Jump to content

Photo

Diskutera Årets Film 2006

• Please log in to reply
235 replies to this topic

#26 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 16 January 2007 - 21:51

Jag hade lite besökare som inte fattade vikten av att hålla igång en filmturnering... ;)

Nu är det bara att rösta iaf.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#27 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 January 2007 - 21:54

Min röst gick till the Fog, för den har jag konstigt nog sett :o
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#28 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 16 January 2007 - 22:06

På imdb står inget om release date i Sverige för Brick. och Moviezine ger ingen information om filmen. Inte Fog heller.

Snart på dvd: Brick 2007-01-24 http://www.moviezine.se/dvd/

Då diskas väl den eller? :unsure: eller har den visats på bio??

Edited by GaterGirl, 16 January 2007 - 22:12.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#29 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 16 January 2007 - 22:14

Jag länkade till en sida när jag nominerade den, där det stod att den haft premiär 2006.

#30 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 16 January 2007 - 22:16

Här jag hittade länken:

http://www.cine.se/f....php?film=brick

Men konstigt att den inte står med på dom andra sidorna.

-Gangstagrass

#31 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 16 January 2007 - 22:18

På dvd har den iaf inte släppts i Sverige ännu, så frågan är väl om den har gått på bio då eller? :unsure:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#32 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 January 2007 - 22:22

Jag kollade alla filmer och dom hade bio eller DVD premiär 2006, så den är inte diskad.
http://www.cine.se/f....php?film=brick

Med tankte på att det står produktionsår 2005, och premiär november 2006, antog jag att den gick upp på bio då.
Eller har jag helt fel :unsure:
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#33 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 16 January 2007 - 22:26

Nej jag tycker att vi behåller den också men det är märkligt att den bara finns med på cine.se och inte bio.nu eller moviezine.se

Finn det nåt bra sett att kolla om den säkert haft biopremiär?

Jag hittar inga recesnsioner av den i Expressen eller DN

Edited by Wylie Times, 16 January 2007 - 22:23.

-Gangstagrass

#34 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 16 January 2007 - 22:27

väldigt mysko :lol:

#35 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 16 January 2007 - 22:30

Och den är inte med på Astorias eller SF:s hemsidor heller? Eller de kanske inte har info om vilka filmer som visats senaste månaderna/året? *har ingen koll*
Support your local search and rescue unit - get lost.

#36 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 16 January 2007 - 22:32

MM: hade samma ide men det går inte att se vilka filmer som gått på SF.se's hemsida. (inte vad jag ser)

Edited by GaterGirl, 16 January 2007 - 22:32.

#37 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 16 January 2007 - 22:34

Fast DN borde helt klart ha recenserat Brick om den hade gått på bio...

-Gangstagrass

#38 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 16 January 2007 - 22:39

Det är ingen känd film, inte ens som indiefilm konstigt nog, den har ändå fått rätt bra kritik i USA, men den verkar inte ha fått någon större release här alls. Jag hittar information att den har visats på Stockholms filmfestival, så den har haft biopremiär under 2006.

Och det är en film jag verkligen rekommenderar, en high school-deckare i noirmiljö.

#39 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 16 January 2007 - 22:46

Stockholm filmfestival duger för mig. Brick stannar kvar.

Och jag håller med Illyria om att det är en riktigt bra film. :)

Edited by Wylie Times, 16 January 2007 - 22:47.

-Gangstagrass

#40 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 January 2007 - 23:54

Jag röstade på Pink Panther trots att jag inte sett den än (fast jag har typ sett halva filmen i klipp och av dem att dömma så är den jäkligt bra). Trots en massa letande så finns den inte att ladda ner (och att hyra den har inte blivit av). :( Iallafall tills jag upptäkte att jag stavat fel på namnet. :P "Pink Panther", inte Panter. :D
Väldigt pinsamt med tanke på hur länge jag försökt hitta den innan jag upptäkte det där. :P

Edited by Crusader, 18 January 2007 - 00:07.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#41 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 January 2007 - 23:04

MI3 föll stort :o är det verkligen en sån dålig film?
Eller är den där Storm riktigt bra?
Har ju inte sett någon av dom så jag har ingen aning.

#42 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 20 January 2007 - 23:09

Kan inte påstå att MI3 var direkt dålig, å andra sidan var det ingen succé heller. Medioker skulle kunna passa... Har inte sett Storm och röstade därför på MI3.
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#43 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 January 2007 - 23:34

Jag är mer förvånad att så många röstade på Pink Panther. Jag började tro att vi glömde informera om att det rörde sig om remaken med Steve Martin och inte orginalet med Peter Sellers. :P

-Gangstagrass

#44 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 January 2007 - 01:02

Jag är mer förvånad att så många röstade på Pink Panther. Jag började tro att vi glömde informera om att det rörde sig om remaken med Steve Martin och inte orginalet med Peter Sellers. :P

Jag tyckte å andra sidan att Steve Martin-versionen var bra, inte Peter Sellers-bra men den fick mig att skratta en hel del och det är inte vanligt att jag skrattar till filmer så mycket.

Winter is Coming

#45 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 January 2007 - 01:55

M:IIII var en riktigt bra film. (En favorit faktiskt) Är också förvånad hur stakt den föll.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#46 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 22 January 2007 - 20:51

De filmer som jag har på datorn och inte har sett ska jag se på en gång (ja kanske inte på en gång men iaf inom den närmaste veckan) när de kommer upp i en omgång.

Har Miami Vice på datorn, så jag ska hålla mitt ord.

#47 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 January 2007 - 19:55

XC: Blankt. (Undrar om jag kan blänka mig igenom hela turneringen. :P )
XC: *Blänker* B)

:lol2:
Nu får du väl ta och ge dig :P

#48 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 January 2007 - 20:30

:lol: Jag har faktiskt avgett två riktiga röster. :P Problemet är att jag sett väldigt få av årets filmer (och inte många tilltalat mig för att rösta på "den skall jag skaffa på dvd" argumetet).

(Ser extra kul ut i din post där det, taget ur sitt sammahnag, verkar som om jag obefogat talar om mig själv i tredje person). :P

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#49 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 23 January 2007 - 21:43

Vågar jag se Silent Hill? Jag är inget fan av skräckfilmer.

#50 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 23 January 2007 - 22:00

Den är inte speciellt skrämmande, inte speciellt bra heller.

-Gangstagrass