Fotbolls VM
Posted 10 June 2006 - 09:46
Posted 10 June 2006 - 11:25
Winter is Coming
Posted 10 June 2006 - 14:45
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 10 June 2006 - 14:51
Nördigast och roligast i dag - VM i ascii
http://feeds.feedbur...rylfeber?m=1686
För er som tycker att det lite väl lowtech att följa fotbollsmatcherna från fotbolls-VM i tyskland via TV:n har någon kreativ själ lagt upp en livefeed i ascii från matcherna som går att följa via telnet.
Personligen kommer jag att följa dagens matcher via TV:n men ascii-TV kanske är något för den experimentelle. Heja Sverige!
ascii-wm.net
Här är länkar till ascii-konst och telnet för er som inte vet vad det är.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 10 June 2006 - 15:54
Jaja 1-0 till England , men England borda ha får flera mål faktisk, det var lite dårligt att de inte fik flera med tanke på alla de chanser de hadde.
Men de vann
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 10 June 2006 - 15:58
Posted 10 June 2006 - 18:07
Posted 10 June 2006 - 18:57
han fick ju två gula kort.Blähh
det var ett oförtjänt rött kort till Avery från Trinidad tyckar jag.
dåligt sverige
Posted 10 June 2006 - 19:00
Winter is Coming
Posted 10 June 2006 - 19:04
Posted 10 June 2006 - 20:27
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 10 June 2006 - 21:23
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 10 June 2006 - 21:56
isak var ju skadad.edan då jag såg att de plockat in Shaban istället för Isaksson var matchen rätt klar i mitt huvud hur det skulle gå.
Posted 11 June 2006 - 08:02
han fick ju två gula kort.
Jo det fik han , men det andra gula kortet ver helt fel IMO .
Posted 11 June 2006 - 08:57
isak var ju skadad.edan då jag såg att de plockat in Shaban istället för Isaksson var matchen rätt klar i mitt huvud hur det skulle gå.
Ja, jag vet. Annars hade ju Isaksson stått. Men det finns andra målvakter med i landslaget än just Shaban som hade varit bättre att satsa på än just en "has been".
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 11 June 2006 - 09:28
ok. menar du alvbåge eller nån utanför VM truppen?
Ja, jag vet. Annars hade ju Isaksson stått. Men det finns andra målvakter med i landslaget än just Shaban som hade varit bättre att satsa på än just en "has been".
Posted 11 June 2006 - 10:27
Posted 11 June 2006 - 11:51
svårt och sitta här och vara efterklok och läktarcoach, men blåst blev man på festen
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24
Posted 11 June 2006 - 13:27
Posted 11 June 2006 - 23:00
Shaban gjorde ingen dålig match - eller några direkta svåra ingripande - så att han stod just i den här matchen spelar nada roll. Men att han blev uttagen pekar på problemet som Sveriges lag lider av.
Och vad *är* Sveriges problem? Det går snarare väldigt bra för Sverige i fotboll, "vi" har kvalificerat till tre turneringar i rad nu, det är rätt sällsynt faktiskt. Vad förväntar sig folk här? En ny medalj? Bronset 1994 var en fantastisk bedrift som nog är svår att upprepa bara sådär. Lite realistiska förväntningar vore bra, tack. Jag tycker t. ex förra VM var väldigt lyckat eftersom vi faktiskt tog oss vidare från och vann "dödens grupp".
Och en plats som det är bra att ha rutin på är utan tvekan målvaktsplatsen...
Posted 12 June 2006 - 00:00
Ja, det är bra med rutin på målvaktspositionen. Men Shaban har inte tillräckligt med rutin för att vara motiverad att ställa där. Särskilt inte om vi vill arbeta för ett bättre lag på lång sikt. Kortsiktigt tänkande är inte en grundsten till framtida framgång. Ett gammalt trött "säkert" lag vinner inga matcher, vilket vi fått bevis på i T&T-matchen. Det krävs nytänkande och inte bara gå i samma vanliga fotspår. Vi har inte ett tillräckligt bra lag för att göra det - särskilt inte då vi jämför oss med andra världslag. Som sagt var, bronsmedaljen -94 är i stort sett omöjlig för oss att upprepa. Vi är inte i närheten - och vi kommer inte vara i närheten så länge man vaggar på i stilla lunk utan syn mot framtiden.
Posted 12 June 2006 - 00:07
Posted 12 June 2006 - 12:47
Som sagt var, det är egentligen den förändringen som behövs. Jag ser inte att vi behöver ändra saker drastiskt (typ spela 2-4-4 t.ex.). Utan snarare att vi tänker för framtiden också och inte bara på nu:et. Trötta spelare vinner inga VM... Och de vinner uppenbarligen inte ens mot Trinidad & Tobago heller.
Posted 12 June 2006 - 14:02
Posted 13 June 2006 - 19:55
Dags för Brasilien nu