Däremot blir det alltid te till frukosten. Skulle aldrig drömma om att börja dagen med kaffe, det skulle inte vara särskilt snällt mot magen tror jag.
Forumets tråd tillägnat livets nektar, kaffe!
Posted 22 September 2006 - 09:00
Däremot blir det alltid te till frukosten. Skulle aldrig drömma om att börja dagen med kaffe, det skulle inte vara särskilt snällt mot magen tror jag.
Posted 22 September 2006 - 09:18
Skulle aldrig drömma om att börja dagen med kaffe
Kaffe är min frukost
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 22 September 2006 - 09:34
Posted 22 September 2006 - 11:28
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 22 September 2006 - 18:02
Posted 22 September 2006 - 18:04

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 22 September 2006 - 18:13
Fick bli brygg,brygg, blankt för mig. Så när började ni med det bruna giftet? Själv har jag varit inbiten kaffedrickare sedan 17 års ålder.
Drack inte så mycket kaffe innan jag började jobba skift, nån kopp i veckan. Nu får jag abstinens efter 4-5 timmar
Av nån jäkla anledning blev jag plötsligt kaffesugen...
Okänd?
Posted 22 September 2006 - 18:18

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 22 September 2006 - 18:23
Sedan dröjde det tills jag blev någonstans runt 19-20 innan jag fick riktig smak för det igen.
Jag var kaffetörstig redan innan jag gick in i tråden...
Posted 22 September 2006 - 18:24
I gymnasiet. Var väl en 16-17 år då.Så när började ni med det bruna giftet?
Vet att jag drack kaffe när jag var liten också med mjölk
I början var det väl bara 1 kopp per dag, men sen ökade mängden drastiskt.
I dag är det muggar som gäller och det blir väl en 6-7 (minst) per dag.
Nu ska jag faktiskt dricka kaffe, är precis färdigt, och sätta mig framför TVn igen
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 22 September 2006 - 18:33

Posted 22 September 2006 - 18:39

Posted 22 September 2006 - 19:03
Själv kan jag dricka en kopp och direkt efteråt lägga mig att sova utan problem. Dock kajkar magen ur om jag dricker för många koppar på en dag och jag får halsbränna om jag dricker för sent på kvällen. Aldrig får man vara riktigt glad.
Btw, "en kopp" är en stor Höganäsmugg full med kaffe och mjölk för mig.
Posted 22 September 2006 - 19:50
Enda gången som jag "gått igång" på kaffe var förra sommaren (dvs 2005) då en kille från norrland kom med en sändning till jobbet ett nattskift och bryggde "äkta lappkaffe".

Posted 23 September 2006 - 10:05
Posted 23 September 2006 - 18:57
each pray'r accepted and each wish resign'd
Posted 23 September 2006 - 20:24
Posted 24 September 2006 - 02:20
f.ö. tycker jag att skäggväxt mera säger sådant, och jag vill minnas att du skrivit att du har kraftig skäggväxt, så du är redan vuxen!
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 24 September 2006 - 09:18
Fått berättat en gång när jag var vid ett födelsedagskalas för en kompis när han fyllde tio och jag tog en kopp, knallade iväg ut i köket och fyllde på kaffe istället för ett glas saft, och kompisens morsa frågade; Du får väl verkligen inte dricka kaffe!!! det är för vuxna!! slet koppen ur handen och gav mej saft istället
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24
Posted 24 September 2006 - 09:37

Posted 24 September 2006 - 17:17
Vilken kärringBörjade dricka vid 8-9 årsåldern.
![]()
Fått berättat en gång när jag var vid ett födelsedagskalas för en kompis när han fyllde tio och jag tog en kopp, knallade iväg ut i köket och fyllde på kaffe istället för ett glas saft, och kompisens morsa frågade; Du får väl verkligen inte dricka kaffe!!! det är för vuxna!! slet koppen ur handen och gav mej saft istället
Winter is Coming
Posted 24 September 2006 - 17:51
I så fall var jag vuxen när jag var 5 år och satt och sörplade kaffe i morfars knä
![]()
f.ö. tycker jag att skäggväxt mera säger sådant, och jag vill minnas att du skrivit att du har kraftig skäggväxt, så du är redan vuxen!
Jon var namnet:
Posted 15 August 2007 - 09:02
Den här tråden är farlig... Nu blev jag ju kaffesugen igen.SvD: Tonåring överdoserade kaffe
Plötsligt blev 17-åriga Jasmine Willis febrig och började hyperventilera. Hon skrattade och grät om varannat och fördes till sjukhus med hjärtklappning. Där kunde läkarna konstatera att tonåringen överdoserat - kaffe.
Efter sju dubbla espresso fick 17-åriga Jasmine Willis kropp nog. Med hjärtklappning, andnöd och kallsvettningar fördes hon till det närbelägna sjukhuset i Durham i England.
Där kunde läkare konstaterar att tonåringen överdoserat koffein.
- Jag var genomvåt. Jag nästan brann upp och hyperventilerade, berättar hon för BBC och varnar nu andra för att dricka för mycket kaffe.
- Jag visste inte att det här kunde hända och jag hoppas att andra lär sig av mitt misstag.
Det var under ett arbetspass i sina föräldrars kafé som Jasmine Willis drack den stora mängden kaffe. Hon trodde att hon drack enkla espresso, men det var dubbla.
Efter några timmar på sjukhuset fick hon åka hem igen, men flera dagar efteråt kände hon bieffekterna av kaffet. Nu säger hon till BBC att hon inte ens kan titta på kaffe längre.
Edited by XC, 15 August 2007 - 09:04.