Jump to content

Photo

1:a April

• Please log in to reply
61 replies to this topic

#26 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 01 April 2008 - 11:18

Dagen till ära, får min avatar vara densamma som deviantART har gett alla sina medlemmar. Funderar på att behåll den på dA... :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#27 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 April 2008 - 11:22

http://www.google.co...rgle/index.html

Jag vill vara med!

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#28 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 April 2008 - 16:24

YouTubes alla länkar går hit: :lol:

Länkarna på Depeche Modes hemsida går inte dit man tror de ska.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#29 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 April 2008 - 17:01

http://mail.google.c...time/index.html

//Peak

sixty six."

#30 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 01 April 2008 - 17:16

Ett väldigt kul aprilskämt av Smosh-killarna imo.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#31 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 01 April 2008 - 18:12

Läste BT nyss. Tydligen ska de byta ut det gröna konstgräset i Borås Arena mot Gult med svarta linjer. För den ska ha elfsborgs färger.
Hoppas innerligt att det var ett aprilskämt :P

#32 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 April 2008 - 18:44

Det blir väl snyggt. :lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#33 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 April 2008 - 18:57

Aprilskämtet som inte var ett aprilskämt var väl ändå fusionen mellan danska och svenska Posten. Det låter ju som ett aprilskämt iaf... :P

//Peak

sixty six."

#34 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 April 2008 - 19:03

:lol:
Finns en till.
UEFA vill stänga MAX under 4 dagar som en turnering pågår på arenan i Borås bara för att McDonalds är huvudsponsor.

Uefa vill stänga hamburgerkedja

BORÅS. Hamburgerkriget har startat. Nu kräver Uefa att svenska familjekedjan Max stänger sin restaurang i Borås under U21 EM. Anledningen: McDonalds är med och sponsrar evenemanget.
...

Trodde det var ett skämt när jag läste det i morse
:wacko:

Edited by Georgia, 01 April 2008 - 19:31.

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#35 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 01 April 2008 - 19:27

Heja uefa.. :rolleyes: Man får väl hoppas att det är ett aprilskämt. Måhända att jag inte tycker Max' hamburgare smakar något, så har de iaf rätten på sin sida. Att kräva att de skulle stänga under uefa när de sponsrat arenan med 20 mille är ju befängt.

(Detta var för övrigt första gången jag hörde talas om att uefa skulel hållas i Borås. Märks hur sportintresserad man är.. :P )

#36 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 01 April 2008 - 20:06

Aprilskämtet som inte var ett aprilskämt var väl ändå fusionen mellan danska och svenska Posten. Det låter ju som ett aprilskämt iaf... :P

Du är inte den enda som har trott det. Ett ganska avancerat sådant i så fall, med inblandade danska och svenska ministrar..

Är det helt 100 att det är en riktig affär, eller har det kommit någon dementi på Aktuellt än?

#37 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 April 2008 - 20:12

Det måste ju om inte annat funnits en sorts pervers Första April-idé att annonsera ut detta just i dag.. :P

//Peak

sixty six."

#38 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 01 April 2008 - 21:23

Och jag som trodde att det här var ett aprilskämt (läste det först i dagens City) :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#39 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 01 April 2008 - 21:40

Tycker att Max har mycket godare mat än McDonald's. Dessutom är det löjligt att en relativt mindre kedja ska behöva krypa för en sån världsjätte. Girigt, det är vad det är.

MySpace-sidan för Superman: The Man of Steel hade några bulletiner där de påstod att Hayden Christensen skulle spela Stålmannen i både uppföljaren till Superman Returns och i Justice League. I en annan visade de Stålis' nya look i nästa film, som egentligen var en slopad kostymdesign. Senare kom de med detta:

I Guess you have all figured out by now that the new Superman look and Hayden Christensen replacing Brandon stories were only April Fool's Day Jokes!!

Now on with the REAL exciting news!!!

Here is the very first pic to be published from WB from the upcoming "Justice League: Mortal" movie.

And Guess who's in it???

Chrisrian Bale & Brandon Routh are starring as Batman & Superman!!!!!

Isn't that a surprise or what?????????

Stay tuned for more pics and info regarding the rest of the cast!!

Posted Image
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#40 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 April 2009 - 01:37

Jaha, dags igen.. :P

http://www.webhallen...vd=3&group=1350

//Peak

sixty six."

#41 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 01 April 2009 - 07:51

Warner Bros Announces New Matrix Sequel: The Matrix Resurrection

Tuesday was the tenth anniversary of The Matrix, and Joel Silver made a surprise appearance tonight at ShoWest to announce that Warner Bros has officially greenlit a fourth Matrix Film. Produced by Silver, based on a treatment from The Wachowski Brothers, and directed by James McTeigue, The Matrix: Resurrection will be written by Alex Kurtzman and Roberto Orci.

Resurrection is expected to explore more religious philosophy and explain the meaning of life. When an evil virus which is injected into the Matrix mainframe by a renegade group of hackers lead by Robert Pattinson, Neo must return from “the dead” to stop the mass corruption and travel back in time to save the world. Keanu Reeves has not yet signed on to the project, but Silver is hopeful that he will return alongside some of the other trilogy cast members, also not signed. Sam Worthington is on board to play the computer virus named Sloof Lirpa.

Om man vänder på det där sista namnet får man... ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#42 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 01 April 2009 - 07:56

Här i Örebro ska kommunen ha i det hungerdämpande medlet Aprilett för att dämpa fetman hos örebroarna. Det sa dem på radion. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#43 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 01 April 2009 - 09:23

Kollar man på YouTube, ser man att flera av videorna blivit uppochnervända och flera av texterna likaså.

#44 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 April 2009 - 10:06

kinesiska spelare i svenska hockeylag :lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#45 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 01 April 2009 - 11:56

Svenskt musikspel utmanar Rock Band :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#46 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 April 2009 - 12:11

Bilden är nästan bäst:
Posted Image

Det tidigare okända Skara-baserade spelföretaget Pilar Interactive planerar att släppa ett helsvenskt musikspel till Wii, Xbox 360 och Playstation 3, kallat Dans Band. (Källa)

Tror den är bäst hittils idag! :lol:

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#47 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 April 2009 - 12:27

:lol:

#48 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 01 April 2009 - 13:28

Det är mycket med Bert. På Radion hade de tidigare att Bert köpt upp den svenska Melodifestivalen och Crhister Björkman var fly förbannad över det.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#49 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 01 April 2009 - 16:15

Lite för bra för att vara sant :lol:

Färdigfyllda hårddiskar i samarbete med The Pirate Bay
Under en begränsad period erbjuder Webhallen, tillsammans med The Pirate Bay och Western Digital, en färdig bundling med de populäraste filmerna, spelen och musiken, direkt på disken!

http://www.webhallen...vd=3&group=1350

Alla svenska aprilskämt finns samlade här
http://aprilskämt.se/

#50 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 April 2009 - 16:23

@Walker: Den hade Peak redan länkat till. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.