Jump to content

Photo

Hoffs Tatueringstråd


  • Please log in to reply
80 replies to this topic

#26 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 08 December 2006 - 00:21

Jasså? Vad skulle det vara för nån då? :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#27 Darth Wiggy

Darth Wiggy

    Captain

  • Members
  • 458 posts
  • Location:Helsingborg
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 08 December 2006 - 03:28

Jag begriper fortfarande inte hur ett H kan bli Hitler. KAn ju lika gärna bli Hefner, Hockey, Honda, Hamster eller vilket annat ord på H som helst.
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#28 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 08 December 2006 - 06:12

Ingen har faktiskt fått det till Hitler, utan det hela handlar mest om att ifall mn far kunde få S:et till SS, så lär inte steget till att h står för Hitler vara så långt .

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#29 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 December 2006 - 07:18

Lika lite som att H direkt skulle tolkas till Hitler gör någon kopplingen till SS av den mycket välkända loggan för Superman. *skakar uppgivet på huvudet*
Support your local search and rescue unit - get lost.

#30 Darth Wiggy

Darth Wiggy

    Captain

  • Members
  • 458 posts
  • Location:Helsingborg
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 08 December 2006 - 11:20

Jag har Imperiets logga på min högra överarm. Fått höra en del konstiga kommentarer om den också från min far, men det rör sig mer om hur personer som tatuerar sig är. Det är bara kriminella, bögar (hans ordval) och hjärnslöa personer som förstör sin kropp på det viset.

Jag är varken kriminell hjärnslö eller bög, och är stolt över min gadd!
Folk som inte vet vad det är tror att det är en tribaltatuering och folk som vet vad det är tycker det är coolt. Vissa tycker det är nördigt, men vafan. Är man stormtrooper så är man!
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#31 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 11 December 2006 - 15:22

Precis :)

Nu ska jag förövrigt strax åka, och är väl smått ervös nu :P

Det är ju inte varje dag man ska sätta sig i en timme och få något inpräntat för livet på armen :P

förresten, Darth Wiggy, vad kostade din tatuering?
Folk har sagt till mig att en sånhär borde gå på nåt mellan 700 och 1 500 kr.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#32 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 11 December 2006 - 15:31

Lycka till Hofling!

Vi vill gärna se bild på det färdiga resultatet också så småningom. :)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#33 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 11 December 2006 - 15:34

Det kommer att komma upp, givetvis :)

Nu ska jag åka, wish me luck.. :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#34 Darth Wiggy

Darth Wiggy

    Captain

  • Members
  • 458 posts
  • Location:Helsingborg
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 11 December 2006 - 15:44

Min kostade 700 kr. Det var 1998 jag gjorde den.
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#35 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 11 December 2006 - 19:28

oki. Det var samma pris nu. eller ja, timpriset var 700kr.
Mitt gick på 1000 kr.

ska försöka ta kort på't imorrn och lägga upp. fr inte ta av skyddet förräns imorrn så

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#36 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 16 December 2006 - 12:58

ska försöka ta kort på't imorrn och lägga upp. fr inte ta av skyddet förräns imorrn så

Nå, bidde det nå'n bild?
Eller har du lagt den under Skriv, Rita och Berätta? ;)
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#37 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 16 December 2006 - 13:42

Ingetdera, Ganska lustigt hur tre kameror inte kan fungera :P
Min är på lagning (OnOff blev ju försenade med reparationen, as usual <_< )
Mors och Fars saknar sladd(Morsan skyller på farsan och farsan klagar på att morsan alltid skyller på HONOM:P)
Så givetvis gick man upp till kusinen inann man skulle åka på söndagen. Men nehe, hon visste inte var sladden var till deras kamera, och ingen annan var hemma.

Och polaren tog en bild med sin kameramobil, men han har givetvis ingen sladd, så han skickade till sin syster.. Och gissa vad? :P

Man borde sätta en liten tracking device på alla sladdar, så man kan hitta dem :P

Men nu ska det banne mig tas ett kort i nästa vecka. Har inte min kamera kommit tillbaks eller de andra hittat sina sladdar så blir det HOFF SMASH! :evil:

edit; haha, kommer in i tråden efter 2 år och det första jag ser är en rejäl felskrivning :lol2:

Edited by Hofling, 12 November 2008 - 20:46.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#38 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 17 December 2006 - 19:03

Weeh, Kameran ska vara klar på Tisdag :thumbsup: Vilket innebär att den är klar samma dag jag kommer hem till Borås, och kan därmed lägga upp en bild.
Sicken tur att den nästan läkt färdigt då :) Den iriterande skorpan är borta, och fram trädde en vacker symbol.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#39 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 17 December 2006 - 19:36

Låter väldigt bra Hoffe. Vi väntar så gärna ett par dagar till. :D
Support your local search and rescue unit - get lost.

#40 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 18 December 2006 - 20:32

Sicken tur att den nästan läkt färdigt då :) Den iriterande skorpan är borta, och fram trädde en vacker symbol.

Helosan-salva använde jag, men idag skulle jag nog prova teträds-olja, tycker att den är suverän. (Om man står ut med lukten, vill säga) :D

Edited by Kizmiaz, 18 December 2006 - 20:33.

../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#41 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 18 December 2006 - 20:47

Jag använde Helosan under tiden, därför skorpan läkte såpass snabbt som den gjorde, antar jag.
Och jag tror inte jag skulel kört med dendär teträdsoljan, om den nu luktar så illa. Jag vill ju inte att alla ska glo och lukta på mig :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#42 Darth Wiggy

Darth Wiggy

    Captain

  • Members
  • 458 posts
  • Location:Helsingborg
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 22 December 2006 - 22:42

Finns nån annan salva också som ska bevara färgerna bättre under läkningen, men jag kommer inte ihåg vad den hette. Det var nåt slags vaselin.,..
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#43 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 23 December 2006 - 14:35

Tänker du på jukonsalva?
Det var de två som de rekommenderade iaf.

hursomhelst, då det visade sig att min laaddare till min kamera och själva usb-sladden verkar ligga i Ronneby kan jag inte ta kort med min kamera :(

MEN min mor ville ha en ny kamera så jag tog ett kort med hennes :P

Posted Image

Edited by Hofling, 23 December 2006 - 14:36.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#44 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 December 2006 - 14:37

:thumbsup:

Gillar att man tonat ut det gula lite så det inte ser ut som ett avtryck från en serietidning! :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#45 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 23 December 2006 - 14:43

tror faktiskt inte det var meningen att det skulle bli nedtonat, utan bara att det blev lite missat längst upp/ att det inte tog ordentligt. Hade tänkt gå in nån gång efter nyår när jag flyttat tillborås igen och se om han har tid att fylla i. (vill ju inte gå med en skorpa över när folk vill se den :P )

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#46 Darth Wiggy

Darth Wiggy

    Captain

  • Members
  • 458 posts
  • Location:Helsingborg
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 23 December 2006 - 14:48

Snygg!

Man brukar få fylla i tatueringar. Det gjorde jag, och det ingick i priset.

Edited by Darth Wiggy, 23 December 2006 - 14:52.

Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#47 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 23 December 2006 - 14:50

Jorå, det ingår. det sa han när jag gjorde den att om jag vill fylla i så är det bara att komma in så fixar vi en tid.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#48 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 December 2006 - 17:09

Vad snygg den blev! :thumbsup2:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#49 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 24 December 2006 - 20:01

Jäklar vad snygg! :thumbsup: Jag vill också ha en tatuering! Men har inte bestämt mig exakt för vad än... Har lite olika idéer dock, lär väl beta av några av dem genom livets gång ^_^
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#50 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 24 December 2006 - 20:36

Har aldrig seriöst övervägt att skaffa en tatuering. Nuförtiden sticker man ut om man inte har en... och vem vill inte sticka ut?