Jump to content

Photo

AvP2: Alien Vs. Predator 2 (Requiem)

• Please log in to reply
111 replies to this topic

#26 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 25 August 2007 - 16:05

Och ettan borde inte ha gjorts av en klåpare som Anderson.

Är han en så dålig regissör?
Har inte så stor koll på vilka filmer han gjort, men jag har för mig att han gjorde Resident evil och den gillade jag :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#27 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 August 2007 - 16:11

Har inte så stor koll på vilka filmer han gjort, men jag har för mig att han gjorde Resident evil och den gillade jag :)

Nja, Soldier och Mortal Kombat är filmer han gjort som är mindre bra om man säger så.

Winter is Coming

#28 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 August 2007 - 16:39

De här filmerna borde ha utspelat sig i rymden. Och vi borde ha fått veta mer om de två raserna, annat än hur de dödar varandra.

Jag tycker man lärde sig jättemycket om Predator. Man fick t ex veta att Predator använder Aliens som test för unga krigare.
Man fick veta hur företaget kunde känna till Aliens innan Alien 1. Om du minns så hände de händelserna i första filmen för att företaget ville ha en Alien. Hur kunde de någonsin känna till dem om det inte funnits en insident tidigare?
Aliens var ett biologisk vapen skapat av en urgammal ras, hur kunde Predator ha jagat dem när de enda exemplaren fanns i skeppet i Alien 1-2 och det konstateras mycket tydligt att alla andra är totalt utrotade? Givetvis så måste de ha haft tillgång till dem på något sätt så varför inte i ett tempel på Jorden?
Sedan så har ju inga Predator filmer utspelat sig i rymden och igentligen var det bara Alien 1 och 4 som utspelade sig i rymden då de andra 2 utspelade sig på en planet, bara inte på Jorden.
Och ang. det där med att Alien filmerna handlade om att stoppa Aliens från att nå Jorden och att där redan finns en drottning? Jo visst, men det 1) vet de inte om och 2) Drottningen ligger infrusen på havets botten vid det laget. Om nu en Alien kan överleva i så många hundra år.

Nja, Soldier och Mortal Kombat är filmer han gjort som är mindre bra om man säger så.

Soldier har jag inte sett men Mortal Kombat var ju bra. (Fast 2:an suger, men den hade han inget att göra med)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#29 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 25 August 2007 - 17:54

AVP filmerna för mig är totalt storylösa men för mig kul att se pga dom är snyggt gjorda.
"There once was a man from Nantucket..."

#30 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 25 August 2007 - 18:56

Mortal Kombat är nog den bästa TV-spelsfilmen som gjorts.. :D

Event Horizont och Resident Evil (första) är också väldigt bra.

Andra Resident Evil är rätt crappy och andra Mortal Kombat-filmen är urusel. Men å andra sidan så regisserar inte Anderson dem.

Soldier är inget vidare, vilket förvånar mig, med tanke på att den är skriven av samma screenwriter som skrev Blade Runner (och de två filmerna utspelas i samma universum)

Min åsikt är att Paul W.S. Anderson har fått lite oförtjänt dåligt rykte. Största problemet med AvsP är ju att den inte är "R"-rated, men det är ju snarare filmbolagets fel. Lägre rating = fler som ser filmen.

AVP filmerna för mig är totalt storylösa men för mig kul att se pga dom är snyggt gjorda.

Beror väl lite vad man förväntar sig av en film som går ut på att två påhittade utomjordiska monster skall slåss.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#31 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 25 August 2007 - 19:02

...Soldier är inget vidare, vilket förvånar mig, med tanke på att den är skriven av samma screenwriter som skrev Blade Runner (och de två filmerna utspelas i samma universum)...

Det var som sjutton! :blink:
Hade jag ingen aning om... Iof vääääldigt länge sen jag såg filmerna, men finns det kopplingar eller liknande? Name-drops eller liknande? Referenser till händelser i respektive film?

Som sagt, väldigt längesedan jag såg filmerna.

#32 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 25 August 2007 - 19:24

Mja, den enda som framgick av filmen var väl:

David Peoples, who co-wrote Blade Runner and wrote the 1998 film Soldier, has said that Soldier is intended to be what he calls a "sidequel" to Blade Runner. Soldier takes place in the same fictional universe, and the spinners used in Blade Runner are also used in Soldier. However, Soldier is an informal sequel as it was never formally approved by the Blade Runner partnership, which owns the rights to the Blade Runner universe.

http://en.wikipedia....ki/Blade_Runner

Och:

It was written by David Peoples, who co-wrote the script for Blade Runner. By his own admission, he considers Soldier to be a "sidequel"/spiritual successor to Blade Runner.[1] It also obliquely references various elements of stories written by Philip K. Dick (who wrote the novel Do Androids Dream of Electric Sheep?, on which Blade Runner is based), or film adaptations thereof.

http://en.wikipedia..../Soldier_(film)

Peoples gick vidare och skrev "Twelve Monkeys" med frugan.

http://en.wikipedia..../Twelve_Monkeys

//Peak

sixty six."

#33 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 25 August 2007 - 21:29

Allt i trailern såg klart mycket snyggare och bättre än i första AvP. Jag håller med om att kontinuiten är redan helt uppf*ckad tak vare "ettan".

Kan tänka mig att se den här. Speciellt för att den inte är "snäll mot kidsen" som första.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#34 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 25 August 2007 - 21:50

Beror väl lite vad man förväntar sig av en film som går ut på att två påhittade utomjordiska monster skall slåss.. :P

Nog kan du hålla med om att det kunde har gjorts mycket bättre.
"There once was a man from Nantucket..."

#35 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 25 August 2007 - 23:39

Jo, men det är mycket som kan göras bättre. Alien 1-2 är ju bättre än AvP (även om AvP nog är bättre än 3:an (bioversionen, den långa versionen är faktiskt bra) och 4:an). Så allt går att göra bättre.

//Peak

sixty six."

#36 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 August 2007 - 05:01

Sedan så har väl varken Alien eller Predator filmerna så värst mycket story heller (Utom Alien 4 då).
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#37 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 26 August 2007 - 15:43

Jag blev välldigt arg när jag såg den första AvP filmen pga att det hela utspelade sej i en så pass kall miljö.

Om ni kommer ihåg Predator filmerna så kom predators endast till välldigt varma miljöer eftersom dom uppenbarligen var kännsliga för kyla detta har dom tydligen helt skippat i den första AvP filmen.

Har dock inte sett trailern för den andra AvP filmen och vet inte om jag kommer göra det heller...

#38 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 26 August 2007 - 17:02

Jag blev välldigt arg när jag såg den första AvP filmen pga att det hela utspelade sej i en så pass kall miljö.

Om ni kommer ihåg Predator filmerna så kom predators endast till välldigt varma miljöer eftersom dom uppenbarligen var kännsliga för kyla detta har dom tydligen helt skippat i den första AvP filmen.

Har dock inte sett trailern för den andra AvP filmen och vet inte om jag kommer göra det heller...

Ge den en chans iallafall :rambo:

#39 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 26 August 2007 - 17:11

Jag har för mig att templet hade en speciell varmekälla men det kan vara som jag har fel för mig. Eller så var det helt enkelt en del av testet för de unga krigarna att även kunna jaga i kyla.
-Sora, Kingdom Hearts

#40 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 27 August 2007 - 13:00

Nej dom sa ingenting om någon värekälla vad jag kan komma ihåg och dessutom så slåss dom ju mitt ute i snön senare i filmen.

Jo visst kan det vara ett test för unga krigare att jaga i kyla men då borde man ha sett någon tendens till att dom faktiskt är kännsliga för kyla tycker jag.

#41 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 27 August 2007 - 14:14

Det visades ju att A(nta?)rktis från början var ett tropiskt område, när killen läser runorna, och vi får ju se hur invånarna gick runt i stort sett nakna, så man kan ju iaf anta att det var ganska så varmt där från början. Sen var de väl för lata för att flytta drottningen efter att allt utplånats av bomben och kanske skyller på att de ska lära deras unga att strida i kylan.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#42 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 August 2007 - 15:32

Så var det. Där hade varit tropisk värmde. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#43 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 27 August 2007 - 16:13

För miljoner år sen. När människornas föregångare sprang och hade sig på Afrikas savanner och ingen hade satt fot på den antarktiska kontinenten. :rolleyes:

Edited by Mjolnir, 27 August 2007 - 16:16.

#44 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 August 2007 - 16:55

Predator har ju rest till jorden sedan dinosaourernas tid. Och givetvis så plaserar de ju sitt tempel där inga inteligenta varelser fanns och fraktade väl sedan dit så många de behövde. ;)

Edited by Crusader, 27 August 2007 - 16:57.

-Sora, Kingdom Hearts

#45 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 27 August 2007 - 19:50

Wow, filmen ser ju fan.... bra ut! I alla fall intressant åtminstone

Blodet är tillbaka, aliensarna verkar se ut som de ska se ut, det verkar till och med som att filmmakarna använder de gamla alienslätena, filmen ser snyggt fotograferad ut och allt.

Jag är imponerad. Tufft! Det här ser järnvägar bättre ut än WS Andersons film. Den här filmen ska jag ta och hålla ett öga på
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#46 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 27 August 2007 - 21:44

Är detta en direkt fortsättning på förra AvP-filmen eller är den fristående?

#47 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 August 2007 - 23:31

Ingen som vet. Är det en direkt fortsättning så är det väl skeppet från första filmen som krashar efter att Predalien kom lös. Men tjejen från ettan kommer inte vara med iallafall.
-Sora, Kingdom Hearts

#48 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 September 2007 - 13:15

International Look at Aliens vs Predator: Requiem

Trailer finns att se via denna länk.

#49 Cartman

Cartman