Jump to content

Photo

Diskutera Årets Film 2005

• This topic is locked This topic is locked
109 replies to this topic

#26 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 05 March 2006 - 18:38

hmm...känns som sin city kom 2004 men kom den 2005 var den självklart en av förra årets bästa filmer. Crash har jag inte sett eller jag har ju sett en film som heter Crash av David Cronenberg men det är nog inte samma film. Bubba Ho-Tep räknas väl inte som en 2005 film men eftersom vi i sverige är så långt efter kan den få vara med på min topp 2005 -filmlista.

#27 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 05 March 2006 - 19:22

Jag misstänker att Napoleon Dynamite kom till Sverige 2005 och i såna fall borde den så klart ha varit med. Pinsamt nog glömde jag bort den. :(

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#28 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 08 March 2006 - 19:41

Whoa! Der Untergang vann över HP. Där fick jag mig en knäpp på näsan. Ibland är det kul att ha fel. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#29 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 08 March 2006 - 19:55

Jag håller på att titta på Der Untergang nu men har inte kommit så långt i den, är för trött att orka med den engelska texten.

#30 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 09 March 2006 - 19:45

Nån mer än jag som gillade dialogen i Closer?

Har inte hört en så vass och rak dialog sen... sist.
I love the smell of napalm in the morning

#31 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 March 2006 - 18:59

Så här gick det för alla filmer i resp. omgång.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#32 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 22 March 2006 - 09:20

Bra lista Georgia :D

Imponerad av ditt jobb :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#33 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 April 2006 - 18:08

Ännu en lista :) för hur det gick för alla filmer i Rond 2 i resp. omgång.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#34 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 06 April 2006 - 18:22

Vissa väldigt oväntade filmer finns kvar. Mean Creek t ex.

#35 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 06 April 2006 - 19:09

Kul att se att det går så bra för Serenity :wub:
Posted ImagePosted Image

#36 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 06 April 2006 - 19:10

Ingen skräll direkt. Här på forumet dyrkas Joss Whedon. ;)
*Hockey och superhjältar*

#37 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 April 2006 - 19:13

Här på forumet dyrkas Joss Whedon.

Nästan överdrivet mycket. :P

Grämer mig fortfarande att jag inte hann på skiljerösten: Lord of War - Boogeyman. :upset:

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#38 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 06 April 2006 - 19:17

Ja, de kvarvarande titlarna känns ganska logiska med tanke på att vi befinner oss på ett sci-fi-forum! :batman:

#39 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 06 April 2006 - 19:23

Inte tillräckligt mycket tycker jag! Han är min gud!!!!

Winter is Coming

#40 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 06 April 2006 - 19:37

Joss bör dyrkas dagligen och i överflöd.

#41 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 06 April 2006 - 19:57

Håller med dig. Det kan få överdrivna proportioner ibland. Fast inte lika mycket som dyrkan av David Boreanaz. Roligast var när han tydligen skulle passa som Stålmannen, Spindelmannen och vad det nu var mer. :lol:

#42 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 06 April 2006 - 20:21

Dyrkan av DB hade jag missat, den förstår jag inte riktigt heller, men Joss är mer som en religion. :)

#43 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 06 April 2006 - 20:25

Ha, ha! Jajamänsan Posted Image
Posted ImagePosted Image

#44 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 April 2006 - 20:33

Håller med dig. Det kan få överdrivna proportioner ibland. Fast inte lika mycket som dyrkan av David Boreanaz. Roligast var när han tydligen skulle passa som Stålmannen, Spindelmannen och vad det nu var mer. :lol:

Det var ngt före min tid... :P Surprise, Surprise att även den perioden av dyrkan var relaterad till Joss Wedon kulten. :lol:

Ha, ha! Jajamänsan Posted Image

:huh: Jaja... Så länge ni håller er lilla kult för er själv. :P

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#45 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 06 April 2006 - 20:34

Du missade något. Speciellt kul var det när Super85 började driva med det där. :)

#46 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 06 April 2006 - 20:45

Angående Joss Whedon, så e ja redan en stor fan av hans X-Men. Filmen Serenity tyckte jag också om, men serien Firefly, tja, den e ok, har sett 3 avsnitt nu. Fast det går så lång tid emellan, för jag blir aldrig riktigt sugen på att se den. Det som drivit mig mest att se det jag nu sett är väl era hyllningar i dessa spalter...

#47 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 07 April 2006 - 00:03

Första gången jag testade se något avsnitt av Firefly så föll det mig inte i smaken, men när jag senare testade serien igen så föll alla bitar på plats. Tycker annars inte det är så sort skillnad på filmen och serien, egentligen får du mer av serien än filmen.

#48 Vorlon

Vorlon

Ensign

• Members
  • 49 posts

Posted 07 April 2006 - 17:01

Jeg så klipp av Firefly på Battlestar Galactica season 2.0 som jeg bestilte fra USA, og det er nok ikke lenge før jeg igjen er på Amazon og bestiller. :) Ellers stemmer jeg på Batman Begins for 2005. Dyster, spennende og best av alt: Musikk som ikke dreper / overdøver filmopplevelsen.

#49 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 08 April 2006 - 13:32

Min gissning om vilka fyra filmer tillslut kommer att göra upp om titeln.

Flest fans vinner!

Batman Begins
Star Wars Episod III
Serenity
Sin City

#50 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts

Posted 08 April 2006 - 16:18

Angående Joss Whedon, så e ja redan en stor fan av hans X-Men. Filmen Serenity tyckte jag också om, men serien Firefly, tja, den e ok, har sett 3 avsnitt nu. Fast det går så lång tid emellan, för jag blir aldrig riktigt sugen på att se den. Det som drivit mig mest att se det jag nu sett är väl era hyllningar i dessa spalter...

Min mamma är ett gott exempel på att Firefly kan vara lite knepig... hon kom in mitt i ett avsnitt och avskydde hela western-grejen. Men så köpte jag boxen och "tvingade" henne att se den från början med mig... och hon blev helt förälskad i serien!
Posted ImagePosted Image