Jump to content

Photo

Resident Evil

• Please log in to reply
110 replies to this topic

#26 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 December 2006 - 01:55

Ja, det är synd. Antagligen för att hon spelar en av huvudrollerna i Eragon och inspelningarna krashade, för hon stod först med innan hon tillsist plötsligt försvann.

Så det är Eragons fel? :angry:

Ett starkt skäl till att bojkotta den filmen mao.

Jo, jag har också hört spekulationerna om Japan och håller tummarna för det - särskilt eftersom hon som spelar Jill varit så positiv till RE: Apocalypse. Jag skulle hata "worse case"-scenariot som du nämner. Så jag håller mina tummar :)

Ja, det är ju en hel del saker man inte vet om Wesker. T ex (Lite Code: Veronica spoilers) vilket företag han gick över till, hur det kom sig att han blev deras expriment osv.

Jag har hört lite om spoilern då jag läst beskrivningen och såg introt, så jag är vagt medveten om dess existens - men vet praktiskt taget inget om dem. Skall bli spännande.

Men såg man inte slutet av RE 4 att Wesker var med i Umbrella? Eller minns/antog jag fel?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#27 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 December 2006 - 02:06

Ja, det är synd. Antagligen för att hon spelar en av huvudrollerna i Eragon och inspelningarna krashade, för hon stod först med innan hon tillsist plötsligt försvann.

Så det är Eragons fel? :angry:

Ett starkt skäl till att bojkotta den filmen mao.

Jo, jag har också hört spekulationerna om Japan och håller tummarna för det - särskilt eftersom hon som spelar Jill varit så positiv till RE: Apocalypse. Jag skulle hata "worse case"-scenariot som du nämner. Så jag håller mina tummar :)

Ja, det är ju en hel del saker man inte vet om Wesker. T ex (Lite Code: Veronica spoilers) vilket företag han gick över till, hur det kom sig att han blev deras expriment osv.

Jag har hört lite om spoilern då jag läst beskrivningen och såg introt, så jag är vagt medveten om dess existens - men vet praktiskt taget inget om dem. Skall bli spännande.

Men såg man inte slutet av RE 4 att Wesker var med i Umbrella? Eller minns/antog jag fel?

I RE4 så finns inte Umbrella, minns du väl? ;) Wesker ville starta ett nytt Umbrella.

Såg precis att Sony nu gick ut och kallade filmen "the third and final installment" så det verkar som att de skippat 4:e filmen. Undrar hur slutet blir med tanke på att manuset från början var skrivet som näst sista delen.

Plot Summary: The third and final installment of the $100 million "Resident Evil" hits, "Resident Evil: Extinction" is again based on the wildly popular video game series and picks up where the last film left off. Alice (Milla Jovovich), now in hiding in the Nevada desert, once again joins forces with Carlos Olivera (Oded Fehr) and L.J. (Mike Epps), along with new survivors Claire (Ali Larter), K-Mart (Spencer Locke) and Nurse Betty (Ashanti) to try to eliminate the deadly virus that threatens to make every human being undead... and to seek justice. Since being captured by the Umbrella Corporation, Alice has been subjected to biogenic experimentation and becomes genetically altered, with super-human strengths, senses and dexterity. These skills, and more, will be needed if anyone is to remain alive.

Betyder det att rycktena om att Sony vill starta om serien är sanna? För filmerna har sålt väldigt bra så det hade varit konstigt om de bara plötsligt bestämde sig för att sluta.

Posted Image

Ska bli väldigt kul att se hur Jason O'Mara kommer vara som Albert Wesker. :) Synd bara att ingen av hans vanliga fiender är med i filmen. Bara Claire då, fast jag kommer inte riktigt ihåg om de träffades riktigt.
Chris borde ha varit med i filmen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 21 December 2006 - 00:36

Woho! Jag hittade en fil jag kunde radera! Nu kan jag börja spela Resident Evil: Code Veronica X :D

I RE4 så finns inte Umbrella, minns du väl? ;) Wesker ville starta ett nytt Umbrella.

Jag minns fel mao. ;)

Blandade väl ihop nytt Umbrella med Umbrella.

Såg precis att Sony nu gick ut och kallade filmen "the third and final installment" så det verkar som att de skippat 4:e filmen. Undrar hur slutet blir med tanke på att manuset från början var skrivet som näst sista delen.

Inte alls bra. Det lutar då åt en förklaring som att de blev dödade... :(

Jag tycker det är synd - hade varit ballt med en fjärde film i Japan. Särskilt då vi sluppit trilogi-fällan :(

Vi får väl se hur det blir. Det här inte första gången som man trummar upp "sista" filmen i en svit. Låt oss hoppas det är falsk PR.

Betyder det att rycktena om att Sony vill starta om serien är sanna? För filmerna har sålt väldigt bra så det hade varit konstigt om de bara plötsligt bestämde sig för att sluta.

Det kan vara det. Ett alternativ som jag drömmer om är att de börjar en ny del i sagan med Jill i huvudrollen ;)

Chris borde ha varit med i filmen.

Absolut! kunde inte hålla med mera. Men de kanske använder honom ändå? Claire letar efter sin bror?

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#29 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 19 April 2007 - 10:00

Från Gameplayer.se:

Ett zombiefyllt år med Wii utlovas!

Nintendo of Europe bekräftade idag att Capcoms Resident Evil 4 och Resident Evil: The Umbrella Chronicles kommer att släppas i Europa under 2007. Först ut är Wii-versionen av storspelet Resident Evil 4 som kommer att till fullo utnyttja Wii-motens rörelsekänslighet och även en bana med en spelbar Ada Wong utlovas. Resident Evil 4 Wii Edition släpps den 29 juni.

Resident Evil: The Umbrella Chronicles är en förstapersonskjutare som Capcom säger kommer låta oss få reda på mer om vad som ligger bakom händelserna i Resident Evil 0, 1, 2 och 3. Även mängder av vapen och fiender att döda utlovas. Inget fast släppdatum har bestämts utan bara att det ”kommer till Europa senare under 2007”.

FPS-spel är inte riktigt min kopp te, så jag är inte helt lycklig över det. Men å andra sidan kan det äskert överraska positivt - och just det där att få reda på mer är något som jag gillar.

#30 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 July 2007 - 17:27

Verkar som att Sherry är med i Resident Evil 5. Undrar om hon fortfarande hänger med Wesker? Man fick veta i Code Veronica X, tror jag det var, att Wesker tog hand om henne.

Den här bilden ska troligen vara på henne (De som gör spelet har sagt att det är någon man ska kunna känna igen):
Posted Image

Bilder på video!
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#31 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 24 July 2007 - 18:10

Aww.. Bilder. Jag vill ha nu... Usch, min ekonomi kommer lida.

Tror också det är Sherry. Ser inte ut som Jill, Claire eller Rebecca. Sherry bär hon vissa likheter med däremot.

#32 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 July 2007 - 12:46

Resident Evil är en av mina favoriter bland spelserier. Tycker att alla delar som jag spelat har varit bra på sitt egna sätt och även om jag i en del av dom har hittat en del element som är mindre bra och rent ut sagt idiotiska så har jag till slut gillat spelet.

Är det någon som har spelat Wii edition av Resident Evil 4? Funderar på att köpa det då jag har alla andra delar i serien. Men vet inte om jag ska vänta tills det blivit lite billigare eller om jag ska slå till på en gång.

#33 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 August 2007 - 16:26

Verkar som om Resident Evil 5 har fått kritik för att vara rasistisk.. :P

Trailer:

Sedan att spelet väl utspelas i Afrika och skapas av japaner spelar väl ingen större roll för kritikerna.. :P

http://gamepolitics....evil-5-trailer/

http://ybpguide.com/...alt-by-fanboys/

En bra kommentar på en blogg:

"As a zombie I find the entire series racist."

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#34 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 August 2007 - 17:43

OK, så det är rasistisk för att alla zombies är svarta när spelet utspelar sig i Afrika? Om alla hade varit vita då? Hade det inte varit rasistiskt att där inte fanns några svarta zombies i ett zombie spel som utspelar sig i afrika?
Ärligt talat. En afrikansk småby blir infekterad av zombies... hur hade de TÄNKT sig att zombisarna skulle se ut???

Och deras jämförelser är ju helt vrickade:

is it ok to make a game about arabs crashing planes into buildings to wreak havoc on a society?

is it ok to make a game about white men kidnapping white women to earn points and make as much money as possible?

is no one getting hurt by making a game about a asian kid who can only liberate his soul by shooting up a college campus and getting a body count above 30?

Ärligt talat. Deras jämförelser bygger på verkliga händelser. Hur många gånger har har det varit en zombie epedemi i Afrika? Det har har mäst imot är att huvudkaraktären är vit och igentligen är det väl rasistiskt att de tycker att huvudkaraktären INTE får vara vit?
De snackar om hur de svarta fårr plågats i USA men vad fan har det med ett zombie spel som utspelar sig i Afrika att göra? Bara för att huvudkaraktären är vit? De tycker det är fel att man kan spela en vit som springer omkring och dödar svarta zombies. Visst, rasister kommer säkert köpa spelet bara för att få skjuta svarta människor precis som anti-muslimer köper alla Desert storm spelen för att döda muslimer. Men betyder det att de måste dra alla vita över samma kamm och ta förgivet att vi alla kommer få stort nöje i att döda svarta zombies? Slår vad om att de kritiserade Saints Row eftersom man kan välja att göra ens gangster svart.
Och ovan på alltihopa så påstår de att Capcom crashar deras sidor för att de skriver kritik mot spelet. :rolleyes:
Fast nu är det väl trailern de har mäst kritik mot eftersom den inte visar klart att det är zombies det handlar om. Och visst, jag kan förstå att de där kvinnorna som inte vet vad Resident Evil är, reagerade på det. Men de borde kolla upp bättre vad Resident Evil handlar om. Och jag är mer irriterad på de gamers som VET vad Resident Evil handlar om och reagerar på samma vis.

Japaner är ju kända för att vara rasistiska i spel. Ofta brukar deras huvudkaraktärer vara icke Asiatiska så de är ju rasistiska mot sig själva. :P

Edited by Crusader, 06 August 2007 - 18:22.

-Sora, Kingdom Hearts

#35 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 14 January 2008 - 18:28

Jag har ett en del reklam för Umbrellla Chronicles på kabelkanalerna nu uner de senaste dagarna (alltså de berömda låtsaskanalerna). Det fick mig att le i alla fall. :D

#36 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 January 2008 - 18:32

Jag har spelet hemma och håller på att lira det. Lite trist kontroll men annars så bra som man hade hoppats på. Det är ju trots allt ett Resident Evil spel... :D

#37 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 14 January 2008 - 18:50

Hur är introt? ;) :P
-Sora, Kingdom Hearts

#38 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 January 2008 - 18:56

Hur är introt? ;) :P

YouTube.Com - Resident Evil Umbrella Chronicles - Intro and Gameplay :D

Dock inget för den som vill vara 100% spoilerfri.

Edited by Cartman, 14 January 2008 - 18:59.

#39 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 14 January 2008 - 20:35

Bah, bara klipp från de gammla spelen. Vad tråkigt. Sedan måste jag reta mig lite på hur saker inte händer som de gjorde i orginalspelen. Men visst, det är ett skjutarspel mäst för nöjes skull så... kanske är där inget nytt matrial.
Verkar dock lite kul ändå när man gillar ljuspistoler. Tror dock att jag skulle reta mig ofantligt på alla saker i storyn som var ändrade för att passa det nya spelsystemet.

Retar mig bara att man aldrig fick se Umbrellas undergång utan helt plötsligt så var de bara borta i Resident Evil 4 pga att deras aktier hade sjunkit av alla grejor. Jag, och jag vet att många håller med mig, hade längtat väldigt mycket efter den stora slutstriden mot Umbrella i alla de 5 första spelen och det stora avslöjandet som hintades om i Zero (Att Umbrellas grundare inte var död utan fortfarande levde ) så man kände ju sig väldigt snuvad på det där.

Edited by Crusader, 14 January 2008 - 20:36.

-Sora, Kingdom Hearts

#40 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 March 2008 - 16:17

Dread Central - Quick Resident Evil 5 Footage

Wed, 03/26/2008

The issue of Japan's oldest gaming magazine Famitsu that has just hit stands comes with a bonus DVD with a few short interviews about Resident Evil 5. No translation yet for what the Capcom developers are saying, but that's no reason not to share the video with you, as it contains a few glimpses of someone actually playing the game, a few close up looks at the main character and a few other models from the game.

There isn't anything new in terms of locations or story, but you get to see that those gorgeous graphics we've been seeing in trailers are indeed what the real game looks like. The shadows and animation especially look impressive.

Hopefully the interviews and accompanying articles in Famitsu will contain a few more nuggets of information like a release date once they're translated, but until then click here to enjoy this brief look at what has to be the most anticipated horror game coming to Xbox 360 and PS3.

EDIT:

Det finns även att se via Youtube.

Edited by Cartman, 27 March 2008 - 15:25.

#41 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 24 May 2008 - 12:44

GamesRadar - Crisp & Clean Resident Evil 5 Screens!

#42 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 June 2008 - 12:43

Dread Central - Resident Evil 5 Media Blowout

So real you can smell it ... Over the weekend Capcom released another new Resident Evil 5 trailer, which you can check out below, and this one shows a lot of gameplay. In other words, yes, this is really what the game looks like.

Building on the successful formula of Resident Evil 4, opening it up even further into new types of environments and contrasting blinding sunshine with blinding darkness, Chris’s journey to Africa looks to showcase incredible visuals, and the same winning gameplay of RE4.

This trailer also seems to confirm that he’s running into the same (or very similar) parasites to the ones we saw when Leon visit rural Spain a few years back. These ones can be force fed rather than injected, and can come out of mandible like jaws (think the Reapers in Blade 2), but they have the same yellow eyes, and a very similar look to we saw from the Las Plagas. They also still have a love for chainsaws. There are swarms of enemies, much more than you ever saw at any one time in RE4 .

Resident Evil 5 is starting to look like a finished game… and that has to be about as exciting as anything else.

Trailer var riktigt bra. Spelet ser ut att kunna bli bra. Grafiken är det ju inget fel på men det är så mycket annat som måste stämma för att det ska bli ett bra spel.

Edited by Cartman, 03 June 2008 - 15:54.

#43 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 June 2008 - 15:48

Ja, det var en bra trailer och spelet ser riktigt bra och lovande ut. Och de har visst satt in en hel del vita fiender också sedan klagoropen över första trailern. :P
Men de där jäkla parasiterna. Jag hade hoppats att vi skulle slippa dem. Hur bra Resident Evil 4 än var så var de det sämsta med spelet. De ÄR inte Resident Evil. Resident Evil har aldrig varit om parasiter från rymden som legat begravda i miljontals år och sedan försöker ta över jorden. Det är inte Resident Evil IMO.
Efter alla löften om att Resident Evil 5 inte skulle fortsätta Resident Evil 4 storyn utan fortsätta orginalstoryn så hade jag faktiskt hoppats att så skulle vara fallet.
Och jag vill ha ZOMBIES! Resident Evil ska vara ett Zombiespel och med den nya teckniken kunde de ha horder av Zombies som man måste ta sig förbi. Jag vill ha Zombies, Lickers, Hunters, Tyrants. Galna mystiska infödingar övertagna av parasiter är lite kusliga de också men inte i närheten av på samma sätt som hjärndöda Zombies!
-Sora, Kingdom Hearts

#44 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 June 2008 - 15:57

Utveklarna vill säkert få konceptet att ta ett par steg framåt och inte bara gå efter tidigare meriter. Frågan är ju dock vad spelarna tycker om det. Jag är lite kluven i frågan och är delvis inne på samma linje som dig, samtidigt vill jag inte ha för många förutfattade meningar om parasiterna än, innan jag ser hur slutresultatet blir. Men visst, det är inte annat än att man längtar tillbaka till dom första spelen och det som gjorde dom så bra. Zombies .

Utöver min tidigare post med trailerlänken via Dread Central så finns trailern även att se via Youtube. Läger även till några backuper. #1 & #2

Edited by Cartman, 03 June 2008 - 17:14.

#45 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 03 June 2008 - 16:57

Är jag en av de få som faktiskt gillade parasiterna ? För mig handlade aldrig Resident Evil om zombier utan det handlde om Umbrellas experiment och utveckling? Parasiterna följer ju egentligen samma funktion som tidigare och det kändes naturligt att gå från T-virus för det började bli lite väl krystat med värre och värre versioner för varje ny del i spelet som kom ut.

Sedan tror jag inte att spelet blev mindre kusligt pga. parasiterna utan snarare pga. den förbättrade handkontrollen. Och vill vi ha tillbakla den gamla? Nej, just det. ;)

Jag tror det kan bli bra med det nya spelet. :)

#46 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 09 October 2008 - 19:27

TGS Resident Evil 5 trailer 1
TGS Resident Evil 5 trailer 2

Och med de här så avslöjas nu också att Wesker är spelets skurk .

Men gravstenen i slutet på andra trailern, betyder det att Jill Valentine är död? :o

Edited by Crusader, 09 October 2008 - 19:45.

-Sora, Kingdom Hearts

#47 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 09 October 2008 - 21:17

"We last saw each other at the Spencer Estate..." - det är ju fel. De träffades ju på Alaska. :( Hoppas det är klippningen som lurar oss.

Allvarligt, är hon verkligen död så är jag seriously pissed. Hon är mi nfavoritroll så blir hon dödad offscreen och inte ett spel kommer jag lacka ur. Som fan.

#48 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 09 October 2008 - 22:23

"We last saw each other at the Spencer Estate..." - det är ju fel. De träffades ju på Alaska. :( Hoppas det är klippningen som lurar oss.

Ja, jag reagerade också häftigt på det. Hoppas verkligen inte att de skippar [color=#000000;background:#000000]Code: Veronica . Fattar isåfall inte meningen.
Men det skulle kunna vara klippningen som lurade oss. Resident Evil är ju dessutom kända för sina överaskningar. Kan ju vara så att någon annan från första spelet också är med.

Allvarligt, är hon verkligen död så är jag seriously pissed. Hon är mi nfavoritroll så blir hon dödad offscreen och inte ett spel kommer jag lacka ur. Som fan.[/color]

Jo, jag minns att du har nämnt det. Även då hon inte är min favorit så tycker jag som du. Hade varit dumt att döda henne mellan spelen. Hoppas hon bara förfalskat sin död eller möjligen att hon är med och dör i spelet.

Den gammla gubben. Kan det vara Spencer själv, tro? Resident Evil Zero avslöjade ju att han fortfarande levde.
-Sora, Kingdom Hearts

#49 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 October 2008 - 00:10

Men det skulle kunna vara klippningen som lurade oss. Resident Evil är ju dessutom kända för sina överaskningar. Kan ju vara så att någon annan från första spelet också är med.

Jag hoppas verkligen att det är så. Angående gravstenen så hoppas jag att det är för att hon fejkat sin död och att Jill dyker upp senare i spelet på något sätt. Hoppas. Hoppas. HOPPAS. Kul att få lite support på det området. Jag är fortfarande lack på Eragon BTW! :P

Den gammla gubben. Kan det vara Spencer själv, tro? Resident Evil Zero avslöjade ju att han fortfarande levde.

Tror inte det, men jag skulle tycka om den tvisten! :)

#50 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 December 2008 - 14:10

Dread Central - Resident Evil 5 Console Exclusives Revealed

Tue, 12/02/2008

Computers & Video Games got word from Capcom about the very subject, specifically the confirmaton that depending on which platform you buy Resident Evil 5 for when it’s out on March 13th depends on what cool bonus features you'll get.

The PS3 version will come with a special making-of video feature, which was apparently made by Hollywood staff (so hopefully a little better made than some shaky cam footage in a dull motion capture studio).

On the other hand the 360 version will come in a metal case with a soundtrack CD included called the "Biohazard 5 Selection Track", according to Japanese translations of the official Capcom site.

The 360 extras will only come with an initial 'Delux Edition' allotment, and when they run out you'll just get the game on its own. Whereas the PS3's video comes on the same disc as the game, so expect that to be a permanent extra.

Capcom also revealed a special Limited Edition version of the game, which comes in an even fancier box, packing a 2GB USB memory stick, a 32-page art book, and a waist pouch that resembles one used in the game.

The art you see below is obviously for the Japanese release, as the game isn’t called Biohazard in the states, but will hopefully be the same when it’s out here.

Posted Image