Jump to content

Photo

Revelations premiär 28/12 TV 3

• Please log in to reply
37 replies to this topic

#26 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 29 December 2005 - 08:48

Men att ljudet är helt osynkat med bilden märktes direkt.

Märkte också det, men det verkade ha blivit fixat efter reklamen.

Det var ungefär så långt som jag kom i mitt tittande, efter det somnade jag. :blush:

Fast jag hade satt videon på inspelning också, kanske tittar på det senare idag. Av det lilla jag såg verkade serien sådär och det jag läst om den verkar heller inte så bra, men jag borde ge den en chans till.

#27 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 29 December 2005 - 14:25

Jag tyckte inte det här var någon höjdare...jag ska nog se det nästa vecka också, för att se om det blir bättre...Annars tror jag att jag struntar i den här serien. Jag ska ge Prison Break en chans på måndag i alla fall :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#28 Tash

Tash

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 56 posts

Posted 05 January 2006 - 00:12

Jag tycker inte om tempot i serien, som är alldeles för snabbt. Jag vill ha mystik och stigande action. Här startar allt så häftigt att man får känslan av att man missat minst ett avsnitt... och sedan ramlar handligen iväg i full karriär, allt till en malande John Rhys-Davies. Serien utgår hela tiden från handligen, därför blir också karaktärerna ganska ihåliga. I den mån vi får lära känna dem, så är syftet hela tiden att förklara och driva berättelsen vidare. Inte att vi ska komma dem närmre som individer.

Teologiskt känns den väldigt anpassad till en skräpkultur som vill ha snabba, enkla, rör. Jag är intresserad av teologi, och hyfsat insatt (dock ej troende) och som jag ser det borde det gå att få ur mer mystik och spänning än så här. Inte heller tycker jag om detta hamrandet om att våran samtid vore så rent förbannat kaotisk och "on the edge". Eftersom man inte hittar på något eget scenarie faller det på att världen idag - trots terrorism och annat hemskt - historiskt sett är ganska stabil. Den som vill byta dagens tillvaro med den som var för 500 år sedan, eller så, får väl invända här...
Tyvärr matas vi av media - och övrig information - om allt negativt, att man lätt hänt kan få uppfattningen att vi står inför Harmagedon....... Vilket inte stämmer. Titta bara - och jämför med - 1900-talets inledande 46 år!

Kanske kunde man säga att det är rimligt att Bill Pullman ser sliten och trött ut - med tanke på hans hemska förlust, menar jag? Tyvärr spelar han också slitet och trött. Eller om det är manuset? Jag kan faktiskt inte säkert säga. Trött är han i vart fall.

Hyfsad underhålling för stunden.
”Shit, Bubba Ho-tep comes out of that creek bed, he’s going to come out hungry and pissed. When I try to stop him he’s going to shove this painted can up my ass and he’s going to shove me and that wheelchair up Jack’s ass” - Elvis ”Sebastian Haff” Presley

#29 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 05 January 2006 - 01:32

Håller med Tash. Det här är inte vad det kunde vara, om det vore hopkommet med lite mera omsorg och kvalitetskänsla.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#30 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 05 January 2006 - 07:10

Känns inte som en direkt oumbärlig serie detta, efter andra avsnittet.
Verkar inte finnas någon tid för karaktäruppbyggnad och fördjupning av intrigen, utan det går verkligen undan. Ser ut som de försökte pressa in en fullsäsongserie i en sexavsnitts miniserie på något sätt.
Den enda riktigt intressanta karaktären,och som sticker ut lite, är Isaiah Haden, satanisten.
Bill Pulman verkar felcastad, gör inget extra.
Tittar på de fyra återstående avsnitten iallafall...
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#31 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 05 January 2006 - 08:26

Nej denna serie er inte för mig :(

Klarede i princip bara se ungefäre en halv timme , sen var min koncentration bortblåst.

Tyckte absolut inte den var spännande på nåt sätt.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#32 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 January 2006 - 13:27

Nej denna serie er inte för mig :(

Klarede i princip bara se ungefäre en halv timme , sen var min koncentration bortblåst.

Tyckte absolut inte den var spännande på nåt sätt.

Precis så tyckte jag också, har i princip inte hänt ett jota på 2 avsnitt. Både Bill Pullman och hon som spelar nunnan är helt fel i sina roller speciellt Pullman.

Winter is Coming

#33 Tash

Tash

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 56 posts

Posted 05 January 2006 - 13:59

Själv är jag inte säker på huruvida det är Pullman som är fel för rollen, eller om det handlar om dålig regi? Jag, som sett hela serien, anser i vart fall att man tagit en åtta avsnitt lång miniserie och tryckt ihop den till sex, därav alla snabba klipp (i bästa MTV-stuk) och tvära kast. Jäktigt och stressigt, och man ges inte många stunder till egen eftertanke till någonting.

En sista sak jag vill kommentera är bruket av alla billiga schabloner... Jag menar: Katter och Getter... och de Onda är verkligen Onda, och går att känna igen på långt, långt avstånd.

Nu har jag gnällt nog *grin*

Edited by Tash, 05 January 2006 - 14:00.

”Shit, Bubba Ho-tep comes out of that creek bed, he’s going to come out hungry and pissed. When I try to stop him he’s going to shove this painted can up my ass and he’s going to shove me and that wheelchair up Jack’s ass” - Elvis ”Sebastian Haff” Presley

#34 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 05 January 2006 - 14:13

Jag har mest suttit och klurat på alla bibelcitat de slänger in för att visa på någon slags koppling till seriens handling. Det gäller egentligen alla såna här serier och filmer... citaten är så lösryckta att de inte borde kunna tolkas som en enhetlig profetia - om ni förstår vad jag menar. Det stör mig, liksom att Pullman inte är sitt vanliga underbara jag i denna serie. Nunnans ständiga predikande stör mig. Det enda som gör serien värd att se är mysteriet med ungen... är han Kristus eller Satan???
Posted ImagePosted Image

#35 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 20 January 2006 - 14:21

Är det bara jag som har fortsatt titta på denna serie? Jag tycker den är ganska bra, fast ibland är den ganska brutal och fånig...Helt klart sevärd i alla fall!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#36 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 20 January 2006 - 14:27

Jag slutade titta efter två avsnitt. Det var så inte min grej ...
Support your local search and rescue unit - get lost.

#37 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 20 January 2006 - 18:57

Jag slutade titta efter två avsnitt. Det var så inte min grej ...

Jag tyckte att första avsnittet var ganska uselt och rörigt, men nu är det mycket bättre :D

last.fm Filmtipset

#38 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 20 January 2006 - 18:58

Min mamma tittar på den så jag kollar med ett öga... men den var inte så bra som jag hoppades att den skulle vara :( Trodde det skulle precis min grej - men det var det inte. Sen kanske jag inte kunnat ge den en ärlig chans för att jag haft fullt upp med min magisteruppsats *puh*
Posted ImagePosted Image