Jump to content

Photo

Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

• Please log in to reply
224 replies to this topic

#26 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 July 2004 - 10:52

Gjorde en google sökning och fick fram ett datum för bio premiären i USA/Canada. 19 Maj nästa år, kommer den.

The circle will at last be complete when Star Wars: Episode III is released to theaters in the United States and Canada, with a near-simultaneous release around the world, on Thursday, May 19, 2005. In Japan, Episode III will be released in July, the traditional month for Star Wars premieres.

Här här premiärerna för de andra filmerna. Alla hade premiär i maj. :P

Star Wars: Episode IV A New Hope - May 25, 1977
Star Wars: Episode V The Empire Strikes Back - May 21, 1980
Star Wars: Episode VI Return of the Jedi - May 25, 1983
Star Wars: Episode I The Phantom Menace - May 19, 1999
Star Wars: Episode II Attack of the Clones - May 16, 2002
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#27 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 July 2004 - 11:00

Finns säkert någon stor konspiration här :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#28 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 22 July 2004 - 17:59

Och det är 3 år mellan dom gamla filmerna och dom nya :)
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#29 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 22 July 2004 - 19:40

*spärrar upp ögonen av insikt*

Ja, nu ser jag. Jag har insett konspirationen. Vad? Det är någon som bankar på min dörr... Argh!!....

*gevärsskott hörs*

*tystnad*

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#30 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 25 July 2004 - 00:45

Och titeln verkar i slutändan vara: Revenge of the Sith
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#31 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 25 July 2004 - 10:09

Hmm... Jag kan köpa den titeln :)

#32 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 25 July 2004 - 10:29

Gillar titeln. Inga kloner som anfaller här inte :)
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#33 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 25 July 2004 - 12:10

Gillar titeln. Inga kloner som anfaller här inte :)

Eller mörka hot. :P

#34 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 25 July 2004 - 12:23

tycker titeln påminner lite om 5:an.
"The Empire Strikes Back"
"Revenge of the Sith"
båda titlarna handlar om hur några skall slå tillbaka lr hämnas (samma sak enligt mig). dessa några är empire å sith. eftersom kejsaren e sith så e ju empire å sith åtminstone me i samma klubb.
ja e inte nåt super star wars fan, tycker filmerna e lite sisådär, vissa e bra andra inte. men själva star wars världen e ju bra å jedi knight (dark forces)-serien e jäkligt bra. så pga detta kanske min tolkning av titlarna e helt fel, säg till isf...

#35 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 25 July 2004 - 12:35

Eller mörka hot.  :P

Personligen tycker jag just "Phantom Menace" är den bästa av samtliga titlar. OBS! Titel, inte film ;)

#36 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 25 July 2004 - 16:57

tycker titeln påminner lite om 5:an

Mest påminner den ju om arbetstiteln till episod VI.

Jämför logotypen på den nya t-shirten med loggan på tygmärket från 1982:
Posted ImagePosted Image

Edited by wookiee, 12 August 2004 - 15:08.

Posted Image

#37 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts

Posted 25 July 2004 - 19:25

Attack of the Clones påminner om Empire Strikes Back. Båda handlar om att slå till, anfalla. Revenge of the Sith påminner Return of the Jedi då båda handlar om att återvända på något vis.

#38 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 12 August 2004 - 15:25

Visste inte riktigt var jag skulle posta det här, så jag tyckte det var lika bra att kidnappa en befintlig episod III-tråd för ett ögonblick ... även om det här knappast har något med titeln att göra ...

Hur som helst, George Lucas var i Stockholm igår!
Enligt uppgift gick han på NK och shoppade med en av sina döttrar.
Vad som inhandlades är okänt i denna stund, men med tanke på att han hade dottern med sig så kanske det blev nånting annat än en flanellskjorta. :P

För att den här tråden inte ska förvandlas till Se & hör, så kan jag avslöja att ytterligare episod III-scener kommer att spelas in i London inom kort, vilket förklarar varför Lucas befinner sig i Europa.
Vad som lockade honom till Sverige är dock oklart.
Först trodde jag att NK hade rea på flanellskjortor ... men som sagt, hans dotter var ju med, så det kanske var hon som släpade hit honom. :D
Posted Image

#39 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 12 August 2004 - 15:44

Kanske en hemlig gäst på SWECON... :P

(Nå, man kan ju drömma iaf)..

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#40 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 12 August 2004 - 17:37

mardröm menar du...?
ä ja tycker inte lucas e så fantastisk. dom första filmerna va ju bra men han så som så många andra tror att bara för att första filmen(/erna, bok whatever) blev populär så blir d skitlätt å slänga ihop en uppföljare som kan ge en lots of cash...
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#41 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 12 August 2004 - 17:58

Då skulle man ju vart i Stockholm! Revenge of the Sith verkar bli en bra titel. Tror filmen kommer vara fantastisk, back to the basis. Hoppas att den blir bra.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#42 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 13 August 2004 - 06:37

Tycker ärligt talat att titeln är ganska dålig liksom uppföljarna. Efter att haft alldeles för höga förväntningar på ettan och tvåan blev de ordentliga besvikelser...därför kommer jag kanske ändå tycka trean är ok...

Jar Jar Binks? Vad är det för en tönt? De första filmerna är såååå mycket bättre än uppföljarna eller prequelerna (eller vad det nu heter) Varför göra en prequel? Hadde det inte varit bättre med uppföljare? Den visuella utvecklingennhadde kännts så mycket bättre!

#43 rehnvall

rehnvall

Senior Commander

• Members
  • 380 posts

Posted 13 August 2004 - 08:39

Problemet är att i de första filmerna kunde GL den ädla konsten att deligera (en mycket viktg egenskap) men i de sista filmerna verkar han tro att han kan göra allt själv....men tydligen kan han inte skriva en bra dialog....

#44 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 August 2004 - 08:40

Ser mycket hellre en prequel än en uppföljare helt klart. Det finns mer intressanta saker där, hur Imperiet blev vad det blev, hur Anakin blev Darth Vader osv.
Mer historia att berätta.
Finns en del saker han kanske hade kunnat göra bättre, men nu blir nog trean riktigt bra tror jag. Det här är vad vi har väntat på. :thumbsup:
*Hockey och superhjältar*

#45 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 13 August 2004 - 08:48

3:an kommer att bli suverän, riktigt mörk.. :D
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#46 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 22 October 2004 - 14:11

The Star Wars: Revenge of the Sith officially debuts online November 5th!
Thursday, October 21st, 2004

Source:  Star Wars.com

Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith: According to Star Wars.com, the highly anticipated teaser trailer for Star Wars: Episode III Revenge of the Sith will make its theatrical debut with Pixar's The Incredibles in the U.S. and Canada on November 5th.

However, members of starwars.com Hyperspace can see it before then as the full teaser will make its world-wide debut on starwars.com the early afternoon (U.S.) of November 4th. This exclusive member-only preview will be in high-quality QuickTime format.

Subscribers to AOL will be able to see the trailer in streaming video formats starting November 4th. Also look for the trailer on television the evening of November 4th.

Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith hits theaters on May 25th, 2005

Movievault

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#47 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 22 October 2004 - 18:32

Har ni hört den töntiga svenska översättningen av - Revenge of the sith?

StarWars Episod III - Mörkrets hämd <_<

Varför inte kalla den Sithernas hämd...

#48 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 October 2004 - 18:51

Sithernas hämnd låter väl inte så bra på svenska. Hellre Mörkrets hämnd då faktiskt.

#49 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 22 October 2004 - 19:01

Sithernas hämnd låter väl inte så bra på svenska. Hellre Mörkrets hämnd då faktiskt.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja kanske de, det bästa hade ju varit om de behållt den engelska titeln...Men jag får väl vänja mig med Mörkret hämd. Det är ju bättre än JarJar på nya äventyr ;)

#50 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 October 2004 - 19:06

Det är ju direktiv från Lucasfilm, att filmtiteln och företexterna ska vara översatt till de olika ländernas språk. Har inget emot det heller.