ARGH!/*snyft*
Posted 03 October 2006 - 20:25
Posted 03 October 2006 - 20:38
Vad fick dig att avhålla dig så här länge?

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 03 October 2006 - 20:52
Svindyrt, på en arbetsplats borde kaffe vara gratis eller kosta max 5 kronor.Jag er trött på alla dessa snålisar på jobbet som klager på att en kop kaffe med påtår koster 15 kr
Jag vill klaga på Matte B!
each pray'r accepted and each wish resign'd
Posted 03 October 2006 - 21:01
FX jobbar inom restaurangbranschen, så det är nog inte arbetskamraterna hon klagar på utan kundernaSvindyrt, på en arbetsplats borde kaffe vara gratis eller kosta max 5 kronor.Jag er trött på alla dessa snålisar på jobbet som klager på att en kop kaffe med påtår koster 15 kr
15 spänn med påtår är ju billigt om man tar kaffe på café/restaurang.
Själv betalar jag 3kr per mugg på jobbet medan utomstående betalar 10kr.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 03 October 2006 - 21:03
Ah, är det konjugerings- och/eller kvadreringsreglerna som ställer till det? Gymnasiet innebar mycket slit men ibland tänker jag tillbaka på hur enkelt mycket ter sig i retrospekt. Benefit of hindsight och det där.Jag vill klaga på Matte B!
Posted 03 October 2006 - 21:26
Kom igen när du kommer till Fouriertransformers och liknande kul...
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 03 October 2006 - 21:30
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 03 October 2006 - 21:37
Posted 03 October 2006 - 21:42
Jahaa, det var ju en annan femma. 15 kronor är ju ett lagom pris för kaffe på café tycker jag.FX jobbar inom restaurangbranschen, så det är nog inte arbetskamraterna hon klagar på utan kunderna
![]()
Matte B: Japp, konjugerings/kvadreringsregler it is. Och detta kombinerat med massa Pythagoras Sats och allt vad det heter. Ikväll lyckades jag räkna två tal på en timme.
each pray'r accepted and each wish resign'd
Posted 03 October 2006 - 21:43
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 03 October 2006 - 21:48
Bara för att det ligger i gnäll-bältet?Kan vi inte byta namn på den här tråden till Örebro-tråden?
F.ö. vill jag bara gnälla lite allmänt, på fel skonummer & slikt.
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 03 October 2006 - 21:51
Sorry, det kom ett åskväder här som tvingade mig att dra ut datorer och modem, annars hade turneringen varit uppe för länge sedan.vill ha en ny omgång i tv turneringen.
Posted 03 October 2006 - 22:00
Så, så. På universitet är det nästan ett privilegium att plugga när man känner för det.Ikväll lyckades jag räkna två tal på en timme.
Vilket jag gör nu. Go'natt.
Posted 03 October 2006 - 22:03
Det finns inte mycket i universum som inte kan förklaras med matte, så visst är man något utöver det vanliga.
Tror de ja. Jag vill klaga på självuppblåsta personer!
Jahaa, det var ju en annan femma. 15 kronor är ju ett lagom pris för kaffe på café tycker jag.
Huu... Jag tycker 10 kronor med påtår maxgräns! Jag vill också klaga på priserna!
(Mest öfr jag ogillar kaffe och att det känns alldeles för dyrt därför
Bara för att det ligger i gnäll-bältet?
Ja. Jag förnyar mitt gnäll på dne gröna grodan...
Sorry, det kom ett åskväder här som tvingade mig att dra ut datorer och modem, annars hade turneringen varit uppe för länge sedan.
Jag gnäller över att det är för snälla turneringsledare! (Bortsett från XC då
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 03 October 2006 - 22:33
Ja. Jag förnyar mitt gnäll på dne gröna grodan...
Det är en fin och bra stad, men visst låter ni närkingar väääldigt gnälliga.
Posted 03 October 2006 - 22:42
Men orka tjata...Jag gnäller över att det är för snälla turneringsledare!(Bortsett från XC då
)
Edited by Marie Morot, 03 October 2006 - 22:42.
Posted 03 October 2006 - 22:54
Det är en fin och bra stad, men visst låter ni närkingar väääldigt gnälliga.
Nej, det tycker jag inte. Det där är en Nidbild som tyvärr rotar sig i sådana personer som Peter Flack
Skall vi tala om gnälliga har vi smålänning för det
Men orka tjata...
Jag gnäller över att Marie inte alls känner mig vid det här laget
Posted 03 October 2006 - 22:56
Posted 03 October 2006 - 22:58
Nej, det tycker jag inte. Det där är en Nidbild som tyvärr rotar sig i sådana personer som Peter Flack sad.gif
Skall vi tala om gnälliga har vi smålänning för det wink.gif
Äh, närkingar har ett väldigt utdraget sätt att betona sista stavelsen i ordet som får det att låta gnälligt. Det är inget att ens försöka bestrida.
Posted 04 October 2006 - 05:31
Okänd?
Posted 04 October 2006 - 07:32
FX jobbar inom restaurangbranschen, så det är nog inte arbetskamraterna hon klagar på utan kunderna
Jahaa, det var ju en annan femma. 15 kronor är ju ett lagom pris för kaffe på café tycker jag.
Precis så er det
Edited by Forever Xena, 04 October 2006 - 07:33.
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 04 October 2006 - 07:59
Äh, närkingar har ett väldigt utdraget sätt att betona sista stavelsen i ordet som får det att låta gnälligt. Det är inget att ens försöka bestrida.
Jo, för väldigt få närkingar talar med den dialekten som du vill tillskriva dem.
Precis så er det
och dessutom när jag er på stan ligger kaffe jämnt på 18-20kr UTAN påtår.Så jag vill inte höra nått gnäll
Another wrong doesn't make it right
18-20 kronor? Det är upprörande!
Kaffe är ju nästan gratis i vanliga fall och att slänga ut så här mycket pengar på kaffe...
Tur att jag inte är kaffeberoende.
Posted 04 October 2006 - 08:03
Jo, för väldigt få närkingar talar med den dialekten som du vill tillskriva dem.
Njäe, gnälligheten finns där på betoningarna, sen att långt ifrån alla pratar så utpräglat som t. ex Peder Flack är en annan sak.
Posted 05 October 2006 - 06:47
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 05 October 2006 - 07:17
Okänd?

This topic is locked