laptop och busschauffören ropade "Jaha, har du slutat jobba?", med något som lät som sandviksmål. Fast det är klart, jag kan ha fel...

En sak som iofs är lite off topic är att när de visade Liar Liar på femman för nåt tag sen så blev min farsa övertygad om att grabben som spelar Jim Carreys son i den filmen samma en som är lillebrorn i Telia-reklamerna. Han menade att de flesta reklamer brukar ju ändå vara såna som spelas in utomlands och sen dubbas till svenska. Ibland undrar jag hur jag står ut med den människan... :rolleyes:

Hej allihopa som undrar var telias reklamfilmer utspelar sig nånstans. Det är nämligen här där jag bor i "Sveriges närmaste stad" Enköping. Pappan i filmerna heter egentligen Roland Nordqvist som för övrigt var redaktör på gratistidningen "Söndagstidningen" som nu är nedlagd. Tjejerna som förekommer regelbundet i reklamfilmerna heter Angelica Klarbo (den blonda, som också blev Enköpings Lucia 2005) och Angelica Zetterström (dottern). Den lilla killen som är son/bror i filmerna vet jag däremot ingenting om.

Hoppas detta inlägg klarade upp några frågetecken.

Edited by Danzleiy, 27 December 2005 - 16:01.

#27 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 27 December 2005 - 13:52

värst vad du kan ^_^
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#28 Danzleiy

Danzleiy

Cadet First Year

• Members
  • 5 posts

Posted 27 December 2005 - 13:57

värst vad du kan ^_^

Nästan varenda Enköpingsbo vet det här. Det är en liten stad, nästan så att alla känner alla.

#29 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 27 December 2005 - 15:41

Älskar desa reklamfilmer... här har farsan en egen hemsida;
http://www.rollo.k-w...&customID=18021
I love the smell of napalm in the morning

#30 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 27 December 2005 - 20:15

fan vad coolt med telia-farsans hemsida :D
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#31 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 27 December 2005 - 22:34

nej men... Hahaha!!! Guuuud va kul!
Posted ImagePosted Image

#32 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 28 December 2005 - 22:16

Egentligen helt off topic, men eftersom det rör sig om reklam stoppar jag in det här:

Såg just en trailer på tv för kommande ICA-reklamfilmer nästa år, med kommentarer av typen "Hur ska det gå för Stig?" och liknande ... :lol: :lol: :lol:

Reklambyrån som skapat ICA-reklamkonceptet är genier! :thumbsup2:

Undrar om det är samma som gjort Telias koncept eller om det bara är copycats? :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#33 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 28 December 2005 - 22:37

Ha ha, jag såg också trailern. Jepp, de som skapat ICA-reklamfilmerna har koll på läget! Genialt med en kontinuerlig "handling" där man får följa några jobbarkompisar i en ICA-butik, och deras liv å öden, har aldrig sett nån sån reklamfilmsserie förut! Gillar verkligen Telias också, som kör på samma koncept!
I love the smell of napalm in the morning

#34 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 29 December 2005 - 02:33

tror knappast att telia och ica har samma snubbar, det är annorlunda stil på dem. i telia är de bara underliga, men ändå helt normala, medan i ica är det så oexisterande det går. t.ex. när han den där killen lämnade "serien" och försvann utanför studion :P
The sky's the limit.

Jon var namnet: