Jump to content

Photo

Om ni bara fick titta på en Tv-Serie i år

• Please log in to reply
30 replies to this topic

#26 Tash

Tash

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 56 posts

Posted 12 January 2007 - 20:04

Svårt val, ja. Det står mellan Weeds och House MD... för hur sköna diverse sci-fi serier det nu finns - BSG, Heroes, Eureka mfl - så är det nog andra sorten jag *behöver* om jag tvunget måste välja. Och jag väljer... Weeds. En skön blandning av Arrested Development och Desperate Housewifes. Som om man rörde om, kokade, och destillerade fram det bästa från dessa serier.

Dexter är en serie jag är obekant med. Berätta gärna lite mer, Illyra.
”Shit, Bubba Ho-tep comes out of that creek bed, he’s going to come out hungry and pissed. When I try to stop him he’s going to shove this painted can up my ass and he’s going to shove me and that wheelchair up Jack’s ass” - Elvis ”Sebastian Haff” Presley

#27 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 January 2007 - 20:40

Dexter är en serie jag är obekant med.

Finns en tråd i spoilerdelen av forumet om Dexter

Edited by Georgia, 12 January 2007 - 20:41.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#28 Catholic Block

Catholic Block

Commander

• Members
  • 202 posts

Posted 12 January 2007 - 22:00

Little boxes made of you know what. Weeds är det självklara valet! Men då den har slutat för säsongen väljer jag The Office.
eternal sunshine of the spotless mind
each pray'r accepted and each wish resign'd

#29 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 12 January 2007 - 23:11

The Office.

Och tänkt, för inte så många veckor sedan var du i princip obekant med den. B)

Dexter handlar som en seriemördare, men han mördar bara andra mördare. Årets bästa nya serie 2006!

#30 Tash

Tash

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 56 posts

Posted 13 January 2007 - 02:27

Jag var nu inte ute efter spoiler av något slag... utan bara en blänkare om vad serien handlar om.
Dexter låter intressant, må jag säga! Tack, Illyria!

Edited by Tash, 13 January 2007 - 02:28.

”Shit, Bubba Ho-tep comes out of that creek bed, he’s going to come out hungry and pissed. When I try to stop him he’s going to shove this painted can up my ass and he’s going to shove me and that wheelchair up Jack’s ass” - Elvis ”Sebastian Haff” Presley

#31 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 18 January 2007 - 14:28

EN serie? Guuuud...hur ska jag kunna välja? Liksom andra så vill jag då kunna se mer än bara en grej i serien. Humor, drama, romantik, plot, mysterier etc.

Hade det gällt vilken serie som helst hade jag nog valt Buffy eller Firefly, fast de är ju slut nu. ;)

Av de serier som går just nu och som har det mesta: NCIS, House, Ugly Betty, Medium. Fast Doctor Who är en ny favvis eftersom jag sett 8 avsnitt och är helkär. :D Jag vill verkligen veta vad som händer!

En serie. Hilfe!

Ugly Betty blir det. Jag måste få ihop Betty och Henry annars krossas mina romantiska drömmar! :D
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*