Jump to content

Photo

Pan's Labyrinth

• Please log in to reply
25 replies to this topic

#26 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 30 July 2013 - 14:45

Din beskrivning av filmen under "i korthet" känns helt klockren.

Tack, jag försökte få till den som en baksidesbeskrivning av en bok - och gestalta känslan och tidsåldern utan att nämna ett årtal (därför nämner jag både Normandie och Franco).

Ett par frågor. Är filmen fortfarande lika bra/bättre/sämre när du nu ser om den?

Jag tycker den är lika bra. :)

Och vad för koppling mellan denna film och Odyssén har du hittat?

Det var det där med maten som inte fick ätas som jag kopplade dit. Har för mig att det kommer därifrån, och/eller möjligen Jason och det Gyllene Skinnet (Narnia använder det också men Odyssén och Jason är några år äldre).

Well done! :thumbsup:

Bra att filmen fortfarande upplevs som lika bra. För mig är den väl lika bra som dom senaste gångerna. Men i det stora hela så har den vuxit.

Okej, det var ju en klart intressant iakttagelse. Jag är inte till någon hjälp där eftersom jag inte minns tillräckligt mycket, men det finns ju ingen anledning att tvivla på att du minns fel.

Och jag måste inflika med att det var trevligt att veta att del Toro avstod en större budget för att mer kunna fullfölja sin egen vision istället. Jag trodde väl mer att drömfabriken fick upp ögonen för filmen först efter att den var gjord, inte tvärtom. I min mening, ett bra beslut av del Toro.

Edited by Garm, 30 July 2013 - 14:46.